+20 لیست بهترین مکمل چربی سوزی شکم و پهلو

افزایش چربی سوزی شکم به خصوص چربی دور شکم این روز‌ها از دغدغه‌های مهم بشر است. افزایش چربی نه تنها تاثیر منفی بر تناسب اندام دارد بلکه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی فرد ازجمله فشار خون، دیابت و علائم کبد چرب می‌شود. برای رهایی از چربی فقط استفاده از رژیم ‌های چربی سوز کافی نیست و باید استفاده از مواد غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم نیز در کنار این رژیم غذایی قرار گیرد.

برخی از مواد غذایی هستند که به چربی سوزی سرعت بخشیده و به شما کمک می‌کنند تا از شر چربی‌های اضافی بدن خود خلاص شده و به سلامت و تناسب اندام دست پیدا کنید. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با چربی سوزترین ماده‌ های دنیا است به بررسی چربی سوز ترین ماده ‌ها کدامند، چرب سوزترین میوه‌ ها، سبزیجات چربی‌ سوز و ادویه ‌های چربی ‌سوز می‌پردازیم.

+20 لیست بهترین مکمل چربی سوزی شکم و پهلو

چربی سوز قوی شکم و پهلو

ماده ‌های چربی سوز قوی شکم و پهلو  کدامند ؟

سوال اکثر افراد این است که برای چربی سوزی چی بخوریم؟ برای لاغری و رژیم چربی سوزی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. داشتن سبک زندگی سالم به همراه ورزش اصولی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند. اما در کنار آن باید با تمام مواد و خوراکی‌های مؤثر در چربی سوزی آشنا شده تا از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.  در ادامه این مطلب به معرفی چربی سوز قوی یا به عبارتی وحشی ترین چربی سوز ها  می‌پردازیم. 

  • ماهی

ماهی به عنوان وحشی‌ ترین چربی سوز همیشه مورد توجه برای رژیم‌ها بوده است. اسید چرب امگا۳ موجب افزایش متابولیسم بدن در نتیجه افزایش چربی سوزی می‌شوند. بعضی از انواع خاص از ماهی‌ها غنی از امگا۳ هستند. امگا۳ موجب چربی سوزی می‌شود و عملکردی مانند پروتئین دارد. امگا۳ علاوه بر اینکه بدن رو وادار به چربی سوزی می‌کند به کنترل اشتها در طول روز کمک می‌کند. یکی از انواع این ماهی‌ها سالمون است. مصرف سالمون موجب می‌شود تا دو ساعت پس از آن احساس سیری کنید. علاوه بر خود ماهی روغن ماهی نیز می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. روغن ماهی ساردین و سالمون حاوی اسیدچرب امگا۳ هستند. بنابراین اگر به مصرف ماهی علاقه‌ای ندارید می‌توانید به جای آن از روغن ماهی استفاده کنید.

  • جو دو سر

جو دو سر یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است و سرشار از فیبر است. بدن برای تجزیه فیبر نیاز به انرژی دو برابر بیشتر از حالت عادی دارد و در نتیجه برای هضم فیبر کالری بیشتری را می‌سوزاند و به چربی سوزی سریع شکم و پهلو کمک می‌کند. فیبر‌ها همچنین موجب می‌شود تا شما احساس سیری کنید و اشتهای کاذب را از بین می‌برد و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

  • عدس

عدس سرشار از پروتئین است و در عین حال کمترین چربی را در بین مواد غذایی سرشار از پروتئین دارد. عدس غنی از آهن است و مصرف آن می‌تواند تا حد مناسبی از نیاز روزانه مصرف آهن را تامین کند. عدس به عنوان بهترین چربی سوز طبیعی دارای حجم زیادی فیبر محلول است. این فیبر علاوه بر کاهش کلسترول، به کربوهیدرات‌ها نیز متصل شده و باعث هضم آرام‌تر آن‌ها می‌شود. به این صورت است که با مصرف عدس مدت زمان زیادی احساس سیری داشته و کمتر از میان وعده‌های ناسالم استفاده می‌کنید. 

علاوه بر موارد گفته شده عدس دارای نشاسته مقاوم است و توانایی بدن را در چربی سوزی بسیار افزایش می‌دهند. به این صورت به کنترل اشتها نیز کمک کرده و باعث می‌شوند فرد کالری کمتری مصرف کند. 
 
  • لبنیات

لبنیات حاوی کلسیم هستند و این کلسیم به شکستن چربی‌ها و پیشگیری از تشکیل آن‌ها در بدن کمک می‌کند. وجود سه وعده لبنیات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سوزاندن چربی‌های اضافه کمک کند. توجه کنید که بهتر است همیشه لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی را به لبنیات پر چرب ترجیح دهید

پیشنهاد می شود مقاله چربی احشایی چیست را مطالعه کنید.

  • پنیر پارمزان

پنیر پارمزان نیز یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است. پنیر پامزان سرشار از کلسیم است و در عین حال کالری کمی دارد و با این ویژگی‌ها هورمون‌های چربی سوز را فعال می‌کند. پنیر پارمزان نسبت به سایر ماده‌های لبنی از پروتئین بیشتری برخوردار است و با مصرف این پنیر برای بازه زمانی طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد  و از قویترین چربی سوزها  نسبت به سایرمواد لبنی است.

  • پودر پروتئین

پودر پروتئین حاوی برخی اسید آمینه‌هایی است که موجب چربی سوزی سریع شکم و پهلو و در نتیجه عضله سازی می‌شود. شما می‌تواتید دو قاشق چای‌خودی پودر پروتئین را به اسموتی خود اضافه کنید و از آن به عنوان یک نوشیدنی چربی سوز استفاده کنید. برای تهیه اسموتی خود بهتر است از مواد پر کالری استفادا نکنید، موادی مانند ماست، شیر کم چرب و میوه را برای تهیه اسموتی خود انتخاب کنید.

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

  • آجیل

آجیل موجب پر کردن شکم و در نتیجه احساس سیری شده و به لاغری کمک می‌کنند. آجیل نسبت به برنج موجب سیری بیشتری می‌شود. طبق مطالعات خوردن ۲۴ عدد بادام در روز، بدون رساندن کالری بیش از حد به بدن موجب رفع گرسنگی می‌شود.

  • کره بادام زمینی

کره بادام زمینی با داشتن نیاسین موجب فعال نگه‌داشتن سیستم هاضمه شده و مانع نفخ شکم می‌شود. در مصرف کره بادام زمینی زیاده‌روی نکنید زیرا چربی بالایی دارد. کره بادام زمینی میزان کالری بسیار بالایی دارد، اما نکته مثبت درباره آن این است که بسیار آرام مراحل هضم آن صورت گرفته و به همین دلیل پس از مصرف تا مدت زیادی حس سیری در فرد وجود خواهد داشت. از این کره می‌توانید در کنار میوه‌ها برای میان وعده و صبحانه استفاده کنید. 

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است. "روی " موجب افزایش گردش هورمون لپتین که به تنظیم میزان مصرف انرژی، اشتها و ذخیره چربی کمک می‌کند، می‌شود و از این طریق باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود و می‌تواند یک چربی سوز قوی شکم شمرده شود.

  • سرکه سیب

اسید استیک ‌می‌تواند پروتئین‌هایی تولید کند که موجب سوختن چربی‌ها شود. مصرف روزانه یک یا دو قاشق سرکه سیب به مدت دو ماه می‌تواند موجب کاهش قابل توجهی از چربی بدن به خصوص چربی دور شکم می‌شود.

  • تخم مرغ

یکی از ویتامین‌هایی که بدن برای سوزاندن چربی به آن نیاز دارد ویتامین B12 است. تخم مرغ دارای ویتامینB12  است. مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به جای شیرینی به کاهش وزن کمک می‌کند. افرادی که مشکل کلسترول خون دارند برای مصرف تخم مرغ با پزشک خود باید مشورت کنند.

  • لوبیای سفید

این لوبیا حاوی نوعی فیبر خاص است که مقاومت در برابر هضم دارد و با کند کردن هضم موجب افزایش مصرف کالری در بدن شده و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف نصف فنجان از لوبیای سفید روزانه برای سوزاندن چربی شکم توصیه می‌شود.

  • غلات سبوس‌ دار

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. فیبر موجود در این مواد شمارا سیر نگه می‌دارند . افرادی که از غلات سبوس دار به صورت مرتب در رژیم غذایی خود استفاده کنند، کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند. برنج قهوه‌ای یکی از موارد است که کاملاً بدون نمک بوده و مواد معدنی و فیبر بالایی دارد. توصیه می‌شود به صورت روزانه از برنج قهوه‌ای استفاده کنید. کینوا، جوی پرک، جوی دو سر خرد شده، موسلی و گرانولا از دیگر غلات سبوس دار هستند. 

  • روغن‌ زیتون

بدن همه‌ی ما به مقداری چربی برای کنترل گرسنگی نیاز دارد. چربی‌های غیر‌اشباعی مثل روغن کانولا یا روغن‌زیتون  مصرف کنید چون آن‌ها به پایین نگه‌داشتن کلسترول و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از نفخ به مقاله نوشته شده ما با عنوان نفخ معده چیست مراجعه نمایید.
 

چربی سوزی شکم

چربی سوز‌ترین نوشیدنی‌ ها

علاوه بر مواد غذایی که به عنوان غذای اصلی یا میان وعده استفاده می‌شوند، نوشیدنی‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توانند در چربی سوزی مؤثر باشند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های قندی و چاق‌کننده شده و علاوه بر لاغری مزایای دیگری نیز برای سلامت شما به همراه داشته باشند. چند نمونه از نوشیدنی‌های چربی سوز قوی در ادامه معرفی شده‌اند. 

  • چای سبز:

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که مزایای سلامتی گسترده ای از پیشگیری از بیماری، کاهش التهاب و حتی کاهش چربی شکم دارند. آنها در بدن برای جلوگیری و کاهش آسیب سلولی ناشی از سموم و رادیکال های آزاد کار می کنند. از گذشته تاکنون چای سبز به عنوان نوشیدنی بسیار عالی برای افزایش طول عمر و رسیدن به وزن متناسب استفاده شده است. چای سبز بهترین نوشیدنی برای جایگزینی نوشیدنی‌های پرکالری و همچنین شیرین و گازدار است. پودر پای سبز نیز ارزش بیشتری نسبت به برگ چای سبز داشته و می‌توانید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید. 

  • قهوه:
 یک فنجان قهوه می تواند برای سلامتی ما معجزه کند، و اکنون کارشناسان معتقدند که می تواند به کاهش دور کمر ما کمک کند.به دلیل داشتن کافئین،این متابولیسم شما را تسریع می کند و به شما امکان می دهد چربی بیشتری بسوزانید.
  • چای سیاه:

چای سیاه حاوی فلاونوئیدها و کافئین است که متابولیسم و هضم شما را تقویت می کند.اگر عاشق مقداری کافئین در صبح هستید، اما قهوه نمی‌خورید، چای سیاه کافئین مورد نیاز شما را افزایش می‌دهد، در حالی که شکم شما را کاهش می‌دهد. برای شروع یک روز تازه، چای سیاه خیلی تاثیر گذار است.

  • چای زنجبیلی:

اگر نیاز به کاهش کافئین دارید و می خواهید یک نوشیدنی آزمایش شده و واقعی برای کاهش وزن معده به شما کمک کند، یک فنجان چای زنجبیل را امتحان کنید.چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک می کند، که برای افزایش انرژی قبل از تمرین عالی است.

  • آب لیمو:

آب لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به سرعت بخشیدن به سیستم گوارش شما کمک می کند.اگر برای پایین آوردن آبمیوه به کمک نیاز دارید، می توانید آن را با آب مخلوط کنید تا نسخه اسیدی کمتری داشته باشید و راحت تر بنوشید.

برای درمان سریع گلو درد چی خوبه؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان درمان گلو درد مراجعه نمایید.

 

چربی سوز ترین میوه ها

چربی سوزترین میوه‌ ها

میوه‌ها از پرخاصیت‌ترین خوراکی‌ها هستند که مزایای زیای برای سلامتی بدن به همراه دارند. تنوع میوه‌ها بسیار زیادی است و هر کدام می‌توانند برای موارد خاصی استفاده شوند. علاوه بر آن تأثیر آن‌ها در کاهش وزن و چربی‌های بدن مخصوصا چربی‌های شکم و پهلو بسیار زیاد است. در ادامه بهترین و مناسب‌ترین میوه‌ها برای کاهش چربی شکم و پهلو معرفی شده‌اند. 

  • سیب

سیب هم یکی از چربی سوز‌ترین ماده‌ های دنیا است و غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین علت باعث بهبود جریان خون و کمک به ساختن ماهیچه‌ها و عضلات سالم‌تر و قوی‌تر می‌شود. علاوه بر آن کالری سیب کم است و کالری یک سیب متوسط معادل ۸۰ است. سیب‌های تیره‌تر از آنتی اکسیدان بیشتری برخودار هستند و چربی سوزی بیشتری می‌کنند.

  • گریپ فروت

میوه‌ای بسیار پرخاصیت که برای بیماری‌های مختلفی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرطان، سنگ کلیه، افزایش وزن و چربی‌های شکم استفاده می‌شود .گریپ فروت برای حل کردن چربی و کلسترول به بدن کمک می‌کند و همچنین از سخت شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. نصف گریپ فروت به همراه یک فنجان قهوه از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز است. این میوه مفید می‌تواند بافت‌های چربی بدن را شکسته و هضم و دفع آ‌ن‌ها را بسیار سرعت دهد. این میوه توسط ورزشکاران برای رسیدن به وزن ایده‌آل استفاده می‌شود. 

  • خیار

. خیار سرشار از آب است و در کنار آن ویتأمین‌ها و می‌نرال‌های مفید برای بدن را در خود جای داده است. میزان آب موجود در خیار به اندازه‌ای است که ارزش کالری آن بسیار پایین است. این میوه در خانواده ملون و کدو مسما قرار گرفته و جز میوه‌ها محسوب می‌شود نه سبزیجات. در رژیم‌های سرشار از میوه و سبزیجات مفید برای کاهش وزن حتماً از خیار نیز استفاده کنید. 

  • آووکادو

یکی دیگر از چربی سوزترین ناده‌های دنیا آووکادو است. آووکادو دارای فیبر فراوان و اسید‌های چرب غیر اشباع چند پیوندی لست و با داشتن این ویژگی‌ها موجب چربی سوزی می‌شود.  مصرف آووکادو موجب پیشگیری از گرسنگی کرده و همچنین مانع انباشته شدن چربی می‌شود.

  • هندوانه

هندوانه کالری بسیار کمی دارد و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل داده است بنابراین اگر پیش از وعده غذایی خود هندوانه بخورید بدون وارد کردن کالری بالا به بدن خود حجم بالایی از معده خود را پر کرده اید. هندوانه موجب احساس سیری در شما می‌شود و با داشتن عناصری مانند پتاسیم و منیزیم و ویتامین هایی از جمله B6، B1 و C برای قرار گرفتن در رژیم غذایی سالم و کم کالری مفید است. بنابراین هندوانه نیز یکی دیگر از چربی سوزترین ماده‌ های دنیا است. هندوانه برای چربی سوزی شکم و پهلو بسیار مناسب است

  • تمشک

آنتی اکسیدان‌ها به از بین رفتن چربی در ناحیه شکم کمک می‌کنند. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. این ماده همچنین موجب عضله سازی شده و عضله را جایگزین چربی می‌کند.

  • آناناس

با کمک آنزیم بروملین خود پروتئین را سوزانده و از این طریق به چربی سوزی شکم کمک می‌کند.  آنزیم بروملین دارای اثراتی مانند لیپولیتیک و پروتئولیتیک است که تأثیر زیادی در چربی سوزی بدن دارند. از بهترین خاصیت‌های آناناس این است که با قرارگیری در رژیم غذایی می‌تواند چربی‌های شکم و پهلو را به میزان زیادی کاهش دهد. البته در کنار مصرف آناناس باید به رژیم غذایی خود توجه داشته و حتماً ورزش را نیز در برنامه خود داشته باشید. 

  • آلبالو

آلبالو دارای دو آنتی اکسیدان به نام‌های آنتوسیانین و کوئرستین  است و همجنین حاوی فیبر، ویتامین C، کاروتنوئیدها و ملاتونین است که این میوه را به یکی از چربی سوز‌ ترین ماده‌ های دنیا تبدیل می‌کند.

  • انار

انار نیز حاوی آنتی اکسیدان‌ها است و به چربی سوزی کمک می‌کند. از طرفی دیگر انار موجب کاهش اشتها می‌شود بنابراین می‌تواتید میوه انار را به سالاد تود اضافه کنید یا از آب انار به عنوان نوشیدنی قبل از صرف غذا استفاده کنید.

  • انواع توت‌ها

توت‌ها سرشار از فیبر هستند، تنها یک فنجان تمشک حاوی ۶ گرم فیبر است. در مقابل ژله یک غذای بی‌ارزش محسوب می‌شود و فاقد فیبر و پر از شکر افزوده‌ شده است.

برای آشنایی با غذاهای کم کالری پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

 

سبزیجات چربی سوز

سبزیجات چربی سوز

سبزیجات از بهترین و مناسب‌ترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن و چربی سوزی هستند. سبزیجات دارای فیبر بالایی هستند که علاوه بر بهبود شرایط و کارکرد دستگاه گوارش می‌توانند احساس سیری طولانی مدتی در فرد ایجاد کنند تا میل کمتری به خوردن غذا و میان وعده‌های ناسالم داشته باشد. بهترین سبزیجات برای چربی سوزی در ادامه معرفی شده‌اند. 

  • اسفناج

اسفناج موجب کاهش اشتها شده و چربی سوزی و کالری سوزی کمک می‌کند. اسفناج دارای آهن، ویتانین A و فولات است. اسفناج در دفع توکسین در بدن تأثیر زیادی دارد و می‌تواند با فعال کردن متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک کند. فیبر بالای اسفناج علاوه بر هضم غذا به احساس سیری طولانی مدت در فرد نیز کمک می‌کند. 

  • کدو سبز

کدو سبز سرشار از فیبر و ویتامین‌های مفید برای بدن است. کالری کدو سبز بسیار کم است و به چربی سوزی کمک می‌کند. حدود 95 درصد از ترکیبات کدو سبز از آب تشکیل شده و همین موضوع باعث می‌شود مصرف زیاد آن نیز تأثیری بر چاق شدن نداشته باشد. همچنین با ترکیبات مفید موجود در آن متابولیسم بدن افزایش یافته و میزان چربی سوزی زیادی می‌شود. به این صورت با مصرف کدو سبز فرد می‌تواند کاهش وزن را تجربه کند. 

  • کرفس

 کالری کرفس بسیار کم است و در عین حال غنی از فیبر است و حاوی کلسیم و ویتامین C است که این سبزی را به یکی از چربی سوز ترین ماده‌ های دنیا تبدیل کرده است. از کرفس در تهیه سوپ و سالاد می‌توانید استفاده کنید. همجنین با نشیدن نصف لیوان تب کرفس قبل از وعده نهار یا شام به شست و شوی دستگاه گوارش کمک می‌کند.برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به غذای رژیمی خود اضافه کنید. 

  • سیر

سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که طبق تحق یقات مشاهده شده است که این ماده آیسین موجب چربی سوزی و کاهش اشتها می‌گردد. در نتیجه سیر  قاتل چربی شکم و پهلو است که به از بین بردن چربی شکم کمک می‌کند.

  • گل کلم

گل کلم حاوی مقادیر بالای فیبر و ویتامین B است که موجب سیری می‌شود. قند موجود در گل کلم نزدیک به صفر است و به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می‌کند.

  • هویج

هویج سرشار از فیبر و بتاکاروتن است که فیبر موجود در آن هویج را به یکی از مهم ترین ماده ‌های چربی سوز برای از بین بردن چربی شکم تبدیل کرده است. هویج در بسیاری از رژیم‌های غذایی جای داشته و می‌تواند به سیری و جلوگیری از پرخوری فرد کمک کند. میزان چربی و پروتئین موجود در هویج بسیار کم است و از این رو به شدت برای لاغری توصیه می‌شود. 

  • گوجه فرنگی

کالری یک عدد گوجه فرنگی بزرگ ۳۳ است. گوجه فرنگی دارای ترکیبی به نام 9-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون درنتیجه کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

  • ترب

با داشتن مقادیر بسیار بالایی از فیبر موجب مهار اشتها کاذب شده و فرد به سرعت احساس سیری می‌کند. ترب همچنین موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و به چربی سوزی کمک می‌کند.

تاکنون احساس ضعف و بی حالی داشته‌اید؟ دلیل ضعف و بی حالی که بر بدن مستولی می‌شود چیست برای اطلاعات بیشتر مقاله علت بی حالی بدن را مطالعه نمایید.

 

ادویه های چربی سوز

ادویه ‌های چربی سوز

  • دارچین

این ادویه بسیار گرم موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. دارچین حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام پلی فنول است و موجب افزایش،حساسیت به انسولین می‌شود. در بین ادویه‌ها موثرترین ادویه برای از بین بدن چربی‌های دور شکم دارچین است. بنابراین دارچین نیز یکی از چربی سوز ترین ماده‌ های دنیا است.

  • زردچوبه

زردچوبه دارای ماده‌ای فعال به نام کورکامین است که موجب چربی سوزی می‌شود.

  • فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که این ماده کپسایسین با گرم کردن بدن شما موجب سوزاندن کالری اضافه می‌شود. با افزودن فلفل قرمز به غذاهایی مانند سوپ، سس، خورش و سایر غذاها می‌توانید باعث افزایش چربی ‌سوزی رژیم غذایی خود شوید. برای چربی سوزی به ویتامین C است و فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است.

 پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

 

رژیم لاغری و چربی سوزی

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

چند نوع از این مکمل هل که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند  یا از بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو  هستند نام خواهیم برد که شامل:

  • پروتئین

پروتئین، مهم‌ترین ماده غذایی است که برای بهتر شدن عملکرد ورزشی به آن نیاز دارید. یادتان باشد که اگر به‌طور مرتب ورزش انجام می‌دهید، باید پروتئین بیشتری دریافت کنید. این پروتئین دارای انواع مختلفی است ازجمله:

  • پروتئین وی

مکمل پروتئینی «وی» محتوی ۲۰ درصد از پروتئین شیر است. این پروتئین دارای تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از آمینواسیدهای ضروری، BCAA و لوسینرال سیستئین است. این مکمل به دلیل حل شدن پروتئین در آب، در پی اچ پایین سرعت جذب آن بالا است. دوز مصرفی این پروتئین 10 تا 30 گرم بوده و باید حداقل 30 دقیقه قبل از تمرین مصرف شود.

  • پروتئین کازئین

پروتئین کازئین در شیر گاو یافت می‌شود؛ این مکمل حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از تیروزین و پرولین است. به دلیل تشکیل توده مولکولی در پی اچ پایین معده، سرعت جذب آن پایین است. اگر این پروتئین را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم در یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت

  • پروتئین سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ دارای بیش از ۴۰ پروتئین و بیشتر آلبومن است. زرده تخم‌مرغ نیز پروتئین دارد، اما پودر تخم‌مرغ کامل به‌اندازه پودر سفیده تخم‌مرغ موجود نیست؛ هردوی این‌ها حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری است. سرعت جذب آن به دلیل افزایش آمینواسیدهای ضروری در پلاسما به‌طور متوسط تا سریع از وی پروتئین کمتر است و بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه هضم آن طول می‌کشد. این مکمل را به میزان 10 تا ۳۰ گرم و ۴۵ دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید

  • پروتئین سویا

پروتئین سویا، حاویِ تمام آمینواسیدهای ضروری و دو برابر آرژنین و گلوتامین شیر است. سرعت جذب پروتئین سویا، متوسط است. برای نتیجه‌گیری بهتر 10 تا ۳۰ گرم پروتئین سویا را حداقل ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید؛ و 10 تا ۳۰ گرم بعد از تمرین استفاده شود.

  •  آمینواسیدها

آمینواسیدها برای بدن‌سازان و کسانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند اهمیت فراوانی دارد، زیرا از سنتز پروتئین و عضله حمایت می‌کنند. فرم‌های آمینواسید آزادِ زیادی وجود دارد که می‌توانند به‌تنهایی یا به همراه آمینواسیدهای دیگر استفاده شوند.

  • BCAA

آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAA)، لوسین، ایزولوسین و والین آمینواسیدهای بی‌همتایی هستند؛ زیرا مستقیماً به‌عنوان انرژی در زمان تمرین توسط عضله مصرف می‌شوند؛ بنابراین به‌سرعت تخلیه‌شده و لوسین، عملکردی بیشتر مشابه هورمون خواهد داشت، زیرا مستقیماً سنتز پروتئینِ عضلات را فعال می‌کند.

  • بتا آلانین

بتا آلانین درزمینهٔ افزایش حجم عضلات، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اگر بتوانید سخت‌تر و پر شدت تر تمرین کنید، حجم تمرینیِ شما کنترل‌شده و مناسب باشد درگذر زمان نیز رشد شما بهتر می‌شود و هرچه شدت تمرینی بیشتر شود، عضله سازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مصرف این مکمل در دوز‌های بالا در بعضی موارد باعث احساس خارش در صورت می‌شود. مصرف یک پیمانه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را دارد.

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

سایر مکمل‌ های چربی سوز و عضله ساز

  • کراتین

مکمل کراتین کارآمدترین مکمل غذایی مجاز حال حاضر برای رسیدن به بدنی فوق‌العاده و افزایش ظرفیت تمرینی است. کراتین از طریق بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن حین انجام تمرینات کوتاه و پر فشار عمل می‌کند. مصرف کراتین می‌تواند باعث بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر شما شود. روزانه ۲۰ گرم در هفته اول و از هفته‌های بعد روزانه به میزان ۱۰ گرم مصرف کنید.

  • ال کارنتین

یک آمینو است که به‌صورت طبیعی در بدن ساخته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل چربی سوز ترموژنیک برای چربی سوزی در نظر گرفت. این مکمل به این‌گونه‌ عمل می‌کند که اسیدهای چرب را وارد سلول و میتوکندری می‌کند تا این اسیدها در آنجا بسوزند و کالری تولید کنند. این روش بهترین مدل کاهش وزن را برای ورزشکاران در پی دارد. بهتر است ال کارنتین را صبح و یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید.

  • سی ال ای

سی ال ای حاوی اسید چرب ضروری برای بدن است و مانند امگا 3 باعث فعال شدن بدن در چربی سوزی می‌شود اما تأثیر آن از مکمل ال کارنتین کمتر است. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که سی ال ای در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد. شما می تواید این مکمل چربی سوز را در کنار وعده‌های غذایی صبحانه ناهار و شام در دوره کات و چربی سوزی مصرف کنید.

  • مولتی‌ویتامین

در زمان کاهش وزن مواد زائدی در بدن تولید می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که فشار متابولیک  به سیستم گوارشی وارد شود. به همین دلیل برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن و بهبود ریکاوری و همچنین حفظ و تقویت سرعت واکنش‌های سوخت‌وساز در دوره کات و چربی سوزی به انواع ویتامین‌ها نیاز مبرم پیدا خواهیم کرد. برای دریافت مقادیر لازم ویتامین می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی به شکل قرص، در کنار وعده‌های غذایی، استفاده کنید.

سایر مکمل‌های چربی سوز و عضله ساز

چربی سوزی با رژیم لاغری

موادغذایی که گفته شد، می‌توانند در کاهش وزن به‌عنوان مکمل عمل کنند و برای مثال بسیاری از افراد زردچوبه را بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو می‌دانند و از قرص زردچوبه استفاده می‌کنند. با این‌حال تنها با مصرف این مواد به مدت کوتاهی می‌توان متابولیسم را افزایش داد و پس از آن لازم است با یک رژیم غذایی اصولی وزن را در حالت ایده آل نگه داشت و با تحرک کافی و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن را افزایش داد. برای استفاده از یک رژیم غذایی اصولی، می‌توانید با کلیک بر روی رژیم آنلاین من از انواع رژیم‌های بهاره غفاری استفاده کنید که برای لاغری، چاقی، تثبیت وزن و شکست استپ وزنی به شما کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید تا با نظر سایر افراد درباره این رژیم‌ها آشنا شوید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (32 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه