جالب ترین خواص عرق هفت گیاه و کاربرد آن که باید بدانید!

عرق هفت گیاه از جمله عرقیجات دارویی و گیاهی ایرانی ایت که از تقطیر هفت گیاه مفید بدست می‌آید. گیاهان به کار رفته در تهیه عرق هفت گیاه عبارتند از :شوید، کرفس، زیره، سیر، گزنه، برگ زیتون و برگ گردو. هر کدام از این هفت گیاه به کار رفته در عرق هفت گیاه دارای خواص و فواید فراوانی هستند. از ترکیب متناسب همه این گیاهان با یکدیگر محصولی بسیار شگفت‌انگیز و پر خاصیت به نام عرق هفت گیاه حاصل می‌شود. البته توجه داشته باشید که میزان تناسب هر کدام از این گیاهان مسئله مهمی است که در کیفیت عرق بدست آمده تاثیر گذار است. عرق هفت گیاه از جمله عرقیجات گیاهی است که به کاهش وزن و رژیم لاغری سریع بدن کمک شایانی می‌کند. عرق هفت گیاه دارای انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین‌های خانواده B مانند ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامبن B5، ویتامین B6، مواد معدنی مانندسدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، مس، فولات، سلنیوم، روی، فسفر، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز و پروتئین است. عرق هفت گیاه نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش اشتها و وزن، چربی سوزی، لاغری، تقویت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد روده‌ها دارد. عرق هفت گیاه ضد نفخ و بادشکن است و معده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند؛ عرق هفت گیاه تاثیر چشمگیری در سلامتی سیستم قلبی و عروقی دارد و از این طریق مانع بروز سکته‌های قلبی و مغزی در افراد می‌شود. عرق هفت گیاه موجب تقویت حافظه شده و از این راه از ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون پیشگیری می‌کند. عرق هفت گیاه نقش مفید و موثری در تصفیه خون، پاکسازی کبد، کلیه‌ها و دفع سنگ کلیه دارد. عرق هفت گیاه به کاهش چربی خون و چربی کبد (کلسترول و تری گلیسرید) کمک فراوانی می‌کند. علاوه بر این مصرف عرق هفت گیاه برای مبتلایان به التهاب مفاصل (آرتریت) و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) نیز مفید است.
در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق هفت گیاه است به بررسی خواص عرق هفت گیاه، عرق هفت گیاه و تنظیم سطح کلسترول، عرق هفت گیاه،بازکننده عروق قلب، عرق هفت گیاه و کاهش وزن، طریقه مصرف عرق هفت گیاه و مضرات عرق هفت گیاه می‌پردازیم.

جالب ترین خواص عرق هفت گیاه و کاربرد آن که باید بدانید!

خواص عرق هفت گیاه

هفت گیاه چیست؟

هفت گونه گیاهی ذکر شده در کتاب مقدس، باروری سرزمین موعود را توصیف می کند. اینها عبارتند از: گندم، جو، انگور، درخت انجیر، درخت انار، درخت زیتون و درخت خرما. آنها برخی از اولین گیاهان اهلی شده در خاورمیانه را نشان می دهند.
 
هفت گیاه چیست؟

خواص عرق هفت گیاه

عرق هفت گیاه خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامت دارد. از جمله خولص عرق هفت گیاه لاغری کمک به تصفیه بدن است. عرق هفت گیاه با تصفیه خون موجب درمان مشکلاتی از جمله خارش و اسپاسم شده و به دفع سنگ کلیه و سموم بدن نیز کمک می‌کند. از دیگر خواص عرق هفت گیاه لاغری می‌توان به مواردی مانند درمان چربی خون، رفع گرفتگی عروق، کمک به درمان مشکلات، تقویت معده، خواص ضد نفخ، کاهش اشتها، چربی سوزی، لاغری، تقویت دستگاه گوارش، بهبود عملکرد روده‌ها،بادشکن، حفظ سلامت قلب و عروق، تعدیل فشار خون و جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد.

 

عرق هفت گیاه و تنظیم سطح کلسترول

از جمله بهترین گزینه‌های درمانی گیاهی برای کاهش سطح کلسترول بد خون عرق هفت گیاه است. بیماری چربی خون به حالتی گفته می‌شود که مقدار تری‌گلیسرید یا کلسترول موجود در خون افزایش پیدا می‌کند. بالا بودن سطح کلسترول بد خون موجب بروز مشکلات و بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین گرفتگی عروق می‌شود. عرق هفت گیاه لاغری با تنظیم سطح کلسترول خون از بروز این مشکلات نیز جلوگیری می‌کند.

 

عرق هفت گیاه، بازکننده عروق قلب

عرق هفت گیاه که ترکیبی قوق العالده از هفت گیاه پر خاصیت است باز کننده عروق قلب است. عرق هفت گیاه هممنین می‌تواند موجب درمان چربی خون شده و از این طریق نیز د حفظ سلامت رگ‌های خونی و باز کنندگی آن‌ها موثر و مفید باشد.

 

 

طریقه مصرف عرق هفت گیاه

 

طریقه مصرف عرق هفت گیاه

نحوه و طریقه مصرف عرق هفت گیاه برای بزرگسالان روزی سه مرتبه و هر مرتبه چهار قاشق غذاخوری پس از صرف غذا همراه با یک فنجان آب میل شود. برای کودکان روزی سه مرتبه و هر مرتبه یک قاشق مرباخوری پس از صرف غذا همراه با یک فنجان آب میل شود.

 

طبع عرق هفت گیاه

عرق هفت گیاه به این علت که از چندین گیاه با طبع‌های متفاوت در تهیه آن لستفاده شده است دارای طبعی متعادل است. اما توجه داشته باشید که اگر میزان و تناسب هر یک از این هفت گیاه به هم بریزد ممکن است طبع عرق به سمت سردی و یا گرمی پیش برود و حتی خواص و فواید این عرق گیاهی نیز تغییر کند.

 

مضرات عرق هفت گیاه

 

مضرات عرق هفت گیاه

عرق هفت گیاه عارضه جانبی و ضرر خاصی ندارد اما توصیه مب‌شود تا خانم‌های باردار و مادران شیرده از مصرف این عرق گیاهی خودداری کنند. همچنین استفاده از عرق هعت گیاه برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود. افرادی که فشار خون بالا  ارند و از دارو برای تنظیم فشار خون خود استفاده می‌کنند از عرق هفت گیاه کمتر و با مشورت پزشک استفاده کنند.

عرق هفت گیاه و کاهش وزن

از جمله خواص شکفت انگیز عرق هفت گیاه این است که می‌تواند موجب کاهش اشتها در نتیجه مصرف کمتر غذا و کالری می‌شود. این ویژگی مرتبط با وجود فیبر در این عرق گیاهی است. همجنین عرق هفت گیاه موجب چربی سوزی نیز می‌شود و به کاهش وزن و دست‌ یابی به اندامی ایده آل کمک می‌کند.

با وجود خواصی که عرق هفت گیاه برای لاغری دارد، نمی‌توان تنها به کمک آن به وزن مناسب رسید؛ بلکه لازم است با یک رژیم غذایی اصولی به وزن مناسب برسید که بتواند سلامتی شما را تضمین کند. رژیم‌های بهاره غفاری چندین ویژگی دارند که آن‌ها را به رژیم‌هایی اصولی تبدیل کرده است. یکی از این ویژگی‌ها این است که مواد غذایی را حذف نمی‌کنند و درنتیجه می‌توانید از مواد مغذی آن‌ها ب ه خوبی استفاده کنید. این رژیم‌ها اختصاصی هستند و مشاور تغذیه شما، روند رژیم را پیگیری می‌کند. به همین دلیل همواره مشکلات شما برطرف شده و انگیزه شما بیشتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های دیگر این رژیم‌های غذایی بر روی غفاری دایت کلیک کنید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم غذایی خود را از هر نوعی دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین اختصاصی کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (3 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه