ماست و دارچین برای لاغری از عجیب‌ ترین روش‌ های لاغری

ماست یک محصول لبنی تخمیر شده است که در سراسر جهان به عنوان صبحانه یا میان وعده خامه‌ای استفاده می‌شود. علاوه بر این، دارای خواصی در خصوص سلامت استخوان و فواید گوارشی است. ماست و دارچین برای لاغری از عجیب‌ ترین روش‌ های لاغری
 برخی افراد حتی ادعا می‌کنند که از کاهش وزن پشتیبانی می‌کند. در واقع، چندین رژیم غذایی صرفاً حول ماست و دارچین متمرکز می‌شوند و تأکید می‌کنند که ماست و دارچین برای لاغری و کمک به کاهش وزن شما کلیدی است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که چگونه این ادعا‌ها در برابر بررسی‌های علمی عمل می‌کنند. این مقاله همه چیز‌هایی را که باید در مورد رژیم‌های غذایی خاص با ماست بدانید و اینکه آیا این محصول لبنی محبوب به کاهش وزن کمک می‌کند یا خیر توضیح می‌دهد. 
ماست و دارچین برای لاغری

انواع رژیم‌ و فواید ماست و دارچین برای لاغری

رژیم‌های غذایی متعدد، ماست را به عنوان یک جزء کلیدی برای کاهش وزن بیان می‌کنند و اصرار دارند که این غذا به کاهش وزن سریع کمک می‌کند. این بخش دو مورد از این رژیم‌ها را بررسی می‌کنیم تا مشخص کند که آیا آن‌ها مبتنی بر علم هستند یا خیر! 
 
  • رژیم یوپلیت لایت
یکی از این رژیم‌ها که توسط یکی از بازیگران زن، جینی مای ترویج می‌شود، به عنوان رژیم ماست یوپلیت یا یوپلیت لایت دو هفته‌ای شناخته می‌شود. در حالی که Yoplait دیگر برنامه Two Week Tune Up را اجرا نمی‌کند، این رژیم محبوب با ماست ادعا می‌کند که به افراد کمک می‌کند تا 1 تا 2.5 کیلوگرم را طی 14 روز کاهش دهند. در این رژیم حداقل دو بار در روز ماست بخورید. قوانین شامل دستورالعمل‌های خاص برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها بود: 
صبحانه و ناهار: 1 ظرف ماست Yoplait Lite، 1 فنجان (حدود 90 گرم) غلات کامل و 1 وعده میوه
شام: 6 اونس (حدود 170 گرم) پروتئین بدون چربی، 2 فنجان (حدود 350 گرم) سبزیجات و مقدار کمی چربی، مانند سس سالاد یا کره
میان وعده: 1 فنجان (حدود 175 گرم) خام یا 1/2 فنجان (حدود 78 گرم) سبزیجات پخته شده و همچنین 3 وعده لبنیات بدون چربی در طول روز. 
این رژیم کالری دریافتی شما را به تنها 1200 کالری در روز کاهش داد و توصیه می‌کند که فعالیت بدنی خود را با 30 تا 40 دقیقه پیاده روی هر روز افزایش دهید. این عوامل با هم منجر به کمبود کالری می‌شوند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. برخی از طرفداران این رژیم معتقدند که تمرکز بر ماست و دارچین بدون چربی نیز مفید است و ادعا می‌کنند که چربی موجود در ماست‌های دیگر تولید هورمون استرس کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد. تصور می‌شود که این افزایش سطح اضطراب و گرسنگی را افزایش می‌دهد. در حالی که تحقیقات سطوح بالاتر کورتیزول را با افزایش اشتها و خطر چاقی مرتبط می‌دانند، چربی رژیم غذایی با افزایش قابل توجهی در سطح کورتیزول ارتباطی ندارد. اگر میخواهید لاغر شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله عسل و دارچین برای لاغری را مطالعه کنید.
جالب است بدانید: در واقع، ماست‌های بدون چربی مانند Yoplait Light اغلب قند بیشتری دارند که نشان داده شده است که سطح کورتیزول و گرسنگی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مطالعات و پژوهش‌ها لبنیات پرچرب را با کاهش خطر چاقی مرتبط می‌دانند. 
  • رژیم غذایی ماست
در ادامه بیشتر با فواید ماست و دارچین برای لاغری آشنا خواهید شد، آنا لوک، متخصص تغذیه، الگوی غذایی به نام رژیم ماست و دارچین را در کتاب خود با همین نام ترویج می‌کند.
 
آنا لوک در کتاب خود می‌گوید: ماست راز کاهش وزن و حمایت از سلامت کلی بدن است. به طور خاص، او اعلام می‌کند که پروبیوتیک‌های موجود در ماست به درمان چاقی، عدم تحمل لاکتوز، مشکلات گوارشی، رفلاکس اسید، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، آلرژی، دیابت، بیماری لثه، عفونت‌های مخمر، متابولیسم کند و زخم کمک می‌کند.
 
این کتاب همچنین شامل یک رژیم غذایی سم زدایی 5 هفته‌ای است که شامل خوردن چندین وعده ماست در روز است. در حالی که نویسنده ادعا می‌کند که این رژیم غذایی به او کمک کرد تا بر مشکلات گوارشی و عدم تحمل لاکتوز غلبه کند، در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از اثربخشی برنامه غذایی او وجود ندارد. 
 
هر دو رژیم غذایی ماست Yoplait و Ana Luque مبتنی بر این تصور هستند که ماست باعث کاهش وزن می‌شود. با این حال، هیچ یک از رژیم‌های غذایی برای اثربخشی کوتاه‌مدت یا بلندمدت آن مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند، و رژیم غذایی یوپلیت، به‌ویژه، مملو از شکر اضافه شده است. 
فواید ماست و دارچین برای لاغری

چرا ماست و دارچین برای لاغری توصیه می‌ شود؟ 

چندین نظریه نشان می‌دهد که ماست به دلیل داشتن مواد مغذی مختلف از کاهش وزن حمایت می‌کند. 
 
حاوی کلسیم
 
ماست لبنی یک منبع عالی کلسیم در نظر گرفته می‌شود، با 1 فنجان (245 گرم) تقریباً 23٪ از ارزش روزانه. کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که برای سلامت استخوان‌ها مهم است. همچنین برای اثرات کاهش وزن آن موردتوجه زیادی قرار گرفته است. مطالعات نشان می‌دهد که سطوح بالاتر کلسیم خون ممکن است رشد سلول‌های چربی را کاهش دهد. به طور مشابه، مطالعات حیوانی مکمل‌های کلسیم را با کاهش قابل توجه وزن بدن و توده چربی مرتبط می‌دانند. 
 
حاوی پروتئین
 
محتوای پروتئین‌های درون ماست است که ممکن است به روش‌های مختلف به کاهش وزن کمک کند. این موضوع شامل: 
 
تنظیم هورمون‌های گرسنگی مشخص شده که مصرف زیاد پروتئین باعث افزایش سطح چندین هورمون مربوط به کاهش اشتها می‌شود. همچنین ماست، سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می‌دهد. بالا بردن متابولیسم یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد و به شما کمک کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. نگه داشتن احساس سیری نشان داده شده است که افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش احساس سیری و رضایت می‌شود. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است به طور طبیعی شما را تشویق کند که کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. 
 
کمک به حفظ عضلات در طول کاهش وزن
 
 در کنار کاهش مصرف کالری، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است به حفظ توده عضلانی و در عین حال کاهش چربی کمک کند، به ویژه هنگامی که با ورزش مقاومتی همراه باشد. یک فنجان (245 گرم) ماست دارای 8 گرم پروتئین در ماست معمولی و 22 گرم پروتئین در ماست یونانی است. با این حال، این محصول لبنی از نظر محتوای پروتئین منحصر به فرد نیست. غذا‌هایی مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و سویا نیز منابع عالی پروتئین هستند. 
 
حاوی پروبیوتیک‌ ها 
 
ماست منبع خوبی از پروبیوتیک‌ها است که باکتری‌های مفیدی هستند که از سلامت روده حمایت می‌کنند. در حالی که تحقیقات محدودی در این باره شکل گرفته است، مطالعات اولیه نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها - به ویژه آن‌هایی که حاوی باکتری لاکتوباسیلوس هستند که در ماست رایج‌اند- ممکن است به کاهش وزن و چربی شکم کمک کنند.
جالب است بدانید: یک مطالعه 43 روزه بر روی 28 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن 3.5 اونس (100 گرم) ماست با لاکتوباسیلوس آمیلووروس در روز منجر به کاهش بیشتر چربی بدن نسبت به ماست بدون پروبیوتیک می‌شود.
در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، اما باز هم تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. ماست منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک است. در حالی که مطالعات بیشتری در مورد کلسیم و پروبیوتیک‌ها ضروری است، محتوای پروتئین آن ممکن است از کاهش وزن حمایت کند. 
فواید ماست و دارچین برای لاغری چیست

عوارض ماست و دارچین برای لاغری چیست؟ 

 مطالعات در مورد ماست و دارچین برای کاهش وزن هیچگونه عوارضی نشان نمی‌دهد. به غیر از مواد مغذی، راه‌های مختلفی برای گنجاندن این دو در رژیم غذایی وجود دارد که ممکن است تأثیر بر کاهش وزن داشته باشد. جالب اینجاست که جایگزینی یک غذای پرچرب و کم پروتئین با ماست و دارچین ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد. جایگزینی سایر میان وعده‌ها با ماست ممکن است به شما کمک کند اشتهای خود را کنترل کرده و کالری کمتری مصرف کنید.

 
در حالی که خوردن منظم ماست با کاهش خطر اضافه وزن و چاقی مرتبط است، مشخص نیست که آیا اضافه کردن آن به رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند یا خیر. گفته می‌شود، جایگزینی میان وعده‌های کم پروتئین و پر کالری با ماست احتمالاً برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده‌آل کمک‌کننده‌تر است. 
چگونه دارچین باعث کاهش وزن می‌ شود؟

چگونه دارچین باعث کاهش وزن می‌ شود؟ 

دارچین به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن عمل می‌کند. دارچین یک ادویه معروف ضد دیابت است و می‌تواند به کاهش و حفظ سطح قند خون کمک کند. همچنین، به بهبود حساسیت سلولی و عملکرد هورمون انسولین نیز کمک می‌کند تا گلوکز را از خون به سلول منتقل کند و به عنوان انرژی در بدن تبدیل شود. 
 
دارچین همچنین می‌تواند به مسدود کردن فعالیت بسیاری از آنزیم‌های گوارشی کمک کند، بنابراین جذب قند از خون پس از خوردن یک وعده غذایی پر کربوهیدرات را کاهش می‌دهد. به غیر از دیابت، دارچین در کاهش وزن نیز نویدبخش بوده است. 
 
دارچین سرشار از فیبر است. بنابراین این ادویه می‌تواند با ایجاد احساس سیری و سیری به کاهش هوس غذایی کمک کند. دارچین می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، زیرا بدن انرژی بیشتری برای پردازش ادویه نسبت به سایر غذا‌ها مصرف می‌کند. 
 
دارچین ممکن است عملکردی شبیه انسولین در بدن داشته باشد که در نحوه تجزیه قند در بدن دیده می‌شود. دارچین همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را بهبود بخشد و چربی‌های رسوب‌شده در ناحیه شکم را هدف قرار دهد. 
 
دارچین می‌تواند از طرق مختلف به کاهش وزن کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات می‌گوید که مکمل دارچین می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در تمام اجزای سندرم متابولیک شود. متابولیک شامل شرایط متعددی است که به طور همزمان وجود دارند، مانند مقاومت به انسولین، فشار خون بالا، افزایش خطر انعقاد و سطوح غیر طبیعی کلسترول. بسیاری از این افراد چاق یا اضافه وزن نیز دارند. 
 
در مطالعه اخیر دیگری، محققان دریافتند زمانی که موش‌ها غذا‌های پرچرب همراه با دارچین مصرف می‌کردند، نسبت به گروه کنترلی که دارچین دریافت نمی‌کردند، وزن کمتر و چربی شکمی کمتری داشتند. با این حال، این آزمایش بر روی انسان آزمایش نشده است، بنابراین دانشمندان مطمئن نیستند که آیا همان اثر در انسان نیز دیده خواهد شد یا خیر. پودر دارچین از پوست درختان گرمسیری و همیشه سبز به دست می‌آید. برای برداشت دارچین، آن را از داخل پوست درخت جدا می‌کنند. دو نوع اصلی دارچین وجود دارد: سیلان و کاسیا. اکثر دارچینی که در خواربار فروشی پیدا می‌کنید، کاسیا است. سیلان عمدتاً در سریلانکا رشد می‌کند و چندان رایج نیست. 
 
دارچین سیلان گاهی اوقات ممکن است به عنوان دارچین "واقعی" شناخته شود. سیلان و کاسیا هر دو دارچین هستند، اما از نقاط مختلف جهان و از انواع درختان کمی متفاوت هستند. احتمالاً روی غذا‌هایی مانند نان تست، رول و دسر دارچین پاشیده‌اید. اما دارچین کاربرد‌های دیگری به جز برای پاشیدن بر روی شیرینی‌ها دارد، از جمله بهبود سلامت شما. 
کاردبرد های دارچین از نظر دارویی

حقایق مهم در مورد دارچین

دارچین هزاران سال است که به صورت دارویی مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد در بین مردم شناخته شده است. برای تجربه هر گونه عوارض جانبی خطرناک، باید مقادیر بسیار زیادی پودر دارچین بخورید. مطالعات نشان داده است که دارچین بر سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تأثیر دارد. کاربرد‌های دارویی دارچین به دوران باستان باز می‌گردد. در گذشته، از دارچین برای کمک به درمان تعدادی از شرایط پزشکی استفاده می‌شد، از جمله: 
  • بیماری تنفسی
  • مسائل زنان و زایمان
  • مشکلات گوارشی
در دهه‌های اخیر، به عنوان یک ضد التهاب و کمک به بهبود عملکرد شناختی نویدبخش بوده است. هنوز تحقیقات علمی کافی در این مرحله انجام نشده است تا مشخص شود چه مقدار دارچین برای کمک به شرایط مختلف مورد نیاز است. 

فواید ماست و دارچین برای لاغری

سخن اخر
 
گفتیم که ترکیب ماست و دارچین برای لاغری به شما کمک می‌کند ابتدا چربی شکم خود را آب کنید. از بین بردن چربی شکم که با افزایش خطر بیماری‌ های قلبی، دیابت و برخی از انواع خطرناک سرطان مرتبط است، کار آسانی نیست. حالا که با تمام فواید باورنکردنی ماست و دارچین برای لاغری آشنا شدید، گنجاندن این ماده شیرین و مغذی در رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند در دراز مدت برای سلامت کلی بدن نیز معجزه کند. همچنین مصرف ماست درست قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند کالری بیشتری در ساعات اولیه خواب بسوزانید. این ماده با ویتأمین‌های ضروری، مواد معدنی و چربی‌های سالم نیز غنی شده است.
 
هورمون‌های ضروری در ماست اشتها را سرکوب کرده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. از طرف دیگر دارچین به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند و از کاهش وزن حمایت می‌کند. خواص ضد میکروبی و ضد انگلی دارچین آن را به یکی از سالم‌ترین ادویه‌های تمام دوران تبدیل کرده است. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (1 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه