طرز تهیه غذا‌‌های رژیمی بدون روغن و خوشمزه!

بسیاری از افراد به دلیل اضافه وزن، علاقه دارند با کاهش کالری مصرفی و استفاده کمتر از روغن در مواد غذایی، انواع غذاهای رژیمی را یاد بگیرند تا در وعده‌های غذایی خود استفاده نموده و وزن خود را کاهش دهند. یکی از مواد غذایی که در نخستین مرحله برای تهیه غذای رژیمی، حذف می‌شود؛ روغن است. به همین دلیل در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم انواع غذاهای بدون روغن را به شما آموزش دهیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا یک غذای فوری با مرغ و چند طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه را یاد بگیرید.

طرز تهیه غذا‌‌های رژیمی بدون روغن و خوشمزه!

خرید رژیم لاغری

لیست انواع غذاهای رژیمی و کم کالری

بدن سالم در هر شکل و اندازه ای وجود دارد. در حالی که کاهش وزن یک گلوله جادویی برای سلامتی نیست، و همه نیازی به کاهش وزن ندارند، ممکن است شما بخواهید به سمت آن تلاش کنید تا احساس سلامتی خود را داشته باشید. همراه با حرکات منظم، رژیم غذایی شما می تواند بر نتایج سلامتی شما تأثیر بگذارد.
 

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی

  • طرز تهیه غذای فوری با مرغ
 
طرز تهیه غذای فوری با مرغ
سینه مرغ ۳۰۰ گرم 
قارچ ۱۰۰ گرم
سیر 2 حبه
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد کوجک

برای تهیه غذای فوری با مرغ، ابتدا قارچ‌ها را شسته، پوست می‌کنیم و به‌صورت باریک برش می‌زنیم. سپس دو حبه سیر را خرد کرده و همراه با قارچ‌ها درون ماهیتابه روی شعله متوسط تفت می‌دهیم. در این حالت قارچ‌ها آب می‌اندازند و به همین دلیل نیازی به استفاده از روغن نداریم بنابراین غذای بدون روغن با طعم عالی و قارچ‌ها به همراه سیر پخته می‌شوند.

سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و پیاز را به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم و همراه با یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون تفت می‌دهیم. سپس سینه‌های مرغ را نازک برش زده و به پیازها اضافه می‌کنیم. این ترکیبات را به‌هم می‌زنیم تا مرغ پخته و سرخ شود. پس از آن که مرغ‌ها کمی تغییر رنگ دادند، اندکی نمک و فلفل اضافه می‌کنیم. سپس قارچ‌ها را درون ماهیتابه ریخته و پس از آنکه کمی با یکدیگر تفت خوردند،یکی از غذاهای رژیمی بدون روغن و کم کالری ما آماده است.

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی

  • طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت

بدون استفاده از گوشت می‌توان به راحتی ساندویچ‌های خوشمزه با انواع سبزیجات و یا تخم مرغ تهیه کرد.

طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت
 غلات کامل دو تکه نان
تخم مرغ آب‌پز یک عدد
پیازچه خرد شده یک چهارم فنجان
برگ اسفناج خام خرد شده یک چهارم فنجان 
پنیر چدار، سس خردل و آبلیمو به مقدار لازم

ابتدا سس خردل را روی سطح هردو نان پخش می‌کنیم. سپس تخم مرغ آب‌پز را به‌صورت اسلایسی برش زده و مواد گفته شده، یعنی تخم مرغ آب‌پز، پنیر چدار، پیاز خرد شده و اسفناج خرد شده را به‌صورت لایه‌ای بر روی یکی از نان‌ها قرار می‌دهیم. سپس روی آن‌ها آبلیمو ریخته و تکه دیگر نان را بر روی مواد می‌گذاریم تا ساندویچ ما کامل شود. این غذای نونی بدون گوشت را می‌توان در هر وعده غذایی میل نمود.

پیشنهاد میشود برای دانستن قواعد کاهش وزن  با دستگاه و رژیم به مقاله نوشته شده ما با عنوان کاهش وزن سریع مراجعه نمایید.

غذاهای بدون روغن

  • طرز تهیه سالاد رژیمی و سالم

برای افرادی که می‌خواهند در وعده شام، یک غذای بدون برنج و نان میل کنند، پیشنهاد می‌کنیم یک سالاد مقوی آماده نمایند تا هم آن‌ها را سیر کند و حجم معده آنها را اشغال نماید و هم یک غذای رژیمی یا غذا بدون روغن باشد.

طرز تهیه سالاد رژیمی و سالم
سینه مرغ پخته یا کبابی ۱۰۰ گرم
بیبی اسفناج یک فنجان
کرفس ریز شده نصف ساقه
برگ اسفناج خام خرد شده نصف فلفل
هالوپینو ریز شده یک قاشق غذاخوری
آب‌لیموی تازه چهار قاشق چای‌خوری
سس خردل به مقدار لازم

سینه مرغ پخته شده کبابی را به‌صورت مکعب‌های ریز برش دهید. سپس آن‌ها را با آبلیموی تازه، سس خردل، فلفل هالوپینو و ساقه کرفس خرد شده و اندکی فلفل سیاه مخلوط کنید. سپس بیبی اسفناج‌ها را ته ظرف ریخته و این ترکیب را بر روی آن‌ها بریزید. این سالاد یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که می‌توانید به راحتی تهیه کنید، زیرا یک غذای رژیمی بدون روغن است، تنها ۲۶۶ کالری دارد و می‌توانید با خیال راحت میل نمایید.

طرز تهیه غذاهای رژیمی خوشمزه

  • طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه با بوقلمون و پنیر فتا

برای افرادی که به دنبال غذای بدون برنج هستند، می‌توانیم ساندویچی با استفاده از بوقلمون و پنیر فتا پیشنهاد کنیم که یک غذای رژیمی و خوشمزه و بدون روغن است.

طرز تهیه بوقلمون و پنیر فتا
غلات کامل دو تکه نان
سینه بوقلمون خرد شده ۹۰ گرم سینه
برگ اسفناج یک چهارم فنجان
گوجه فرنگی خشک شده یک چهارم فنجان
پنیر فتا یک قاشق غذاخوری

برای تهیه این ساندویچ رژیمی، کافی است نان را در حدود ۷ دقیقه گریل کنید تا طلایی شود؛ سپس به ترتیب پنیر فتا، برگ اسفناج، گوجه‌فرنگی و بوقلمون خرد شده را بر روی نان خود قرار دهید. این ساندویچ را به‌عنوان یکی از غذاهای سالم و خوشمزه میل کنید.

برای این که درباره کبد چرب بیشتر بدانید میتوانید به مقاله رژیم کبد چرب مراجعه نمایید.

غذای رژیمی بدون روغن برای لاغری

طرز تهیه دسر بدون روغن
 
در ادامه لیست غذاهای بدون روغن ایرانی به توضیح بیشتر در مورد طرز تهیه دسرهای بدون روغن می پردازیم. دسرهای خوشمزه با تزئینات زیبا توجه بیشتر افراد را به خود جلب می کند. خبر خوب اینکه برای تهیه تمام دسرها نیاز به روغن نیست بنابراین دسرهای بدون روغن هم وجود دارد که با تهیه آنها علاوه بر حفظ سلامت خود می توانید یک دسر خوش مزه و لذیذ را میل کنید. 
 
پنکیک رول
 
برای تهیه یک پنکیک رول خوشمزه به این مواد نیاز دارید:
 
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • شیر: نصف پیمانه که بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید. 
  • آرد: یک پیمانه که برای تهیه پنکیک باید از آرد سفید استفاده کرد.
  • ماست: 170 گرم
  • تمشک و توت: 170 گرم
 
طرز تهیه: برای شروع در ابتدا تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و شیر، آب و روغن گیاهی را به آن اضافه کنید و هم زده تا مواد به درستی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس به میزان کافی نمک اضافه کرده و بعد از آن هم نوبت به اضافه کردن آرد می رسد. آرد را به مواد پنکیک اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدست و به اصطلاح لطیفی به دست بیاید. مواد را درون ماهیتابه رژیمی ریخته و اجازه دهید تا سرخ شود. ابعاد و اندازه پنکیک سلیقه ای است و می توانید بعد سرخ شدن هم به سلیقه خود آن را برش بدهید. در آخر هم پنکیک ها را پهن کرده و بر روی آن مقداری ماست و تمشک بریزید و پنکیک را به حالت رول بپیچید. به همین راحتی دسر بدون روغن و رژیمی شما آماده. این دسر به دلیل مواد اولیه مغذی نظیر شیر و آرد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است . حتی می توان از آن به عنوان غذای بدون روغن یاد کرد. 
انواع غذاهای رژیمی - پنکیک
 
کیک موز
 
مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک موز: 
 
  • تخم مرغ: یک عدد
  • روغن گیاهی: یک قاشق غذاخوری
  • موز: دو عدد موز کامل
  • آرد: یک پیمانه آرد سفید
  • ماست: 14 گرم
  • عسل: 3 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل: به میزان لازم
  • دارچین: به میزان لازم
  • جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • پنیر خامه ای: 56 گرم که به منظور تهیه کیک رژیم باید از پنیر خامه ای کم چرب استفاده کنید. 
 
طرز تهیه: برای آماده سازی این کیک رژیمی خوشمزه ابتدا ماست را در مخلوط کن ریخته و سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید. بعد از این مواد نوبت به اضافه کردن عصاره وانیل، روغن گیاهی و عسل می رسد. موزهای پوست کنده را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به مواد درون مخلوط کن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مواد ذکر شده مخلوط کن را روشن کرده تا مواد به صورت یکدست با هم ترکیب شوند. از طرفی دیگر آرد را الک کرده و جوش شیرین، نمک و دارچین را به آن اضافه کنید. موادی که درون مخلوط کن با یکدیگر ترکیب شدند همان مواد مایه کیک هستند و بعد از آماده سازی مایه کیک را به آرد و ترکیبات آن اضافه کنید. در این مطلب با خواص موز آشنا شوید.
کیک موز رژیمی
به آرامی هم زده تا آرد با مایه کیک ترکیب شود. بعد از مخلوط شدن کامل مواد نوبت به ریختن مواد درون قالب کیک می رسد. دمای مناسب برای پخته شدن کیک 200 درجه است و مدت زمان لازم برای پخته شدن کیک هم 20 تا 30 دقیقه می باشد. به همین راحتی کیک شما که یکی از انواع غذاهای رژیمی است، آماده می باشد. در صورت تمایل به تزئین کیک می توانید در ظرفی دیگر ماست، عسل، وانیل و پنیر خامه ای را با هم ترکیب کرده و با استفاده از این ترکیب کیک موز خوشمزه و لذیذ خود را تزئین کنید. خوردن این کیک رژیمی در کنار یک لیوان چای لحظات شیرینی را برای شما رقم می زند. 
 
براونی رژیمی
 
در لیست غذاهای بدون روغن ایرانی و دسرهای بدون روغن بهتر است به براونی رژیمی خوشمزه هم اشاره کنیم. 
 
مواد لازم:
 
  • تخم مرغ: دو عدد
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای خوری
  • آرد سفید: یک دوم پیمانه
  • جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • پوره سیب: یک دوم پیمانه
  • بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
  • عسل: دو قاشق غذا خوری
 
طرز تهیه: در ابتدا تخم مرغ را در ظرفی ریخته و عسل و وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را هم زده تا یکدست شوند. بعد از یکدست شدن تخم مرغ با دیگر مواد پودر کاکائو، پوره سیب و نمک را به مواد اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا مواد به درستی با یکدیگر ترکیب شوند. مواد را کنار گذاشته و در ظرفی دیگر جوش شیرین و بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید. آرد و ترکیبات آن را به آرامی به مایه آماده شده اضافه کنید و هم بزنید تا آرد با دیگر مواد ترکیب شود. در این مرحله مایه مورد نیاز برای تهیه بروانی آماده است. تنها کافیست تا مواد را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر با دمای 200 درجه قرار دهید تا دسر رژیمی و به نوعی غذای بدون روغن شما آماده شود. 
 
براونی رژیمی بی روغن
 
دسر ماست و توت فرنگی
 
مواد لازم:
 
  • ماست: 56 گرم
  • توت فرنگی: 3 عدد 
  • موز: یک عدد
  • گرانولا: یک قاشق غذا خوری
 
طرز تهیه: برای اماده کردن دسر ماست و توت فرنگی لازم است تا ماست را درون ظرفی ریخته و سپس توت فرنگی و موز را که از قبل به قطعات کوچک تقسیم کرده اید به ماست اضافه کنید. به همین راحتی دسر خوشمزه و رژیمی شما آماده است. مواد را درون ظرف مناسب ریخته و با استفاده از گرانولا و یا تکه های موز و توت فرنگی آن را تزئین کنید. با خواص توت فرنگی در این مطلب آشنا شوید.
 
غذاهای بدون روغن دسر - ماست و توت فرنگی
 
سالاد الویه
 
سالاد الویه یک وعده غذایی ساده و البته خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. با خواندن نام سالاد الویه در بین انواع غذاهای رژیمی ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که با وجود سس مایونز استفاده شده در سالاد الویه چگونه از آن به عنوان یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه یاد می شود. در پاسخ باید گفت منظور از سالاد الویه رژیمی سالاد الویه ای است که در آن از سس مایونز استفاده نشود و ماست کم چرب را با سس مایونز جایگزین کنیم. در ادامه با مواد اولیه و طرز تهیه سالاد الویه رژیمی آشنا خواهید شد. 
 
مواد اولیه:
 
  • سینه مرغ آب پز شده: نصف سینه مرغ
  • تخم مرغ آب پز شده: یک عدد
  • سیب زمینی آب پز شده: یک عدد
  • خیار شور: 100 گرم
  • نخود فرنگی: 5 قاشق غذا خوری
  • ماست چکیده که باید کم چرب باشد: 2 تا 3 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
 
طرز تهیه: همانگونه که در لیست موا لازم به این موضوع اشاره کردیم برای تهیه سالاد اولویه لازم است تا مواد اولیه آن را آب پز کرده تا آماده ترکیب شدن با سایر مواد باشند. در ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی آب پز شده را رنده کنید و سینه مرغ را هم به صورت ریش ریش در بیاورید. خیار شور را هم به سلیقه خود یا رنده کرده یا اینکه به صورت نگینی خرد کنید.
 
بعد از آماده سازی تمام مواد اولیه نوبت به ترکیب کردن آنها با یکدیگر می رسد. تخم مرغ آب پز رنده شده، سیب زمینی آب پز رنده شده، سینه مرغ ریش ریش شده را با نخود فرنگی و خیار شور ترکیب کنید. سپس ماست را به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم ترکیب شده و مقدار هر یک از مواد در تمام ظرف یکسان باشد. بعد از ترکیب کردن مواد اولیه هم ادویه هایی نظیر نمک و فلفل و در صورت تمایل سبزی های معطر را به مواد اضافه کرده و مجدد هم بزنید. به همین راحتی سالاد اولیه رژیمی شما که یکی از انواع غذاهای رژیمی است آماده می باشد. بهتر است بعد از آماده کردن سالاد اولویه در حدود 20 دقیقه مواد را درون یخچال بگذارید تا به اصطلاح جا بیفتد. 
سالاد الویه رژیمی
 
سیب زمینی تنوری
 
غذاهای رژیمی خوشمزه بسیار تنوع دارند و در این بین غذاهای تنوری زیادی از جمله سیب زمینی تنوری به چشم می خورد. همانگونه که از نام آن مشخص است اصلی ترین ماده برای تهیه این غذا سیب زمینی است. سیب زمینی ها را شسته و سپس درون فویل قرار بدهید. سیب زمینی های فویل پیچ شده را در فر قرار بدهید تا پخته شوند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها آنها را پوست کنده و تکه تکه کنید. به منظور خوشمزه و خوش عطر شدن این غذا می توان ادویه هایی نظیر آویشن، سیر، نمک، فلفل و.. را بر روی سیب زمینی های تکه تکه شده ریخته و مجدد درون فر قرار دهید.
 
علاوه بر این بنا به سلیقه خود می توانید پنیر رژیمی هم بر روی سیب زمینی ها بریزید. سیب زمینی تنوری شما آماده است این غذا در کنار سس مخصوص خود طعم بسیار بهتری پیدا می کند. برای تهیه سس هم نیاز به ماست چکیده کم چرب دارید. ماست چیکیده را با ادویه هایی نظیر آویشن، دارچین، نمک . فلفل ترکیب کنید تا سس مخصوص سیب زمینی تنوری آماده شود. البته در این مطلب می توانید با دیگر روش های طرز تهیه سیب زمینی کبابی آشنا شوید.
 
غذاهای بدون روغن ایرانی - سیب زمینی تنوری

غذاهای رژیمی برای لاغری شکم

  • کفیر
یک ظرف شیشه ای کفیر، انتخاب خوبی برای نگهداری در خانه برای یک وعده غذایی سالم برای کاهش وزن کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیری با طعم ترش و تند با قوام رقیق است که بیش از 2000 سال است که وجود داشته است. از آنجایی که این نوشیدنی تخمیری است، منبعی غنی از پروبیوتیک ها برای کمک به حفظ سلامت روده و سایر مواد مغذی مهم از جمله پروتئین است. یک فنجان کفیر بسته به برند و تنوع، کمی بیشتر از 100 کالری و 10 گرم پروتئین دارد.
 
تحقیقات همچنان از اهمیت میکروبیوم روده در سلامت کلی حمایت می کند و مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است بین سلامت روده و توانایی فرد برای کاهش وزن رابطه وجود داشته باشد. کفیر انواع پروبیوتیک ها (باکتری های خوب) را برای کمک به تعادل میکروبیوم فراهم می کند که به نوبه خود فواید گوارشی فوق العاده ای دارد. علاوه بر این، از آنجایی که تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم در روده تجزیه می‌شوند تا مواد مغذی بتوانند در سراسر بدن ما تحویل داده شوند، حفظ میکروبیوتای روده سالم بسیار مهم است.
 
هنگامی که به طور خاص صحبت از خواص کفیر می شود، کارشناسان ما انواع ساده و بدون شکر اضافه را برای حداکثر فواید توصیه می کنند.کفیر را می توان مستقیما از بطری مصرف کرد، به اسموتی ها اضافه کرد و در بلغور جو دوسر یا پودینگ چیا استفاده کرد. حتی می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای برای ماریناد پروتئین بعدی شما باشد: نه تنها طعم تند کفیر با گیاهان و ادویه‌ها به خوبی کار می‌کند تا طعم تازه‌ای به آن بدهد، اسید لاکتیک و فرهنگ‌های زنده و فعال پروبیوتیک، برش‌های سخت را به شاهکارهای لطیف و آبدار تبدیل می‌کند.

کفیر یک خوراکی رژیمی و مفید

  • ماهی سالمون

یک بشقاب خاکستری با ماهی آزاد پخته شده در بالای بستر سبزیجات، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم: این پروتئین محبوب نسبتاً کالری کمی دارد (زیر 200 کالری برای یک وعده 3 اونس) و یک وعده غذایی ایده آل است زیرا سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه به نام اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 ضروری است زیرا بدن نمی تواند آنها را تولید کند.
 
ما باید آنها را به طور منظم از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. این اسیدهای چرب مغذی می توانند به قلب سالم و همچنین برای کلسترول، تری گلیسیرید، التهاب و حتی لخته شدن خون کمک کنند. علاوه بر این، ترکیبی از چربی های سالم و پروتئین موجود در ماهی سالمون، آن را بسیار رضایت بخش می کند.علاوه بر این، بر اساس تحقیقات اخیر، هنگامی که با یک رژیم غذایی کنترل شده کالری ترکیب می شود، ترکیب غذاهای دریایی مانند سالمون ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد.
 
ماهی قزل آلا خود را پخته یا در هوا سرخ کنید، زیرا نیازی به استفاده از روغن زیادی نخواهید داشت. هر زمان که می توانید با گیاهان و ادویه های مختلف روی ماهی قزل آلا خلاقیت به خرج دهید، زیرا این کار شما را تشویق می کند تا از مصرف مواد اولیه پر سدیم خود بکاهید و از نمکدان که عامل اصلی افزایش وزن است، اجتناب کنید. ما عاشق ریحان، گشنیز، رزماری، مریم گلی، ترخون، نعناع، ​​پونه کوهی و فلفل چیلی سیاه و قرمز هستیم.می توانید ماهی سالمون را به تنهایی میل کنید یا آن را به چیزی خلاقانه مانند همبرگرهای ماهی سالمون خوشمزه تبدیل کنید.
 
ماهی سالمون کنسرو شده می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تهیه سالاد ناهار لحظه آخری و موارد دیگر در انباری باشد، فقط در صورت امکان از انواع با مقادیر کمتر سدیم استفاده کنید. با خواص ماهی سالمون در این مطلب آشنا شوید. 
 
غذا‌‌های رژیمی بدون روغن با ماهی سالمون
  • جو دوسر

یک کاسه بلغور جو دوسر با زغال اخته روی یک سفره آبی، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم :به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، بلغور جو دوسر می تواند یک ابزار کاهش وزن عالی باشد.محتوای فیبر و پروتئین جو دوسر می تواند سیری را افزایش داده و شما را سیر نگه دارد. فقط ½ فنجان جوی دو سر نپخته حداقل 4 گرم فیبر و تنها 150 کالری دارد  و وقتی پخته شود منبسط می شود و 1 فنجان به دست می آید.
 
داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) نشان می‌دهد که افرادی که بلغور جو دوسر مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که بلغور جو دوسر مصرف نمی‌کنند، به طور کلی سالم‌تر هستند و وزن بدن کمتری دارند.
 
نه تنها فیبر محلول موجود در جو به کاهش کلسترول LDL کمک می کند، بلکه کاهش وزن می تواند کلسترول LDL را نیز کاهش دهد، که این ترکیب را به یک ترکیب برنده تبدیل می کند.علاوه بر این، ما قبلاً در مورد اینکه چگونه پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی را به سیستم شما وارد می کنند صحبت کردیم، اما پروبیوتیک های موجود در جو دوسر باکتری های خوبی را که قبلاً در آنجا زندگی می کردند تغذیه می کند و به تکثیر آن کمک می کند.جو را فقط به صبحانه محدود نکنید. آنها را می توان برای پخت در آرد جو دوسر آسیاب کرد و حتی برای ناهار یا شام به کاسه های جو دوسر خوش طعم تبدیل کرد.  با خواص جو دوسر در این مطلب آشنا شوید.
 
آیا اسموتی شما بعد از یک ساعت گرسنه می ماند؟ سعی کنید یک پیمانه جو غلیظ از مواد مغذی اضافه کنید. آنها به خوبی ترکیب می شوند و منبع خوبی از فیبر رژیمی را به اسموتی شما اضافه می کنند تا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند.برای اینکه بدانید چه نکاتی را باید در رژیم لاغری رعایت کنید که در بهترین زمان ممکن لاغر شوید به مقاله رژیم لاغری سریع مراجعه نمایید.
 
 
 لاغری شکم با جو دوسر
  • گردو

یک کاسه گردو سفید روی زمینه زرد، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم
 
خواص گردو بی شمار است، گردو سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع است – در مقایسه با سایر اقلام خوراکی مانند چیپس یا چوب شور، یک میان وعده بسیار مفید برای قلب است. یک اونس کمتر از 200 کالری دارد و 4 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر دارد.اما متوجه خواهید شد که این آجیل کاملاً سیر کننده است. تحقیقات قبلی نشان داده است که گردو، به ویژه، به کاهش هوس هایی که ممکن است در گذشته بین وعده های غذایی تجربه کرده اید، کمک کند.
 
همانطور که در مطالعات اولیه نشان داده شده است، گردو همچنین دو برابر بیشتر از بسیاری از آجیل های دیگر از جمله بادام زمینی و مغزهای درختی، پلی فنول های آنتی اکسیدانی دارد.
 
یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که در مقایسه با رژیم‌های غذایی شاهد، رژیم‌های غنی‌شده با گردو منجر به کاهش قابل‌توجهی در کلسترول تام و LDL و تری گلیسیرید نیز می‌شوند. آنها همچنین حاوی پروبیوتیک هستند، یک فیبر غیر قابل هضم که پروبیوتیک هایی را تامین می کند که تاثیر مثبتی بر باکتری های روده دارد.از گردو به تنهایی لذت ببرید یا آن را به غذاهای غلات مانند کینوا، توت گندم یا کوسکوس اضافه کنید. گردوهای خرد شده را می توان در ظروف گوشت چرخ کرده تا کرد و برای استفاده از آن برای بافت بیشتر و ترد در محصولات پخته شده بسیار عالی است.
 
آیا قرص ونوستات برای لاغری را میشناسد و درباره آن اطلاعات کافی دارید ؟ پیشنهاد میشود برای دریافت اطلاعات به مقاله قرص ونوستات چیست مراجعه نمایید.
 

حتما بخوانید: خواص برگ گردو

 
غذاهای رژیمی و کم کالری  بدون روغن
  • پسته
یک پسته پوسته دار و پسته در پوسته روی میز چوبی، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم پسته که یکی از پر پروتئین ترین آجیل های میان وعده است، شش گرم پروتئین گیاهی در هر وعده دارد و بدن شما را با اسیدهای آمینه ضروری تامین می کند. آنها در سه گرم فیبر در هر وعده با تنها 160 کالری در هر اونس بسته بندی می شوند.پسته همچنین در هر وعده آجیل بیشتری به شما می دهد. شما می توانید حدود 49 پسته در مقایسه با 23 بادام یا 18 بادام هندی بخورید. 
 
پسته نمونه بارز یک میان وعده سالم است که ممکن است به شما کمک کند به دلیل پوسته‌هایشان روی چیزی که می‌خورید تمرکز کنید. تحقیقات اولیه منتشر شده در ژورنال Appetite نشان داد که فرایند پوست اندازی پسته به رژیم گیرندگان این سیگنال را می دهد که سرعت خود را کاهش دهند - پوسته ها خود به عنوان یادآوری از مقداری که قبلاً خورده اند بود.
 
اگر نمی‌خواهید آجیل خود را پوست بگیرید، می‌توانید پسته بدون پوست خریداری کنید تا به سالاد اضافه کنید یا آن را آسیاب کنید و به عنوان پوسته‌ای مناسب روی ماهی یا مرغ استفاده کنید. پسته هم از نظر طعم و هم از نظر رنگ سبز طبیعی یک افزودنی عالی به پستو دارد.
 
به دنبال راهی برای رفع نفخ شکم میگردید میتوانیدبا خواندن مقاله درمان نفخ شکم به را های اصولی این مشکل بپردازید.

حتما بخوانید: خواص پسته

مصرف پسته به عنوان میان وعده رژیمی

  • تخم مرغ
یک بشقاب سفید که روی آن فلفل‌های خرد شده سرخ شده و تخم‌مرغ پخته شده در فلفل‌های خلال‌شده روی آن قرار گرفته است، تخم‌مرغ‌ها انتخاب خوبی برای خانه‌داری برای یک غذای سالم برای کاهش وزن هستند.برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که تخم مرغ که کالری کمی دارد و سرشار از سایر مواد مغذی رژیمی است، ممکن است در طول زمان به کاهش وزن کمک کند. صبحانه‌های پر پروتئین، از جمله املت و ماهی تابه‌های سبزی، می‌توانند در طول روز کاملا سیر کننده باشند. اما حتی یک تخم مرغ آب پز در بالای سالاد در هنگام ناهار نیز می تواند شما را تا شام سیر نگه دارد.
 
در حالی که ممکن است وسوسه شوید که یوغ را نادیده بگیرید و برای کاهش کالری از سفیده تخم مرغ استفاده کنید، زرده بسیار مغذی است و حاوی چربی های سالم پرکننده در رژیم تخم مرغ و همچنین مواد مغذی خاصی مانند کولین و ویتامین D است.سرمایه گذاری کمی کالری به ازای هر زرده باعث می‌شود پول شما برای مدت طولانی‌تری سیر شود و در سفر کاهش وزن شما را سیر نگه می‌دارد. به علاوه، کل تخم مرغ تنها حدود 70 تا 80 کالری دارد که آن را به یک انتخاب کم کالری تبدیل می کند.
 
با طیف گسترده ای از دستورالعمل های تخم مرغ مانند نان تست تخم مرغ مربا، بوریتو صبحانه، فریتاتا و غیره آزمایش کنید. بهتر از آن، به سادگی یک دسته را به سختی بجوشانید تا به عنوان میان وعده از آن لذت ببرید یا برای تقویت پروتئین اصلی در سالاد خرد کنید.

حتما بخوانید: رژیم تخم مرغ

 
انواع غذاهای رژیمی با تخم مرغ
  • عدس
یک بیل کوچک عدس روی زمینه چوبی، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم: پروتئین های گیاهی مانند عدس می توانند به عنوان یک غذای کاهش وزن عالی باشند زیرا فیبر بالایی نیز دارند. این لقمه های گیاهی پر از پروتئین، افزودنی عالی به سوپ یا سالاد است، زیرا باعث می شود یک وعده غذایی بسیار مفید تر به نظر برسد.
فیبر و نشاسته مقاوم در عدس می تواند به شما کمک کند کالری کمتری بین وعده های غذایی مصرف کنید. نشاسته مقاوم نوعی کربوهیدرات است که در برابر هضم در روده کوچک مقاومت می کند، در عوض در روده بزرگ تخمیر می شود و به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند تا باکتری های خوب روده را با تخمیر فیبر تغذیه کند.
عدس با حدود 120 کالری در هر نصف فنجان و 8 گرم فیبر قابل توجه، یکی از غذاهای پرفیبر است که برای کاهش وزن و به طور کلی یک رژیم غذایی سالم عالی است. تحقیقات روی حبوبات از جمله عدس، نخود، نخود خشک و غیره نشان می‌دهد که حتی بدون محدودیت کالری مورد نظر، ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. عدس همچنین دارای سدیم کم و چربی اشباع شده است که آن را به یک انتخاب سالم برای قلب نیز تبدیل می کند.
 
عدس در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و به هر وعده‌ غذایی خاصیت خاکی و غنی می‌بخشد. آنها را در سالادهای خرد شده یا کاسه های غلات بریزید و به مخلوط های گوشتی مانند فلفل قرمز و خورش ها اضافه کنید تا حجم و مواد مغذی بیشتری داشته باشند. حتی می‌توانید از یک غذاساز برای خرد کردن عدس‌ها و تبدیل آن به یک همبرگر گیاهی یا کوفته‌های گیاهی استفاده کنید.
 
درباره چاقی موضعی چه میدانید .برای کسب  اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله چاقی موضعی چیست مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: عدس

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری

انواع غذاهای رژیمی با عدس

  • مارچوبه

مارچوبه روی تخته خردکن چوبی، یک انتخاب خوب برای خانه داری برای یک غذای کاهش وزن سالم : این سبزی خوشمزه یک انتخاب مناسب برای کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد، محتوای آب بالایی دارد و همچنین حاوی فیبر است. یک نیزه متوسط مارچوبه فقط 3 کالری دارد و بافت و ترد عالی دارد. این انتخاب بدون کلسترول، بدون چربی و کم سدیم یک افزودنی خوشمزه را به چندین غذا می دهد.
 
نکته کلیدی در مورد مارچوبه - و هر سبزی - آماده سازی آن است: سعی کنید آن را در هوا سرخ کنید تا بافتی ترد عالی داشته باشد بدون نیاز به چربی های سنگین. مارچوبه به عنوان یک سبزی پر از پروبیوتیک، فواید سوپ، پاستا و املت را افزایش می دهد و یک غذای جانبی ساده و خوشمزه درست می کند. همچنین سعی کنید ساقه‌های مارچوبه را با سایر غذاهای خامه‌ای جفت کنید و در هوموس فرو کنید.

غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن

 
از آنجایی که بسیاری از افراد عقیده دارند غذای بدون روغن بسیاری از غذاها بدمزه و یا بی‌مزه می‌شوند، ترجیح می‌دهند هیچ غذای رژیمی بدون روغن را میل نکنند. با این‌حال با در نظر گرفتن چند موضوع می‌توانید غذاهای رژیمی خوشمزه داشته باشید که حداقل میزان کالری و غذای بدون روغن را در خود داشته باشد. برای تهیه یک غذای رژیمی خوشمزه باید در نظر بگیریم که این غذا طعم و عطر خوبی داشته باشد و برای ایجاد این طعم، باید از ادویه‌های مناسب و مواد غذایی تازه استفاده کنیم.
 
همچنین لازم است در غذای رژیمی ما، انواع مواد مغذی ضروری بدن و ویتامین‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین باید تنوع غذایی حذف شود و نمی‌توان با رژیم‌های تک غذایی سلامتی خود را حفظ کرد.علاوه‌بر کاهش روغن مصرفی، می‌توان از روغن‌های مفیدی همچون روغن زیتون، برای طبخ غذا استفاده نمود. هر چه غذای شما حاوی پروتئین بیشتر و نمک کمتری باشد، نه‌تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه سلامتی شما را ارتقا می‌دهد. بنابراین با در نظر گرفتن کالری و استفاده از مواد غذایی سالم و متنوع، می‌توان یک رژیم مناسب داشت.
 
از آنجایی که در طول روز افراد کارهای زیادی دارند و نمی‌توانند همواره به فکر کالری شماری غذای خود باشند؛ یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و تناسب اندام، پیروی از یک رژیم لاغری اصولی است. رژیم‌های بهاره غفاری تمام ویژگی‌هایی که برای یک رژیم غذایی سالم در بالا گفتیم را دارند و به همین دلیل نه‌تنها شما را به تناسب اندام می‌رسانند؛ بلکه می‌توانید سطح سلامت خود را ارتقا دهید و وزن ایده‌آل خود را به مدت طولانی‌تری نگه دارید. همچنین در کنار آن می‌توانید از رژیم تثبیت وزن برای ماندن در وزن ایده آل استفاده نمایید.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها و همچنین رضایت مشتریان، بر روی غفاری دایت کلیک کنید و چنانچه می‌خواهید رژیم لاغری خود را همین حالا دریافت نمایید، بر روی دریافت برنامه غذایی کلیک کنید.

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (22 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه