پیکر تراشی چیست؟ مهم‌ترین عوارضی که باید بدانید!

عوارض پیکر تراشی بسته به موضع عمل زیبایی و ویژگی جسمانی افراد متفاوت است. به طور کلی پیکر تراشی به منظور کاهش حجم بدن به خصوص در ناحیه شکم و پهلو انجام می‌شود. پیکر تراشی چیست؟ مهم‌ترین عوارضی که باید بدانید!
در این عمل، پزشک جراح بافت‌های چربی را از قسمت‌های مورد نظر تخلیه می‌کند تا پس از بهبودی، فرد به اندام متناسب خود دست یابد. در این عمل زیبایی ممکن است با سؤال عوارض پیکرتراشی چیست؟ مواجه شوید و این از جمله سؤالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. 
 
عوارض پیکر تراشی

پیکر تراشی چیست؟ 

پیکر تراشی معمولاً با نام بادی کانتورینگ شناخته می‌شود و به دو شیوه با جراحی و بدون جراحی صورت می‌گیرد. در جراحی پیکر تراشی فرد را کاملاً بیهوش کرده و از ناحیه کمر به پایین را بی‌حس می‌کنند. پیکر تراشی انواع گوناگونی دارد که بسته به شرایط فرد ممکن است جراح توصیه کند برای دریافت نتیجه بهتر باید جراحی طی چند مراحل انجام شود. از نظر شما بهترین نوع جراحی پیکر تراشی کدام است؟ پیشنهاد می شود مقاله عوارض ابدومینوپلاستی را مطالعه کنید.
 دستگاه‌های پیکر تراشی در مدل‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به لیپوماتیک، واترجت و پال که بهترین دستگاه پیکر تراشی محسوب می‌شوند اشاره کرد. انواع جراحی پیکر تراشی شامل موارد زیر است: 
 
  • لیفت پایین تنه: در پیکر تراشی پایین تنه پوست اضافه شکم، پهلو، ران و باسن برداشته می‌شود و سلولیت‌های پوستی رفع می‌شود. 
  • لیفت ران: جراح موظف است برش‌هایی در ران‌ها یا کشاله خارجی ایجاد کند تا پوست و چربی‌های اضافی این ناحیه را خارج کند. 
  • لیفت باسن: در این روش جراح اطراف پهلو و بالای باسن برش‌های‌ریزی می‌زند تا پوست و چربی‌های اضافی برداشته شود و نواحی آسیب دیده را با بخیه ترمیم می‌کنند. 
  • لیفت بازو (براکیوپلاستی): در این پیکر تراشی جراح برش‌هایی از قسمت بازو تا آرنج می‌زند سپس؛ با رفع چربی و پوست اضافه عضلات را با بخیه ترمیم می‌کند. 
  • لیفت سینه (ماستوپکسی): در این بخش، جراح از قسمت نوک سینه به پایین برش‌های‌ریزی می‌زند تا پوست اضافی آن را بردارد. البته کاشت سینه همزمان با لیفت سینه امکان‌پذیر است. 

پیکر تراشی بدون جراحی

پیکر تراشی بدون جراحی

عوارض جراحی پیکر تراشی موضعی شاید به ظاهر کم‌تر از جراحی باشد، اما در ادامه بیش‌تر با آن بیش‌تر آشنا می‌شویم. برخی افراد به دلیل چاقی در اطراف پهلو شکم و هراس از جراحی ترجیح می‌دهند از روش پیکر تراشی موضعی برای رفع پوست و چربی اضافی بدن اقدام کنند. معمولاً از پیکر تراشی به روش موضعی برای قسمت‌هایی از بدن از جمله اطراف پهلو و شکم، کمر و... استفاده می‌کنند. اگر دقت داشته باشید برخی افراد با وجود رژیم مناسب و ورزش، چربی بسیاری اطراف پهلو و شکم دارند که علاوه بر عوارض بسیار، روی استایل و اندام شما هم تأثیر‌گذار است. چربی‌هایی که به صورت موضعی در بخشی از بدن وجود دارد به راحتی قابل رفع نیستند، بلکه تنها راه حل آن پیکر تراشی به روش موضعی است. در این روش محل چربی اضافه را با دستگاه ماساژور LPG به خوبی ماساژ داده تا جریان خون بیش‌تر شود و بافت‌های چربی شکسته و از بین بروند. پیکر تراشی بدون جراحی عوارض‌های طولانی مدت به همراه دارد که مهم‌ترین آن؛ ملتهب شدن رنگ‌های خونی، ایجاد حساسیت، چین و چروک در قسمت‌هایی از بدن، کشیدگی پوست محل و... است. پیشنهاد می شود مقاله عوارض عمل لیپوماتیک را مطالعه کنید.
 
پیکر تراشی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است؛ 
  • پیکر تراشی به روش اولترازد
  • پیکر تراشی به روش لیپوساکشن
  • پیکر تراشی به روش لیپوماتیک
  • پیکر تراشی به روش بادی جت

عوارض پیکرتراشی چیست

0 تا ۱۰۰ عوارض پیکر تراشی

اگر برای شما این سؤال ایجاد شده است که عوارض پیکرتراشی چیست؟ ما در این بخش به طور کامل به آن می‌پردازیم. 
 
  • پیامد‌های پیکر تراشی بدون جراحی

همان طور که گفته شد، در پیکر تراشی بدون جراحی به یک سری دستگاه پیشرفته نیاز است تا به صورت موضعی اقدام به رفع چربی و پوست اضافه بدن کرد. البته روش‌هایی که انتخاب می‌شود ممکن است در هر فرد عوارض مختلفی بروز دهد. 

 

  • عواقب پیکر تراشی با جراحی به سه دسته تقسیم می‌ شود
1. عوارض موقت پیکر تراشی: منظور از عوارض موقت این است که شخص بعد از جراحی دچار کبودی، التهاب، قرمزی، تورم، خون‌ریزی و... خواهد شد. 
2. عوارض جراحی پیکر تراشی طولانی مدت: برخی مواقع جراحی به روش نادرست انجام می‌شود و در نتیجه عوارض طولانی مدت برجای می‌گذارد. این عوارض‌ها ممکن است حدود ۶ الی ۸ ماه با بیمار همراه باشد. از جمله عوارض طولانی مدت می‌توان به نا همسان بودن پوست بدن، تخلیه بیش از اندازه چربی از بدن و... اشاره کرد. 
3. عوارض خطرناک پیکر تراشی: عوارض خطرناک معمولاً به دلیل صحیح استفاده نکردن از تجهیزات پزشکی است. برای مثال خطرات بیهوشی و مبتلا شدن به آلرژی بعد از جراحی پیکر تراشی در این دسته قرار دارند. 
 
  • نتایج نامطلوب پیکر تراشی با لیزر
1. احتمال بروز خطرات ناشی از واکنش‌های جانبی بر اثر استفاده از لیزر همانند؛ سوختگی، قرمزی، التهاب، بی‌حسی، درد، عفونت و... وجود دارد. 
2. برخی افراد اظهار کرده‌اند، که درد این عمل جراحی تا ماه‌ها در ناحیه عمل شده باقی می‌ماند. 
3. برای برطرف کردن سلولیت و ترک‌های پوستی چندان مؤثر نیست. 
پیشنهاد می شود مقاله لیفت بازو بدون جراحی را مطالعه کنید.
 
0 تا 100 عوارض پیکر تراشی
نتیجه‌ گیری
 
عوارض پیکر تراشی در هر فرد متفاوت است. در این مطلب شما کاربران گرامی را با پیکر تراشی چیست؟ و عوارض آن آشنا کردیم. به طور کلی پیکر تراشی درمان قطعی برای چاقی نیست، بلکه با آن فقط چربی و پوست اضافی بدن برداشته می‌شود. افرادی که تحت تأثیر عوامل ژنتیکی هستند و چاقی همیشه همراه‌شان است، می‌توانند با پیکر تراشی به وزن ایده‌آل خود برسند، اما ناگفته نماند بعد از عمل فرآیند افزایش وزن را کنترل کنید تا دچار عوارض شدید بعد از جراحی نشوید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه