عجایب عرق کیالک ، این عرق گیاهی کمتر شناخته شده را بخوانید!

گیاه کیالک که نام علمی آن Crataegus است از خانواده گل رز با گل سرخیان است. از دیگر نام‌های کیالک می‌توان به مواردی مانند خَفجه، کیالک، سیسته، سرخ ولیک، سیاه ولیک، کمار، مارکه، قراقیله، شال ولیک و قوچاک اشاره کرد. از این گیاه و حواص درمانی آن می‌توان به صورتی خوراکی و موضعی بهره‌مند شد. میوه و برگ و گل های کیالک حاوی خواص دارویی بوده و میوه گیاه کیالک دارای اسانس روغنی، پکتین، تانن‌ها، ویتامین C، اسید های آلی و مجموعه ویتامین های خانواده B هستند. متخصصان طب سنتی این میوه را برای درمان میگرن، کم خوابی، درمان ناراحتی‌های قلبی و تنظیم فشار خون تجویز می‌کنند.
برای تهیه عرق کیالک باید ابتدا گیاه کیالک را در مقداری آب جوشانده تا شروع به تبخیر کند. سپس این بخارات از طریق کندانسور یا سیستم خنک کننده به مایع تبدیل شوند. مایع حاصل این عمل همان عرق کیالک است که درنتیجه عمل تقطیر ایجاد می‌شود. عرق کیالک نسبت به دمنوش آن غلیظ‌تر بوده و خواص بیش‌تری نیز دارد. عرق کیالک دارای خواص درمانی فراوانی مانند درمان نارسایی قلبی، مشکلات گوارشی، فشارخون بالا تقویت دیواره‌های عروق خونی، محافظت از بدن درمقابل حمله قلبی و بیماری‌های عروقی است. در ادامه به بررسی خواص و عوارض عرق کیالک می‌پردازیم.
در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق کیالک است به بررسی مواردی مانند خواص عرق کیالک در طب سنتی، عرق کیالک و دیابت، عرق کیالک و درمان کلسترول بالا، عرق کیالک و حفظ سلامت قلب، عرق کیالک برای تعدیل فشار خون، عرق کیالک برای درمان بی خوابی و استرس، عرق کیالک منبع گیاهی از آنتی اکسیدان‌ها، عرق کیالک و لاغری، طریقه مصرف عرق کیالک، ارزش غذایی عرق کیالک و در نهایت به بررسی عوارض عرق کیالک می‌پردازیم. عجایب عرق کیالک ، این عرق گیاهی کمتر شناخته شده را بخوانید!

خواص عرق کیالک در طب سنتی

خواص عرق کیالک در طب سنتی

عرق کیالک برای چی خوبه ؟ کیالک چیست؟ متخصصان طب سنتی بر این باورند که طبع عرق کیالک سرد و خشک است. طب سنتی خواص فراوانی برای عرق کیالک در نظر می‌گیرد که از این خواص می‌توان به مواردی مانند تنظیم قند خون و عملکرد انسولین خون، تصفیه خون، تنظیم وزن و گلوکز خون، کاهنده غلظت خون، تنظیم فشار خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از ضربان شدید، تقویت قلب، تقویت معده، کاهش التهاب، کمک به درمان روماتیسم، مفید برای افراد مبتلا به ورم روده، ادرار آور، درمان قطره قطره آمدن ادرار، مفید در درمان سرطان و چاقی، جلوگیری از تصلب شرایین و سخت شدن رگ‌ها، موثر در درمان صدای گوش، افزایش کیفیت و ازدیاد شیر مادران شیرده، موثر در درمان ناراحتی‌های گوش، مفید در کاهش صفرا و افراد صفراوی مزاج، مفید در درمان اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، مفید در درمان اسهال خونی و درمان اگزما و خارش بدن اشاره کرد.

در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق کیالک می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:  جالب ترین خواص عرق هفت گیاه و کاربرد آن

  • عرق کیالک و دیابت

عرق کیالک تاثیر قوی در کاهش و تنظیم قند خون دارد. عرق کیالک منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و از این طریق موجب کاهش سطح قتد خون بالا و کمک به کنترل دیابت می‌شود.

  • عرق کیالک و درمان کلسترول بالا

عرق کیالک برای چی خوبه ؟کلسترول بالا می‌تواند موجب گرفتگی عروق و بسیاری از مشکلات دیگر شود و سلامت بدن را خطر بیاندازد. عرق کیالک می‌تواند موجب کاهش سطح کلسترول بد خون و یا LDL شود. علاوه بر این سرکه کیالک بهترین روش کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید در بدن است.

در ارتباط با اینکه بارهنگ برا چی خوبه مطلبی در غفاری دایت نوشته شده است با عنوان خواص بارهنگ چیست برای اطلاعات بیشتر به آن مطلب مراجعه نمایید.

  • عرق کیالک و حفظ سلامت قلب

یک گزینه درمانی گیاهی مناسب برای برطرف کردن مشکلات قلبی خفیف عرق کیالک است‌. عرق کیالک موجب افزایش انقباض قلبی و ضربان قلب می‌شود. به درد‌های عرق کیالک باعث افزایش ناحیه قفسه سینه که به دلیل عدم دریافت خون مملوء از اکسیژن توسط قلب است، درد‌های آنژینی می‌گویند. عرق کیالک موجب افزایش گردش و جریان خون به قلب و اکسیرن رسانی می‌شود و از این طریق درد‌های آنژینی را تسکین می‌کند.

  • عرق کیالک برای تعدیل فشار خون

بهترین دارو و درمان گیاهی برای تعدیل فشار خون گیاه کیالک و عرق کیالک است. عرق کیالک موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود. عرق کیالک مدر است و با افزایش ادرار به کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. عرق کیالک منیگبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها است که تاثیر مثبت و مفیدی بر سلامت قلب دارند.

  • عرق کیالک برای درمان بی‌خوابی و استرس

عرق کیالک برای چی خوبه؟ عرق کیالک یک داروی گیاهی کاربردی برای مشکلات عصبی است. عرق کیالک موجب تقویت جریان خون شده و عواملی که در برابر جریان خون مقاومت می کنند را کاهش می‌دهد و از این طریق موجب تعدیل فشار خون و کاهش استرس می‌شود. علاوه بر این عرق کیالک برای افزایش زمان خواب بسیار مفید و موثر است.

  • عرق کیالک منبعی گیاهی از آنتی اکسیدان‌ها

عرق کیالک سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند پروآنتوسیانیدین‌ها، آنتوسیانیدین‌ها، فلاوونوئیدها و غیره است. این آنتی اکسیدان‌ها موجب افزایش جریان خون به سمت قلب می‌شوند و از بیماری‌های کرونر قلبی پیشگیری می‌کنند. افرادی که به طور منظم از عرق کیالک استفاده می‌کنند احتمال وقوع سکته قلبی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

برای دیدن بهترین کلینیک هایی لاغری اگر در مشهد زنگی میکنید میتوانید به بهترین کلینیک لاغری در مشهد مراجعه نمایید.

طریقه مصرف عرق کیالک

طریقه مصرف عرق کیالک

برای بهره‌مندی از خواص شگفت انگیز عرق کیالک باید این عرق گیاهی را به اندازه یک لیوان پیش از غذا و یا پس از غذا مصرف کنید. برای اثر بخشی بیشتر عرق کیالک و تسریع عملکرد آن می‌توان مقدار مساوی از عرق کیالک را با عرق شاه‌تره مخلوط کرده و مصرف کنید.

ارزش غذایی عرق کیالک

عرق کیالک که از تقطیر گیاه کیالک حاصل می‌شود و خواص دارویی و درمانی بیشتری نسبت به دمنوش داشته و غلظت عرق کیالک نیز بیشتر از دمنوش است. عرق کیالک سرشار از ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین E، ریبوفلاوین( ویتامین B2) و نیاسین (ویتامین B3) است. هممنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و فسفر است.

ارزش غذایی کیالک در ۱۰۰ گرم از این گیاه

  • کالری : ۷۷ کیلو کالری
  • کربوهیدرات : ۱۸ گرم
  • آب: ۷۸ گرم
  • فیبر ۲/۱۵ گرم
  • چربی : ۰/۲۶ گرم
اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

عوارض عرق کیالک

عوارض عرق کیالک

عرق کیالک در کنار خواص و فواید درمانی و دارویی فراوانی که دارد ممکن است عوازض و مضراتی نیز داشته باشد. زیاده روی در مصرف عرق کیالک می‌تواند عوارضی مانند خواب آلودگی، تهوع، خستگی، لکه‌های پوستی خفیف، خواب آلودگی، تپش قلب، بیماری روده و معده اشاره کرد. استفاده بیش از حد عرق کیالک به خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود. افرادی که مبتلا به بیماری‌ها و مشکلات قلبی هستند برای مصرف عرق کیالک باید با پزشک خود مشورت کنند. عرق کیالک می‌تواند فعالیت دارو‌های شسمیایی مربوط به نارسایی قلبی، فشار خون بالا، آنژین، آریتمی قلب و غیره را محدود کند.

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدنسازی مراجعه نمایید.

عرق کیالک و لاغری

عرق کیالک و لاغری

یکی از خواص بی نظیر عرق کیالک داشتن خاصیت چربی سوزی است. عرق کیالک موجب تسهیل و تسریع چربی سوزی در بدن و در نتیجه از بین رفتن کالری اضافی موجود در بدن می شود. بنابراین عرق کیالک می‌تواند موجب کاهش وزن و دست‌یابی به تناسب اندام شود.با وجود خواصی که کیالک برای لاغری دارد، نمی‌توان تنها با مصرف کیالک توقع داشت به وزن ایده آل برسیم.

به همین دلیل لازم است از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کنیم که به ما کمک کند با روشی ایمن و مطمئن به تناسب اندام برسیم. رژیم‌های بهاره غفاری نه‌تنها رژیم‌های اصولی هستند که شما را به وزن مناسب می‌رسانند، بلکه می‌توانید در نهایت سلامت باشید و همچنین تاثیر طولانی‌مدت رژیم را تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری خود، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (11 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه