۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه آسان

این روزها افراد بسیاری علاقمند استفاده از طب سنتی و روش‌های آن برای درمان بیماری‌ها یا کمک به بهبود سلامت خود شده‌اند. یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌ است، کاهش وزن و چربی سوزی است. انواع روش‌ های گیاهی و سالم، می‌توانند جایگزین قرص‌ها شوند و نه‌تنها ما را به هدف خود، که همان تناسب اندام است، برسانند؛ بلکه برای حفظ سلامتی نیز به ما کمک می‌کنند.

در این مطلب از وب‌سایت غفاری دایت، می‌خواهیم انواعی از دمنوش لاغری را به شما معرفی کنیم. همچنین شما را با انواع دمنوش لاغری خانگی سریع، بهترین زمان مصرف دمنوش و دمنوش برای لاغری شکم و پهلو آشنا می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه آسان

دمنوش لاغری خانگی سریع

دمنوش لاغری خانگی سریع

 

تهیه دمنوش لاغری چربی سوز، کار چندان مشکلی نیست؛ زیرا این دمنوش‌ها اغلب از یک یا دو جزء تشکیل می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها دمنوش لاغری خانگی سریع می‌گویند.برخی از مواد گیاهی، روی بدن تاثیر می‌گذراند و سبب می‌شوند بدن متابولیسم و سوخت‌وساز خود را افزایش دهد. همچنین برخی از انواع دمنوش گیاهی وجود دارد که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد و از این طریق بر توقف افزایش وزن تاثیر گذاشته و ما را آماده کاهش وزن و لاغری می‌کند.

برخی از دمنوش‌های لاغری همچون بابونه نیز، به‌طور مستقیم روی چربی سوزی نقش ندارند، اما می‌توانند با ایجاد آرامش اعصاب در فرد از پرخوری عصبی او کمک کنند. بنابراین هرکدام از این دمنوش های لاغری، از روش‌های متفاوتی در کاهش وزن سریع موثر هستند.تفاوتی که مصرف محصولات طبیعی همچون دمنوش گیاهی، نسبت به انواع قرص‌های شیمیایی روی بدن می‌گذارد؛ سرعت اثرگذاری و همچنین تاثیرات آن‌ها در دراز مدت است.

دمنوش لاغری گیاهی، نیازمند صرف زمان طولانی‌تری برای پاسخگویی مناسب است و ممکن است این موضوع افراد را خسته کند؛ اما از طرفی دیگر با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی، در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی‌رسانید و سلامت شما حفظ می‌شود.درحالی‌که قرص‌های شیمیایی، اغلب پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند، اما در دراز مدت، مشکلاتی همچون مشکلات کبدی برای افراد ایجاد می‌کنند. قرص‌های گیاهی نیز فاقد عوارض جانبی نیستند که به‌طور مفصل‌تری در مطلب دیگری شرح داده‌ایم.

بهترین رژیم لاغری کدام است؟ شاید این مهم‌ترین و بنیادی‌ترین سؤالی باشد که همه ما برای کاهش وزن خود دنبال پاسخ شایسته‌ای برای آن می‌گردیم. برای جواب به این سوال مقاله بهترین رژیم لاغری را مطالعه نمایید.

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

 

در این بخش چند مدل از طرز تهیه دمنوش لاغری شکم را برای شما آورده‌ایم. این دمنوش‌ها را به راحتی آماده کرده و میل نمایید.

  • دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی است که طبع گرم دارد و به همین دلیل سوخت‌وساز شما را افزایش می‌دهد.می‌توانید زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید و پس از خشک کردن آن‌ها، تنها تکه‌ای را در چای خود بیاندازید. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل، زمانی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و می‌خواهید از آن جلوگیری کنید.

  • دمنوش لاغری با دارچین

دارچین نیز همانند زنجبیل طبع گرمی دارد؛ اما این تنها خاصیت آن نیست. یکی از خواص دمنوش لاغری دارچین که آن را از بسیاری از انواع دمنوش لاغری متمایز می‌کند، خاصیتی است که در کنترل قند خون دارد. دارچین قند خون را به حالت تعادل درمی‌آورد؛ درنتیجه کاهش و افزایش ناگهانی قند خون در فرد رخ نداده و سبب می‌شود میل کاذب به خوردن غذا در او کاهش پیدا کند. نه تنها می‌توانید این دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی را با آب جوش، چوب دارچین و کمی پودر دارچین تهیه کنید؛ بلکه می‌توانید با اضافه کردن چوب دارچین به چای خود از خواص آن بهره‌مند شوید.

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

دمنوش‌های لاغری فوق‌العاده

  • دمنوش چای سبز

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تاثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

  • چای ماچا

دمنوش لاغری چای ماچا را بسیاری از افراد بهترین دمنوش لاغری می‌دانند و ادعا می‌کنند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و چربی سوزی آن‌ها داشته است. درواقع تاثیر چای ماچا از چای سبز بیشتر است، یعنی معادل ۱۰ برابر آن؛ اما به آن معنی نیست که می‌تواند معجزه یا جادو کند. در هر حال چای ماچا یک دمنوش لاغری برای رانها، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

  • دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

اگر درباره رژیم غار نشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان  رژیم پالئو مراجعه نمایید.

بهترین دمنوش لاغری

بهترین دمنوش لاغری

هر دمنوش گیاهی می‌تواند تاثیرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد و این به‌دلیل تفاوتی است که مکانیسم‌های بدن هر فرد با فرد دیگر دارد. به همین دلیل، نمی‌توانی بهترین دمنوش لاغری را برای همه افراد یکسان دانست و هرکس می‌تواند بر اساس ذائقه، طبع بدن و همچنین نتیجه‌ای که از دمنوش لاغری دریافت می‌کند، دمنوش مناسب خود را تهیه کند.

 

در بخش قبل چند طرز تهیه دمنوش لاغری شکم و پهلو را برای ما آوردیم؛ اما تمام آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجند و می‌توان تعداد زیادی دمنوش چربی سوز با ترکیبات گیاهی تهیه کرد. با مشورت با یک دکتر تغذیه می‌توانید از راهنمایی‌های او برای پیدا کردن دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی مناسب خود استفاده کنید.دمنوش‌های خانگی از انواع تجاری و شرکتی آن‌ها بسیار سالم‌تر هستند و نیاز شما از خرید دمنوش لاغری آماده را برطرف می‌کنند.

شما می‌توانید در کنار استفاده از فواید دمنوش لاغری روی کاهش وزن خود، یک رژیم غذایی مناسب پیدا کرده و با قرار دادن میزان کافی تحرک در برنامه روزانه خود، به تناسب اندام و وزن ایده‌آل خود برسید.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با تاثیر چای ترش بر لاغری کلیک کنید.
 

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

​دمنوش لاغری هل 

هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل محسوب می‌شود که در انواع مختلفی مثل هل سبز، سفید و سیاه وجود دارد. هل دارای فیبر بسیار زیادی است؛ در نتیجه باعث احساس سیری در فرد می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین ملاتونین یکی از عناصر مهم در این دمنوش برای لاغری شکم و پهلو عالی است و منجر به چربی سوزی طبیعی خواهد شد. استفاده از هل به همراه یک برنامه غذایی سالم می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری بسیار مفید شود. 

 

دمنوش لاغری ریبوس 

آنتی اکسیدان موجود در ریبوس نسبت به چای سبز و سیاه بیشتر است. قرمز معروف می‌باشد آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث تخریب رادیکال‌های آزاد می‌شود. افرادی که دوست دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند تا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نشود. تا ۲۲ درصد مانع از ایجاد چربی در بدن می‌شود. 

 

دمنوش لاغری گل محمدی 

اگر رژیم بگیرید بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. گل محمدی با موادی که در آن وجود دارد می‌تواند کمک کند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کرده و منجر به سم زدایی شود. علاوه بر این گل محمدی به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند؛ یعنی مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: در این مطلب می توانید لیستی از چربی سوز قوی شکم و پهلو را ببینید.

دمنوش لاغری یک ماهه

دمنوش لاغری جینسینگ 

جنسینگ انواع بسیار گوناگونی از آسیایی تا آمریکایی دارد. این ماده منجر به سوخت و ساز بدن برای از بین بردن چربی‌ها می‌شود. همچنین اگر از این ماده در طول روز استفاده کنید باعث می‌شود انرژی بدنتان بالا بماند و به راحتی ورزش کنید. همچنین جنسینگ به تعادل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی داشته باشد. 

 

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع 

این دمنوش باعث حفظ عملکرد کبد و سلامتی آن می‌شود. کبد مسئول سم زدایی بدن است از این رو نقش بسیار عمده‌ای در سوخت و ساز ایفا می‌کند. سلول‌هایی که در کبد وجود دارند باعث می‌شوند تا چربی‌ها بشکند و انرژی آن‌ها برای بدن استفاده شود. در نهایت منجر به سوخت و ساز بدن و تنظیم اشتها خواهد شد. استفاده از دمنوش قاصدک و نعناع برای محافظت از کبد در این امر بسیار مفید است.

البته نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد. در این مطلب می توانید با انواع بهترین روش لاغری آشنا شوید.

دمنوش لاغری نعناع

دمنوش لاغری مریم گلی 

مریم گلی بهترین دمنوش لاغری یک ماهه! مریم گلی دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه را به عنوان یک دمنوش آرامبخش قوی و دمنوشی مخصوص لاغری شکم توصیه می‌‎کنند. برگ‌های مریم گلی برای رفع سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مؤثر است. همچنین مریم‌گلی سرشار از آنتی اکسیدان برای پاکسازی بدن می‌باشد. این دمنوش می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهند توصیه می‌شود از آن در طول روز استفاده کنید. 

 

دمنوش لاغری زرشک 

زرشک یک میوه و سرشار از فایده است. میوه‌ای برای مناطق معتدل و آسیا و اروپا که در آفریقا آمریکا هم کشت می‌شود. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود.

دمنوش چربی سوز قوی

دمنوش لاغری رازیانه 

این دمنوش باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و یک دمنوش چربی سوز قوی است  و در نتیجه کالری‌های دریافتی زودتر مصرف شوند. زیره کمک به چربی سوزی در بدن می‌کند و باعث می‌شود تا احساس گرسنگی کاهش پیدا کند. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن به کمک به هضم و جذب مواد مغذی می‌پردازد. 

 

دمنوش لاغری اسطوخودوس 

اسطوخودوس برای درمان فشار خون بالا، بی‌خوابی و دیابت بسیار مفید است. آنتی اکسیدان بالایی این گیاه منجر به سم زدایی از روده‌ها می‌شود و باعث کاهش جذب چربی و در نهایت تناسب اندام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: در این مطلب می توانید با رژیم کانادایی 15 روزه آشنا شوید. 

دمنوش لاغری لوندر

دمنوش لاغری زردچوبه 

زردچوبه باعث می‌شود تا سرعت چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کند. پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف زردچوبه باعث از بین بردن چربی در بدن می‌شود و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با بیماری‌ها تقویت کند.

 

دمنوش لاغری به لیمو

به لیمو از جمله گیاهانی است که در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته و از دیر باز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دمنوش به لیمو به عنوان یک ضد التهاب و همچنین ضد اضطراب قوی عمل می‌کند. اگر دمنوش به لیمو را بدون شکر آماده کنید یک دمنوش بسیار مؤثر برای کاهش وزن و لاغری هم محسوب می‌شود. تأثیر‌گذاری مصرف دمنوش به لیمو برای کاهش وزن به این صورت است که این دمنوش اشتها را کاهش داده و از این رو روزانه کالری کمتری وارد بدن شخص می‌شود. دمنوش به لیمو همچنین سبب کاهش میل به خوردن شیرینی و تنقلات هم می‌گردد.

بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش به لیمو به عنوان یکی از دمنوش‌های لاغری فوق‌العاده بین وعده‌های غذایی است. کاهش اشتهای ایجاد شده به واسطه مصرف منظم دمنوش به لیمو بر روی متابولیسم بدن تأثیر گذاشته و به نوعی متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند. در نتیجه دمنوش به لیمو یک دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا است. دمنوش به لیمو سبب تجزیه چربی‌های موجود در سیستم گوارش اشخاص هم می شود. برای درمان مشکلات معده و سوء هاضمه هم تأثیرات مثبتی دارد. اگر برای کاهش وزن برنامه ورزشی منظمی دارید بهتر است مصرف دمنوش به لیمو را فراموش نکنید زیرا این دمنوش دارای خواصی است که سبب تقویت عضلات شده و به همین دلیل از وارد شدن آسیب به عضلات در حین تمرینات ورزشی جلوگیری می‌کند. 

چای لاغری به لیمو

دمنوش لاغری زیره

زیره، یک ادویه بسیار پر کاربرد است که در بسیاری از غذا‌های ایرانی استفاده شده و علاوه بر طعم و رایحه خوش دارای خواص و مزایای زیادی هم هست که این مزایا همگی در دمنوش زیره وجود دارند. اگر به دنبال یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از دمنوش زیره است. این دمنوش به کاهش فوری وزن شما کمک می‌کند. از دمنوش زیره می توان به عنوان یک معجون یاد کرد که سبب تقویت سیستم ایمنی شده و مزایای دیگری از جمله تقویت پوست، کمک به سلامت قلب، بهبود عملکرد سیستم گوارش و. . را هم دارد.

زیره به دلیل تأثیر‌گذاری بر روی کاهش سطح کلسترول و همچنین کاهش چربی خون سبب می‌شود تا چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کند. زیره ترکیبات مؤثر بسیار زیادی دارد که از آن جمله می توان به فیبر اشاره کرد. فیبر‌های موجود در زیره دارای خاصیتی هستند که اشتها را کاهش داده و سبب می شود تا شخص برای مدتی بیشتر احساس سیری داشته باشد. فیبر موجود در زیره و همچنین تأثیر‌گذاری آن بر روی کاهش اشتها سبب شده تا از آن به عنوان یک دمنوش لاغری یاد کرد. 

بیشتر بخوانید: در این مطلب می توانید با عملکرد دستگاه لاغری شاک ویو آشنا شوید.

 

دمنوش لاغری چای سفید

چای، یک نوشیدنی مشهور است که در نقاط مختلف دنیا طرفداران زیادی دارد. چای دارای انواع مختلفی هست که هر کدام از آن‌ها هم طعم و رایحه خود را دارند. چای سفید یکی از انواع چای می‌باشد که از همان گیاه چای سبز و چای سیاه به دست می‌آید. برگ‌های جوان و سبز گیاه، چای سفید را تشکیل می‌دهند. چای سفید در مقایسه با چای سبز و چای سیاه فراوری مختصری دارد و این کوتاه بودن فرایند فراوری چای سفید سبب شده تا در مقایسه با دیگر انواع چای، مواد مغذی موجود در آن بیشتر حفظ شود و طعم شیرین ‌تری داشته باشد.

چای سفید دارای ترکیبات مؤثری است که بر روی کاهش وزن تأثیر‌گذار هستند. چای سفید علاوه بر تجزیه سلول‌های چربی از تشکیل سلول‌ های چربی جدید در بدن جلوگیری می کند. در خصوص دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو چای سفید باید بدانید که اکسید کمتر سبب حفظ بیشتر کاتچین این چای شده و کاتچین خود بر روی افزایش سوخت و ساز بدن مؤثر بوده و از این رو سبب چربی سوزی می‌شود. کافئین موجود در چای سفید هم تأثیر این چای بر روی کاهش وزن را افزایش می‌ دهد. 

 

دمنوش لاغری رزماری

رزماری یک گیاه بسیار مفید و معطر است که خواص بی‌ نظیر آن در کنار رایحه خوب سبب شده تا استفاده از آن به عنوان ادویه و چاشنی غذا رواج داشته باشد. در خصوص خواص دمنوش رزماری تحقیقات زیادی انجام شده و این تحقیقات نشان‌دهنده تأثیرات زیاد دمنوش رزماری بر روی کاهش وزن هستند. دمنوش رزماری سبب افزایش سرعت چربی سوزی در بدن می‌شود و این چربی سوزی خود از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی کاهش وزن است. در خصوص ترکیبات تشکیل‌دهنده رزماری هم بهتر است بدانید که چربی و پروتئین که دو عامل بسیار مؤثر بر روی افزایش وزن هستند به میزان حداقلی در رزماری وجود دارند و این موضوع خود سبب افزایش ارزش غذایی این گیاه ارزشمند شده است.

تأثیرات رزماری بر روی کاهش وزن تنها یکی از مزایای این دمنوش است و از دیگر مزایای آن هم می‌توان به جوانسازی پوست، تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، افزایش خون‌رسانی به مغز، افزایش انرژی و. . اشاره کرد. به منظور تهیه‌ی دمنوش رزماری هم به مقداری رزماری خشک شده و آب جوش نیاز دارید. یک قاشق چای خوری رزماری خشک شده را به آب داغ اضافه کرده و در حدود 5 – 7 دقیقه به آن زمان بدهید تا دمنوش شما آماده شود. خواص دمنوش رزماری بر روی کاهش وزن غیر قابل انکار است. 

دمنوش لاغری رزماری

دمنوش لاغری بلوبری

بلوبری یک میوه بسیار خوشمزه است که یک منبع بسیار غنی از فیبر محسوب می‌ شود و سرشار از ویتأمین هایی نظیر ویتأمین سی و پتاسیم است. افزودن میوه بلوبری به رژیم غذایی روزانه سبب می‌شود تا سلامت بدن شخص تضمین شود. این میوه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که نقش بسیار مؤثری در مقابله با رادیکال‌های ازاد مضر دارد و از این رو احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان را کاهش می‌ دهد.

جالب است بدانید هیچ میوه‌ای به اندازه بلوبری سبب افزایش سوخت و ساز بدن نمی‌ شود! افزایش سوخت و ساز بدن به واسطه مصرف منظم میوه بلوبری تأثیر مستقیمی بر روی کاهش وزن دارد به همین دلیل دمنوش بلوبری یکی از دمنوش‌ های لاغری فوق‌العاده محسوب می‌ شود. دمنوش بلوبری علاوه بر مؤثر بودن بر روی کاهش وزن سبب تنظیم حرکات روده شده و به درمان یبوست هم کمک می‌ کند. در مجموع دمنوش بلوبری سبب افزایش سرعت کاهش وزن در افراد می‌شود در نتیجه اگر قصد کاهش وزن دارید قرار دادن دمنوش بلوبری را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنید. 

 

دمنوش لاغری برگ بو و دارچین 

در لیست دمنوش قوی کم‌ کننده اشتها قبل از غذا بهتر است به دمنوش برگ بو و دارچین هم اشاره کنیم. این دمنوش تأثیرات شگفت‌ انگیزی بر روی کاهش وزن و لاغری دارد. برگ بو و دارچین هر یک دارای خواص بی‌ نظیری هستند و ترکیب این دو ماده با ارزش سبب شده تا خواص آن‌ ها بیشتر شود. یکی از مهم‌ترین خواص برگ بو تأثیر‌گذاری آن بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق دفع اثر رادیکال‌های آزاد است. برگ بو سرشار از ویتأمین آ بوده و از این رو برای تقویت قدرت بینایی مؤثر است. در پیشگیری از سرطان هم تأثیر‌گذار می‌ باشد.

برای تهیه دمنوش برگ بو و دارچین در کنار برگ بود از دارچین معطر استفاده می‌شود که دارچین هم دارای خواص بی‌نظیری است. دارچین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان محسوب می ‌شود و اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. دمنوش برگ بو و دارچین یک دمنوش بسیار مؤثر برای از بین بردن چربی شکمی است. برای آماده ‌سازی این دمنوش به یک لیوان آب، چوب دارچین و برگ بو نیاز دارید. آماده ‌سازی این دمنوش هم بسیار آسان است و کافی است تا به آب جوش مقداری برگ بو به همراه چند تکه دارچین اضافه کنید.

 
بیشتر بخوانید: در این مطلب می توانید در مورد بهترین کلینیک لاغری تهران بخوانید.

دمنوش لاغری برگ بو

دمنوش لاغری یونجه

تأثیرات مثبت مصرف یونجه بر روی سلامت انسان سال‌ها است که تائید شده است. در سال‌های اخیر در کنار سایز مزایای یونجه، تأثیر‌گذاری دمنوش یونجه بر روی کاهش وزن هم اثبات شده است. این گیاه پر خاصیت سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به کاهش تورم نیز کمک می‌کند. سم زدایی بدن هم از دیگر مزایای دمنوش یونجه محسوب می‌شود و از این رو می‌توان گفت مصرف منظم دمنوش یونجه سبب رسیدن به تناسب اندام می‌ شود. یونجه سرشار از پروتئین، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتأمین K است.

مواد مغذی موجود در یونجه سبب شده تا مصرف دمنوش یونجه به افزایش سطح انرژی بدن کمک کند. انرژی بالا سبب تحرک بیشتر و در نتیجه کاهش وزن می ‌شود. با داشتن یک برنامه غذایی روزانه سالم و انجام منظم ورزش حتماً می‌توانید به کاهش وزن و لاغری برسید. در این بین مصرف دمنوش‌های مغذی و مؤثر نظیر دمنوش یونجه سبب می‌شود تا روند کاهش وزن شما با سرعت بیشتری انجام شده و به تناسب اندام برسید. 

 

دمنوش لاغری گزنه 

گیاه گزنه یک گیاه علفی محسوب می‌شود و دارای خواص دارویی زیادی بوده، از این رو در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص دارویی بی‌نظیر گزنه سبب شده تا استفاده از آن به شکل ‌های مختلفی رواج داشته و از آن به صورت دمنوش و هم به صورت موضعی استفاده شود. در خصوص استفاده از گزنه توجه داشته باشید که تماس مستقیم با برگ گزنه تازه ممکن است در برخی از افراد سبب بروز حساسیت شود، در صورت مشاهده حساسیت بهتر است با برگ تازه این گیاه تماس مستقیم نداشته باشید.

توجه داشته باشید حساسیت تنها مختص به برگ تازه گیاه است و استفاده از جوشانده یا دمنوش گزنه سبب ایجاد حساسیت نمی‌شود. گزنه سرشار از مواد مغذی و ویتأمین‌های مورد نیاز بدن است و اسید امینه‌های موجود در این گیاه سبب شده تا برای درمان درد مفاصل هم مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین مزایا و خواص استفاده از دمنوش گزنه تأثیر‌گذاری آن بر روی افزایش چربی سوزی بدن و کاهش وزنی است که در نتیجه چربی سوزی ایجاد می‌شود. دمنوش گزنه به تنهایی هم تأثیر‌گذار است اما به منظور افزایش تأثیر‌گذاری این گیاه پر خاصیت می‌توان آن را با دیگر گیاهان مفید نظیر پونه، پنیرک و. . ترکیب کرده و از فواید این ترکیب پر خاصیت بهره‌مند شوید. 

 

دمنوش لاغری کرفس و چای سبز

دمنوش کرفس و چای سبز همانگونه که از نام آن‌ها واضح است، از ترکیب کرفس و چای سبز تهیه می‌شود. هر یک از این مواد مزایای و خواص خود را دارند و ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود تا مزایای آن‌ها افزایش پیدا کند. کرفس خود یک گیاه مغزی محسوب می‌شود که استفاده از آن به عنوان یک گیاه مؤثر بر روی لاغری رواج بسیاری دارد. چای سبز هم سرشار از انتی اکسیدا‌هایی است که با افزایش متابولیسم بدن سبب چربی سوزی می‌شوند. بنابراین کرفس و چای سبز هر دو دارای تأثیرات زیادی بر روی چربی سوزی و کاهش وزن هستند.

تأثیر‌گذاری زیاد این دمنوش بر روی کاهش وزن سبب شده تا آن را به عنوان یک داروی لاغری بشناسند. تهیه این داروی لاغری هم بسیار آسان است. به این منظور باید 2 قاشق چای خوری چای سبز را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس ترکیب کرده و مواد را درون یک لیوان آب جوش بریزید. سپس در حدود 5 دقیقه به مواد زمان بدهید و بعد از آن دمنوش لاغری شما آماده است. به منظور طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز می‌توانید مقداری زیره سبز یا زعفران به دمنوش خود اضافه کنید. در این مطلب بیشتر با خواص کرفس آشنا شوید.

دمنوش لاغری کرفس

دمنوش لاغری چای اولانگ

یکی دیگر از انواع چای موجود که علاوه بر طعم و رایحه بی ‌نظیر دارای خواص بی‌ نظیری همانند تأثیر‌گذاری بر روی کاهش وزن هست، چای اولانگ نام دارد. بیشتر افراد بر این باور هستند که چای اولانگ در خواب هم سبب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. در این خصوص لازم به توضیح است که در مورد تأثیرات چای اولانگ بر روی کاهش وزن تحقیقاتی انجام شده است که این تحقیقات نشان‌دهنده تأثیر چای اولانگ بر روی کاهش وزن است. به طوری که دانشمندان معتقدند مصرف منظم روزانه دو فنجان چای اولانگ در مجموع سبب افزایش چربی سوزی بدن می‌شود و این چربی سوزی حتی در زمان خواب هم ادامه خواهد داشت.

در خصوص میزان تأثیر‌گذاری چای اولانگ بر روی کاهش وزن باید بدانید که تأثیر‌گذاری چای اولانگ در مقایسه با میزان تأثیر‌گذاری چای سبز بر روی کاهش وزن بیشتر است. در مجموع چای اولانگ همانند چای سبز میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش داده و به همین دلیل به لاغر شدن فرد کمک می‌کند. سرعت بخشیدن به روند تجزیه چربی و همچنین کاهش میزان جذب چربی‌های اضافه هم از دیگر مزایای چای اولانگ محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است چای اولانگ را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. 

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

 

دمنوش‌های لاغری تا حد زیادی بر روی کاهش وزن و لاغری مؤثر هستند، اما این لاغری در صورتی محقق می‌شود که تمام نکات مربوط به مصرف دمنوش‌های مورد نظر خود را رعایت کرده باشید. یکی از این نکات توجه به بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری است. به طور کلی مشخص کردن بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری تا حد زیادی به نوع دمنوش و همچنین هدف شما از مصرف آن دارد. در مجموع بهتر است دمنوش‌هایی که برای لاغری مصرف می‌کنید را در ساعات میان وعده میل کنید. بیشتر دمنوش‌های لاغری بر روی اشتها تأثیر گذاشته و با کاهش اشتها و میل غذا خوردن سبب کاهش کالری دریافتی و در نهایت کاهش وزن می‌شوند. به همین دلیل بهتر است تا این دسته از دمنوش‌ها را در میان وعده مصرف کرده تا میل شما را به خوردن مواد غذایی بیشتر کاهش بدهند. 

 

پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

چه دمنوشی برای لاغری خوبه

چه دمنوشی برای لاغری خوبه ؟ 

 

نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد. استفاده از دمنوش‌های گیاهی در طول روز مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد اما اگر دارای زمینه بیماری‌های گوناگونی هستید بهتر است پیش از مصرف ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

اما اگر دارای عارضه یا بیماری خاصی نیستید می‌توان یک تا دو فنجان در روز از دمنوش‌های گیاهی که در این مقاله عنوان شد استفاده کنید. انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم زیر نظر متخصص تغذیه در کنار استفاده از دمنوش‌های گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا زودتر تناسب اندام شگفت‌انگیز برای خود پدید‌آورید. 

چه دمنوشی برای لاغری بهتره

نکات مهم در مورد استفاده از دمنوش لاغری

 

بهتر است از دمنوش‌های گیاهی به عنوان میان وعده به همراه خرما و بدون استفاده از قند مصنوعی استفاده کنید. استفاده از قند و شکر در دمنوش باعث می‌شود تا علاوه بر کم شدن خاصیت درمانی دمنوش‌ها مقدار زیادی قند هم روزانه وارد بدن شما شود که نه تنها کمک به لاغری نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن‌تان هم خواهد شد. یک یا دو حبه خرما به عنوان میان وعده در کنار یک فنجان دمنوش لاغری می‌تواند میان وعده مفید و خوب برای یک برنامه رژیمی باشد. 

بنابراین تنها نکته‌ای که باید در زمان استفاده از دمنوش‌ها در نظر بگیریم این است که حتماً دمنوش‌ها را با همان طعم خودشان بخورید و اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز شیرین‌کننده در آن بپرهیزید. همچنین اگر عادت دارید که بعد از غذا چای بنوشید پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه آهن غذا از بین نرود، این عادت خود را با خوردن دمنوش تعویض کنید تا سبک زندگی سالمی برای خود به ارمغان‌ آورید.

البته برای رسیدن به تناسب اندام، نمی‌توانید به هر روش و رژیمی اعتماد کنید و نیازمند راهنمایی‌های یک دکتر تغذیه و یا مشاور تغذیه مورد تایید وزارت بهداشت هستید که در حرفه خود مجرب باشد و شما را به هدف برساند. بهاره غفاری یکی از بهترین مشاوران تغذیه است که نه‌تنها برای گرفتن رژیم لاغری به بسیاری از هنرمندان و افراد معروف کمک کرده است، بلکه تا انتهای مسیر و رسیدن به تناسب اندام، شما را همراهی و پیگیری می کند.

پس همین حالا با کلیک بر روی غفاری دایت، وارد سایت بهاره غفاری شوید و به راحتی، رژیمی که تنها متناسب با خود شما باشد را دریافت کنید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری

برخی از سوالات متداول:
 
1. چه دمنوش هایی مناسب لاغری شکم و پهلو است ؟
 
دمنوش لاغری با زنجبیل/ دمنوش لاغری با دارچین / دمنوش چای سبز/ چای ماچا/ دمنوش لاغری با قهوه سبز/ 
 
2. در دمنوش لاغری به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
 
بهتر است از دمنوش‌های گیاهی به عنوان میان وعده به همراه خرما و بدون استفاده از قند مصنوعی استفاده کنید. استفاده از قند و شکر در دمنوش باعث می‌شود تا علاوه بر کم شدن خاصیت درمانی دمنوش‌ها مقدار زیادی قند هم روزانه وارد بدن شما شود که نه تنها کمک به لاغری نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن‌تان هم خواهد شد. یک یا دو حبه خرما به عنوان میان وعده در کنار یک فنجان دمنوش لاغری می‌تواند میان وعده مفید و خوب برای یک برنامه رژیمی باشد. 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (40 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه