خوشمزه ترین روش پخت مرغ ترش با رب انار و سبزی محلی

امکان ندارد عاشق و شیفته غذاهای شمالی باشید و نخواهید یک بار طعم مرغ ترش را بچشید. در رابطه با این غذا باید بگوییم که یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که هر فرد می‌تواند در خانه آماده و نوش جان کند.‌ اگر علاقه‌مند به تهیه مرغ ترش هستید، اما اطلاعات زیادی در این باره ندارید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود. خوشمزه ترین روش پخت مرغ ترش با رب انار و سبزی محلی

مواد لازم برای تهیه مرغ ترش خوشمزه گیلانی

مرغ ترش یکی از غذاهای ساده و سریع است که می توانید برای دادن تنوع به رژیم غذایی خود آن را درست کنید و از صرف آن لذت ببرید. در ابتدا لازم است بدانید که برای تهیه مرغ ترش به چه موادی لازم است. از مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرغ ترش

  • 500 گرم سینه مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری رب انار
  • 1 قاشق غذاخوری گردو خرد شده
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  •  200 گرم سبزی معطر (ریحان، جعفری، گشنیز، نعنا و برگ سیر)
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 1 قاشق چایخوری زردچوبه

راحت ترین روش تهیه مرغ ترش

حالا که با مواد مورد نیاز برای تهیه مرغ ترش آشنا شدید، می‌تواند با اجرایی مراحل زیر به تهیه این غذای خوشمزه بپردازید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه باقالی قاتق رژیمی

تهیه مرغ ترش

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

در این مرحله لازم است تا سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید و با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه دار کنید. برای این کار، می‌توانید مرغ را در یک کاسه با این ادویه ها مخلوط کنید و یا اینکه مرغ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و ادویه ها را روی آن بپاشید و سپس کیسه را ببندید و مرغ را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

پس از مزه‌دار کردن مرغ باید آن را سرخ کنید و کنار بگذارید تا در مراحل آخر به سایر ترکیبات اضافه شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در دومین مرحله نیاز است تا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود.‌ در این مرحله می‌توانید برای تغییر طعم غذا از یک حبه سیر نیز استفاده کنید.‌

مرحله سوم: تفت دادن سبزیجات

سبزیجات تهیه شده را با دقت پاک کنید، بشویید و سپس خرد کنید. در نهایت نیز سبزیجات خرد شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

پخت مرغ ترش

مرحله چهارم: اضافه کردن رب انار

حالا زمان اضافه کردن رب انار به مرغ ترش است. برخی از افراد علاقه چندانی به مصرف رب انار ندارند. این افراد از آبلیمو نیز می‌توانند استفاده کنند. اگر دوست دارید طعم مرغ ترش شما فوق‌العاده باشد، ضروری است که رب انار را به سبزیجات نرم شده، اضافه کنید و تفت دهید. این کار را به قدری تکرار کنید که ترکیبات شما دچار تغییر رنگ شوند.

مرحله پنجم: اضافه کردن گردو

اگر چه ضروری نیست حتما در فرایند پخت مرغ ترش از گردو استفاده کنید اما با این وجود توصیه می‌شود گردو خرد شده را به سبزیجات اضافه کنید و تفت دهید تا گردوها کمی طلایی رنگ شوند. اضافه کردن گردو به مرغ ترش باعث طعم فوق‌العاده این غذا خواهد شد.

مرحله ششم: اضافه کردن مرغ

در ششمین مرحله ضروری است که تکه مرغ‌های از قبل آماده شده را اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.

مرحله هفتم: اضافه کردن آب

در این مرحله تنها لازم است تقریبا 4 لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد.

مرحله هشتم: آماده شدن مرغ ترش

پس از حدود 1 ساعت، مرغ ترش شما آماده است. می‌توانید آن را نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص ماهی سفید برای سلامتی

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

نکات مهمی که در هنگام پخت مرغ ترش باید به آن توجه کنید

برای تهیه مرغ ترش شمالی، از سبزیجات محلی مانند چوچاق و خالواش استفاده می شود. اگر این سبزیجات در دسترس شما نیستند، می توانید از ترکیب سبزیجات معطر استفاده کنید. میزان رب انار را می توانید با توجه به ذائقه خود کم یا زیاد کنید. برای اینکه مرغ ترش شما خوشمزه تر شود، می توانید از مقداری آب نارنج یا آب لیمو ترش نیز در آن استفاده کنید. مرغ ترش را می توانید با برنج، نان یا پلو ترش میل کنید.

 برای اینکه مرغ ترش شما خوشمزه تر شود، بهتر است از مرغ تازه استفاده نمایید. همچنین اگر مرغ شما یخ زده است، قبل از استفاده آن را کاملا یخ زدایی کنید. اگر دوست دارید مرغ ترش شما آبدارتر شود، می توانید مقدار آب آن را بیشتر کنید.

همچنین اگر دوست دارید مرغ ترش شما سریعتر بپزد، می توانید آن را قبل از پختن در قابلمه، در یک ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید. و در نهای برای اینکه مرغ ترش شما سالم تر باشد، می توانید از روغن زیتون یا روغن کنجد در تهیه آن استفاده کنید.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (9 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه