رژیم لاغری 7 روزه برای کاهش وزن سریع (رژیم غذایی شوک ۷ روزه)

خیلی مهم است که درست ترین روش کاهش وزن را برای رژیم غذایی خود پیدا کنید و هیچوقت به سراغ مکمل ها و قرص های لاغری که هم اکنون تبلیغاتشان را همه جا می بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم غذایی صحیح و سالم را با یک برنامه ورزشی ترکیب کنید، با کمی تلاش می توانید راهی برای کاهش وزن به صورت طبیعی بیابید.

برخی از افراد با مشکلاتی مثل چاقی بیش از حد و افزایش وزن روبه رو هستند. از این رو برای رفع این معضل ناچار هستند طیف وسیعی از مواد غذایی را مصرف نکنند. اما نیازی نیست نگران باشید، خیلی راحت می توانید با رژیم ۷ روزه غذایی چند سایز به بهبود وزنتان کمک کنید. پس از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

رژیم لاغری 7 روزه برای کاهش وزن سریع (رژیم غذایی شوک ۷ روزه)

رژیم لاغری 7 روزه چیست؟ 

در زمان رژیم برای کاهش وزن و لاغر شدن احتمال دارد با مشکلاتی مثل نخوردن طیف گسترده ای از مواد غذایی و تحمل کردن گرسنگی روبه رو شوید. اما با یک برنامه اصولی می توانید همه چیز را به خوبی مدیریت کنید: 
 
خیلی مهم است که درست ترین روش کاهش وزن را برای رژیم غذایی خود پیدا کنید و هیچوقت به سراغ مکمل ها و قرص های لاغری که هم اکنون تبلیغاتشان را همه جا می بینید، نروید.اگر بتوانید یک رژیم غذایی صحیح و سالم را با یک برنامه ورزشی ترکیب کنید، با کمی تلاش می توانید راهی برای کاهش وزن به صورت طبیعی بیابید. مهمترین و اولین چیزی که بایستی به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده های نامنظم داشته باشید یا هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف کنید. اگر تصور می کنید که خوردن یک وعده سنگین و نخوردن یک یا دو وعده غذایی در روز برای کاهش وزن مفید است، اشتباه می کنید.
 
همچنین بایستی حتماً هدف واقع بینانه برای رژیم غذایی و کاهش وزنتان داشته باشید و تلاش کنید هدفتان برسید. همیشه در نظر داشته باشید که تا حد معینی می توانید با یک برنامه غذایی سالم و متعادل به همراه ورزش سخت به بدنتان فشار بیاورید. یکی از روش های مرسوم رژیم غذایی برای افرادی که دوست دارند وزن کم کنند رژیم لاغری هفت روزه است که یکی از بهترین برنامه های غذایی را می توانید با کمک این رژیم پیدا کنید زیرا طبیعی ترین و سریع ترین راه برای وزن کم کردن بدون مصرف قرص های لاغری یا مکمل های غذایی به شمار می رود.
رژیم لاغری 7 روزه
 
جنرال موتورز یکی از کمپانی های بزرگ تولیدکننده ماشین است که یک برنامه غذایی به نام رژیم غذایی جنرال موتورز یا رژیم غذایی GM ارائه کرده است که کمپانی های بسیار و مؤسسات آموزشی بسیاری آن را دنبال می کنند زیرا این برنامه غذایی به ارتقاء سلامت کسانی که در شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها و صنایع دیگر فعالیت دارند کمک می کند. این برنامه غذایی برای همه گروه های سنی مناسب شناخته شده و حتی گفته شده که خیلی افراد توانسته اند با این رژیم در یک هفته می توانید چند کیلو وزن تان را پایین بیاورید.
  

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

برنامه رژیم لاغری شوک 7 روزه

 

اگر برای شروع کردن رژیم لاغری شوک 7 روزه آماده اید، اولین کاری که بایستی انجام دهید این است که ذهنتان را برای آن آماده کنید. تنها زمانی این توانایی را خواهید داشت در برنامه کاهش وزنتان پیروز شوید و به بهترین روش وزن خود را پایین بیاورید که ذهنی کنترل شده و آرام داشته باشید. این برنامه غذایی برای یک رژیم ۷ روزه است و در آن فقط بایستی از مواد غذایی که پیشنهاد می شود استفاده کنید. خوب است بدانید که اگر این رژیم را دقیق اجرا کنید توانایی این را خواهید داشت بین ۵ تا ۸ کیلو از وزن خود را پایین بیاورید.  

رژیم ۷ روزه

  • اولین روز رژیم ۷ روزه: میوه های تازه

روز اول مهمترین روز رژیم ۷ روزه است چون تازه می خواهید در دنیایی وارد شوید که بفهمید به چه شکلی می توانید وزن خود را پایین بیاورید. این رژیم می گوید که روز اول برنامه شما باید مختص میوه ها باشد.  می توانید تا هر اندازه ای که تمایل دارید از هر میوه ای که دوست داشتید به استثنای موز بخورید.

میوه هایی مثل طالبی و هندوانه گزینه های مناسبی هستند. علاوه‎بر این باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و از هیچ ماده غذایی دیگری استفاده نکنید، حتی سبزیجات پخته یا خام. اگر می خواهید این برنامه رژیم ۷ روزه برایتان مؤثر باشد، تنها باید در طول روز اول از انواع میوه های گوناگون نهایت استفاده را کنید. هر زمان که احساس گرسنگی داشتید یک میوه بخورید و آب زیاد بنوشید. 

 
  • دومین روز رژیم لاغری هفت روزه: سبزیجات

در طول روز دوم تا جایی که دوست دارید از سبزیجات مختلف استفاده کنید، چه به صورت خام و چه به صورت پخته. البته توجه کنید که برای پختن سبزیجات به هیچ عنوان از روغن نباید استفاده کنید. توجه کنید که سیب زمینی هم جز ء این سبزیجات محسوب می شود و بهتر است آن را به شکل بخارپز یا آب پز در ابتدای روز میل کنید که کربوهیدرات آن در طول روز مصرف شود و بسوزد.

بعضی از بهترین سبزیجاتی که می شو برای رژیم ۷ روزه در روز دوم برنامه غذایی تان بخورید عبارتند از:  لوبیا پخته، هویج خام یا پخته، بروکلی، خیار، کاهو، کلم پخته و خام و امثال آن. 

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

رژیم لاغری هفت روزه

  • سومین روز رژیم لاغری: با سبزیجات و میوه ها 

در روز سوم هم از سبزیجات و میوه ها به صورت مداوم استفاده کنید. ولی توجه کنید که سیب زمینی و موز مصرف نکنید. می توانید در صبح رژیم میوه و عصر رژیم سبزیجات بگیرید یا بالعکس. ترکیب میوه و سبزیجات با هم به خود شما بستگی دارد. مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب را از یاد نبرید. 

 
  • چهارمین روز رژیم لاغری: شیر و موز 

روز چهارم شاید برای بیشتر افراد جذابیت داشته باشد.  در طول روز می توانید ۸ تا ۱۲ عدد موز و تا ۳ لیوان شیر نوش جان کنید. احتمال دارد نگران شوید که شاید این برنامه در نهایت منجر به گرسنگی تان شود ولی برعکس انتهای روز کاملاً احساس سیری خواهید داشت. باید این سهم موز و شیرتان را طوری در طول روز تقسیم کنید که در هیچ ساعتی به هیچ عنوان احساس گرسنگی نکنید.

 

به طور مثال یک عدد موز و یک لیوان شیرتان را صبح، چند عدد موز و یک لیوان شیر را در ظهر، یک لیوان شیر و ۳ عدد موز را عصر و باقیمانده موز ها را در آخر شب مصرف کنید. اگر این برنامه را رعایت کنید به هیچ وجه در طول روز احساس گرسنگی نمی کنید. 

 
  • پنجمین روز رژیم لاغری: گوجه فرنگی

روز پنجم روزی است که می شود برای خودتان کمی جشن بگیرید. در این روز می توانید شش تا هفت گوجه فرنگی و یک فنجان برنج برای ناهار در طول روز مصرف کنید. از آنجا که ممکن است میزان بالایی اسید اوره در بدنتان تولید شود، بهتر است مصرف آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان در روز برسانید. 

لاغری هفت روزه

  • ششمین روز رژیم لاغری: یک فنجان برنج

در این روز هم این توانایی این را دارید که برای ناهار یک فنجان برنج بخورید و باقیمانده روز را به مصرف سبزیجات بگذرانید. دقت کنید که در این روز هم حتماً بایستی مایعات مصرف کنید و بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. بدون شک در این حالت احساس سبکی بیشتری می کنید و مطمئناً دستگاه گوارشتان هم تقویت شده است. 

 
  • هفتمین روز رژیم لاغری: سبزیجات و آبمیوه 

در این روز می توانید هر چقدر دوست دارید سبزیجات و آبمیوه موردعلاقه تان را در کنار یک فنجان برنج بخورید. بدون شک روز هفتم، بهترین روز کل هفته تان خواهد بود. 

رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد برای اطلاعات بیشتر به رژیم لوکوب مراجعه نمایید.

رژیم لاغری شوک 7 روزه

رژیم هفت روزه اثرگذار است؟ 

با این برنامه رژیم غذایی 7 روزه آسان وزن کم کنید، خوب بخورید و احساس خوبی داشته باشید. این برنامه غذایی ساده با 1500 کالری به طور ویژه طراحی شده تا به شما کمک کند در حین کاهش کالری احساس انرژی و رضایت داشته باشید و بتوانید هفته‌ای 1 تا 2 کیلوگرم وزن کم کنید. با داشتن بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن، غذا‌های حاوی پروتئین و فیبر بالا در این برنامه، به کاهش وزن خود کمک خواهید کرد و شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. 

چه مقدار کالری در رژیم هفت روزه مجاز است؟ 

در رژیم ۷ روزه لاغری زیر، مجموع کالری در کنار هر وعده غذایی ذکر شده است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی مواد مغذی‌ای را که مناسب می‌دانید، مصرف کنید. این برنامه غذایی سالم را با ورزش روزانه همراه کنید و در مسیر کاهش 1 تا 2 کیلوگرم در هفته، قدم بردارید! 
 

وعده غذایی مجاز در رژیم هفت روزه

یک فنجان بلغور جو دوسر با موز پخته شده را برای صبحانه در روز‌های 1 تا 3 تهیه کنید. باقیمانده آن را فریز کنید. یک دسته گل کلم را برای ناهار در روز‌های 2 تا 5 آماده کنید. 4 تخم مرغ را برای میان وعده در روز‌های 2،4،5 و 6 بجوشانید و آب‌پز کنید. 

وعده های غذایی مهم در رژیم  لاغری7 روزه
 
  • روز 1

صبحانه (387 کالری): 2 وعده فنجان بلغور جو دوسر با موز پخته شده

صبح. میان وعده (190 کالری): 1 عدد سیب متوسط، ورقه شده، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

ناهار (325 کالری): 1 وعده ساندویچ سبزیجات و هوموس

میان وعده (105 کالری): 1عدد موز متوسط

شام (507 کالری): 1 وعده کاسه مرغ با 1/3 فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده

کل روزانه: 1514 کالری، 76 گرم پروتئین، 215 گرم کربوهیدرات، 38 گرم فیبر، 47 گرم چربی، 1355 میلی گرم سدیم

 
  • روز 2

برگر کدو با سس تاهینی

صبحانه (387 کالری): 2وعده فنجان بلغور جو دوسر با موز پخته شده

صبح. میان وعده (192 کالری): 50 گرم پنیر چدار، 1 تخم مرغ آب پز سفت

ناهار (344 کالری): 1 وعده گل کلم 

میان وعده (95 کالری): 1 عدد سیب متوسط

شام (495 کالری): سرو 1 برگر گیاهی کدو سبز با نخود، 1 وعده سیب زمینی سرخ شده در فر

کل روزانه: 1513 کالری، 53 گرم پروتئین، 203 گرم کربوهیدرات، 36 گرم فیبر، 61 گرم چربی، 1976 میلی گرم سدیم

 
  • روز 3

کیک ماهی سالمون آسان با سس

صبحانه (387 کالری): 2 وعده فنجان بلغور جو دوسر با موز پخته شده

صبح. میان وعده (95 کالری): 1عدد سیب متوسط

ناهار (344 کالری): 1 وعده گل کلم 

میان وعده (201 کالری): 1 عدد موز متوسط، 1 قاشق غذاخوری. کره بادام زمینی

شام (475 کالری): 1 وعده کیک ماهی سالمون به همراه سالاد اسفناج با باگت گندم 

کل روزانه: 1502 کالری، 70 گرم پروتئین، 212 گرم کربوهیدرات، 38 گرم فیبر، 51 گرم چربی، 1851 میلی گرم سدیم

برنامه غذایی در رژیم هفت روزه

  • روز 4

یک کاهو مرغ و خیار با سس بادام زمینی

صبحانه (393 کالری): 1 وعده موسلی با تمشک، 1 عدد موز متوسط

صبح. میان وعده (78 کالری): 1 تخم مرغ آب پز سفت که روی هر کدام کمی نمک و فلفل پاشیده شده است

ناهار (344 کالری): 1 وعده کاسه نخود آب پز با گل کلم 

میان وعده (188 کالری): 1/2 فنجان تمشک، 1 اونس. شکلات تلخ 

شام (521 کالری): 1 پیمانه کاهو مرغ و خیار با سس بادام زمینی 

کل روزانه: 1523 کالری، 70 گرم پروتئین، 194 گرم کربوهیدرات، 46 گرم فیبر، 61 گرم چربی، 1324 میلی گرم سدیم

  • روز 5

غذای مدیترانه‌ای

صبحانه (287 کالری): 1 وعده موسلی با تمشک

صبح. میان وعده (192 کالری): 100 گرم پنیر چدار، 1 تخم مرغ آب پز سفت

ناهار (344 کالری): 1 وعده کاسه تاکو با گل کلم چیپوتل-آهک

میان وعده (210 کالری): 1 عدد موز متوسط، 1 قاشق غذاخوری. کره بادام زمینی

شام (454 کالری): 1 وعده راویولی مدیترانه‌ای با کنگر فرنگی و زیتون

کل روزانه: 1488 کالری، 59 گرم پروتئین، 191 گرم کربوهیدرات، 43 گرم فیبر، 62 گرم چربی، 1624 میلی گرم سدیم

 

  • روز 6

صبحانه (393 کالری): 1 وعده شیک با تمشک، 1 عدد موز متوسط

صبح. میان وعده (200 کالری)، 1 عدد سیب متوسط، 1 قاشق غذاخوری. کره بادام زمینی

ناهار (360 کالری): 1 وعده ساندویچ سبزیجات و هوموس

میان وعده (78 کالری): 1 تخم مرغ آب پز سفت که با هر کدام نمک و فلفل کمی پاشیده شده است

شام (465 کالری): 1 وعده سوپ سیب زمینی شیرین کاری شده و بادام زمینی، باگت گندم کامل 1 برش

کل روزانه: 1495 کالری، 55 گرم پروتئین، 220 گرم کربوهیدرات، 45 گرم فیبر، 55 گرم چربی، 1616 میلی گرم سدیم

 
  • روز 7

اسفناج-ماکارونی 

صبحانه (285 کالری): 1 وعده فلفل دلمه‌ای "در وسط تخم مرغ داشته باشد" با سس سالسا آووکادو

صبح. میان وعده (95 کالری): 1 عدد سیب متوسط

ناهار (345 کالری): 1 وعده سوپ سیب زمینی شیرین کاری شده و بادام زمینی

میان وعده (220 کالری)

1 فنجان تمشک: نصف تخته یا 100 گرم شکلات تلخ

شام (556 کالری): 1 1/2 سرو ماکارونی با دیپ اسفناج 

کل روزانه: 1501 کالری، 56 گرم پروتئین، 193 گرم کربوهیدرات، 41 گرم فیبر، 63 گرم چربی، 2018 میلی گرم سدیم

رژیم لاغری 7 روزه برای کاهش وزن سریع

فواید تغذیه خوب در رژیم هفت روزه برای سلامتی

یک رژیم ۷ روزه لاغری متعادل تمام موارد زیر را فراهم می‌کند: 
 
  • انرژی لازم برای فعالیت در طول روز

مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و ترمیم، در رژیم غذایی ٧ روزه به شما کمک می‌کند قوی و سالم بمانید و به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. همچنین فعالیت و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. کمبود برخی از مواد مغذی کلیدی - مانند ویتأمین A، B، C و E، و روی، آهن و سلنیوم – می‌تواند بخش‌هایی از سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. در حالیکه در رژیم غذایی ٧ روزه این موارد تعدیل شده است. 

 
  • تسکین دیابت نوع 2

حفظ وزن سالم و خوردن یک رژیم غذایی متعادل که دارای چربی اشباع شده کم و فیبر زیاد با غلات کامل است، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. 

 
  • سلامت قلب

یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب می‌تواند با حفظ فشار خون و سطح کلسترول به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. فشار خون و کلسترول بالا می‌تواند نشانه نمک زیاد و چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی شما باشد. 

خوردن مقداری ماهی چرب - مانند سالمون و قزل آلا - در هر هفته، همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. چراکه سطوح بالای اسید‌های چرب امگا 3 در ماهی‌های چرب برای سلامت قلب مفید است. 

 
  • استخوان ها و دندان های قوی

یک رژیم غذایی غنی از کلسیم، دندان‌ها و استخوان‌های شما را قوی نگه می‌دارد و می‌تواند به کاهش از دست دادن استخوان (پوکی استخوان) مرتبط با افزایش سن کمک کند. جذب کلسیم معمولاً با مصرف محصولات لبنی مرتبط است، اما می‌توانید با خوردن مواد زیر نیز کلسیم دریافت کنید: 

  • ساردین، ماهی سالمون (با استخوان)
  • سبزیجات سبز مانند کلم پیچ و کلم بروکلی
  • غذا‌های غنی شده با کلسیم مانند سویا، آب میوه‌ها و غلات

از آنجایی که ویتأمین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند، مطمئن شوید که بدن شما ویتأمین D را از خورشید دریافت می‌کند و غذا‌های حاوی ویتأمین D زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشید مانند ماهی‌های روغنی و غلات غنی شده. البته لاغری با ویتامین دی نیز از جنبه های دیگر با یکدیگر در ارتباط هستند که در مقاله ای جداگانه به بررسی آن پرداخته ایم.

فواید تغذیه مناسب در رژیم کاهش وزن 7 روزه

چگونه وزن خود را با رژیم ۷ روزه لاغری مدیریت کنیم؟ 

داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و مقدار متوسطی از چربی‌های غیراشباع، گوشت و لبنیات باشد می‌تواند به شما در حفظ وزن ثابت کمک کند. داشتن تنوع خوب از این غذا‌ها در هر روز، امکان کمتری را برای مصرف غذا‌هایی که دارای چربی و قند بالا هستند - یکی از دلایل اصلی افزایش وزن - باقی می‌گذارد. 

همچنین همراه با ورزش، داشتن یک رژیم غذایی سالم در نسبت‌های مناسب نیز می‌تواند به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

بیشتر بخوانید: می توانید در این مطلب در مورد رژیم لاغری سیب بخوانید.

1+6 مزیت برتر تغذیه سالم با رژیم ۷ روزه لاغری

 

  1. به کاهش وزن کمک می کند

تغذیه سالم باعث کاهش وزن می‌شود. چاقی و اضافه وزن از مسائل بهداشت جهانی است. خوشبختانه، تغذیه سالم می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند. مصرف بیشتر سبزیجات برگ سبز، میوه‌های کامل، چربی‌های سالم (PUFAs و MUFA) (روغن زیتون، روغن ماهی، آجیل و دانه‌ها)، پروتئین بدون چربی (سینه مرغ بدون پوست، ماهی، تخم مرغ، قارچ، توفو و عدس) و کامل غلات به کاهش کالری دریافتی، افزایش سیری و کاهش BMI کمک می‌کند. 

تغذیه سالم همچنین به تعادل هورمون‌های گرسنگی (لپتین و گرلین)، بهبود حساسیت به انسولین و حفظ عملکرد طبیعی تیروئید کمک می‌کند که به کاهش وزن می‌انجامد و به شما کمک می‌کند زندگی سالمی داشته باشید. 

  1. به مدیریت دیابت کمک می کند

دیابت نوع 2 میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان، صرف نظر از سن، تحت تأثیر قرار می‌دهد. عادات غذایی ناسالم، چاقی، مقاومت به انسولین و عوامل ژنتیکی ممکن است منجر به دیابت نوع 2 شود. 

تغییر عادات غذایی و سبک زندگی مطمئناً می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض مرتبط با آن کمک کند. از مصرف بیش از حد غذا‌های شیرین و ناسالم خودداری کنید. سبزیجات سالم، لوبیا، غذا‌هایی با شاخص گلیسمی پایین، شکلات تلخ، و میان وعده‌های سالم بخورید تا هوس و گرسنگی خود را از بین ببرید.

 

  1. سلامت قلب را بهبود می بخشد

تغذیه سالم سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌دهد. مصرف بیش از حد غذا‌های ناسالم، الکل و سیگار منجر به ناراحتی‌های قلبی می‌شود. سطح کلسترول و‌تری گلیسیرید افزایش می‌یابد و باعث انسداد قلب و در نهایت ضعیف شدن ماهیچه‌های قلب می‌شود. تغذیه سالم با گنجاندن سبزیجات سبز تازه، میوه‌ها، آب میوه‌ها و منابع گیاهی پروتئین در رژیم غذایی، محدود کردن مصرف گوشت قرمز و پرهیز از غذا‌های ناسالم، چربی حیوانی و غذا‌های شیرین به کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. 

بیشتر بخوانید: می توانید در این مطلب لیست بهترین کلینیک لاغری در تهران را مشاهده کنید.

رژیم غذایی ٧ روزه و برنامه تغذیه ای

  1. خطر سرطان را کاهش می‌ دهد

سرطان دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. سبک زندگی ناسالم و عوامل ژنتیکی می‌تواند باعث شود که سلول‌های بدن شما به صورت تصاعدی تقسیم شوند که منجر به عملکرد غیر طبیعی سلول خواهد شد. 

محققان دریافته‌اند که مصرف غذا‌های ارگانیک و فرآوری نشده بهترین راه برای جلوگیری از سرطان است. غذا‌های خاصی وجود دارند که دارای مواد مغذی هستند و ممکن است از پیشرفت سرطان جلوگیری کنند. این‌ها عبارتند از انواع توت‌ها، هندوانه، کلم بروکلی، کلم، گوجه فرنگی، سیر، زردچوبه، زنجبیل و سبزیجات برگ دار. 

 
  1. ایمنی را افزایش می‌ دهد

درست غذا خوردن به کمک رژیم ۷ روزه لاغری می‌تواند به تقویت ایمنی کمک کند. سیستم ایمنی سالم به جلوگیری از بیماری‌های عفونی، بیماری‌های خودایمنی و آنفولانزای رایج کمک می‌کند. به بهبودی سریعتر و بهبودی کلی بدن به وسیله رژیم هفت روزه کمک می‌کند. بنابراین باید از غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتأمین‌ها و مواد معدنی مصرف کنید. 

خوردن غذا‌های سالم مانند زغال اخته، توت فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، سایر میوه‌های غنی از ویتأمین C، سبزیجات برگ دار، هویج، گوجه فرنگی، پنیر، شیر، ماهی‌های چرب، گیاهان و ادویه‌ها به بهبود ایمنی شما کمک می‌کند. 

 
  1. سلامت مغز را تقویت می‌ کند

تغذیه سالم سلامت مغز را تقویت می‌کند و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. غذا‌های مملو از اسید‌های چرب امگا 3 (روغن زیتون، ماهی‌های چرب، روغن ماهی، مغز‌ها و دانه‌ها) به حفظ غشای سلولی و عملکرد طبیعی مغز کمک می‌کنند و انعطاف‌پذیری سیناپسی را تسهیل می‌کنند. این غذا‌ها به عنوان "رژیم درمانی" برای افرادی که از نارساخوانی، اختلالات کمبود توجه، اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی رنج می‌برند استفاده می‌شود. البته می توان از مکمل های قرص امگا 3 نیز بدین منظور استفاده کرد.

 
  1. بهبود عملکرد مغز و راز جوانی! 

با این برنامه رژیم غذایی 7 روزه آسان وزن کم کنید، خوب بخورید و احساس خوبی داشته باشید. این برنامه غذایی ساده با 1500 کالری به طور ویژه طراحی شده تا به شما کمک کند در حین کاهش کالری احساس انرژی و رضایت داشته باشید و بتوانید هفته‌ای 1 تا 2 کیلوگرم وزن کم کنید. بنابراین جوان بمانید و با این رژیم به تناسب اندام برسید. 

 

و در آخر...

در انتهای این 7 روز بدون شک متوجه کاهش وزن و سلامت عمومی بدن خود می شوید و کاری هم جز دنبال کردن یک برنامه سبزیجات و میوه و آب نکرده اید.  این برنامه رژیم غذایی 7 روزه فواید دیگری هم برای شما به ارمغان خواهد داشت. مثلاً پوستتان بسیار شفاف تر از قبل می شود و دستگاه گوارشتان هم بهتر عمل خواهد کرد.  

برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

برخی سوالات متداول:

1. فواید رژیم هفت روزه برای بدن چیست ؟
 
انرژی لازم برای فعالیت در طول روز/تسکین دیابت نوع 2/ سلامت قلب / استخوان ها و دندان های قوی
 
2. روش مدیریت وزن در رژیم هفت روزه چگونه است؟
 
داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و مقدار متوسطی از چربی‌های غیراشباع، گوشت و لبنیات باشد می‌تواند به شما در حفظ وزن ثابت کمک کند. همچنین همراه با ورزش، داشتن یک رژیم غذایی سالم در نسبت‌های مناسب نیز می‌تواند به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (27 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه