برای درمان کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم؟!

چاقی مفرط از عوامل ایجاد علائم کبد چرب می باشد. بکارگیری رژیم غذایی و تغذیه مناسب، موجب تناسب اندام و لاغری نیز می‌شود. برای درمان کبد چرب، تغییر در رژیم غذایی و تغذیه روزانه ضروری است. برای درمان کبد چرب چی بخوریم و چی نخوریم؟  برنامه غذایی مناسب در رژیم کبد چرب شامل مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، قهوه، روغن زیتون، سویا، آجیل و دانه های کتان و چیا و ... است. برای درمان کبد چرب چی نخوریم؟ بهترین رژیم لاغری و تغذیه ممنوعه برای سلامت و تناسب اندام مبتلایان به این بیماری شامل نوشابه ، الکل، غذاهای شور، چربی های اشباع، غذای سرخ شده، بیکن، سوسیس، گوشت های پخته شده و گوشت های چرب میباشد.

برای درمان کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم؟!

خطرات بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب به دلیل تجمع سلول‌های چربی در کبد ایجاد می‌شود و به‌صورت عادی در افراد سالم نیز وجود دارد؛ اما با افزایش آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. کبد یکی از اعضای مهم بدن است که نه‌تنها در تولید بسیاری از متابولیت‌ها نقش دارد، بلکه به پاکسازی سموم از خون و بدن نیز کمک می‌نماید، در نتیجه چنانچه کبد چرب به وضعیت خطرناکی برسد ممکن است به نارسایی و التهاب کبد منجر شده و فرد مجبور شود از پیوند کبد و دیالیز استفاده کند. 

ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟ بهترین غذاهایی که برای درمان این بیماری می توانید مصرف کنید عبارتند از:

انواع این بیماری 

کبد چرب شامل دو نوع الکلی و غیرالکلی است که نام آن‌ها به دلیل منبع ایجاد بیماری به این صورت گذاشته شده است. کبد چرب را در ۴ گرید تقسیم‌بندی می‌کنند که در گرید ۳ آن فیبروز کبدی رخ می‌دهد و گرید ۴ سیروز کبدی است که در این مرحله کبد وضعیت عملکردی نرمالی نداشته و تولید هورمون و پردازش مواد مغذی و سم زدایی از بدن به‌صورت طبیعی انجام نمی‌شود و به همین دلیل بیماران نیازمند دریافت پیوند هستند.

از خطرات کبد چرب در گرید ۳ می‌توان به ضعف، از دست دادن اشتها، کاهش وزن سریع، خارش پوست، احساس گیجی، تورم پاها، زرد شدن چشم‌ها و پوست بدن، درد و تورم شکم، بزرگ شدن پستان‌ها در مردان و... اشاره نمود.

صبحانه برای پاکسازی کبد

چه کسانی به بیماری کبد چرب مبتلا می شوند؟

  • چاقی با سطح بالای چربی شکم داشته باشید.
  • فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا دارید.
  • مبتلا به آپنه انسدادی خواب (یک راه هوایی مسدود شده که باعث توقف و شروع تنفس در طول خواب می شود). 

برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم

بهترین روش تشخیص؟

از آنجایی که این بیماری اغلب هیچ علامتی ندارد، پزشک اولین کسی باشد که آن را تشخیص می‌دهد. سطوح بالاتر آنزیم‌های کبدی که در آزمایش خون برای سایر بیماری‌ها ظاهر می‌شوند، ممکن است علامت قرمز را افزایش دهند. افزایش آنزیم های کبدی نشانه آسیب کبد شماست. برای تشخیص،باید به سونوگرافی یا توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) برای گرفتن تصویری از کبد.بیوپسی کبد (نمونه بافت) برای تعیین میزان پیشرفت بیماری کبد.یک سونوگرافی تخصصی که گاهی به جای بیوپسی کبد برای تعیین میزان چربی و بافت اسکار در کبد استفاده می شود،انجام دهید

رژیم کبد چرب

بیماری کبد چرب، همانطور که از اسمش پیداست، بیماری حاصل از تجمع چربی در کبد است. ابتلا به کبد چرب در دو نوع عمده شایع است:  ناشی از الکل (ناشی از مصرف بیش از حد الکل) و غیر الکلی.

 به نقل از موسسه‌ی بهداشتی pubMed: حدود 5٪ از جمعیت ایالات متحده به بیماری کبد چرب الکلی و تقریباً 100 میلیون نفر در ایالات متحده به نوع غیرالکلی (NAFLD) مبتلا هستند.

این عارضه، شایع­ترین بیماری کبدی در کودکان است. نوع شدیدتر آن استئو هپاتیت کبد چرب غیرالکلی  (NASH) نامیده می شود که ممکن است به شرایط جدی تر مانند سیروز و سرطان کبد تبدیل شود. صرف نظر از اینکه به چه نوعی از کبد چرب مبتلا هستید، بهترین روش درمانی، تغییر در سبک زندگی از جمله کاهش وزن، پرهیز از الکل و رژیم غذایی کاهنده ی چربی کبد است . برای آشنایی با زنیان  و فواید آن میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری باعنوان خواص زنیان مراجعه نمایید.

برای افرادی که به گرید ۲ مبتلا هستند بهترین رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها می باشد. ضمن آنکه بهتر است نان و برنج مصرفی حتما دارای سبوس باشد. این افراد بهتر است از میوه ها و سبزیجات بیشتر و روغن های سالم تر در رژیم غذایی خود استفاده کنند. همچنین غذاهای فرآوری شده و دارای شکر و قند بالا را محدود نمایند. این افراد بهتر است هرگز الکل، گوشت و چربی های اشباع مصرف نکنند. 

رژیم کبد چرب

خرید رژیم لاغری

لیست غذایی مفید، برای کبد چرب چی بخوریم؟

متخصصان، مصرف این مواد غذایی را برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب توصیه می کنند:

✅ شیر بادام یا شیر گاو کم چرب

بزرگسالان و کودکان مبتلا باید به مصرف کلسیم توجه کنند. مصرف کافی کلسیم و ویتامین D  می تواند به جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک کند. علاوه بر این، بیماران مبتلا به بیماری کبدی پیشرفته به دلیل عوارض متعدد تغذیه ای دچار مشکل هستند و می توانند به پوکی استخوان مبتلا شوند. مبتلایان به کبد چرب روزانه حداکثر سه لیوان از هر یک از این نوع شیرها را بنوشند.

✅ قهوه

تحقیقات پزشکی در حوزه تغذیه و تناسب اندام نشان داده، قهوه ی بدون خامه و شکر، یکی از موثرترین روش ها برای بهبود کبد چرب است. به نظر می رسد که قهوه ممکن است نفوذپذیری روده را کاهش داده و لذا جذب چربی را برای بدن کندتر می کند. البته صحت این مسئله هنوز در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد اما با این وجود، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که قهوه اثرات مفیدی در کمک به کاهش علائم و خطرات بیماری دارد. بسته به نوع شدت بیماری و وضعیت بیمار، مصرف 7 تا 9 فنجان قهوه در هفته توصیه می شود.

✅ غذاهای غنی از ویتامین E

شامل فلفل دلمه ای قرمز، اسفناج ، بادام زمینی و مغزها و ... می باشد که سرشار از ویتامین E بوده و برای افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می شود.

✅ آب

کارشناسان توصیه می کنند مصرف آب را به هر نوشیدنی شیرین و پرکالری پایبند باشید. به طور مثال یک فرد نرمال و بدون سابقه بیماری و بدون داشتن ممنوعیت در مصرف مایعات با وزن 50 کیلو،  می بایست روزانه حداقل 3لیتر آب بنوشدتا از کمبود آب بدن و اثرات منفی آن بر روی کبد جلوگیری کند.

✅ روغن زیتون

روغن های خاص مانند روغن زیتون و روغن آووکادو می توانند چربی های سالم بدن را تأمین کنند. این روغن ها به احساس سیری کمک می کنند و سطح آنزیم های کبدی را کاهش می دهند. انواع دیگر روغن که سرشار از چربی های اشباع نشده است، شامل روغن کنجد ، بادام زمینی، آفتابگردان و کلزا می باشد.

✅ دانه های کتان و چیا

اینها منابع گیاهی اسیدهای امگا 3 هستند. این اسیدها برای کبد چرب غیرالکلی و الکلی توصیه می شود زیرا باعث کاهش محتوای چربی در کبد می شود.

✅ سیر

افزایش مصرف سیر طی یک دوره 15 هفته ای منجر به کاهش توده چربی بدن و همچنین کاهش چربی در کبد و جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود.

✅ سویا

محصولات سویا مانند شیر سویا یا توفو ممکن است این عارضه را بهبود بخشد.

برای درمان کبد چرب چی نخوریم؟

برای درمان کبد چرب چی نخوریم؟

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد معمولاً آنهایی هستند که می توانند سطح قند خون را افزایش داده یا منجر به افزایش وزن شوند ، مانند:

❌ آب میوه ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین

باید از این مواد اجتناب شود زیرا قندها و کربوهیدرات ها، دشمن کبد هستند.

❌ نوشیدنی های رژیمی که کالری کمی دارند

جایگزین های قند(قندهای رژیمی) نیز می توانند باعث آسیب بیشتر به کبد شوند.

❌ کره و کره آب شده

حاوی چربی اشباع شده زیادی هستند  که منجر به افزایش سطح تری گلیسیرید خون می شود.

❌ کیک های پخته شده شیرین، بستنی و دسرها

با مصرف کربوهیدرات های شیرین، امکان موفقیت در کنترل بیماری را به شدت کاهش می دهید.

❌ بیکن، سوسیس، گوشت های پخته شده و گوشت های چرب

این غذاها سرشار از چربی های اشباع هستند و بنابراین توسط متخصصان توصیه نمی شود.

❌ الکل

اگر در نتیجه نوشیدن زیاد الکل، مبتلا به کبد چرب هستید، باید نوشیدن الکل را قطع نمایید زیرا به راحتی منجر به آسیب بیشتر کبد می شود.

❌ غذاهای شور

برخی تحقیقات نشان داده اند که NAFLD با مصرف نمک بدتر می شود، به دو دلیل که  این غذاها معمولاً همراه با غذاهای با چربی بالاتر و کالری بالاتر هستند، مانند برخی دیگر در این لیست و همچنین می تواند منجر به بی نظمی در سیستم رنین-آنژیوتانسین شود، خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهد.

❌ غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده نیز غالباً کالری زیادی دارند و توسط متخصصان توصیه نمی شوند.

درمان کبد چرب چی نخوریم

نحوه پاکسازی بدن با رژیم غذایی

برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم؟ دشمن کبد چرب، ایجاد تغییرات استراتژیک و پایدار در رژیم غذایی است. مهم­ترین بخش این تغییرات، پایبند ماندن به ریتم رژیم غذایی تغییر یافته است. به طور کلی، بهترین رژیم غذایی شامل مواد مغذی زیر است:

  • فیبر کافی
  • رژیم سرشار از میوه، سبزیجات و آجیل
  • غلات کامل
  • چربی های اشباع بسیار محدود از محصولات حیوانی
  • مصرف بسیارمحدود نمک و شکر
  • اجتناب از الکل

همواره در درمان کبد چرب توصیه می شود که کالری دریافتی روزانه را کاهش داده و عادات غذایی خود را منطبق با رژیم مدیترانه ای پیش ببرید.

بدین صورت که نیمی از هر بشقاب غذایی که می خورید باید میوه و سبزیجات، یک چهارم آن پروتئین و یک چهارم دیگر آن نشاسته باشد. این دو قانون اصلی را در جهت بهبود و درمان به خاطر بسپارید:

  1. قانون اول:
  • انتخاب­های کم کالری و به سبک مدیترانه ای داشته باشید.
  • مصرف مقدار زیاد غذای گیاهی، غلات سبوس دار، روغن زیتون بسیار بکر و ماهی
  • مصرف مقدار متوسط مرغ ، پنیر و سایر لبنیات
  1. قانون دوم:
  • بهترین راه برای اطمینان از بهبود قابل توجه یا حتی بهبود کامل بیماری کبد چرب، از دست دادن تقریباً 7٪ تا 10٪ از وزن بدن است.
  • از افزودن قندها، گوشت های فرآوری شده و غلات تصفیه شده به رژیم غذایی خود خودداری کنید.

بهترین راه های درمان 

هیچ دارویی به طور خاص برای بیماری کبد چرب وجود ندارد. درعوض، پزشکان بر کمک به شما در کنترل عواملی که به این بیماری کمک می کنند تمرکز می کنند. آنها همچنین توصیه می کنند که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که می تواند به طور قابل توجهی سلامت شما را بهبود بخشد. درمان شامل:
  • اجتناب از الکل
  • کاهش وزن
  • مصرف داروها برای کنترل دیابت، کلسترول و تری گلیسیرید (چربی در خون)
  • مصرف ویتامین E و تیازولیدین دیون ها 

درمان کبد چرب چی بخوریم

برنامه غذایی سالم 

چنانچه چربی یا همان تری گلیسرید در کبد تجمع پیدا کرده و از آن خارج نشود، فرد به بیماری کبد چرب دچار می‌شود. درصورت بروز این بیماری، چنانچه رژیم غذایی فرد تغییر نکند، این بیماری پیشرفت کرده و ممکن است سبب ایجاد سیروز کبدی بدخیم شود. به همین دلیل است که افراد باید در مراحل اولیه این بیماری یک برنامه غذایی برای کبد چرب خود داشته باشند تا از پیشرفت آن جلوگیری کند و بنابراین دانستن نکات آشپزی رژیمی ضروری‌ست.

علائم بیماری، ممکن است در پوست یا به‌صورت اضافه وزن و چربی دور شکم ویا در عملکرد قلب و عروق و سایر اعضای بدن، نمود پیدا کند. در ادامه چند مورد مهم از لیست غذایی رژیم کبد چرب آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند چنانچه در آغاز ابتلا به کبد چرب هستید، از پیشرفت آن جلوگیری کرده و مانع از بروز علائم آن شوید.

پیشنهاد میشود برای دیدن راه های لاغری به مقاله نوشته شده ما با عنوان بهترین روش های لاغری رادنبال نمایید.

صبحانه رژیمی برای کبد چرب

صبحانه رژیمی برای کبد چرب 

صبحانه مناسب برای کبد چرب چیست؟ همانطور که می‌دانید صبحانه یکی از وعده‌های مهم در روز است. یکی از نکات اساسی در ارتباط با این بیماری، این است که نباید هیچ یک از وعده های غذایی حذف شوند؛ اما می‌توان وعده‌های غذایی را سبک انتخاب کرد و از غذاهای بی خطر  استفاده نمود. برای تهیه صبحانه رژیمی برای کبد چرب باید نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته مربوط به مصرف سبزیجات، به خصوص سبزیجات چلیپا در وعده صبحانه است، که می‌تواند به پاکسازی سموم از بدن کمک کند. در کنار سبزیجات چلیپا، همچون کلم بروکلی، گل‌کلم و...، از مرکبات استفاده کنید.

مصرف ویتامین سی و همچنین نوشیدن آب مرکبات در صبح، می‌تواند به پاکسازی کبد کمک کند. یکی از نکات آشپزی رژیمی برای درمان این عارضه، چکاندن آب لیموترش در آب و نوشیدن آن در طی روز است.چنانچه طرفدار نوشیدن چای در صبحانه هستید، بهتر است چای سیاه را با چای سبز جایگزین کنید. مصرف چای سبز نه تنها در لاغری به شما کمک می‌کند، بلکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک صبحانه کبد چرب است و به پاکسازی آن کمک می‌کند.

برای کاهش وزن، می‌توانید در وعده صبحانه خود قهوه را جای بدهید؛ اما مصرف زیاد قهوه می‌تواند با گرم کردن کبد، سبب ایجاد کبد چرب شود؛ پس بهتر است مصرف آن محدود باشد. همچنین انواع توت، انگور و کشمش را در برنامه غذایی خود جای دهید تا به بهبود آن کمک کند.

  • تهیه صبحانه برای کبد چرب با زردچوبه: زردچوبه نه‌تنها برای تهیه یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب مفید است، بلکه به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار و خواص ضدالتهابی که ماده کورکومین موجود در زردچوبه دارد، به درمان کبد چرب و هر نوع التهاب دیگری کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از زردچوبه در تهیه وعده‌های غذایی مختلف استفاده کنید.
  • خوردن سیر ناشتا: سیر حاوی میزان زیادی گوگرد است که کمک می‌کند آنزیم‌های کبدی فعال شده و در نتیجه برای تهیه یک صبحانه برای پاکسازی کبد بسیار مفید است. همچنین می‌توانید حبه‌های سیر را به‌صورت ناشتا میل کنید تا به میزان بیشتری از خواص آن دست پیدا نمایید.
  • سبزیجات چلیپا: برای تهیه یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب، می‌توانید از مصرف سبزیجات چلیپ،ا یعنی انواع کلم همچون کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم استفاده کنید. در این سبزیجات گلوتاتیون وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک صبحانه برای پاکسازی کبد داشته باشید و همچنین در افزایش سیستم ایمنی بدن نیز موثر است.
  • روغن زیتون برای تهیه صبحانه: روغن زیتون یکی از چربی‌های اشباع نشده سالم است که مصرف آن بر خلاف سایر چربی‌‌های نباتی یا روغن مایع، فشار زیادی به کبد وارد نمی‌کند و به همین دلیل یکی از موارد لیست غذایی کبد چرب است که نه‌تنها یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب محسوب می‌شود، بلکه به سلامت کلی بدن کمک می‌کند.
  • توت خشک: مصرف توت به‌خصوص توت خشک به همراه با صبحانه، می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن برای پاکسازی کبد را در اختیار آن قرار دهد. برای درمان کبد چرب می‌توانید از انگور، کشمش و یا توت در لیست غذایی کبد چرب خود استفاده کنید.

اگر درباره رژیم غارنشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید.

ناهار برای کبد چرب

ناهار مناسب برای مبتلایان به کبد چرب

کسانی که کبد چرب دارند، نه‌تنها باید در آشپزی خود، رژیم غذایی و رژیم پاکسازی را رعایت کنند بلکه باید رفتار و سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند. برای مثال، نوشیدن آب همراه با غذا، می‌تواند به کبد و معده آسیب جدی بزند. به همین دلیل از نظر طب سنتی و طب مدرن، باید از نیم ساعت قبل از صرف وعده غذایی تا یک ساعت پس از آن، از نوشیدن آب پرهیز کنید. همچنین در کنار رعایت نکات آشپزی رژیمی، به خاطر داشته باشید، مصرف آب و نوشیدنی سرد ممنوع است و بهتر است آن‌ها را به‌صورت ولرم میل کنید.

همچنین برای جلوگیری از پیشرفت کبد چرب باید از روغن های سالم و به خصوص روغن زیتون، در پخت غذاها استفاده کنید. به‌علاوه، وعده‌های غذایی سبک‌تر و جلوگیری از چاقی، یکی از راه‌های درمان کبد چرب است.یکی از غذاهای مناسب برای وعده ناهار، تهیه سوپ برای کبد چرب است برای مثال، یکی از بهترین انواع سوپ، سوپ سبزیجات کرفس و اسفناج است. برای تهیه سوپ، به ۴۵ گرم اسفناج، یک شاخه کرفس، ۵ حبه سیر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک لیوان آب نیاز دارید.

آب را بجوشانید و اسفناج را پس از شستن و بریدن ساقه‌ها به همراه کرفس و سیر خرد شده، به آب درحال جوش اضافه کنید و زمان بدهید تا کاملا بپزد. پس از ترکیب این مخلوط و اضافه کردن روغن زیتون، آن را با ادویه مناسب مزه‌دار کرده و میل نمایید. در پخت ناهار بهتر است از سیر، زنجبیل و زردچوبه به مقدار بیشتری استفاده کنید؛ زیرا از التهاب کبد و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند.

یک میان وعده رژیمی و سالم میزان کالری کمی دارد. در غفاری دایت با انواع عصرانه کم کالری میان وعده رژیمی بدنسازی برای کاهش وزن و عضله سازی آشنا شوید تا یک عصرانه رژیمی میل کنید.

متخصص تغذیه برای کبد چرب

3 مدل از بهترین نوشیدنی ها

لاته چای سبز ماچا یخی لاغر

چای ماچا باعث افزایش چربی سوزی می‌شود، این چای سبز ماچا لاته  ممکن است مزیت دیگری برای دور کمر شما داشته باشد، زیرا به عنوان یک میان وعده کاهش وزن فوق‌العاده رضایت‌بخش نیز عمل می‌کند.نوشیدن این چای 20 کالری و سرشار از آنتی اکسیدان به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر می تواند به شما کمک کند تا چندین ساعت سیر بمانید. همچنین می‌توانید از میان وعده‌های ماشین فروش ناسالم دوری کنید. کاهش این میان وعده ها باعث صرفه جویی در صدها کالری و کاهش نسبتاً سریع چربی می شود.
 

قهوه

یک مطالعه نشان داد افرادی که قهوه کافئین دار می نوشند کالری کمتری نسبت به افرادی که کافئین کمتری می نوشند یا کسانی که کافئین نمی نوشند، مصرف می کنند.کافئین همچنین برای افزایش متابولیسم پیشنهاد می شود. بر اساس گزارش های بیشتر، قهوه به شما کمک می کند تا روده های خود را حرکت دهید. این چیزی است که می تواند منجر به کاهش وزن سریع بالقوه شود. قهوه خود را سیاه یا با کمی شیر بدون چربی یا شیر گیاهی بنوشید تا کالری اضافه نشود. 
 

آب‌میوه مرکبات

وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هایی که در مرکبات وجود دارد، سبب می‌شود یکی از نوشیدنی های مفید برای کبد چرب باشد. می‌توانید از آن در تهیه صبحانه برای کبد چرب استفاده کنید و به کاهش التهاب کبد خود کمک نمایید.

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

برنامه غذایی برای کبد چرب

مشورت با متخصص تغذیه 

چنانچه به یک متخصص تغذیه برای کبد چرب خود مراجعه کنید، نه‌تنها انواع غذاهایی که می‌توانید در آشپزی رژیمی برای کبد چرب آن‌ها را تهیه کنید، به شما می‌گوید؛ بلکه می‌تواند رفتارهایی را که به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند، به شما اطلاع دهد. یکی از مهم‌ترین رفتارها در سبک زندگی سالم، داشتن تحرک و همچنین انجام پیاده‌روی است که نه تنها بر روی اضافه‌وزن، بلکه بر روی کبد چرب نیز تاثیر دارد. می‌توانید در کنار میل کردن غذاهای بی خطر، از چای سبز، عرق کاسنی، دمنوش زنجبیل و همچنین سیاه دانه با عسل طبیعی نیز در روز استفاده کنید.

همچنین مصرف مکمل امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی در کنترل این بیماری دارد. همچنین چنانچه به یک متخصص تغذیه مراجعه ‌کنید که با طب سنتی آشنایی دارد، حتما به شما پیشنهاد می‌کند که روزانه پیش از صرف وعده صبحانه، به صورت ناشتا، ۲ لیوان آب جوشیده و گرم را به صورت جرعه جرعه میل کنید و پس از ۴۰ دقیقه، اولین وعده غذایی خود را میل نمایید. این عادت یکی از بهترین و موثرترین رفتارها برای پیشگیری و درمان کبد چرب است؛ که نه‌تنها بر روی کبد چرب بلکه بر روی مکانیسم‌های کل بدن تاثیر می‌گذارد.

بنابراین، داشتن تحرک و همچنین مصرف غذاهای مفید برای کبد چرب گرید ۱ و ۲، تنها به همراه سبک زندگی صحیح، در پیشگیری و درمان این بیماری تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: آشپزی رژیمی خوشمزه و بهترین غذاهای رژیمی !

رژیم غذایی کبد چرب

رژیم غذایی برای کبد چرب

همان‌طور که اشاره کردیم، مصرف برخی از مواد غذایی به‌خصوص در صبحانه مفید است و می‌توان آن‌ها را جزو لیست غذایی کبد چرب آورد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد کبد چرب، اضافه وزن و پرخوری است که می‌تواند کبد را تحت فشار قرار داده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند. به همین دلیل در صورت دریافت رژیم لاغری و رژیم غذایی اصولی می‌توانید به تناسب اندام برسید و همزمان سلامتی خود را ارتقا دهید. 

چنانچه اضافه وزن دارید اما هنوز به کبد چرب مبتلا نشده‌اید؛ بهتر است هرچه زودتر، برنامه غذایی خود را تغییر دهید و نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب را رعایت کنید تا از بروز آن پیشگیری کند. همچنین برای گرفتن یک رژیم اصولی و کاهش وزن، به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید. بهاره غفاری یکی از بهترین مشاوران تغذیه است که نه تنها مراحل دریافت رژیم‌های او، در سایت غفاری دایت، به آسانی صورت می‌گیرد؛ بلکه در طول این مسیر شما را راهنمایی و پیگیری می‌نماید. پس همین حالا با کلیک بر روی غفاری دایت، وارد وب‌سایت این مشاور تغذیه مجرب شوید.

علائم کبد چرب در زنان و مردان می تواند متفاوت باشد و راهکارهای درمانی آن نیز با یکدگیر تفاوت خواهد داشت. برای اینکه بتوانید کبد چرب را سه سوته درمان کنید یکی از بهترین مشاورین تغذیه که می‌تواند شما را در انتخاب رژیم اصولی و درست برای درمان کبد چرب همراهی و راهنمایی کند، بهاره غفاری است. در سایت غفاری دایت رژیم های مختلفی از 1 ماه تا 6 ماه وجود دارد که می‌توانید با پشتیبانی خصوصی خرید کنید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (68 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه