تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی چیست + همه چیز درمورد درمان چاقی به روش سنتی

در جامعه امروزی بسیاری افراد دچار اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. از این رو روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن و تناسب اندام انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی چیست + همه چیز درمورد درمان چاقی به روش سنتی
در این میان درمان چاقی با گیاهان دارویی  یکی از روش‌های مؤثر، کارآمد و با کمترین میزان عوارض جهت کاهش وزن است. به همین سبب افراد زیادی به سمت این روش جهت درمان چاقی شکم با دارو‌های گیاهی  روی آورده‌اند. تا بدون دردسر و با کمترین میزان عارضه وزن خود را به حد مطلوب و ایده‌آل برسانند. با توجه به اینکه در سال‌های درمان چاقی با گیاهان دارویی افزایش یافته است، قصد داریم به بررسی تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی و نکات مهم در این زمینه بپردازیم. 
درمان چاقی با گیاهان دارویی

درمان چاقی با گیاهان دارویی چیست؟ 

 
به طور کلی هر روشی که در آن از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده می‌شود، درمان چاقی با گیاهان دارویی نامیده می‌شود. این روش درمان چاقی بسیار مفید بوده و ضمن بهبود فرآیند سوخت و ساز در بدن موجب تناسب اندام اصولی می‌گردد. از طرف دیگر مصرف گیاهان دارویی نه تنها برای بدن مضر نیست، بلکه فواید متعددی دارد و در مقایسه با مصرف دارو‌های مکمل و شیمیایی بهترین راهکار درمان چاقی شکم با دارو‌هایی گیاهی به شمار می‌رود. البته تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که کاهش وزن کار دشواری است و در این راه باید صبر و حوصله داشته باشید. چرا که هر کدام از گیاهان دارویی خواص و ویژگی‌های متفاوتی دارند و به طبع آن میزان اثرگذاری آن‌ها نیز تغییر می‌یابد. 
 
از طرف دیگر طبع و مزاج افراد نیز سبب شده تا درمان چاقی با گیاهان دارویی با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود. زیرا این امر سبب شده تا بدن هر فرد نسبت به یک داروی گیاهی واکنش نشان داده و بدین ترتیب موجب کاهش وزن و تناسب اندام گردد. بر همین اساس توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت خدمات مطلوب در این زمینه به پزشک متخصص تغذیه و اطباء طب سنتی مراجعه نمایید. تا ضمن بررسی دقیق شرایط موجود، بهترین و مناسب‌ترین روش کاهش وزن با دارو‌های گیاهی را به شما معرفی کنند. 
پیشنهاد می شود مقاله خواص گل گاو زبان را مطالعه کنید.

درمان چاقی شکم با طب سنتی

 
همان طور که مستحضر هستید درمان چاقی با گیاهان دارویی از طب سنتی برگرفته شده و به همین جهت می‌توان گفت درمان چاقی شکم با طب سنتی یکی از بهترین روش‌های درمان اضافه وزن و تناسب اندام است. با توجه به اینکه چاقی شکم به نوبه خود یکی از چاقی‌های مضر و آزار‌دهنده می‌باشد، به واسطه مصرف گیاهان دارویی می‌توان میزان سوخت و ساز در بدن را بهبود بخشید. تا ضمن تأمین انرژی موردنیاز بدن، میل به غذا کمتر شده و از این طریق شاهد کاهش وزن و چربی سوزی دور شکم باشیم. بنابراین این روش درمان سنتی چاقی و کاهش وزن را جدی بگیرید و با استفاده از بهترین گیاهان دارویی وزن خود را کاهش داده و حد مطلوب برسانید. 
کاهش وزن با داروهای گیاهی

انواع گیاهان دارویی برای درمان چاقی

 
در صورتی که قصد درمان چاقی با گیاهان دارویی دارید، باید بدانید که گیاهان زیادی برای بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن وجود دارد. البته هر کدام از آن‌ها خواص و ویژگی‌های متفاوتی دارند و به همین جهت آشنایی با تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی می‌تواند فرآیند انتخاب و مصرف آن‌ها را آسان‌تر کند. در این راستا بعضی از مهمترین گیاهان دارویی برای کاهش وزن و درمان چاقی به شرح زیر عبارت است از: 
 
1- قاصدک
 
قاصدک یکی از با کیفیت‌ترین و تأثیرگذارترین گیاهان دارویی است. بدین ترتیب که با ماهیت ادرار‌آور بودن موجب دفع سموم از بدن شده و ضمن سم زدایی موجب کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود. علاوه بر این اگر از مشکلات دستگاه گوارش رنج می‌برید، مصرف قاصدک موجب بهبود عملکرد معده و نفخ شکم می‌شود. بدین ترتیب اگر قصد درمان چاقی با گیاهان دارویی دارید، توصیه می‌کنیم مصرف قاصدک را جدی بگیرید و روزانه از این گیاه دارویی مصرف کنید. 
 
2- گورمار
 
در راستای کاهش وزن با دارو‌های گیا‌های، گورمار نیز یکی دیگر از بهترین گیاهان دارویی است. مصرف این دارو ضمن کاهش اشتها و میزان چربی، موجب سوختن چربی‌های دور شکم و کاهش وزن می‌شود. البته خواص این گیاه دارویی به این مورد ختم نمی‌گردد و با جذب میزان قابل توجه قند در بدن موجب تنظیم قند خون شده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.  
پیشنهاد می شود مقاله خواص عرق زنیان را مطالعه کنید.
 
3- گشنیز 
 
تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افزایش متابولیسم در بدن موجب کم شدن وزن و تناسب اندام می‌شود. در این میان آب گشنیز نیز موجب افزایش متابولیسم شده و با بهبود فرآیند سوزاندن کالری در بدن موجب کاهش وزن می‌گردد. بعضی از افراد با طعم و مزه گشنیز مشکل دارند و به همین سبب علاقه‌ای به خوردن آن نشان نمی‌دهند. شما نیز اگر جز این افراد هستید، می‌توانید مقدار آب لیمو به آن اضافه کرده و سپس آب گشنیز را میل کنید. 
 
4- گوگول
 
گوگول نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای درمان چاقی شکم با دارو‌های گیاهی است. مصرف گوگول نیز موجب بهبود فرآیند سوخت و ساز و تأمین انرژی در بدن می‌شود. از طرف دیگر متابولیسم بدن نیز با مصرف مداوم گوگول تقویت پیدا می‌کند به منظور بهبود عملکرد و افزایش کارایی این گیاه دارویی پیشنهاد می‌کنیم آن را با شیر یا یک قاشق چای خوری عسل میل کنید. 
 
5-‌تری فالا
 
برای کاهش وزن و درمان چاقی شکم با دارو‌های گیاهی می‌توایند از‌تری فالا نیز استفاده کنید. ‌تری فالا یکی از گیاهان دارویی مؤثر و کاربردی برای بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش است. تجربیات نشان داده که مشکلات شکم و سیستم هضم و دفع غذا تا حد زیادی بر افزایش و کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. در بسیار مواقع یبوست‌های شدید موجب بهم ریختن عملکرد دستگاه گوارش شده و حتی ممکن است حجم شکم فرد افزایش پیدا کند. در این گونه موارد مصرف‌تری فالا چاره کار است و با مصرف مستمر آن قبل از شام شاهد کاهش وزن، تناسب اندام و از بین رفتن چربی‌های دور شکم خواهید بود. بدین منظور یک قاشق چای خوری‌تری فالا را در یک لیوان آب گرم حل کرده و یک ساعت بعد از خوردن شام آن را نوش جان کنید. 
پیشنهاد می شود مقاله خواص توت سفید را مطالعه کنید.
 
6- نعناع فلفلی
 
نعناع فلفی موجب بهبود فرآیند هضم و جذب غذا در بدن می‌شود. در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش بهبود یافته و به طبع آن شاهد بهتر شدن سوخت و ساز بدن خواهید بود. از طرف دیگر هرچه با میزان غذای کمتر انرژی موردنیاز بدن تأمین شود، به نسبت چربی‌های دور شکم از بین رفته و وزن فرد کاهش می‌یابد. نعناع فلفلی برای درمان چاقی با گیاهان دارویی مناسب‌ترین و سریع‌ترین راه است. اگر تا به حال روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن با دارو‌های گیاهی امتحان کرده‌اید، اما به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم که شده از نعناع فلفلی استفاده نمایید. تا تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی را با چشم خود مشاهده کرده و تجربه کنید. 
درمان چاقی شکم با داروهای گیاهی
7- سویا
 
سویا یک داروی مؤثر برای کاهش التهاب در بدن است. از آنجایی که بسیاری از پزشکان تغذیه و اطباء طب سنتی عقیده دارند که کاهش وزن و درمان چلاقی با رفع التهابات روده و معده ارتباط مستقیم دارد، قطعاً مصرف سویا وزن را کاهش داده و به حد ایده‌آل می‌رساند. از همه مهمتر اینکه سویا عملکرد دوگانه دارد و با سوزاندن چربی در بدن موجب از بین رفتن چربی‌های دور شکم شده و بدین جهت وزن در مدت زمان کوتاه کاهش یافته و به حد مطلوب می‌رسد. 
 
8- چای سبز
 
در سال‌های اخیر اخبار و اطلاعات فراوانی در رابطه با چای سبز منتشر شده و اقشار مختلف جامعه با خواص چای سبز آشنایی دارند. چای سبز یکی از بهترین گیاهان دارویی و به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران درمان چاقی با گیاهان دارویی تضمینی است، اما در حال حاضر بهترین و سریع‌ترین روش مصرف چای سبز است. این گیاه با بهبود عملکرد متابولیسم در بدن موجب بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش شده و به طبع آن هضم و جذب غذا نیز بهتر می‌شود. در ادامه با بهبود سوخت و ساز بدن نیاز به مصرف مواد غذایی با کالری زیاد به حداقل میزان ممکن می‌رسد. این عوامل دست به دست هم داده و موجب کاهش وزن و تناسب اندام می‌گردد. شایان ذکر است که مصرف چای سبز نیز اصول خاص خود را دارد و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. 
 
نتیجه‌گیری
 
درمان چاقی با گیاهان دارویی یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد برای درمان چاقی و کاهش وزن است. از آنجایی که برخی افراد خودسرانه اقدام به مصرف دارو‌های مختلف را کاهش می‌دهند، با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند. در این میان گیاهان دارویی کمترین میزان عارضه را دارند و بهترین راه به شمار ‌می‌روند. شما نیز با توجه به دارو‌هایی که به آن‌ها اشاره نمودیم و همچنین تأثیرات آن‌ها، داروی گیاهی موردنیاز و دلخواهتان را انتخاب کرده و مصرف کنید. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و در مدت زمان اندک براساس تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی وزن خود را کاهش دهید. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (6 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه