آشپزی رژیمی خوشمزه و بهترین غذاهای رژیمی !

بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند و یا افراد لاغری که به تناسب اندام خود اهمیت میدهند؛ دوست دارند غذاهای رژیمی را در وعده های غذایی خود بگنجانند تا غذای سالم میل کرده و در کنار آن نگران اضافه وزن و چاقی نباشند. برخی از افراد با شنیدن نام غذای رژیمی به یاد غذاهایی می‌افتند که بدون مزه هستند و به همین دلیل اغلب افراد هیچ میلی برای امتحان کردن آن‌ها ندارند. در حالی که این تفکر اشتباه است و ما می‌توانیم انواع غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن را میل کنیم تا نه تنها سلامت بمانیم، بلکه در کنار آن از طعم غذای خود لذت ببریم. در این مطلب از سایت غفاری دایت می‌خواهیم چند دستور آشپزی رژیمی خوشمزه را با شما در میان بگذاریم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. آشپزی رژیمی خوشمزه و بهترین غذاهای رژیمی !

 

غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن

برای تهیه غذاهای رژیمی خوشمزه نیاز است از روغن کمتری استفاده کنیم و همچنین سعی کنیم، روغن مصرفی ما در دسته روغن های سالم همچون روغن زیتون قرار بگیرد. همچنین برای تهیه هیچ غذای رژیمی نیاز به صرف هزینه زیاد نیست؛ بلکه می‌توانیم به راحتی غذاهای رژیمی ارزان تهیه کنیم که نه تنها ظاهر زیبایی دارند، بلکه عطر و طعم آن‌ها بسیار اشتها برانگیز هستند.

برای نگه داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهتر است صبحانه خود را مفصل و سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های مفید میل نمایید. همچنین بهتر است برای وعده ناهار، بیشتر از سبزیجات و غذاهای سبک استفاده کنید و با استفاده از دستور پخت‌هایی که در این مطلب آورده‌ایم، می توانید انواع غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام را آماده کنید. البته همواره به یاد داشته باشید، برای کاهش وزن، تنها غذای مصرفی ما اهمیت ندارد؛ بلکه لازم است در کنار آن ورزش و تحرک کافی داشته باشیم.

لیست غذاهای رژیمی لاغری

لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

در زیر نام تعدادی از چندین مورد لیست غذای رژیمی لاغری را آورده‌ایم.

غذاهای رژیمی خوشمزه برای صبحانه

بوریتوی یک صبحانه خوشمزه است که برای تهیه آن تنها کافیست ۳ عدد تخم مرغ را هم بزنید و با اندکی گوشت کم چرب و مقداری سبزیجات همچون اسفناج، پس از پخت، میل نمایید

غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام

  • پیتزای رژیمی: در این پیتزای سبزیجات به رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی پوره شده، سیب زمینی پخته و پوره شده و همچنین پیاز خرد شده نیاز دارید. ابتدا لازم است سس مخصوص این پیتزا را آماده کنید؛ برای این کار باید پیاز سرخ شده، گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه فرنگی و ادویه را با یکدیگر تفت دهید؛ پس از آن که آب گوجه فرنگی گرفته شد، پوره سیب زمینی پخته را به آن اضافه کنید. سپس خمیر پیتزا را پهن کرده، مقداری از این سس مخصوص، کمی پنیر، قارچ حلقه شده و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید. پس از پخت پیتزا در فر، می‌توانید آن را میل کنید.
  • اسپاگتی: در این اسپاگتی از کدوی خام استفاده شده است. کدو را با پوست‌کن به شکل ورقه های پاستا برش بزنید و سپس گوجه فرنگی پوره شده، فلفل دلمه ای نگینی و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه به آن اضافه کنید.
  • ماهی سالمون تنوری: فیله های ماهی سالمون با نمک و فلفل مزه دار کنید؛ در یک فویل که به روغن آغشته کرده‌اید، بپیچید و مارچوبه را روی آن قرار دهید و سپس اجازه دهید در فر بپزد.

غذاهای رژیمی خوشمزه با فیله مرغ

یک مدل از غذاهای رژیمی خوشمزه با فیله مرغ، رول سینه رژیمی است. برای پخت این غذا ابتدا پیاز خلالی را در روغن زیتون تفت دهید. سپس اسفناج و پنیر فتا و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. حالا این ترکیب را در یک فیله مرغ بپیچید و پس از آنکه با یک خلال محکم کردید، روی حرارت بپزید.

یک مدل دیگر از غذاهای رژیمی خوشمزه با فیله مرغ، مرغ گریل است که با سبزیجات بخارپز سرو می‌شود. برای تهیه آن، فیله مرغ را با سیر، پیاز، زنجبیل، فلفل و نمک مزه‌دار کنید و اجازه دهید این مواد در حدود ۲ تا ۳ ساعت‌، استراحت کنند. سپس فیله های مرغ را گریل کنید و پس از بخارپز کردن سبزیجات، غذای خود را سرو نمایید.

غذای رژیمی با سیب زمینی

  • کوکو سیبزمینی رژیمی: می‌توانیم برای تهیه کوکو سیب‌زمینی رژیمی از فر استفاده کنیم. برای این کار دو عدد سیب زمینی بزرگ را بپزید و با رنده ریز کنید. سپس ۲ عدد تخم مرغ، ۳ قاشق غذاخوری آرد، ادویه و ۲ قاشق غذاخوری روغن را اضافه به آن کنید. پس از ترکیب این مواد، آن‌ها را نیم ساعت در یخچال قرار دهید. پس از چرب کردن سینی فر، کوکوها را روی آن بچینید و اجازه دهید نیم ساعت در دمای ۲۳۰ درجه بپزند. کوکو سیب‌زمینی رژیمی شما آماده است.
  • مرغ بریان تنوری و سیبزمینی: یک نوع غذای رژیمی با سیب زمینی، ترکیب مرغ بریان تنوری و سیب زمینی تنوری برای شام است، زیرا کمترین میزان روغن در آن به کار می رود. برای تهیه این غذا، ابتدا سیب‌‌زمینی‌ها را تنوری کنید، سپس مرغ را آماده نمایید. برای تهیه مرغ بریان تنوری، ابتدا ران مرغ را دو تکه کنید؛ در مخلوط پودر سیر، پیاز، نمک و فلفل قرار دهید و اندکی روغن زیتون روی آن بریزید و اجازه دهید مرغ‌ها مزه‌دار شوند. سپس سینی فر را چرب کنید و مرغ‌ها را در سینی چیده و روی آن زعفران آب‌کرده بریزید. سپس یک فول روی آن‌ها بپیچید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. پس از پخت مرغ در فر، که در حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می کشد، فویل را برداشته و اجازه دهید مرغ ها گریل شوند تا روی آنها طلایی شود. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را همراه با سیب‌زمینی میل کنید.

 

غذاهای رژیمی ارزان

  • سوپ سبزیجات: برای تهیه این سوپ، می توانید از فلفل دلمه‌ای، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، کرفس، پیاز، تره فرنگی یا پیازچه و سیر استفاده کنید. ابتدا آنها را یک ساعت با حرارت ملایم در آب بپزید؛ سپس آب مرغ را به آن اضافه کرده و کمی جعفری خرد شده و نمک و فلفل بزنید. پس از پخت کامل، سوپ سبزیجات شما آماده است.
  • خوراک کدو سبز و قارچ: برای تهیه این غذای رژیمی ساده، تنها کافی‌ست ۴ عدد کدو سبز، ۴ لیوان قارچ و ۱ عدد پیاز را خرد کرده و داخل کاسه بریزید. سپس با سه قاشق غذاخوری سرکه، کمی روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد در فر بپزید. غذای شما آماده است.

لیست غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن

غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن و سلامتی

در این مطلب انواع غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام و دو نوع از غذاهای رژیمی خوشمزه با فیله مرغ را آوردیم. همچنین می‌توانید یک لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن برای خود تهیه کنید که شامل انواع متفاوتی از غذاها باشد تا تنوع و خوشمزگی را در کنار یکدیگر داشته باشید. چنانچه تمایل دارید یک رژیم غذایی خاص، برای کاهش وزن و لاغری داشته باشید؛ می توانید با کلیک بر روی غفاری دایت به سایت یکی از بهترین مشاوران تغذیه در این زمینه هدایت شوید؛ تا نه تنها رژیم غذایی متناسب خود را دریافت کنید، بلکه در کنار آن از راهنمایی‌های یک مشاوره خبره در این زمینه بهره‌مند شوید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (6 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه