لاغری تا عید نوروز، روش های خوش هیکل شدن در کمتر از یک ماه

داشتن اندامی زیبا و متناسب هدف مهمی است که متاسفانه دسترسی به آن برای بسیاری از افراد سخت و دشوار شده‌ است. معمولا افراد تصور می‌کنند که برای لاغری و کاهش وزن باید زمان زیادی را رژیم بگیرند و بسیار ورزش کند اما باید بدانید که با استفاده از یکسری راهکارها می‌توان مسیر رسیدن به کاهش وزن را به‌ طور قابل‌توجهی کاهش داد. شما با رعایت یکسری اصول تغذیه‌ای و دریافت برنامه‌های غذایی خاص و ویژه می‌توانید میزان چربی بیشتری بسوزانید و تا عید خوش اندام شوید. بله؛ درست شنیدید امکان لاغر شدن در این بازه زمانی کوتاه مانده تا عید وجود دارد. لاغری تا عید نوروز، روش های خوش هیکل شدن در کمتر از یک ماه

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آیا لاغری در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر است؟

 برای لاغر شدن در کمتر از یک ماه چه باید کرد؟

  •  هدفتان را مشخص کنید
  •  مایعات بنوشید
  • مصرف مواد قندی را کاهش دهید
  • شکر و نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید
  • میان وعده‌های سالم و کم کالری داشته باشید
  • صبحانه را جدی بگیرید
  • قبل از وعده‌های غذایی آب بنوشید
  •  فست فود را حذف کنید
  • مصرف میوه فراموش نشود
  •  مصرف مواد دارای فیبر را افزایش دهید
  •  مصرف نوشیدنی‌های پرکالری را حذف کنید
  • از قهوه استفاده کنید
  • پروتئین بیشتری بخورید
  •  کربوهیدرات تصفیه شده را در رژیم غذایی خود جای دهید
  •  خواب خود را اصلاح کنید
  •  مسواک زدن را جدی بگیرید
  •  رژیم فستینگ یا روزه‌داری را امتحان کنید
  • محاسبه کالری روزانه را جدی بگیرید
  •  از ورزش کردن غافل نشوید
  •  دمنوش‌های مخصوص لاغری بخورید
  •  از غفاری دایت کمک بگیرید

مطلب پیشنهادی: لاغری سریع در 3 روز !

آیا لاغری در یک بازه زمانی کوتاه قبل از عید امکان پذیر است؟

  یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بسیار توسط افراد مختلف شنیده می‌شود این است که آیا امکان لاغری و کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شنیده‌های گذشته ما موجب شده است اینگونه تصور کنیم که هیچ‌کس نمی‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه چربی سوزی کند و به اندام دلخواه خود برسد. ممکن است حالا تصور کنید که منظور ما از چربی سوزی در یک بازه زمانی کوتاه استفاده از روش‌های پرخطر لاغری است؛ اما باید بدانید که ما چنین منظوری نداریم. ما بر این باوریم که با رعایت اصول تغذیه‌ای و دریافت برنامه غذایی از متخصصان تغذیه‌ی خبره‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان در یک زمان کوتاه بسیار لاغر شد.

 

برای لاغر شدن در کمتر از یک ماه چه باید کرد؟

لاغر شدن در کم‌تر از یک ماه اگر چه امکان‌پذیر است، اما هیچ آسان نیست بنابراین ضروری‌ است به یکسری نکات پایبند باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای تناسب اندام و وزن کم کردن تا عید باید چه کنید: 

 

 هدفتان را مشخص کنید

 اولین و مهم‌ترین قدمی که در مسیر لاغری باید بردارید این است که هدف خود را از کاهش وزن مشخص کنی‌د. همین حالا یک کاغذ و قلم آماده کرده و به طور دقیق بنویسید که دوست دارید در این بازه زمانی کوتاه چقدر وزن کم کنید و به چه اندامی دست یابید. سعی کنید اندام مدنظر خود را کاملا توصیف کنید. این کار می‌تواند اراده شما را برای تاب‌آوری در مسیر رژیم بسیار تقویت کند.

 

 بیشتر مایعات بنوشید

 مصرف مایعات زیاد به‌ خصوص آب نقش بسیار زیادی در کاهش وزن دارد. متخصصان تغذیه به افرادی که دوست دارند بازه زمانی لاغری را به‌ طور قابل‌توجهی کاهش دهند، توصیه می‌کنند که به هیچ عنوان از مصرف مایعات غافل نشوند. چرا که با مصرف به اندازه مایعات می‌توانید بدن خود را هیدراته کرده و به چربی‌سوزی بیشتر کمک کنید.

 

مصرف مواد قندی را کاهش دهید

مصرف زیاد مواد قندی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود. به‌ همین دلیل متخصصان به کسانی که دوست دارند بازده زمانی لازم برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود را کاهش دهند، توصیه می‌کنند تا حد امکان از مصرف مواد قندی دور بمانند. این کار همچنین نقش بسیار زیادی در سلامت قلب و عروق دارد.

 

شکر و نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شکر و نمک هر دو جزو سموم سفید برای بدن محسوب می‌شوند که مصرف آن‌ها می‌تواند موجب اضافه وزن گرد. به‌ همین دلیل اگر قصد دارید در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به اندام مدنظرتان دست یابید، سعی کنید هر چه سریع‌تر مصرف شکر و قند را به حداقل برسانید. اگر برایتان میسر است بهتر است در این بازه زمانی کوتاه  که تا عید باقی‌ مانده است، این دو ماده را از سفره غذایی خود حذف کنید.

 

میان وعده‌های سالم و کم کالری داشته باشید

مصرف میان وعده‌های سالم و کم کالری یکی دیگر از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک شایانی کند. اگر ضعف دارید و همچنین با بیماری‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنید مصرف میان وعده‌هایی مانند آجیل، میوه‌های خشک‌شده و انواع دمنوش و میان وعده‌های رژیمی می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. این کار به شما در کاهش چربی‌های اضافی بدن بسیار کمک خواهد کرد. 

 

صبحانه را جدی بگیرید

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که مصرف آن می‌تواند در فرایند چربی‌سوزی بسیار مفید باشد. معمولا کسانی که این وعده را جدی نمی‌گیرند و حذف می‌کنند شاهد مشکلات بسیار زیادی در سلامت جسم و روح خود خواهند بود.

اگر قصدتان برای دستیابی به اندامی زیبا جدی است، باید از این وعده غذایی به خوبی استفاده کنید.

 

قبل از وعده‌های غذایی آب بنوشید

نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌توانید برای کاهش اشتها امتحان کنید. این کار باعث می‌شود تا سیگنال‌های سیری به کار ارسال شود و کمتر نیاز به مصرف غذا داشته باشید.

این راهکار بیشتر مناسب کسانی است که در هر وعده غذایی خود بسیار غذا می‌خورند.

 

فست فود را حذف کنید

تاثیر مصرف فست فود و لاغری بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقع می‌توان گفت افراد بسیاری با اینکه می‌دانند فست فود خطرات بسیاری برای سلامتی دارد و موجب افزایش وزن می‌شود اما باز هم از آن غافل نمی‌شوند. توصیه ما به تمامی کسانی که قصد دارند تا عید اندام ایده‌آل خود را بسازند مقاومت کردن در برابر مصرف انواع فست فود است. شما هر چه غذای سالم‌تری بخورید، به لاغری و جسم و روح خود کمک بیشتری خواهید کرد.

لاغر شدن سریع قبل عید

مصرف میوه فراموش نشود

تحقیقات بسیار زیادی انجام‌ شده است که نشان می‌دهد میوه و سبزیجات نقش بسیار زیادی در کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های فراوان و چربی‌سوزی دارند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که همه افراد مصرف میوه را در رژیم غذایی خود قرار داده و به هیچ عنوان از آن غافل نشوند. مرکباتی چون پرتقال، نارنگی و میوه‌هایی مانند انگور، انار، طالبی و هندوانه نقش بسیار زیادی در چربی‌سوزی دارند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

مصرف مواد دارای فیبر را افزایش دهید

فیبرها یک دسته از مواد مغذی هستند که نقش بسیار زیادی در چربی‌سازی ایفا می‌کنند. این مواد همچنین باعث می‌شود تا شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری دریافت کنید. بنابراین اگر برای شما بسیار مهم است که بتوانید تا عید به اندامی که مد نظرتان است دست یابید، بهتر است مصرف مواد غذایی دارای فیبر را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی: بهترین روش های لاغری سریع

 

مصرف نوشیدنی‌های پرکالری را حذف کنید

 یکی دیگر از کارهایی که توصیه می‌شود افراد با هدف لاغری در کم‌تر از یک ماه انجام دهند، حذف نوشیدنی‌های پرکالری است. نوشیدنی‌هایی مانند انواع نوشابه‌ها که قند و کالری بسیار بالایی دارند نه تنها سلامت جسم و روح را به خطر می‌اندازند، بلکه باعث افزایش تراکم چربی نسبت به عضله در بدن می‌شوند.

 

از قهوه استفاده کنید

قهوه خاصیت چربی‌سوزی دارد و می‌تواند در کاهش وزن کمتر از یک ماه مفید باشد. به همین دلیل اگر برایتان مهم است وزن کنید، مصرف قهوه را جدی گرفته و از آن غافل نشوید.

البته توجه داشته باشید که مصرف زیاد قهوه می‌تواند ریسک ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. بنابراین ضروری است از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

 

پروتئین بیشتری بخورید

اگر نتوانید مواد پروتئینی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، تراکم عضلات شما کاهش خواهد یافت. به همین دلیل توصیه می‌شود در دوره رژیم برای لاغری از مصرف پروتئین غافل نشوید.

مصرف به اندازه انواع گوشت و حبوبات می‌تواند به کاهش وزن شما بسیار کمک کند.

 

کربوهیدرات تصفیه شده را در رژیم غذایی خود جای دهید

کربوهیدرات‌ها نقش بسیار زیادی در چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ایفا می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر چربی‌سوزی و سلامتی برای شما اهمیت بالایی چربی‌های مضر و غیر تصفیه شده را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

هر چه کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، به وزن ایده‌آل خود نزدیک‌تر خواهید شد.

 

خواب خود را اصلاح کنید

اصلاح سبک خواب نقش بسیار زیادی در تناسب اندام دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که کمتر می‌خوابند بیشتر در خطر چاقی و اضافه وزن هستند.

بنابراین در کنار اصلاح تغذیه و ورزش باید خواب کافی و منظم نیز داشته باشید تا بتوانید به هدفی که در سر دارید، دست یابید.

 

مسواک زدن را جدی بگیرید

مسواک زدن یک راهکار بسیار موثر برای کاهش میل مصرف به انواع مواد غذایی است. در واقع می‌توان گفت مسواک زدن باعث می‌شود تا شما مقاومت بیشتری در برابر مصرف مواد غذایی مختلف از خود نشان دهید و کالری کمتری دریافت کنید.

 

رژیم فستینگ یا روزه‌داری را امتحان کنید

روزه داری متداول یا رژیم فستینگ یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن سریع است. البته باید بدانید که همه افراد نمی‌توانند با روزه گرفتن به هدف دلخواه خود در مسیر کاهش وزن دست یابند. اگر روزه‌داری برای شما منع شده است، بهتر است این روش را کنار بگذارید.

 

محاسبه کالری روزانه را جدی بگیرید

یک دفترچه آماده کنید و از همان ابتدای شروع رژیم میزان کالری دریافتی خود در طول روز را یادداشت کنید. سپس نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا هر روز کمتر از روز قبل کالری دریافت نمایید. این کار باعث می‌شود تا نظارت بیشتری بر روی تغذیه خود داشته باشید.

 

از ورزش کردن غافل نشوید

در کنار رژیم غذایی درست و اصولی باید ورزش کردن نیز جدی گرفته شود تا بتوانید به اندام دلخواه خود دست یابید.

ورزش هوازی و قدرتی در کنار یک رژیم غذایی درست و اصولی می‌تواند نقش بسیار زیادی در چربی‌سوزی داشته باشد و بازه زمانی لازم برای رسیدن به تناسب اندام را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

دمنوش‌های مخصوص لاغری بخورید

مصرف دمنوش‌های لاغری مانند چای به، چای سبز، رازیانه، هل، جنسینگ و بابونه یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای کاهش وزن تا عید است.

توجه داشته باشید که این دمنوش‌ها مزایای بسیاری نیز برای سلامتی دارند و می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی شما شوند.

 

از غفاری دایت کمک بگیرید

غفاری دایت با کمک متخصصانی خبره و توانا توانسته است یک پکیج لاغری برای کاهش وزن در دو هفته تدارک بیند. این پکیج به شما کمک می‌کند تا بازه زمانی لازم برای دستیابی به وزن ایده‌آل خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

البته توجه داشته باشید که اگر برایتان مهم است که به نتیجه دلخواه خود دست یابید، بسیار مهم است که تمامی نکاتی که توصیه می‌شود را مو به مو اجرا کنید. همچنین می توانید از بخش رژیم من، همین حالا برنامه غذایی متناسب با سبک زندگی و بدن خود را دریافت نمائید. 

 

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی کاهش وزن در کمتر از یک ماه پرداختیم و گفتیم چگونه می‌توان در بازه زمانی کوتاه باقی مانده تا عید وزن خود را کاهش دهیم. اگر بسیار برای شما مهم است که لاغر شوید، می‌توانید از پکیج لاغری غفاری دایت که ویژه کاهش وزن در کمتر از یک ماه است استفاده کنید.

 

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه