بهترین فرمول معجون عسل و دارچین برای لاغری

تناسب اندام موضوعی نیست که کسی به سادگی از کنار عبور کند، همه عاشق اندام زیبا هستند و برای داشتن آن حاضر هستند که هر کاری انجام دهند. بهترین فرمول معجون عسل و دارچین برای لاغری
راه‌های بسیار زیادی برای لاغری وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. بسیاری از افراد به عمل‌های مختلف پیکر تراشی روی می‌آورند، برخی دیگر ورزش و رژیم سخت غذایی را به‌عنوان راهی برای خلاصی از سر چربی‌ها می‌دانند و ... طب سنتی دارو‌های مختلفی برای لاغری دارد که یکی از آن‌ها ترکیب عسل و دارچین است. این معجون دارای ۴ اثر مهم برای سلامتی می باشد:
  • کاهش اشتها
  • کاهش سطح کلسترول بد خون
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • کاهش قند خون
مصرف عسل و دارچین برای لاغری یک راهکار بسیار هوشمندانه است که امتحان خود را پس داده است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص فواید عسل و دارچین برای لاغری صحبت کنیم، اگر شما هم می‌خواهید با استفاده از گیاه‌های دارویی لاغر شوید به شما پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید 
عسل و دارچین برای لاغری

عسل و دارچین برای لاغری

قبل از اینکه در خصوص معجون معجزه آسای عسل و دارچین برای لاغری صحبت کنیم، اجازه دهید تا ابتدا اندکی در خصوص خواص دارچین و عسل به‌صورت جداگانه صحبت کنیم. 
 
فواید دارچین برای بدن
 
دارچین بدن را تمیز می‌کند و انگل‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های دستگاه گوارش را از بین می‌برد. دارچین به تثبیت قند خون کمک می‌کند و از مانع از افزایش کلسترول خون می‌شود (با کنترل قند خون). این ادویه خوشبو به کنترل انسولین کمک می‌کند و احساس گرسنگی را در بدن شما سرکوب می‌کند در نتیجه استفاده از دارچین به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند. 
 
فواید عسل برای بدن
 
عسل سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی است که به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می‌کند. عسل به کمک متابولیسم بدن می‌آید و کمک می‌کند تا بدن چربی سوزی کند. عسل به مراتب سالم‌تر از قند است و به تدریج توسط بدن شما جذب می‌شود. به افرادی که قند خون دارند، توصیه می‌شود تا از این ماده غذایی به‌جای قند استفاده کنند. مطالعات نشان داده شده است، افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و به‌طور منظم از عسل استفاده می‌کنند، کاهش بسیار قابل توجهی در میزان کلسترول و وزن بدن داشته‌اند. 
 
اکنون که با فواید دارچین و عسل تا حدودی آشنا شده‌اید، اجازه دهید تا خواص عسل و دارچین برای لاغری را نیز مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که در بالا اشاره شد استفاده از عسل و دارچین هر کدام به تنهایی باعث می‌شود تا سطح انرژی بدن بالا برود و شخص در طول روز کمتر احساس گرسنگی کند. اما آیا استفاده از این دو ماده در کنار یگدیگر به کاهش وزن بدن و رسیدن به وزن مورد انتظار تأثیر دارد؟ پاسخ به این سؤال "بله" است. 
فواید عسل و دارچین برای لاغری

خواص مخلوط عسل و دارچین برای لاغری

 
همان‌طور که حتماً می‌دانید، ترکیب عسل و دارچین در لیست مواد غذایی لاغر‌کننده قرار گرفته‌اند و بسیاری از محققان و پزشکان استفاده از این ترکیب را برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل توصیه می‌کنند. شما با مصرف عسل و دارچین می‌توانید، مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید و بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن کنید. معجون عسل و دارچین برای لاغری به صورت زیر باعث کاهش وزن شما خواهد شد. 
 

۱- کاهش اشتها 

یکی از مهمترین فواید عسل و دارچین برای لاغری کاهش اشتها است، استفاده از عسل و دارچین در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا اشتهای شما به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند و میل (ولع) شما به خوردن غذا بسیار کمتر شود. ترکیب عسل و دارچین به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد (معجون عسل و دارچین عبور غذا از روده را به تأخیر می‌اندازد و این دلیلی است که فرد با مصرف عسل و دارچین برای مدت زمان طولانی احساس سیری می‌کند) و همین موضوع سبب می‌شود تا در طول روز کالری کمتری مصرف کنید و این مصرف کالری کمتر منجر به لاغری شما خواهد شد. 
 

۲- کاهش سطح کلسترول بدن

کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب یکی دیگر از خواص عسل و دارچین برای لاغری است. زمانیکه سطح کلسترول بد بدن شما پایین می‌آید و کلسترول خوب افزایش پیدا می‌کند، چربی‌های اضافه در بدن سوزانده می‌شوند و فرد وزن از دست می‌دهد. مصرف منظم دارچین و عسل حتی در صورت مصرف غذا‌های پرکالری مانع از تجمع چربی‌های اضافی در بدن می‌شود. 
 

۳- سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌ کند

ترکیب دو ماده عسل و دارچین با یکدیگر باعث بالا رفتن سوخت و ساز در بدن خواهد شد که این موضوع سبب می‌شود تا سلول‌های چربی سریع‌تر تجزیه شوند. مصرف دارچین و عسل به هضم سریع قند و کربوهیدرات در بدن کمک می‌کند و مانع از آن می‌شود تا این مواد به صورت چربی در بدن ذخیره شوند. برخی از مطالعات و منابع نشان می‌دهد که مصرف دارچین در کاهش چربی‌های ناحیه شکم بسیار مؤثر خواهد بود. 
 

۴- کاهش قند خون

همان‌طور که در بالا اشاره شد، مصرف عسل و دارچین در کنار یکدیگر ( یا به صورت جداگانه) میزان قند خون در بدن را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. معجون عسل و دارچین درست مانند فعالیت بیولوژیکی انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود تا تجزیه گلوکز افزایش پیدا کند. 
وجود گلوکز در خون منجر به تبدیل آن به سلول‌های چربی می‌شود، هر چقدر میزان جذب گلوکز در خون بیشتر باشد از افزایش وزن جلوگیری به عمل می‌آید. اگر می خواهید از پودر های چاقی برای افزایش وزن خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض پودر چاقی را مطالعه کنید.
خواص عسل و دارچین برای لاغری

طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای لاغری

 

اکنون که متوجه شدید که معجون عسل و دارچین برای لاغری چگونه عمل می‌کند، باید با نحوه‌ی درست کردن آن نیز آشنا شوید. برای تهیه یک معجون عسل و دارچین برای لاغری باید به صورت زیر وارد عمل شوید.  مواد لازم برای تهیه یک معجون فوق‌العاده عسل و دارچین برای لاغری: 
 
  • - عسل: یک قاشق چایخوری
  • - دارچین: نصف قاشق چایخوری 
  • - آب: یک فنجان

روش طرز تهیه 

تمامی مواد اولیه مورد نیاز را در یک ظرف کوچک با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ظرفی که در آن این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده‌اید بر روی شعله ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد. بعد از به جوش آمدن محلول به دست آمده را از صافی عبور دهید. اکنون معجون عسل و دارچین برای لاغری شما آماده استفاده است. البته به یاد داشته باشید که استفاده از آب به همراه عسل و دارچین تنها روش نیست که می‌توانید با استفاده از آن معجون لاغری تهیه کنید. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است. 
 

1. معجون چای چوب دارچین و عسل برای لاغری: 

 
مقداری چوب دارچین درون یک لیوان چای بریزید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این معجون عسل و دارچین برای لاغری بسیار مفید و درست کردن آن بدون دردسر است. 
 

2. عسل دارچین به همراه لیمو (آب لیمو): 

 
یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، یک قاشق چایخوری و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید و سپس این ترکیب را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. بعد از حل شد این مواد در آب آن را از صافی عبور دهید و سپس از این معجون برای لاغری استفاده کنید.  از دیگر مقالات ما در زمینه دارچین با عنوان ماست و دارچین برای لاغری نیز دیدن فرمایید.
مخلوط عسل و دارچین برای لاغری

بهترین زمان استفاده از مخلوط عسل و دارچین برای لاغری کدام است؟ 

 
نمی‌توان هر زمانی که دوست دارید یک معجون عسل و دارچین برای لاغری میل کنید و انتظار داشته باشید که وزن شما کاهش پیدا کند. زمانی استفاده از این معجون راندمان بالایی دارد که در زمان مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بهترین زمان برای مصرف عسل و دارچین برای لاغری اشاره شده است. 
  • صبح
همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، مصرف عسل و دارچین به شما احساس سیری می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی به شما دست دهد. علاوه بر کاهش اشتها، مصرف صبحگاهی عسل و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما خواهد شد. 
  • بین وعده‌ های غذایی از عسل و دارچین به‌عنوان میان وعده استفاده کنید
اگر به دنبال آن هستید تا به کاهش وزن خود سرعت بیشتری بدهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از عسل و دارچین در بین وعده‌های غذایی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا ولع شما برای خوردن غذای بیشتر کنترل شود. همچنین استفاده از معجون عسل و دارچین برای لاغری سطح قند خون را پایین نگه می‌دارد و در نتیجه از هوس مصرف شیرینی‌ ها و تنقلات در طول روز میکاهد. 
  • پیش از انجام تمرینات ورزشی
عسل و دارچین به شما انرژی می‌دهند تا در هنگام ورزش عملکرد بهتری داشته باشید و همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، استفاده از این ترکیب سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه در هنگام ورزش بدن شما کالری سوزی بهتری خواهد داشت. اگر به دنبال لاغری هستید به شما پیشنهاد میشود مقاله لاغری بدون احساس گرسنگی را مطالعه کنید. 
  • قبل از خواب
بسیاری از افراد عادت دارند که قبل از خواب غذا بخورند، این عادت برای سلامتی بسیار مضر است و باعث افزایش چربی در نواحی شکمی می‌شود. به این افراد توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از خواب از معجون عسل و دارچین استفاده کنند تا در برابر وسوسه مصرف خوراکی قبل از رفتن به رختخواب ایمن باشند. به یاد داشته باشید که مصرف عسل و دارچین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بسیار زیادی می‌کند و در نتیجه مصرف معجون عسل و دارچین قبل از خواب سلامت دستگاه گوارش شما را تضمین خواهد کرد. 
 

سخن پایانی

 

 در این مقاله سعی شد در خصوص فواید عسل و دارچین برای لاغری به‌طور کامل صحبت شود. در ابتدا شما را با انواع فواید عسل و دارچین برای لاغری مانند کمک به درمان بیماری‌های عفونی، مبارزه با باکتری‌ها، کمک به تثبیت قند خون، کاهش میزان کلسترول بد و. . آشنا کردیم و سپس به شما گفتیم که معجون عسل و دارچین برای لاغری چگونه مفید است، در ادامه به سراغ آموزش طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای لاغری رفتیم و در نهایت به شما گفتیم که چه زمانی بهترین موقع برای مصرف عسل و دارچین برای لاغری است. برای مطالعه بیشتر در مورد خواص عسل و دارچین برای لاغری می توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
روش‌های بسیار زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که بسیاری از آن‌ها تنها جنبه تبلیغاتی دارند. حتماً شما هم در کانال‌های مختلف ارتباطی با تبلیغ‌های مختلف روبه‌رو شده‌اید که ادعا می‌کنند با فلان محصول بدون ورزش در عرض دو هفته چندین کیلو وزن کم کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان گول این تبلیغات را نخورید و از این محصولات استفاده نکنید تا خدایی نکرده برای شما مشکلی به‌وجود نیاید. به‌عنوان نکته آخر به یاد داشته باشید که کاهش وزن کار راحتی نیست و برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید تلاش و سختی‌های بسیار زیادی بکشید، پس صبور باشید و کم کم وزن خود را به ایده‌آل مورد نظر خود برسانید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (13 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه