چاقی بعد از ازدواج | 12 دلیل افزایش وزن زنان و مردان بعد از ازدواج

یک ضرب المثل خنده دار وجود دارد که می گوید: «زنان بعد از ازدواج و مردان بعد از طلاق، چاق می شوند!» اما جدای از شوخی، اینکه چرا زنان بعد از ازدواج چاق می شوند، هنوز برای بسیاری یک معماست. چاقی بعد از ازدواج چیز خجالت آوری نیست! با ازدواج و حرکت از مجردی به سمت متاهلی، زندگی هر یک از طرفین به شدت تغییر می کند! چراکه روال، عادات و سبک زندگی هر دو شریک زندگی، بر یکدیگر تأثیر می گذارد. چاقی بعد از ازدواج | 12 دلیل افزایش وزن زنان و مردان بعد از ازدواج

یکی از تغییراتی که بعد از ازدواج، به ویژه در زنان به چشم می خورد، ظاهر فیزیکی آنهاست. بر اساس یک مطالعه منتشر شده، 82 درصد از زوج ها به طور متوسط پس از گذشت 5 سال از ازدواجشان، حدود 5 تا 10 کیلوگرم، وزن اضافه می کنند و این افزایش وزن بیشتر در بین خانم ها دیده می شود.

چاقی بعد از ازدواج

چرا آناتومی بدن، بعد از ازدواج تغییر می کند؟ علت چاقی بعد ازدواج چیست؟

عوامل متعددی می تواند در چاقی بعد از ازدواج، نقش داشته باشد. افزایش وزن نوعروسان و تازه دامادها می تواند به دلیل تغییر سطح استرس بعد از ازدواج، تغییر برنامه های تمرینی، افزایش وزن پس از بارداری و غیره باشد. به هر حال، افزایش وزن در سال اول ازدواج فقط مختص زنان نیست! مردان پس از ازدواج نیز سهم مناسبی از شکم آوری دارند.

یک مطالعه نشان داد که اگر یکی از زوجین چاق شود، همسر آنها نیز 37 درصد شانس بیشتری برای چاق شدن دارد. اکثر تحقیقات در مورد افزایش وزن زوجین با یک علت چاقی پس از ازدواج موافق هستند و آن، این است که وقتی با شخص دیگری زندگی می کنید (کسی که می خواهید با او وقت بگذرانید) به احتمال زیاد همان چیزهایی را می خورید که او می خورد و همان فعالیت ها را انجام می دهید.

بسیاری از خانم ها قبل از ازدواج رژیم های غذایی سختی می گیرند تا برای عروسی خود، عالی به نظر برسند. رژیم‌های سختی که آنها دنبال می‌کنند، ممکن است شامل حذف کامل چیزهایی باشد که معمولاً می‌خورند. ماه ها رژِیم منضبط برای به دست آوردن ظاهر خیره کننده در عروسی، می تواند باعث شود که هوس ها پس از یک مدتی، با شدت بیشتر از همیشه بازگردد. صرفاً کنار گذاشتن یک رژیم غذایی سخت، می تواند دلیلی برای چاق شدن همسر لاغر پس از عروسی باشد.

جالب اینجاست که زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کردند اما ازدواج نکرده بودند، مشکل عمده‌ای در افزایش وزن نداشتند. بنابراین، این موضوع ما را به تعجب وا می دارد که آیا این ازدواج است که باعث مشکلات وزنی می شود؟ آیا بین افزایش وزن و ازدواج ارتباطی وجود دارد؟

به یاد داشته باشید که بدن، پس از ازدواج دچار تغییرات هورمونی می شود و متابولیسم نیز تغییر می کند. همچنین، از نظر روانی، انگیزه برای حفظ تناسب اندام و ظاهر خوب قبل از ازدواج، به مراتب بیشتر از بعد از ازدواج است.

بعد از ازدواج، همراهی با همسر در خوردن یک لیوان بستنی در حین تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، بیشتر از حفظ ظاهر خوب، می تواند به برقراری یک رابطه پیوندی بهتر بیانجامد، درست است؟ هنگامی که دو نفر باهم ازدواج می کنند، هیچ مانع واقعی وجود ندارد که بخواهند همسرشان را تحت تاثیر قرار دهند، چراکه اکنون به طور رسمی ازدواج صورت گرفته است.

دلایل احساسی، جسمی، روانی و عملی پشت افزایش وزن بدن پس از ازدواج وجود دارد و اگر می‌خواهید با آن مبارزه کنید، باید به معنای واقعی کلمه بر خلاف جریان آب شنا کنید! بیایید بیشتر بررسی کنیم که چرا زوج ها مخصوصاً زنان، بعد از ازدواج؛ وزن اضافه می کنند.

12 دلیل برای افزایش وزن زنان بعد از ازدواج

یک اسکن سریع از دوستان و خانواده خود، آنهایی که چند سالی است ازدواج کرده اند، انجام دهید. از آنها در مورد لباس های قبل از عروسی شان بپرسید. بررسی کنید که آیا آنها هنوز هم می توانند بدون اینکه احساس خفگی نکنند، آن لباس ها را بپوشند؟ به احتمال زیاد خیلی از جواب هایی که می شنوید، نه است. مگر اینکه هر دو شریک، تناسب اندام برایشان خیلی مهم باشد! انواع چاقی و اضافه وزن بعد ازدواج، یک پدیده بسیار رایج در بسیاری از خانواده ها است.

اگر همسرتان بعد از عروسی چاق شد، به رویش نیاورید و به او نگویید که چاق شده است. او به احتمال زیاد مدت ها قبل از شما به این موضوع پی برده است و در حال حاضر در تلاش است تا بفهمد چگونه وزن خودش را کاهش دهد.

یک شوخی جالب: می‌توانید این مقاله را برای همسرتان ارسال کنید، اما اگر واکنش او، خیلی خوب نباشد، ما نمی‌توانیم مسئولیت ایمنی شما را بر عهده بگیریم!

دلیل چاقی زوجین پس از ازدواج

12 دلیل چاقی زنان بعد ازدواج عبارتند از:

1- ضیافت های شادی بعد از عروسی

برای تناسب اندام تان در لباس عروسی، رژیم می گیرید. اما وقتی عروسی تمام شد و بعد از برگشت از ماه عسل، ضیافت های شبانه و افزایش وزن زوجین شروع می شود. چراکه هم اکنون با همراهی یک همراه عاشق، امتحان انواع غذاهای مختلف در کنار او، لذت زیادی دارد.

همانطور که وارد زندگی جدید می شوید، دفعات غذا خوردن در بیرون از خانه افزایش می یابد، به خصوص اگر شریک زندگی شما خوش خوراک و اهل غذا خوردن باشد. به عنوان یک زوج، وعده های غذایی را باهم می خورید و خودتان هم غذاهای لذیذی را تهیه می کنید که به همان اندازه چاق کننده و خوشمزه هستند. با این کار، وزن تان روز به روز افزایش می یابد که در واقع کاهش آن، کار چندان آسانی نیست. حفظ رابطه، غذاهای خوشمزه و تأثیر شریک زندگی همه با هم دست به دست هم می دهند و به چاقی بعد از ازدواج کمک می کنند.

2- هوس های فراوان بعد از رابطه جنسی

با اینکه رابطه جنسی در دوران نامزدی و قبل از ازدواج در حال حاضر رایج است، اما زمانی که ازدواج کردید، رابطه جنسی دیگر یک ضرورت است. قطعاً در سال های اولیه، این رابطه جنسی بیشتر خواهد بود. در حالی که رابطه جنسی به خودی خود کالری می سوزاند، اما هوس های بعد از رابطه جنسی، اگر کنترل نشود، می تواند منجر به افزایش وزن بعد ازدواج شود!

بعد از یک رابطه جنسی طولانی، هوس کیک، بستنی و هر چیز شیرینی می‌کنید. شاید شما و شوهرتان تصمیم بگیرید یک نوشیدنی هم بخورید و صحبت کنید. شاید هم پیشنهاد کنید یک خوردنی هم به آن اضافه کنید. و قبل از اینکه متوجه شوید، یک وعده غذایی دیگر به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کرده اید، وعده بعد از شام!

پس رابطه جنسی به خودی خود، باعث افزایش وزن شما نمی شود؛  بلکه کارهایی که بعد از رابطه انجام می دهید یا انجام نمی دهید، قطعاً در افزایش وزن شما بعد از ازدواج نقش دارد و می تواند یکی از دلایل چاقی مردان بعد از ازدواج نیز باشد. پیشنهاد می کنیم به جای غذا، برخی از تمرینات توصیه شده را برای رابطه جنسی بهتر امتحان کنید. در این صورت دیگر نیازی به نگرانی در مورد چگونگی جلوگیری از افزایش وزن و چاقی بعد از ازدواج نخواهید داشت.

3- نادیده گرفتن روتین روزانه (Your daily routine goes for a toss)

قطعاً افراد مجرد وقت بیشتری نسبت به افراد متأهل دارند. آنها همچنین کنترل بسیار بیشتری بر نحوه گذراندن وقت خود دارند. اکثر اوقات آنها حداقل یک ساعت را در باشگاه یا کلاس یوگا یا شاید زومبا یا پیلاتس می گذرانند. اما پس از ازدواج، به خصوص برای زنان، همه چیز تغییر می کند: آنها ممکن است مجبور شوند هم کار و هم خانه را مدیریت کنند.

خلاصه اینکه زندگی زناشویی معمولا شلوغ تر از مجردی است! در چنین مواردی، فرد باید تلاش بیشتری برای تناسب اندام و ورزش انجام دهد. زنان زیادی تمایل دارند خانواده را مقدم بر خود قرار دهند، از این رو سلامت و تناسب اندام در جایگاه دوم قرار می گیرند. به همین دلیل است که تغییر روتین زندگی، می تواند یک علت افزایش وزن بعد ازدواج باشد.

برای مقابله با این عامل خطر بسیار واقعی، باید یک روتین تناسب اندام را در نظر بگیرید و سعی کنید در برنامه های شلوغ خود، فضایی برای آن ایجاد کنید. دلیل چربی و چاقی موضعی شکم، عضلات پا و کمر و... بعد از ازدواج می تواند ناتوانی در سازگاری سریع با روتین جدید خود باشد. با اینکه می توانید در نیم ساعت ورزش، تمریناتی را برای تناسب اندام تان انجام دهید، اما متأسفانه دو ساعت طول می کشد تا خود را متقاعد کنید که بروید و آن را انجام دهید.

4- افزایش سطح استرس (Stress level increases)

ازدواج مسئولیت بسیار بیشتری را به همراه دارد و افزایش سطح استرس همراه با آن می تواند منجر به چاق شدن بعد از ازدواج شود. به علاوه همراه با خانواده همسرتان زندگی می کنید، می‌خواهید بهترین تأثیر را روی شوهر و خانواده او بگذارید و این موضوع، به سطوح استرس می افزاید.

خود زندگی در یک خانواده جدید با افراد جدید چالش برانگیز است چه برسد به استرس های آن! یکی از ساده ترین راه ها برای مقابله با آن این است که که احساسات و ترجیحات خود را نادیده بگیرید، درست است؟ زمانی که فرد استرس دارد، در نهایت یا زیاد یا کم غذا می خورد (و بعداً پرخوری می کند)، که منجر به افزایش وزن می شود. استرس سرعت متابولیسم بدن را تغییر می دهد و باعث افزایش وزن می شود. اساساً به همین دلیل است که زنان بعد از عروسی، چاق می شوند.

5- کم تحرکی و بی توجهی (Sedentary lifestyle and neglect)

حداقل چند ماه اول ازدواج، از آسان ترین چیزی که می توانید در میان تمام مسئولیت های جدید صرف نظر کنید، تناسب اندام‌تان است. بدون ورزش و عدم فعالیت بدنی، بدن از چربی انباشته می شود. یک متخصص تغذیه به ما گفت که بیشتر زنانی که به او مراجعه می‌کنند حتی متوجه نمی‌شوند که وارد منطقه «من دارم تناسب اندام خود را از دست می دهم» می‌شوند و به مرور، کاهش وزن به یک کار دشوار بزرگ تبدیل می‌شود. اظهارنظرهای آزاردهنده در مورد افزایش وزن پس از ازدواج می تواند عزت نفس هر کسی را کاهش دهد.

یک توصیه برای آقایان: اگر همسرتان بعد از عروسی چاق شد، از او حمایت کنید و در مقابل اظهارنظرهای بد اقوام نیز از او دفاع کنید.

6- کاهش متابولیسم (Metabolism reduces)

یکی از دلایل بزرگ افزایش وزن کاملاً علمی است، این روزها افراد دیرتر (اکثراً بعد از 30 سالگی) ازدواج می کنند. به گفته متخصصان سلامت، میزان متابولیسم در 30 سالگی شروع به کاهش می کند که این امر به نوبه خود منجر به افزایش وزن می شود. ممکن است عادت داشته باشید که چندین تکه چیزکیک بخورید، اما در طول سال‌ها بدون اینکه متوجه آن شوید، متابولیسم شما کند شده است.

این بدان معناست که شما خیلی سریعتر وزن اضافه می کنید و برای کاهش چربی باید خیلی سخت تر ورزش کنید. این تغییر ناگهانی غیرمنتظره در سطح متابولیسم، دلیل چاق شدن دختران پس از ازدواج است و تغییرات هورمونی بعد از ازدواج هم قوز بالا قوز می شود. از این رو، احتمال افزایش وزن پس از ازدواج، افزایش و احتمال کاهش وزن، کاهش می یابد.

7- تعهدات اجتماعی (Social commitments)

جشن ها و مهمانی های پاگشا که برای تازه عروس ها برگزار می شود را به خاطر دارید؟ کل اعضای دو خانواده، دوستان نزدیک، همسایه ها و... همه می خواهند از عروس و داماد جدید استقبال کنند. در این مهمانی ها همه دور هم جمع می شوند و در اکثر آنها مجموعه ای از دسرها، غذاهای پرکالری، آبمیوه ها و... سرو می شوند. بعد از این ها نوبت به تازه عروس ها می رسد که با دعوت از مردم به خانه‌های جدیدشان جبران کنند. اسم آن را سرگرمی، تعهد یا ادب اجتماعی بگذارید، گریزی از آن نیست و در مهمانی ها تنها کاری که باید انجام می‌دهید، نوشیدن، خوردن و شاد بودن است. ممکن است خوردن غذا در مهمانی برای شما موجه به نظر برسد، اما فکر کالری اضافی آن را کرده اید؟!

8- تغییر در نگرش نسبت به خود (Change in attitude toward self)

شاید قبل از ازدواج، ساعت‌ها را جلوی آینه می‌گذراندید و اگر جوشی روی صورتتان ظاهر می‌شد، وارد عمل می‌شدید. اما پس از ازدواج این نگرش تغییر می کند، فشار از بین می رود و دیگر نیازی به جذب همسر یا نگه داشتن او ندارید. یعنی تمرکز شما به جای حفظ تناسب اندام و داشتن بهترین ظاهر به حفظ رابطه خوب برای ادامه زندگی تغییر می کند.

برای جلوگیری از انحراف نامطلوب ترازو، باید این تابو را بشکنید و بیشتر به فکر اندام خودتان باشید. تعجب آور است که چقدر خودتان را رها می کنید! زیرا این احساس امنیت را دارید که شریک زندگی‌تان، شما را بدون توجه به هر چیزی دوست دارد. اما شاید از درون احساس خوبی ندارد. از این رو، تصمیم بگیرید نه تنها به خاطر خودتان بلکه به خاطر همسرتان هم، کمی به فکر تناسب اندام‌تان باشید.

9- خانواده و عادات غذایی آن (Family and its eating habits)

تغییرات پس از ازدواج برای یک دختر بسیار زیاد است، از جمله اتخاذ عادات غذایی خانواده جدید! اگر با خانواده‌ای ازدواج کرده‌اید که به خوب غذا خوردن و راحت زندگی کردن اعتقاد دارند، تناسب اندام در اولویت های  بعدی قرار می‌گیرد. هر چقدر هم که سعی کنید وزن و تناسب اندام خودتان را کنترل نمایید، اگر چیزهای خوبی در اطراف وجود داشته باشد، احتمال وسوسه شدنتان زیاد خواهد بود.

اکثر متخصصان سلامت توصیه می کنند که تمام غذاهای چرب را از خانه دور بریزید، به خصوص آن بسته های بیسکویت و کلوچه را! چاقی بعد از ازدواج می تواند ناشی از همه غذاهای خوشمزه اطراف شما باشد. اما راه هایی وجود دارد که می توانید از آن اجتناب کنید، مانند وقت گذاشتن برای تمرینات آسان با همسرتان، حتی اگر مجبور شوید در خانه انجام دهید.

10-آسان گرفتن زندگی (Taking life easy)

برخی از زنان ازدواج را نقطه عطف نهایی می دانند. آنها بعد از ازدواج دانشگاه را رها می کنند و حتی برخی از زنان شغل خود را رها کرده و دوست دارند به یک زندگی آرام عادت کنند. کار خانه، خوردن و خوابیدن بخشی از روتین روزانه این زنان می شود. این سبک زندگی کم تحرک می تواند یکی از دلایل چاقی بعد ازدواج باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات خیلی از ماها تمایل داریم که هیچ کاری انجام ندهیم، جز اینکه چاقی مان را گردن هورمون ها بیاندازیم. سعی کنید با مطالعه کردن همیشه دانش خود را در هر زمینه ای به روز نگه دارید و از تازه ترین اکتشافات و نوآوری های علمی و... آگاه شوید.

11- نوازش توسط خانواده و دوستان جدید (Pampering by new family and friends)

بعد از ازدواج، با خانواده و دوستان جدیدی آشنا می شوید که می‌خواهند شما را نوازش کنند و به شما احساس خوش آمدی بدهند و اغلب، این کار با لوس کردن شما با خوراندن غذاهای لذیذ دلخواه‌تان انجام می شود. در نهایت، تسلیم مهربانی آنها می‌شوید و شروع به خوردن بیش از حد می‌کنید. نتایج زمانی که روی ماشین توزین بایستید، منعکس خواهد شد. اگر شما یا همسرتان بعد از عروسی چاق شد، آن غذاها و دسر اضافی را که اقوام‌تان برایتان درست کردند را مقصر بدانید.

12- خوردن غذاهای باقی مانده (Eating leftover food)

یکی از دلایل رایج چاقی مردان و زنان بعد از ازدواج این است که ایده هدر دادن غذا، بیشتر زنان متاهل و حتی مردان را می ترساند و به درستی هم چنین است! برای اطمینان از اینکه غذای پخته شده هدر نمی رود، زنان در نهایت آن را برای صبحانه یا وعده های عصرانه و... می خورند. این امر باعث افزایش اشتها و افزایش وزن آنها می شود. اگر شوهری هستید که این مطلب را می خوانید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یاد بگیرید چگونه از همسر زیبای خود قدردانی کنید. با این حال، چاقی وزن بعد از ازدواج پایان دنیا نیست.

درمان چاقی پس از ازدواج

درمان چاقی بعد ازدواج: راهبردهایی برای پیشگیری یا کاهش خطر افزایش وزن پس از ازدواج

بنابراین، اکنون که دانستیم که چرا غالب زنان و مردان بعد از ازدواج، وزن اضافه می کنند، وقت آن است که بفهمیم چگونه می توانیم از افزایش وزن بعد از ازدواج جلوگیری کنیم؟ یکی از بهترین قسمت های بدن انسان، انعطاف پذیری مطلق آن است. یعنی شما می توانید بدن خود را تغییر دهید و آن را به شکلی که می خواهید شکل دهید، البته با کمی تلاش!

تغییرات هورمونی پس از ازدواج، افزایش سطح استرس، یا هر یک از دلایل دیگری که می تواند علت چاقی بعد از ازدواج باشد، با رعایت نکات زیر قابل پیشگیری است:

  • ورزش منظم در خانه

گاهی اوقات، فقط انجام چند حرکت ساده ورزشی در خانه می تواند تفاوت ایجاد کند! با این حال، اگر خودِ تنبل‌تان را می شناسید و فکر می کنید که نمی توانید به طور منظم حرکات ورزشی را در خانه انجام دهید، به یک باشگاه بروید. اکنون غالب زنان این کار را می کنند! عضویت در یک باشگاه و انجام حرکات ورزشی سخت آن، در روند جلوگیری از افزایش وزن تازه عروس ها و تازه دامادها معجزه می کند.

  • اتخاذ عادات غذایی سالم

بهتر است رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اصلاح رژیم غذایی و عادات غذایی تنها در چند ماه می تواند شما را لاغر کند. توجه به آنچه می خورید، کاهش تنقلات و خوردن غذاهایی که ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارند، برای شما معجزه می کند. با رژیم های لاغری غفاری دایت، به تناسب اندام مورد نظر خود برسید. برای خرید رژیم آنلاین و دریافت برنامه رژیمی اختصاصی خود، کلیک کنید.

  • تکنیک های مدیریت استرس

استرس، یک واکنش طبیعی بدن به تحریکات خارجی است که ممکن است به عنوان یک واکنش مثبت و مفید در برخی موارد به کار گرفته شود. اما همچنین استرس می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در ایجاد بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا عمل کند. در این میان، به دلیل تغییرات هورمونی که در اثر استرس ایجاد می‌شوند، افراد ممکن است به خوردن بیش از حد مایل شوند و در نتیجه چاق شوند. بنابراین، استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس به منظور کاهش استرس می‌تواند به کاهش خطر چاقی پس از ازدواج کمک کند. برخی از تکنیک‌های مدیریت استرس عبارتند از: ورزش، مدیتیشن (که به کاهش سطح هورمون کورتیزول کمک می‌کند) و تمرین تکنیک‌های تنفسی

  • مشورت با یک متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه نوع بدن و متابولیسم شما را درک کرده و بر اساس این عوامل یک برنامه غذایی طراحی می کنند که نتایج بسیار خوبی در کاهش حجم اضافی دارد.

  • مراجعه به یک متخصص

یک بیماری زمینه ای می تواند دلیل افزایش وزن غیر طبیعی شما باشد. مشکل چاقی شما می تواند دلایلی مهم تر از افزایش وزن تازه ازدواج کرده داشته باشد. بنابراین، اگر علائم دیگری را تجربه می کنید، بهتر است حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

تأثیر چاقی پس از ازدواج بر سلامت جسمی و روانی زوجین چه می تواند باشد؟

محققان خاطرنشان می کنند که حرکت از مجردی به ازدواج یا زندگی مشترک، ارتباط مثبتی با چاقی دارد. زنانی که با یک شریک، عاشقانه زندگی می کنند، در عرض یک سال، شانس چاق شدن را افزایش می دهند و شانس مردان، در عرض دو سال افزایش می یابد. به طور کلی، زوج های متاهل به احتمال زیاد این افزایش وزن را در عرض دو سال تجربه می‌کنند.

چاقی پس از ازدواج می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت جسمی و روانی زوجین داشته باشد. در زنان، چاقی پس از ازدواج می‌تواند به اختلالات هورمونی، سرطان، دیابت نوع دو، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات تنفسی منجر شود. همچنین، چاقی می‌تواند به مشکلات جنسی، عدم توانایی جسمانی، درد و استرس در مفاصل، کاهش کیفیت خواب، و خطر ابتلا به اختلالات ارتباطی، مانند افسردگی و اضطراب، منجر شود.

در مورد مردان، چاقی پس از ازدواج می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، کمبود تستوسترون، ناراحتی های گوارشی و عدم توانایی جنسی شود.

همچنین، چاقی ممکن است بر روی روابط زوجین تأثیر منفی داشته باشد. افزایش وزن می‌تواند باعث کاهش رضایت جنسی زوجین شود، که این ممکن است منجر به بروز خشم، افسردگی، استرس و اضطراب شود. همچنین، افزایش وزن می‌تواند به عدم اعتماد به نفس، کاهش خود اعتمادی و تغییر در شکل بدن افراد منجر شود، که این مسائل می‌تواند بر روی روابط خانوادگی و اجتماعی زوجین تأثیر منفی داشته باشد.

آیا عشق می تواند باعث افزایش وزن شود؟

آیا عشق می تواند باعث افزایش وزن شما شود؟

وقتی مجرد هستید، به نظر می رسد همه چیز زندگی به خودتان مربوط می شود: برنامه، زمان، اهدافتان. اما وقتی تحت تأثیر یک شخص خاص قرار می گیرید، همه چیز تغییر می کند. شما ابتدا چشم همدیگر را جلب می کنید، به اولین قرار ملاقات می روید و سپس تعجب می کنید که چگونه بدون این شخص، زندگی می کردید.

متأسفانه، شواهدی وجود دارد که این تصور را که داشتن یک رابطه شاد همیشه برای سلامتی فرد مفید است، رد می‌کند. زوج‌های جدید بیشتر به بیرون می‌روند، که اغلب به معنای وعده‌های غذایی کمتر سالم است. در حالی که این شیفتگی های جدید شیرین و عاشقانه است، می تواند به معنای افزایش وزن نیز باشد که خطر ابتلا به سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. محققان به این نتیجه رسیدند که زندگی مشترک خطر چاقی در مردان و زنان را افزایش می دهد.

تحقیقات دیگری نشان داده که تازه ازدواج کرده‌های جوانی که از ازدواج خود راضی هستند، وزن بیشتری اضافه می‌کنند. در مقابل، زوج هایی که از رابطه خود راضی نبودند، کمتر چاق می شوند. محققان به این نتیجه رسیدند که دلیل افزایش وزن زوج‌های شاد این است که آنها چون نیازی به جذب همسر ندارند، انگیزه کمتری برای حفظ وزن خود دارند.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (11 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه