رژیم کانادایی 15 روزه چیست؟ فواید و عوارض رژیم کانادایی اصلی

چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که مدتی طولانی به دنبال یک رژیم لاغری مناسب بوده‌اید؛ پس به احتمال زیاد نام رژیم کانادایی را به دفعات شنیده‌اید. تا به حال از این رژیم کانادایی 15 روزه استفاده کرده‌اید؟! با رژیم کانادایی چقدر وزن کم کردید؟! از عوارض رژیم کانادایی و میزان اثربخشی آن اطلاع دارید؟!

همانطور که می‌دانید، هر تغییری که در میزان تغذیه خود با هدف کاهش وزن ایجاد می‌کنید، باید به صورت علمی مورد تحقیق قرار گرفته باشد و نه تنها اثربخشی آن در کاهش وزن، بلکه بی‌خطر بودن آن برای سلامتی اثبات شود.

به همین دلیل در این مطلب، می‌خواهیم قواعد رژیم کانادایی را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهیم تا به این سوال پاسخ دهیم که افراد موفق در رژیم کانادایی چه کسانی هستند؟! پس تا پایان مطلب درباره رژیم کانادایی اصلی با ما همراه باشید.

رژیم کانادایی 15 روزه چیست؟ فواید و عوارض رژیم کانادایی اصلی

رژیم کانادایی اصلی

رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه

 

رژیم کانادایی با رژیم کتوژنیک متفاوت است و افرادی که تصمیم گرفته‌اند رژیم کانادایی اصلی را رعایت کنند؛ به دلیل کاهش وزن زیادی که در مدتی کم ایجاد می‌شود، به آن علاقمند شده‌اند. در واقع ادعا می‌شود که در نتیجه رژیم کانادایی، می‌توانید در حدود ۱۳ روز با پیروی دقیق از تمام قواعد رژیم کانادایی، در حدود ۵.۵ تا ۱۳ کیلوگرم وزن کم کنید.

به همین دلیل افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند، اغلب تصمیم می‌گیرند این رژیم را رعایت کنند. البته ممکن است نام‌هایی همچون رژیم کانادایی سه روزه یا رژیم کانادایی 7 روزه را نیز شنیده باشید؛ اما هیچ کدام از آن‌ها رژیم کانادایی اصلی نیستند.

اما مسئله اصلی اینجاست که رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه تا چه مدت دوام دارد و می‌تواند وزن شما را پایین نگه دارد؟! در بسیاری از منابع که این رژیم را پیشنهاد می‌کنند؛ ادعا شده است که رژیم کانادایی می‌تواند تا حدود یک سال و حتی تا دو سال، وزن شما را پایین نگه دارد. در حالی که به گفته بسیاری از افراد این مطلب نادرست است.

مسئله دوم، میزان تاثیر این رژیم در سلامتی است. در بخش عوارض رژیم کانادایی که در ادامه آمده است، این مسئله را به صورت کامل توضیح داده‌ایم؛ اما لازم به ذکر است که از نظر تقریبا تمام پزشکان و مشاوران تغذیه، کاهش وزن زیاد، در مدت زمان کوتاه، به سلامتی بدن آسیب زیادی وارد می‌کند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه

بیشتر بخوانید : برای آشنایی با رژیم لاغری سیب درختی مطلب مربوط را مطالعه کنید.

قواعد رژیم کانادایی اصلی

 

در رژیم کانادایی، باید به مدت ۱۳ روز از قواعد آن پیروی نمایید و اگر تنها به مقدار جزیی در طول این مدت از رژیم خود خارج شوید، باید آن را متوقف کرده و تا ۶ ماه نمی‌توانید دوباره رژیم خود را تکرار کنید؛ بنابراین سخت‌گیری این رژیم بسیار زیاد است و حتی اگر به دلیلی همچون بیماری و یا ضرورت نتوانید قواعد آن را رعایت کنید، باید به طور کلی تا مدتی از حالت رژیم خارج شوید.

در این رژیم غذایی سه وعده در روز غذا می‌خورید، اما تنها می‌توانید خوراکی‌های گفته شده را میل کنید. برای صبحانه اغلب قهوه و یا چای با یک حبه قند باید میل کنید که برخی از رژیم‌ها در برخی از روزها یک نان تست نیز به همراه دارند. برای وعده ناهار نیز در برخی روزها یک تکه ماهی کبابی یا یک تخم مرغ یا چند ورق کالباس دارید؛ در برخی روزها نیز باید تنها آب میوه همراه با ماست میل می‌کنید. برای شام نیز باید سبزیجات با نصف سینه مرغ یا گوشت کبابی و یا تنها سالاد میل کنید.

هیچ میان‌وعده‌ای در طول روز نباید صرف کنید و همچنین از هیچ‌یک از غذاها یا مقادیری که در دستور هر روزه‌ی این رژیم آورده شده است، نباید خارج شوید.

اگر درباره رژیم آنابولیک اطلاعات ندارید و میخواهید بدانید چه کسانی از آن پیروی میکنند مقاله رژیم آنابولیک  را مطالعه نمایید. 

عوارض رژیم کانادایی

ویژگی های مهم رژیم کانادایی 15 روزه

 

  • بسیار زمانبندی شده و سخت در نظر گرفته شده است. 
  • دارای منوی خاص و ثابتی است که به هیچ وجه انعطاف پذیری ندارد. 
  • در سریعترین زمان می توان با استفاده از رژیم کانادایی ۱۵ روزه به نتیجه مطلوب رسید. 

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم کانادایی 15 روزه

 
رژیم کانادایی برای لاغری ممنوعیت زیادی برای بسیاری از مواد غذایی تعیین کرده است. ولی روی عدم مصرف برخی از مواد خوراکی تأکید بسیاری شده که عبارتند از: 
  • انواع آدامس
  • نوشیدنی های حاوی الکل
  • روغن های مخصوص پخت و پز
  • انواع سس سالاد
  • شکر و شیرینی جات 
 پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

روند روز به روز رژیم کانادایی دو هفته ای 

 
با وجود تمام توضیحاتی که تا به اینجا داده شد خوب است که روند اصلی برای این رژیم را متناسب با هر روز بعد های غذایی که تنظیم شده است برایتان بیان کنیم. نکته مهم برای دنبال کردن این رژیم این است که باید حتماً به برنامه غذایی خود پایبند باشید و مو به مو تمام مراحل را انجام دهید. 
 
  • روز اول 
در وعده صبحانه بهتر است یک استکان قهوه به همراه یک حبه قند استفاده کنید. خوب است بدانید مصرف هر ماده غذایی دیگر در این وعده ممنوع است. در وعده ناهار باید دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه اسفناج آب پز شده یک عدد گوجه بخورید. برای وعده شام هم باید ۳۰۰ گرم گوشت آب پز شده یا بال کبابی را با لیمو ترش و کاهو میل کنید. 
  • روز دوم 

در وعده صبحانه یک استکان قهوه و یک حبه قند رژیم غذای خود را شروع کنید و در وعده ناهار ۱۰ ورق کالباس با یک لیوان ماست کم چرب میل کنید. برای شام که یک وعده هیجان انگیز است می توانید ۳۰۰ گرم گوشت کبابی یا آب پز شده را به همراه لیمو وکاهو میل کنید. 

  • روز سوم 
برای صبحانه یک استکان چای و دو عدد خرما می کنید. برای وعده ناهار می توانید نصف سینه کبابی یا مرغ آب پز را با آبلیمو و کاهو مصرف کنید. در وعده شام هم می توانید از سالاد کرفس به همراه سس آبلیمو، گوجه و کلم استفاده کنید. 
  • روز چهارم 
برای صبحانه در رژیم کانادایی ۱۵ روزه یک استکان قهوه با یک حبه قند مثل همیشه سر کنید البته در روز چهارم می توان یک عدد نان تست هم به این صبحانه اضافه کنید. برای ناهار باید یک لیتر آب میوه ترجیحاً آب هویج و یا آب سیب به همراه یک لیوان ماست کم چرب میل کنید. در وعده شام هم دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه هویج رنده شده با ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی میل بفرمایید. 
  • روز پنجم 
روز پنجم یک روز پر انرژی محسوب می شود به این دلیل که می توانید همراه با صبحانه تان که یک استکان قهوه و یک حبه قند بود، یک ورق نان تست هم میل کنید. برای ناهار هم یک عدد ماهی به صورت کباب شده یا آبپز به همراه یک قاشق چای خوری کره و آبلیمو گزینه مناسبی است. در وعده شام هم سینه مرغ به همراه روغن زیتون، آب لیمو می توانید استفاده کنید. 
 
بیشتر بخوانید: توصیه می شود مقاله "رژیم شوک چیست؟" را نیز مطالعه کنید.
 

رژیم کانادایی 15 روزه

  • روز ششم 
برای صبحانه چای به همراه دو عدد خرما و در وعده ناهار ۱۰ برگه کالباس با یک فنجان ماست کم چرب میل کنید. برای وعده شام هم مانند روز گذشته بهتر از نصف سینه مرغ به همراه روغن زیتون و کمی کاهو و لیمو میل کنید. 
  • روز هفتم 
صبحانه مثل روز های گذشته باید میل شود یعنی همان یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست. برنامه   ناهار دو عدد تخم مرغ سفت آب پز به همراه یک ورق کالباس که در کنار کاهو می تواند نیاز بدن را برطرف کند، در نظر گرفته شده است. برای بعد شام هم می توانید سالاد کاهو به همراه گوجه فرنگی از صبح آبلیمو و یک عدد میوه بخورید. 
  • روز هشتم 
رعایت کردن روز های اولیه رژیم برای هر کسی کار دشواری است و زمانی که شما با موفقیت تمام به روز هشتم برسید یعنی توانسته اید رژیم کانادایی را به طور کامل رعایت کنید و از آن پیروز بیرون بیایید. در روز هشتم برای صبحانه یک فنجان قهوه و یک حبه قند و دروعده ناهار سینه مرغ کبابی به همراه لیمو وکاهو میل کنید. برای شام هم ۳۰۰ گرم گوشت کبابی آب پز شده را به همراه یک عدد میوه و کمی کاهو مو صرف کنید. 
  • روز نهم 
برای صبحانه می توانید یک لیوان شیر نوش جان کنید و در وعده ناهار مجاز هستید تا نصف سینه مرغ را به صورت کباب شده آب پز به همراه کاهو و آبلیمو استفاده کنید. در وعده شام هم باید سالاد کاهو به همراه خیار و گوجه فرنگی و آبلیمو در کنار تکه های میوه مصرف کنید. 
  • روز دهم 
برای صبحانه یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست میل کنید. در وعده ناهار آب میوه به همراه ماست کم چرب و در وعده شام هم یک عدد تخم مرغ آب پز به همراه ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی کم نمک و یک هویج پخته شده استفاده کنید. 

رژيم كانادایی دو هفته ای

  • روز یازدهم 
برای صبح مثل همیشه عمل کنید و در وعده ناهار یک عدد ماهی کباب شده با یک قاشق چای خوری کرده و آبلیمو میل نمایید. به بعد شام می توانید سینه مرغ همراه با کرفس و کاهو استفاده کنید. 
  • روز دوازدهم 
برای وعده صبحانه دو عدد خرما و یک لیوان چای روز شما را خواهد ساخت. برای بعد این ناهار می توانید دو عدد تخم مرغ سفت آب پز به همراه هویج پخته شده استفاده کنید. در وعده شام هم نصف سینه مرغ همراه با کرفس و کاهو گزینه مناسبی است. 
  • روز سیزدهم 
اگر ۱۲ روز گذشته را با دقت پشت سر گذاشته باشید در این سه روز انتهایی برای ثبت کاهش وزن کمی برنامه و کارتان سبکتر می شود. برای صبحانه یک لیوان شیر بخورید و در وعده بعدی ناهار هم گوشت یا مرغ کبابی به همراه سالاد کاهو و گوجه فرنگی و آبلیمو مصرف کنید. در قسمت شام هم می توانید از سوپ گوشت یا مرغ به همراه ۲ عدد نان تست در کنار دو عدد میوه لذت ببرید. 
  • روز چهاردهم 
برای صبحانه یک عدد نان تست با همراه عسل و در وعده ناهار ۵ ورق کالباس به همراه گوجه فرنگی و یک عدد خیار شور و دو ورق نان تست مصرف کنیم. برای شام نصف سینه مرغ گوجه فرنگی و خیار و سالاد کاهو و یک عدد میوه استفاده کنید. 
  • روز پانزدهم 
برای صبحانه یک لیوان شیر و در وعده ناهار گوشت یا مرغ کباب شده به همراه سالاد سبزیجات مصرف کنید در وعده شام هم می توانید سوپ آب مرغ یا گوشت به همراه ۲ عدد میوه در کنار آن بخورید. 

برای افرادی که وزن شان ۱۰۰ کیلو به بالا هست، میتوانند از رژیم لاغری 20 کیلویی استفاده کنند برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

عوارض رژیم کانادایی

عوارض رژیم کانادایی

 

همانطور که گفته شد، در طی دوره رژیم کانادایی اصلی، در مدت زمانی کوتاه، همچون رژیم های یویو، میزان زیادی وزن کم می‌کنید که شاید برای شما لذت‌بخش باشد؛ اما لازم است بدانید، هر رژیمی که به این شکل سبب کاهش وزن شود، بسیار به بدن آسیب می‌رساند و برای سلامتی خطرناک است.

در منوی رژیم کانادایی، در وعده صبحانه به جز یک فنجان قهوه یا چای، ماده غذایی دیگری مصرف نمی‌کنید؛ که همین یک نشانه از اشتباه بودن این رژیم غذایی است. وعده صبحانه، طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه، از مهم ترین وعده‌های روز به حساب می‌آید و با حذف آن یا میل کردن غذای ناکافی، به بدن شما آسیب می رسد.

عارضه بعدی رژیم کانادایی مربوط به میزان کالری مصرفی شما در طی روز است. کالری رژیم کانادایی روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری است که بسیار کمتر از میزان استاندارد توصیه شده برای هر روز یک فرد است. مردان به طور نرمال به روزانه ۲۴۰۰ کالری و خانم‌ها به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند. به همین دلیل این میزان کم، می‌تواند در طی فعالیت‌های روزانه، به بدن آسیب بزند.

برخی از مشاوران تغذیه، این رژیم را به دلیل شوک متابولیکی که به بدن وارد می‌کند، پیشنهاد می‌کنند. در حالی که در بسیاری از موارد این شوک، سبب می‌شود بدن، همچون زمانی که در حالت قحطی و بی‌غذایی قرار دارد، به جای استفاده از چربی، آن را ذخیره نماید تا برای فعالیت‌های حیاتی خود مورد استفاده قرار دهد؛ به همین دلیل این شوک می‌تواند اثری کاملا عکس میل ما داشته باشد.

این رژیم غذایی، با این که با از دست آب و مواد مغذی به شما کمک می‌کند در مدت زمانی محدود به وزن ایده‌آل خود برسید؛ اما نمی‌تواند به شما تضمین دهد که این وزن را تا مدتی طولانی با تغذیه سالم و مناسب حفظ کنید و حتی ممکن است وزن شما نسبت به آنچه در گذشته بوده، بیشتر شود.

افراد موفق در رژیم کانادایی

سایر عوارض رژیم کانادایی 

 

❌ کمبود چربی و کربوهیدرات 

❌ حذف صبحانه 

❌ کمبود مواد مغذی و ویتأمین ها 

❌ اختلاف کالری روزانه 

❌ نرسیدن انرژی کافی به بدن 

❌ از ویتأمین ها و پروتئین ها

دستگاه لاغری از جمله وسایل کمکی لاغری است که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است.برای آشنایی با بهترین دستگاه لاغری موضعی به مقاله نوشته شده مراجعه نمایید.

افراد موفق در رژیم کانادایی

 

حالا زمان آن رسیده است که به این سوال جواب دهیم که افراد موفق در رژیم کانادایی چه کسانی هستند؟! در حقیقت افرادی که از این رژیم پیروی می‌کنند، شاید در ابتدا موفق به نظر برسند و از نتیجه رژیم کانادایی راضی باشند؛ اما مطمئن باشید، آسیبی که به بدن افراد در دراز مدت وارد می‌شود را نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل می‌توان گفت، با پیروی از رژیم کانادایی، هیچکس در نهایت موفق نخواهد بود.

برای کاهش و حتی افزایش وزن، نیاز است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و برنامه درست غذایی خود را دریافت کنید تا نه تنها آسیبی به بدن خود وارد نکنید؛ بلکه به صورت درست و اصولی به وزن و اندام ایده‌آل خود برسید. اغلب رژیم‌های درست، در طولانی مدت به نتیجه می رسند و چنانچه رژیم‌های کوتاه مدتی باشند، میزان کاهش وزن در آن نیز به همان میزان کم است؛ بنابراین بر اساس تبلیغ افراد متفاوت و بدون مراجعه به پزشک یا مشاور تغذیه، اقدام به رژیم گرفتن، ننماید.

بهاره غفاری یکی از مشاوران تغذیه است که با تائید از وزارت بهداشت، در این حوزه فعالیت می‌نماید و به افرادی که نیازمند مشاوره و دریافت رژیم غذایی هستند؛ مشاوره می‌دهد. با پیروی از رژیم‌های درست و قاعده‌مند، نه‌تنها سلامت خود را حفظ می‌کنید، بلکه از نتیجه‌ای که برای شما به ارمغان می‌آورد احساس شادی و رضایت خواهید داشت. برای دریافت رژیم‌های اصولی و مناسب و همچنین بهره‌مندی از رژیمی همراه با پیگیری و راهنمایی‌ مداوم و اصولی، بر روی نام غفاری دایت کلیک نمایید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری

چرا رژیم ۱۵ روزه کانادایی از اهمیت برخوردار است؟ 

 
این رژیم غذایی کانادایی 15 روزه یک برنامه غذایی با هدف کمک به کاهش وزن و سم زدایی است. این رژیم غذایی، مواد غذایی ناسالم و محصولات حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی را که کالری و خاصیت کافی ندارند، حذف می‌کند. رژیم 15 روزه کانادایی برای لاغری به شما کمک می‌کند تا نه تنها چند کیلوگرم وزن اضافی را از دست بدهید، بلکه مواد مغذی حیاتی برای عملکرد صحیح بدن خود را نیز دریافت کنید. هر روز پنج وعده غذایی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند اشتهای خود را کاهش دهید و در نتیجه احساس خوبی به شما می‌دهد. در واقع، خوردن مکرر می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد و از مشکلات سلامتی جلوگیری کند. به عنوان مثال، خوردن وعده‌های کوچک پنج بار در روز می‌تواند سطح کلسترول و قند خون شما را بهبود بخشد. 
 
حقیقتی در مورد کاهش وزن سریع
 
خیلی‌ها می‌خواهند سریع وزن کم کنند، اما برای تحمل فشار و کار سختی که برای رسیدن به حفظ اندام نیاز است، آماده نیستند. در واقع، کاهش وزن سریع امکان‌پذیر است و شما می‌توانید الگو‌های زیادی را در مورد دگرگونی‌های معجزه آسای بدن پیدا کنید. با این حال، تنها تعداد کمی از آن‌ها پیامد‌های کاهش سریع وزن را به همراه دارند. حقیقت این است که کسانی که سریع لاغر می‌شوند، تمایل دارند حتی زودتر روند رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی را تمام کنند. در این رژیم کاهش 1 تا 2 کیلوگرم در هفته بی‌خطر است؛ زیرا برای بدن شما استرس‌زا نخواهد بود و سلامتی شما را هم به خطر نمی‌اندازد. همچنین هدف رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی کاهش تدریجی وزن برای جلوگیری از چاقی بیشتر است. 
برای از بین بردن سریع وزن اضافه، رعایت رژیم غذایی کافی نیست. برای سوزاندن کالری نیز باید فعال بمانید. شما باید ورزش کنید، مسافت‌های طولانی را پیاده روی کنید، آهسته بدوید و به طور کلی زیاد حرکت کنید. حتی کار‌هایی مانند نظافت و خرید به شما کمک می‌کند کالری اضافی که در طول روز مصرف کرده‌اید را بسوزانید. به طور کلی، شما نباید به طور کامل به رژیم غذایی خود متکی باشید و باید آن را با فعالیت بدنی و ورزش متعادل کنید. 
 
بیشتر بخوانید : برای آشنایی با رژیم پروتئین 14 روزه کلیک کنید.
اهمیت رژیم کانادایی 15 روزه

توصیه‌ هایی برای رژیم ۱۵ روزه کانادایی

 
اگر هدف اصلی شما سم زدایی از غذا‌های ناسالم و شکر اضافه است، رژیم ۱۵ روزه کانادایی به تنهایی کافی است. با این حال، اگر می‌خواهید به نتایج بیشتری برسید، مانند کاهش چند کیلوگرم وزن در هفته، باید اقدامات بیشتری انجام دهید. ابتدا باید ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید انرژی بسوزانید. بنابراین محدودیت کالری (کاهش میزان کالری دریافتی) و افزایش فعالیت بدنی کلید‌های اصلی کاهش وزن در رژیم ۱۵ روزه کانادایی است. همچنین مهم است که به اندازه نیاز بدنتان آب بنوشید. یک فرد بالغ باید روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشد. مهمتر از همه، قبل از شروع برنامه غذایی 15 روزه خود باید با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید تا از مشکلات سلامتی جلوگیری کنید. 

 

برنامه رژیم غذایی کانادایی 15 روزه فوق حرفه‌ای!

 

  • شنبه
صبحانه: یک لیوان اسموتی قرمز (توت فرنگی و کرن بری)، یک نان تست
ناهار: یک فنجان پنیر، یک سیب
برانچ: یک کاسه سالاد مرغ
شام: یک فنجان برنج قهوه‌ای، یک کاسه سبزیجات سرخ شده
میان وعده: یک موز
 
  • یکشنبه
صبحانه: املت، بیکن، نان تست، یک فنجان چای
ناهار: یک فنجان توت، یک فنجان شیر کم چرب
میان وعده: ساندویچ بدون نان
شام: یک کاسه سوپ سبزیجات، یک تخم مرغ آب پز، یک نان تست
میان وعده: 2 عدد سیب
 
  • دوشنبه
صبحانه: 2 تخم مرغ آب پز، ½ گریپ فروت / ½ فنجان توت، یک نان تست، یک فنجان چای
ناهار: یک کاسه سالاد
میان وعده: یک سیب/موز
شام: سینه مرغ پخته شده، یک کاسه سالاد
میان وعده: نان تست، یک فنجان چای
 
  • سه‌شنبه
صبحانه: یک عدد موز، ماست
ناهار: یک فنجان پنیر، یک فنجان توت
برانچ: یک نان تست، یک فنجان چای
شام: 250 گرم گوشت گاو آب‌پز
میان وعده: نان تست، یک فنجان چای
 
  • چهار شنبه
صبحانه: 2 تخم مرغ آب پز و بیکن، ½ گریپ فروت / ½ فنجان توت، نان تست یک فنجان چای
ناهار: یک کاسه سالاد
میان وعده: یک ساندویچ ماهی تن، یک فنجان چای
شام: یک بیفت، یک کاسه سالاد سبزیجات
میان وعده: نان تست، یک فنجان چای
 
  • پنج شنبه
صبحانه: یک لیوان اسموتی سبز (سیب و کیوی)، یک نان تست
ناهار: یک فنجان پنیر، یک موز
میان وعده: 2 عدد هویج خام
شام: ماهی قزل آلا، یک کاسه سالاد سبزیجات
میان وعده: یک سیب، یک نان تست، یک فنجان چای
 
  • جمعه
صبحانه: یک املت، یک نان تست، یک فنجان چای
ناهار: یک کاسه سالاد میوه
میان وعده: 2 عدد موز
شام: یک کاسه سوپ گوجه فرنگی، یک نان تست
میان وعده: یک مشت آجیل، یک فنجان چای
توصیه هایی برای رژیم کانادایی 15 روزه

با رژیم غذایی کانادایی 15 روزه چقدر وزن کم می‌ کنم؟ 

 
این به اندازه کسری انرژی که ایجاد می‌کنید بستگی دارد. کسری انرژی فاصله بین تعداد کالری مصرفی در یک روز و تعداد کالری‌هایی است که از طریق فعالیت و ورزش روزانه می‌سوزانید. کارشناسان کسری انرژی روزانه 500-750 کالری را برای کاهش وزن با سرعت مناسب (0.45 تا 0.9 کیلوگرم در هفته) توصیه می‌کنند. این می‌تواند منجر به کاهش وزن تا 1.81 کیلوگرم در طول برنامه 15 روزه شود. استفاده از کالری شماری که در آن غذا و ورزش خود را ردیابی می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند که بدانید آیا این کمبود انرژی را ایجاد می‌کنید یا خیر. 

 

برای سم زدایی بدن و کاهش وزن چه بنوشم؟ 

 
در رژیم 15 روزه کانادایی برای لاغری باید آب فراوان بنوشید. سایر نوشیدنی‌های مجاز در این رژیم مثل چای، اسموتی و آبمیوه تازه پیشنهاد می‌شود. نوشیدن آب میوه‌های بسته‌بندی شده، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا توصیه نمی‌شود زیرا حاوی مقدار زیادی قند افزوده هستند. 

 

قوانین مهم در رژیم 15 روزه کانادایی 

 
رژیم غذایی کانادایی کوتاه مدت کمی سخت است. فرد با این رژیم باید در کمتر از 15 روز تمام اصول را رعایت کند و اگر به هر دلیل کوچکترین تخلف یا سهل انگاری رخ داد، او باید سریعاً رژیم را قطع کند و تا 6 ماه حق تکرار آن را نخواهد داشت. سه وعده غذایی در روز در این رژیم وجود دارد که باید با همان غذا‌های اصلی که ذکر شده تشکیل شود. 
 
گاهی خوردن یک حبه قند یا یک تکه ماهی یا ژامبون با آبغوره یا ماست در برخی از روز‌های رژیم امکان‌پذیر است اما باید در برنامه نوشته شود و کالری اضافی مصرف نکنید. این رژیم فاقد میان وعده‌های متفرقه است و هیچ کس مجاز نیست غذای دیگری را به این رژیم اضافه کند. اجتناب از فعالیت بدنی شدید و نوشیدن آب فراوان نیز بخشی از رژیم غذایی کانادایی است. 
قوانین کلیدی در رژیم لاغری کانادایی

چرا رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی

 
رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی ادعا می‌کند که متابولیسم فرد را برای همیشه تغییر می‌دهد تا کاهش وزن آسان‌تر شود و نتایج در آینده حفظ شود. مزایای این رژیم عبارتند از: 
 
  • افزایش مصرف میوه و سبزیجات
  • مصرف قند و الکل را کاهش دهید
  • بهبود کیفیت و ظاهر پوست
  • خلق و خوی بهتر
  • هضم و متابولیسم بهتر
  • سم زدایی
  • درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و یبوست
با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا‌ها وجود ندارد. همچنین رژیم غذایی کانادایی شامل فیبر بالا است، بنابراین می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. 
 
بیشتر بخوانید : برای آشنایی با رژیم لاغری پالئو کلیک کنید.

رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی خطرپذیر است؟ 

 
در حالی که رژیم کانادایی موفقیت‌آمیز است و استفاده آسانی هم دارد، اکثر متخصصان تغذیه پیروی از آن را توصیه نمی‌کنند اگرچه باعث کاهش وزن فوری می‌شود، اما عوارض جانبی نیز دارد، از جمله موارد زیر: 
 
بی‌ ثباتی در کاهش وزن
 
کاهش وزن گسترده در کوتاه مدت غیرمنطقی و ناپایدار است و ممکن است صدمات زیادی به همراه داشته باشد. افراد همچنین ممکن است برای رفع گرسنگی خود غذا‌های ممنوعه بخورند و این موضوع در رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی می‌تواند رژیم را به هم بزند. علاوه بر این، رژیم غذایی کانادایی به دلیل سخت‌گیری، فرد را در مسیر درستی برای یک سبک زندگی پایدار و سالم قرار نمی‌دهد. یک رژیم غذایی خوب باید واقع بینانه، پایدار و طولانی مدت باشد و زندگی سالم‌تری را برای فرد به ارمغان بیاورد. 
 
محدودیت غذا‌های مغذی
 
لیست مواد غذایی در رژیم غذایی کانادایی بسیار کم است و دریافت طیف کامل ویتأمین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد صحیح را دشوار می‌کند. برخی از برنامه‌های رژیم غذایی کانادایی سعی در حل این مشکل با توصیه مکمل یا مولتی ویتأمین دارند، اما قرص‌های ویتأمین نمی‌توانند جایگزین تغذیه سالم شوند و ممکن است افراد دچار سوء تغذیه شوند. 
 
برخی از عوارض جانبی مضر‌تر عبارتند از: 
 
  • احتمال بازگشت وزن
  • سنگ کیسه صفرا
  • خستگی
  • سرگیجه
  • ریزش مو
  • خشک بودن پوست

 

ساعات مجاز مصرف غذا در رژیم ۱۵ روزه کانادایی

 
کاهش وزن چیزی فراتر از شمارش کالری به شمار می‌رود، به همین دلیل است که بسیاری از رژیم‌ها بر کیفیت غذا یا درشت مغذی‌ها تمرکز دارند. متغیر دیگری که اخیراً مورد توجه محققین قرار گرفته تأثیر زمان صرف غذا است. بر اساس مطالعات اخیر، ساعات صرف شده برای خوردن وعده‌های غذایی تأثیر بسزایی در موفقیت کاهش وزن دارد. البته زمان دقیقی برای این کار وجود ندارد زیرا احتمالاً این زمان‌ها برای افراد مختلف متفاوت است. اما نکات کلی برای برنامه‌ریزی غذا وجود دارد. 
 
اتفاق نظر متخصصان و محققان بر این است که افراد باید زودتر شام بخورند (حداقل دو تا سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب). خوردن شام زودتر به بدن اجازه می‌دهد قبل از خواب مقداری کالری بسوزاند و باعث می‌شود فرد با آرامش بیشتری بخوابد. این بدان معناست که خوردن شام در ساعت 5 بعد از ظهر، برخلاف ساعت 8 بعد از ظهر، می‌تواند با نزدیک شدن به ساعت خواب، بر کاهش وزن تأثیر بگذارد. علاوه بر این، شام زودهنگام زمان ناشتا بودن بدن را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را بالا می‌برد و تنظیم هورمون‌هایی را که بر اشتها و قند خون تأثیر می‌گذارند، بهبود می‌بخشد. 
ساعات مجاز مصرف غذا در رژیم ۱۵ روزه کانادایی
 
به نظر می‌رسد در رژیم ۱۵ روزه کانادایی زمان ناهار تأثیر جزئی در کاهش وزن دارد، اما آنچه در مورد ناهار قابل توجه است این است که باید حجیم‌ترین وعده غذایی باشد. ریتم‌های شبانه روزی کارایی بدن را در اوایل روز در هضم غذا، سوزاندن کالری و تنظیم هورمون‌ها افزایش می‌دهد. رایج‌ترین سؤال در مورد صبحانه این است: "اگر می‌خواهید وزن کم کنید، آیا باید صبحانه بخورید؟ " هنوز پاسخ قطعی برای این سؤال وجود ندارد، اما بین شام و اولین وعده غذایی روز بعد باید حداقل 12 ساعت فاصله باشد. صبحانه باید پر از مواد مغذی باشد. 

 

رژیم کانادایی چگونه به کاهش وزن شما کمک می‌ کند؟ 

 
گفتیم که خیلی‌ها می‌خواهند سریع وزن کم کنند، اما برای تحمل فشار و کار سختی که برای رسیدن به حفظ اندام نیاز است، آماده نیستند. در واقع، کاهش وزن سریع امکان‌پذیر است و شما می‌توانید الگو‌های زیادی را در مورد دگرگونی‌های معجزه آسای بدن پیدا کنید. با این حال، تنها تعداد کمی از آن‌ها پیامد‌های کاهش سریع وزن را به همراه دارند. حقیقت این است که کسانی که سریع لاغر می‌شوند، تمایل دارند حتی زودتر روند رژیم سریع لاغری 15 روزه کانادایی را تمام کنند. 
 
رژیم غذایی کانادایی کوتاه مدت کمی سخت است. فرد با این رژیم باید در کمتر از 15 روز تمام اصول را رعایت کند و اگر به هر دلیل کوچکترین تخلف یا سهل انگاری رخ داد، او باید سریعاً رژیم را قطع کند و تا 6 ماه حق تکرار آن را نخواهد داشت. سه وعده غذایی در روز در این رژیم وجود دارد که باید با همان غذا‌های اصلی که ذکر شده تشکیل شود. 
در رژیم غذایی کانادایی به دلیل 13 روز تغذیه ناکافی، شوک وحشتناکی به بدن وارد می‌شود. پس از پایان دوره، بدن دچار گرسنگی می‌شود و تمایل به خوردن انواع غذا‌ها در فرد افزایش پیدا می‌کند. هنگام مقایسه وزن در رژیم غذایی کانادایی با سایر رژیم‌ها، درمی‌یابیم نه تنها چربی بدن کاهش می‌یابد، بلکه بدن در این دوره مقدار زیادی آب از دست می‌دهد. هنگامی که بدن در مدت کوتاهی شوکه می‌شود، به جای سوزاندن چربی، آن را ذخیره می‌کند تا از انرژی خود در عملکرد‌های حیاتی در اندام های بدن مانند ضربان قلب و تنفس استفاده کند. 
 
برخی سوالات متداول:
 
1.مهم ترین قانون رژیم کانادایی چیست ؟
 
رژیم غذایی کانادایی کوتاه مدت کمی سخت است. فرد با این رژیم باید در کمتر از 15 روز تمام اصول را رعایت کند و اگر به هر دلیل کوچکترین تخلف یا سهل انگاری رخ داد، او باید سریعاً رژیم را قطع کند و تا 6 ماه حق تکرار آن را نخواهد داشت. سه وعده غذایی در روز در این رژیم وجود دارد که باید با همان غذا‌های اصلی که ذکر شده تشکیل شود. 
 
2.رژیم کانادایی چه ویژگی هایی دارد ؟
 
بسیار زمانبندی شده و سخت در نظر گرفته شده است./دارای منوی خاص و ثابتی است که به هیچ وجه انعطاف پذیری ندارد. / در سریعترین زمان می توان با استفاده از رژیم کانادایی ۱۵ روزه به نتیجه مطلوب رسید. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (16 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه