رژیم پروتئین 14 روزه برای لاغری + برنامه غذایی رژیم پروتئینی

با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رژیم پروتئین برای لاغری سریع اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد که در کاهش وزن تان مفید خواهد بود. اگر به دنبال یک رژیم پروتئین 14 روزه هستید و دوست ندارید در زمان رژیم گرفتن سختی زیادی را تحمل کنید از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. یک ورزشکار تمایل دارد علاوه بر کاهش وزن به حفظ عضله های بدن خود هم کمک کند. بنابراین استفاده از کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی برای تأمین انرژی یک موضوع اساسی است. با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رژیم پروتئینی عالی برای لاغری سریع اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد که در کاهش وزن تان مفید خواهد بود.

رژیم پروتئین 14 روزه برای لاغری + برنامه غذایی رژیم پروتئینی
رژیم پروتئین 14 روزه

رژیم پروتئین چیست؟ 

قبل از هر چیزی باید بگوییم که در رژیم پروتئین یک هفته ای تا ۱۴ روزه باید شرایط خاصی را متحمل شوید و این رژیم با توجه به بدن شما می تواند از ۷ تا ۱۴ روز طول بکشد.
 
بعضی از رژیم های پروتئینی به اسم پزشکانی که آن ها را طراحی کردند شناخته می شوند به طور مثال مطرح ترین رژیم پروتئین عالی به اسم دکتر اتکینز شهرت پیدا کرده که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می کنیم. به طور کلی تمرکز تمام رژیم های غذایی در این روش همانطور که از اسمشان هم هویداست استفاده از پروتئین است. بنابراین با رژیم غذایی پروتئینی برای لاغری باید میان مصرف پروتئین گیاهی و حیوانی تعادل برقرار شود.
 
مصرف دیگر در این رژیم می بایست کربوهیدرات را کاهش بدهید.در چنین صورتی این رژیم شباهت های زیادی با رژیم کتوژنیک دارد. البته نباید هر دوی این ها را با هم برابر بدانیم به این دلیل که مصرف پروتئین در این رژیم به مراتب بیشتر از رژیم غذایی کتوژنیک است. 

برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری دایت با عنوان  رژیم غذایی مدیترانه ای   مراجعه نمایید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری

چگونه با رژیم پروتئین عالی برای لاغری سریع به کاهش وزن برسیم 

رژیم پروتئین عالی برای لاغر در درجه اول نیازمند این است که کربوهیدرات را برای تأمین انرژی به حداقل برساند. بنابراین در صورتیکه کربوهیدرات در رژیم غذایی حذف شود رساندن انرژی به بدن وظیفه چربی هاست. از این رو بدن با سوزاندن چربی می تواند انرژی لازم خودش را فراهم کند. در مرحله آخر و در صورت حذف یا بهتر است بگوییم کم شدن میزان کربوهیدرات در بدن چربی از پروتئین به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.روشن است که در صورت وجود کربوهیدرات ها بدن از چربی ها برای تأمین انرژی به سراغ پروتئین ها نمی رود. از این رو پروتئین دریافتی بدن برای عضله سازی استفاده می شود.
 
توصیه می کنیم به بدنتان اجازه دهید به شرایط جدید عادت پیدا کند. یعنی حدود یک هفته تا ده روز به تدریج میزان مصرف کربوهیدرات را کم کنید و به افزایش مقدار مصرف پروتئین بیافزایید.
 
با توجه به این روش بدن کم کم به شرایط جدید عادت خواهد کرد. داشتن یک برنامه ورزشی متعادل و منظم، به همراه یک رژیم غذایی پروتئینی عالی منجر می شود که کاهش وزن شما سریعتر اتفاق بیفتد پس از من در این خصوص با یک متخصص تغذیه و یا پزشک مشورت کنید. 

رژیم سیب می تواند به شما کمک کنند تا در طی پنج روز حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. برای مطالعه درباره این رژیم به مقاله  رژیم سیب  مراجعه نمایید.

رژیم پروتئین برای لاغری سریع

در رژیم پروتئین ۱۴ روزه چه مواد غذایی بخوریم 

 
در اینجا لیستی از مواد غذایی پروتئین دار را مشاهده می کنید که مجاز هستید در زمان رژیم لاغری پروتئین و سبزیجات از آن استفاده کنید که عبارتند از: 
 
  • انواع حبوبات
  • سویا
  • خشکبار
  • لبنیات کم چرب
  • انواع دمنوش ها و چای سبز
  • انواع گوشت قرمز مانند گوشت گاو
  • انواع گوشت های سفید، مانند گوشت پرندگان و گوشت ماهی
  • تخم مرغ که به خاطر وجود کلسترول مثبت برای بدن بسیار مفید است
 
خوب است بدانید که برخی از پروتئین های گیاهی مثل حبوبات سرشار از کربوهیدرات اند بنابراین اگر در رژیم پروتئینی شما مصرف کربوهیدرات ها بایستی که به حداقل برسد و محدود شود نباید از حبوبات مثل سویا استفاده کنید. 

برای افرادی که وزن شان ۱۰۰ کیلو به بالا هست، میتوانند از رژیم لاغری 20 کیلویی استفاده کنند برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رژیم پروتئین یک هفته ای

نمونه رایگان برنامه غذایی در رژیم پروتئین ۱۴ روزه 

شنبه

صبحانه یک عدد نان تست به همراه یک چهارم فنجان زغال اخته و ۱۰ عدد گردو  
میان‌وعده یک خیار کوچک به همراه چهار قاشق غذاخوری لوبیا  
ناهار گردو انگور به همراه ساندویچ سالاد مرغ  
میان‌وعده  شکلات بادام زمینی به همراه یک عدد سیب 
شام پیتزای گوشت به همراه دو فنجان سبزیجات مخلوط 

یک شنبه

صبحانه یک وافل همراه با خامه پرتقالی به همراه 
میان‌وعده شیک وانیل فرانسوی
ناهار مرغ به همراه نصف لیوان برنج و سبزیجات 
میان‌وعده یک نان گندم با بشقابی از پنیر خامه ای 
شام به همراه جوانه گندم، گوجه خیار و سالاد آووکادو 

دوشنبه

صبحانه بیک به همراه تخم مرغ، نان گندم گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای 
میان‌وعده ۲۸ گرم پنیر چدار و یک عدد سیب
ناهار دو فنجان سبزیجات به همراه لازانیا با گوشت. ۵ عدد گوجه گیلاسی همراه با نصف فنجان هویج رنده شده و خیار خرد شده، با ۲ قاشق غذاخوری خامه 
میان‌وعده شکلات مغزدار 
شام دو فنجان گل کلم بخار پز و کلم بروکلی به همراه نصف پیمانه برنج قهوه ای و چیپس میگو 

سه شنبه

صبحانه پروتئین شکلات شیر یک عدد کلوچه به همراه یک موضوع کوچک
میان‌وعده شکلات و شیک شیر 
ناهار سالاد گل کلم، ماکارونی، ۱۴۱ گرم همبرگر با ۲ قاشق غذاخوری به همراه پیاز و نان گندم کامل 
میان‌وعده ۱۱ گرم ماست یونانی به همراه نصف فنجان توت فرنگی
شام ۱۷۰ گرم سینه مرغ با ادویه و ۲ قاشق غذاخوری سیر. کدوی پخته شده و دو فنجان سبزیجات با نصف فنجان نخود به همراه دو قاشق غذاخوری پنیر و چند گوجه گیلاسی
پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

رژیم پروتئین برای لاغری

چهار شنبه

صبحانه سوسیس املت نصف فنجان خربزه 
میان‌وعده شیک شکلات تلخ 
ناهار خوراک مرغ به همراه فلفل دلمه ای و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان در کنار سبزیجات
میان‌وعده ۴ قاشق غذاخوری لوبیا به همراه ۱۵ در چیپس ذرت 
شام ۱۷۰ گرم استیک به همراه سس و یک عدد سیب زمینی متوسط در کنار گوجه فرنگی و کلم و هویج خرد شده

پنج شنبه

صبحانه پودر پروتئین به همراه نصف فنجان جو دوسر و زغال اخته
میان‌وعده گوجه فرنگی به همراه پنیر 
ناهار ماکارونی با ۹۰ گرم سوسیس او گوجه فرنگی به همراه سالاد کرفس تو رو 
میان‌وعده شکلات تلخ به همراه بادام و شکلات نارگیلی 
شام یک چهارم پیمانه برنج قهوه ای و نصف فنجان نخود سبز 

جمعه

صبحانه املت با پنیر 
میان‌وعده شیک شکلات با خامه 
ناهار مرغ کبابی با سالاد اسفناج به همراه برش از کیک گیلاس 
میان‌وعده نخود با روغن زیتون به همراه گوجه فرنگی و لیمو 
شام کباب گوشت به همراه نان گندم و سالاد کلم
برای آشنایی با غذاهای کم کالری پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رژیم غذایی پروتئینی برای لاغری

چرا باید رژیم پروتئین یک هفته‌ ای را امتحان کرد؟ 

 
افراد به دو دلیل اصلی تصمیم می‌گیرند یک برنامه غذایی رژیمی با پروتئین بالا را امتحان کنند: به این دلیل که در تلاش برای عضله‌سازی هستند یا به این دلیل که می‌خواهند وزن کم کنند یا گاهی اوقات هر دو! پروتئین نقش اصلی را در دستیابی به هر دو هدف ایفا می‌کند. 
 
برای عضله‌سازی، پروتئین در میان درشت مغذی‌ها پادشاه است. متشکل از اسید‌های آمینه ضروری است که بدن شما برای ساختن تمام بافت‌های عضلانی شما - ماهیچه‌ها، پوست سفت، استخوان‌ها – از آن استفاده می‌کند. در کنار رژیم پروتئین ۷ روزه، تمرین مقاومتی و فشرده ورزشی فیبر‌های عضلانی را تجزیه می‌کند. در پاسخ به استرس، بدن شما سازگار می‌شود، بافت‌ها را ترمیم می‌کند و آن‌ها را قوی‌تر و بزرگتر می‌سازند. بدن بدون پروتئین کافی، نمی‌تواند این کار را به طور مؤثر انجام دهد. 
اگر شماهم به دنبال لاغری موضعی با دستگاه هستید و می خواهید با معایب و مزایا و هزینه های آن آشنا شوید به مقاله لاغری موضعی با دستگاه rf  مراجعه نمایید.
 

مزایای ویژه رژیم پروتئین ۷ روزه

 

مزایای یک رژیم غذایی هفت روزه پروتئین برای کاهش وزن بسیار زیاد است: 
 
سیری
 
طبق مقاله‌ای که در سپتامبر 2013 در مجله بین‌المللی چاقی منتشر شد، مصرف پروتئین باعث تولید هورمون‌هایی می‌شود که در سیگنال‌های سیری به مغز نقش دارند. این موضوع باعث می‌شود زودتر غذا خوردن را متوقف کنید، که می‌تواند به کنترل کالری دریافتی کمک کند. 
 
متابولیسم
 
بدن شما نسبت به سایر درشت مغذی‌ها -کربوهیدرات و چربی- انرژی بیشتری برای تجزیه پروتئین صرف می‌کند. بر اساس یک مقاله پژوهشی که در نوامبر 2014 در Nutrition & Metabolism منتشر شد، هضم پروتئین به طور موقت نرخ متابولیسم پایه را بین 15 تا 30 درصد افزایش می‌دهد. در مقابل، افزایش کربوهیدرات تنها 10 تا 15 درصد خواهد بود و میزان چربی، فقط 0 تا 3 درصد است. 
 
حفظ توده عضلانی
 
حتی بدون تمرینات مقاومتی، بدن شما زمانی که پروتئین کافی داشته باشد قادر به حفظ توده عضلانی است. بر اساس مقاله‌ای که در مارس 2014 در ژورنال آکادمی تغذیه و سلامتی منتشر شد، حفظ توده عضلانی به ویژه هنگامی که کالری بدنتان را برای کاهش وزن کم می‌کنید بسیار مهم است، چرا که بدن شما ممکن است در ابتدا توده عضلانی بدون چربی و کربوهیدرات‌های ذخیره شده بیشتری نسبت به چربی بسوزاند. 
 
اگرچه ساختن توده عضلانی بیشتر در حین رژیم غذایی ایده‌آل است، اما حفظ آن ضروری است و همچنین توده عضلانی از نظر متابولیکی فعال‌تر از چربی است هر چه از آن بیشتر داشته باشید، بدن شما حتی در هنگام خواب کالری بیشتری می‌سوزاند. 
 
بیشتر بخوانید : برای آشنایی با رژیم کانادایی 15 روزه کلیک کنید.
رژیم پروتئین 7 روزه
چه مقدار به پروتئین نیاز داریم؟ 
 
نیاز‌های پروتئینی شما بر اساس چند فاکتور متفاوت است: اهداف، کل کالری دریافتی و وزن فعلی بدن. توصیه‌های کلی آکادمی ملی پزشکی برای دریافت پروتئین کافی برای بزرگسالان سالم، روزانه 46 گرم برای زنان و 56 گرم در روز برای مردان است. این مقدار بر اساس 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای افراد عادی است. 
 
اما این پروتئین برای یک رژیم غذایی موفق و پر پروتئین کافی نیست. اگر وقت خود را در باشگاه صرف می‌کنید، احتمالاً به پروتئین بسیار بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده برای رژیم پروتئین ۷ روزه نیاز خواهید داشت. طبق گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی، ورزشکارانی که به طور منظم می‌خواهند توده عضلانی خود را بسازند و حفظ کنند، روزانه بین 1.2 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به پروتئین نیاز دارند. 
 
اگر هدف شما کاهش وزن است، تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم پروتئین ۷ روزه هدف خوبی برای این کار است. در یک بررسی منتشر شده در Obesity Facts در ژوئن 2017،118 بزرگسال مبتلا به اختلال متابولیک به دو دسته تقسیم شدند که یا از یک رژیم پروتئین استاندارد پیروی کردند که 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن را تأمین می‌کرد، یا از یک برنامه غذایی رژیمی با پروتئین بالا که 1.34 گرم پروتئین در هر کیلوگرم مصرف می‌کردند. وزن بدن، برای مدت شش ماه با این پروسه سنجیده شد. 
 
در میان افرادی که در 75 درصد مواقع به رژیم غذایی پایبند بودند، آن‌هایی که پروتئین بیشتری مصرف کردند به طور قابل توجهی وزن بیشتری نسبت به کسانی که مقدار استاندارد مصرف می‌کردند کاهش یافته بود. 

 

انتخاب منابع سالم در رژیم پروتئین یک هفته‌ ای

 
در یک رژیم غذایی پروتئینی یک هفته‌ای، منابع غذایی به اندازه مقدار درشت مغذی که تأمین می‌کنند اهمیت دارند. غذا‌های ناسالم زیادی وجود دارند که پروتئین را تأمین می‌کنند - مانند پیتزا و همبرگر - اما این‌ها به شما کمک نمی‌کنند به اهداف خود برای رسیدن به تناسب اندام برسید و در عین حال سالم بمانید. 
 
اگر در ورزشگاه به شدت کار می‌کنید، کمی آزادی عمل بیشتری برای سوزاندن و مصرف کالری‌های خود دارید. ممکن است بتوانید کمی بیشتر از غذا‌های پر کالری و پروتئین بالا مانند آجیل و پنیر استفاده کنید. اما اگر هدف شما کاهش وزن است، باید در مورد غذا‌هایی که انتخاب می‌کنید عاقلانه‌تر عمل کنید تا مقدار مجاز مصرف روزانه کالری خود را از دست ندهید. یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی سویا می باشد که می توانید در مقاله فواید سویا بیشتر در مورد آن مطالعه کنید.
رژیم پروتئین یک هفته‌ای برای کاهش وزن
 
برای هر دو گروه، برخی از منابع با کیفیت پروتئین عبارتند از: 
 
  • آجیل
  • لبنیات
  • ماهی
  • صدف
  • سینه مرغ
  • لوبیا و نخود
  • تخم مرغ
در رژیم پروتئین یک هفته‌ای باید محصولات کم چرب را انتخاب کنیم؟ بستگی دارد. اگر واقعاً مراقب میزان مصرفی کالری خود هستید، انتخاب شیر و ماست کم چرب ممکن است انتخاب بهتری باشد زیرا کالری آن‌ها کمی کمتر است. به عنوان مثال، بر اساس داده‌های USDA، حدود 50 کالری بین ماست یونانی با شیر کامل و ماست یونانی کم چرب تفاوت وجود دارد. 
 
ماست کم چرب نیز تقریباً 2 گرم پروتئین اضافی دارد. اگر لبنیات زیاد می‌خورید، به دلیل محتوای چربی اشباع شده، بهتر است از نوع کم چرب آن استفاده کنید. با این حال، اگر یک یا دو وعده در روز بخورید، مجله سلامت هاروارد می‌گوید موردی ندارد و هیچ خطری برای سلامت قلب وجود نخواهد داشت. 
 
علاقه‌مندان مصرف گوشت دوست ندارند بشنوند که گوشت قرمز باید فقط گاهی در یک رژیم غذایی سالم و پر پروتئین مصرف شود. از گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات داگ و گوشت‌های اغذیه فروشی باید اجتناب شود زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند. 
 
روزانه چه بخوریم؟ 
 
اگر هدف شما مصرف 100 گرم پروتئین در روز است، ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌خواهید این مقدار را در رژیم غذایی خود جای دهید. نگران نباشید ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد! به طور متوسط در هر وعده غذایی بین 25 تا 35 گرم پروتئین دریافت کنید و در صورت لزوم میان وعده اضافه کنید. 
 
برای یک صبحانه با پروتئین بالا، اسموتی یک گزینه مغذی است که در رژیم پروتئین یک هفته‌ای عالی است. یک پودر پروتئین با کیفیت بالا بدون شکر اضافه شده یا مقداری پودر کلاژن می‌تواند 10 تا 20 گرم پروتئین در هر پیمانه به بدنتان برساند. سپس می‌توانید مقداری ماست یونانی، لبنیات یا شیر گیاهی، میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های روغنی یا کتان اضافه کنید. 
 
البته، تخم‌مرغ یک غذای مفید برای صبحانه به هراه پروتئین بالا است، اما مصرف این ماده غذایی فقط برای صبحانه نیست. ساندویچ تخم مرغ، املت و تخم مرغ همزده با مقدار زیادی سبزیجات برای ناهار و شام بسیار خوشمزه خواهد بود. برای تقویت پروتئین گیاهی، مقداری لوبیا یا نخود به همراه تخم مرغ مصرف کنید. 
 
مرغ و ماهی به راحتی بخش خوبی از سهمیه پروتئین یک وعده غذایی را تأمین می‌کنند. به همراه اسفناج یا کلم بروکلی آب‌پز شده و یک وعده غلات کامل که همگی منابع مغذی پروتئین گیاهی هستند، ترکیب کنید و نوش جان فرمایید. 
 
بیشتر بخوانید : می توانید در مقاله بهترین مواد غذایی پروتئین دار با انواع بیشتری از مواد غذایی با پروتئین بالا آشنا شوید.
برنامه رژیم پروتئین یک هفته‌ای
  • تخم مرغ
یک منبع پروتئین با کیفیت، تخم مرغ یک انتخاب سریع، آسان و سالم است که می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. طبق آمار USDA، یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 7 گرم پروتئین است. همچنین خوب است با خیال راحت زرده را بخورید چرا که زرده حاوی بیشترین مواد مغذی است. 
  • لبنیات تخمیر شده
از آنجا که این مواد حاوی پروبیوتیک هستند، محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست و سرشیر به حفظ سلامت باکتری‌های روده ما کمک می‌کنند. روده سالم به سلامتی بدن می‌انجامد. طبق یک مطالعه در سال 2019 که در مجله Nutrients منتشر شد، میکروبیوم روده بر ایجاد چندین اختلال از جمله بیماری التهابی روده IBD))، دیابت نوع 2، بیماری قلبی عروقی و سرطان کولورکتال تأثیر می‌گذارد. به گفته USDA، یک کاسه سرشیر حدود 10 گرم پروتئین دارد در حالی که یک کاسه ماست یونانی حدود 20 گرم پروتئین دارد. 
  • حبوبات
سرشار از فیبر و پروتئین، لوبیا و عدس هستند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم نخود می‌خورند 53 درصد کمتر در معرض چاقی قرار دارند. به گفته USDA، یک وعده 1/2 فنجان نخود حدود 7 گرم پروتئین و 6 گرم فیبر دارد. 
  • آجیل
همه آجیل‌ها عالی هستند، اما به نظر می‌رسد بادام زمینی برای قند خون ما مفید است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2019 که در Current Developments in Nutrition منتشر شد، نشان داد افرادی که سطح گلوکز ناشتا بالایی داشتند و حدود 1 اونس بادام زمینی را به عنوان میان وعده عصرانه می‌خوردند، سطح قند خونشان در صبح بهبود یافت. حفظ کنترل قند خون سالم نقشی در جلوگیری از این احساس «گرسنگی» دارد. به گفته USDA، یک وعده 1/4 فنجان بادام زمینی حدود 9 گرم پروتئین فراهم می‌کند. 
  • ماهی و مرغ
ماهی، مرغ و بوقلمون همگی منابع پروتئینی سالمی هستند که می‌توانند به سیر نگه داشتن ما کمک کنند. به گفته USDA، یک وعده 3.5 اونسی از بسته‌های مرغ پخته شده در حدود 31 گرم پروتئین. 
  • آب
در حالی که هیچ نوشیدنی سم‌زدایی خاصی برای رفع چربی و شکمی صاف‌تر وجود ندارد (کلیه‌ها و کبد ما از سم‌زدایی مراقبت می‌کنند)، برای هیدراته ماندن و کاهش یبوست، مصرف آب را افزایش دهید. به دنبال چایی‌هایی هستید که دور کمر شما را بازیک کند؟ تحقیقات اولیه در رابطه با چای سبز و کاهش وزن اطلاعات مهمی را نشان می‌دهد، مرکز ملی سلامت، اطلاعاتی را از مؤسسه ملی بهداشت NIH، در مورد تأکید استفاده زیاد از چای سبز برای کاهش وزن نشان می‌دهد. به گفته NIH، دلایل زیادی برای گنجاندن چای سبز در منوی غذایی رژیم وجود دارد، از جمله کاهش فشار خون و کلسترول. 
 
بیشتر بخوانید : اگر در مورد رژیم غذایی لوکرب چیزی نمی دانید حتماً این مطلب را نیز مطالعه کنید.
مصرف پودر پروتئین در رژیم پروتئین یک هفته‌ای
پروتئین‌ های چاق‌ کننده  
 
سپس، بسته به نیاز کالری خود، ممکن است بتوانید در یک یا دو میان وعده نیز قرار مقدار کمی از ریز مغذی‌ها را قرار دهید. آجیل، کره بادام زمینی و پنیر گزینه‌های سالم و سرشار از پروتئین هستند که شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می‌دارند. 
 
به زبان ساده، برای افزایش وزن به کالری بیشتری نسبت به کالری سوزی بدن نیاز دارید. افزایش بی‌خطر وزن مستلزم افزایش هم در عضله و هم در چربی است. از سوی دیگر، به دست آوردن چربی بیش از حد می‌تواند بسیار مضر باشد. به همین دلیل است که روی آوردن به غذا‌های ناسالم که منجر به افزایش وزن می‌شوند (مانند شیرینی‌ها یا غذا‌های ناسالم) و جلوگیری از خوردن این مواد یک راه مؤثر و سالم برای کاهش وزن است. 
پروتئین بخشی ضروری از هر استراتژی افزایش وزن است، زیرا پروتئین بلوک ساختمانی عضلات را تشکیل می‌دهد. بدون پروتئین، بدن شما قادر به عضله‌سازی مؤثر نیست، بنابراین کالری اضافی که مصرف می‌کنید به سمت افزایش چربی در بدن می‌رود. یکی از اشکالات بالقوه افزایش مصرف پروتئین کاهش گرسنگی است که می‌تواند رسیدن به اهداف افزایش کالری را برای برخی افراد دشوار کند. برای افزایش وزن، توصیه می‌شود که بین 0.7-1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن مصرف کنید، اگرچه بسته به برنامه کالری کلی روزانه خود می‌توانید از این میزان هم بیشتر مصرف کنید. با این حال، کسانی که کمبود وزن دارند باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا یک برنامه غذایی مناسب برای آن‌ها تداعی شود. 
 
پودر پروتئین و افزایش وزن!
 
پودر پروتئین یک راه فوق‌العاده برای افزایش وزن است! در ترکیب با یک برنامه غذایی متعادل که شامل کالری افزایش یافته است، پودر پروتئین می‌تواند راهی مناسب و کارآمد برای رسیدن به سطح پروتئین توصیه شده برای ورزشکاران باشد. هنگامی که پروتئین مصرف می‌کنید، بدن شما ابتدا از آن برای عملکرد‌های اساسی خود و سپس برای رشد عضلات استفاده می‌کند.
بنابراین، برای افزایش توده عضلانی خود (که هم برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند به دلیل کمبود وزن مفید است و هم برای کسانی که به دنبال افزایش وزن به عنوان راهی برای افزایش عضله هستند راهی منطقی محسوب می‌شود)، ضروری است که به اهداف پروتئینی روزانه خود دست یابید. که این کار با پودر پروتئین آسان است! می توانید در مطلبی از سایت ترین رایت با مزایا و معایب پودرهای پروتئینی آشنا شوید.
 
نتیجه گیری 
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم امیدواریم که با رعایت مواردی که در رژیم پروتئین ۱۴ روزه برای لاغری سریع گفته شد به وزن و تناسب اندام دلخواه تان برسید. بهتر است برای انجام هر رژیم غذایی حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید تا متناسب با نوع بدن شما برنامه غذایی ارائه گردد. 
 
برخی سوالات متدوال
 
1. منظور از رژیم پروتئین چیست ؟
 
در این روش همانطور که از اسمشان هم هویداست استفاده از پروتئین است. بنابراین با رژیم غذایی پروتئینی برای لاغری باید میان مصرف پروتئین گیاهی و حیوانی تعادل برقرار شود.
 
2. رژیم پروتئین هفت روزه چه مزایایی دارد؟
 
سیری /متابولیسم / حفظ توده عضلانی 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (16 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه