معجزه چای ترش برای لاغری شکم و پهلو

به راستی چای ترش خواص مرتبط با لاغری و چربی سوزی دارد. اگر به دنبال راه حلی برای تناسب اندام و آب کردن چربی‌های شکم و بدن خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید و با خواص چای ترش برای لاغری آشنا شوید. معجزه چای ترش برای لاغری شکم و پهلو

چای ترش چیست؟

چای ترش که از گیاه هیبیسکوس گرفته می شود و با جوشاندن آن در آب جوش آماده می شود، دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد. همچنین خواص این چای برای لاغری و سوزاندن چربی های اضافی بدن به خصوص در ناحیه شکم و پهلو ها به اثبات رسیده است. علاوه بر این، این چای مغذی برای سایر بیماری های و کاهش علائم مربوط به فشار خون بالا یا حتی سوء هاضمه نیز مفید است. 

فواید و مهمترین خواص چای ترش 

برخی از انواع چای مثل چای ترش که به آن چای مکه یا چای قرمز هم گفته می‌شود که خاصیت چربی سوزی هستم و به کاهش وزن کمک خواهند کرد. مبارزه با چربی‌های شکم و پهلو در کنار ورزش کردن نیازمند استفاده از برخی مواد خوراکی هم دارد. تأثیر چای ترش بر لاغری باعث می‌شود تا در کنار یک رژیم غذایی که در آن چربی‌ها و قند‌ها منع شده است بتوانید علائم رسیدن به تناسب اندام را به طور واضح مشاهده کنید. برخی از معجزات چای ترش برای سلامتی عبارتند از:
  • ضد سرماخوردگی
  • ضد سرطان 
  • مفید برای بیماری های قلبی و عروقی
  • کاهش دهنده فشارخون
  • کاهش چربی خون و کلسترول بد
  • سوزاننده چربی های اضافی بدن
  • پاکسازی کننده کبد
  • ضد باکتری و میکروب کش

مطلب پیشنهادی: تغذیه مناسب فشارخون بالا

خواص چای ترش برای لاغری

لاغری با چای ترش و تأثیر آن بر روی کاهش وزن 

مصرف چای ترش منجر به پاکسازی بدن شده و با افزایش حجم ادرار و دفع سموم از بدن باعث بهبود دستگاه گوارش و همچنین سلامت آن خواهد شد. در نتیجه شما سریعتر به لاغری و کاهش وزن دست خواهید یافت.  چای ترش دارای انواع بسیاری زیادی از آنتی اکسیدان‌های مفید و ضروری برای بدن می‌باشد که تأثیر زیادی بر از بین بردن بافت‌های مرده و آسیب دیده و همچنین دفع چربی‌ها دارد. همچنین چای ترش باعث شده افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن شده که در نهایت منجر به لاغری خواهد شد. 
 
لاغری با چای ترش باعث دفع سریعتر غذای مصرفی و در نتیجه جلوگیری از جذب چربی موجود در آن خواهد شد. چای قرمز دارای ماده‌ای است که می‌تواند مانع از جذب کربوهیدرات‌ها در بدن شود. 
خوب است بدانید که علی رغم ارتباط لاغری و تناسب اندام با مصرف چای ترش این دمنوش همچنین باعث از بین رفتن چربی‌ها و خروج آن‌ها از بدن می‌شود و به تقویت عضلات بدن کمک خواهد کرد. 
 
بیشتر بخوانید: در مطلب رژیم لاغری سریع می توانید با انواع رژیم هایی که در کم ترین زمان سبب کاهش وزن می شوند آشنا شوید.

مقدار مصرف چای ترش برای لاغری

کاهش فشارخون بالا با چای ترش

با توجه به اینکه فشارخون بالا می تواند به قلب فشار وارد کند بهتر است تا حد امکان توسط روش های طبیعی و دارویی کنترل شود. چای ترش یکی از بهترین راه های کاهش فشارخون به روش خانگی است که عوارض خاصی به دنبال ندارد. در عین حال یکی از ایمن ترین روش های کاهش فشارخون نوشیدن چای ترش است. البته توجه داشته باشید اگر پزشک شما برای درمان فشارخون بالا داروی هیدروکلروتیازید را تجویز کرده است به دلیل تداخل دارویی از مصرف همزمان آن با چای ترش خودداری کنید. 

کاهش دهنده چربی خون

طبق مطالعات انجام شده در خصوص این گیاه مشخص شده است که علاوه بر خاصیت آن بر کنترل فشارخون، برای کاهش سطح چربی خون نیز می توان از خواص درمانی آن بهره مند شد. چربی خون بالا می تواند برای سلامتی قلب و عروق بسیار خطرناک باشد و با مصرف چای ترش می توان این مشکل را برطرف نمود. 

ضمن آنکه مصرف چای ترش می تواند سطح کلسترول بد LDL را کاهش داده در مقابل سطح کلسترول خوب یا HDL‌ را افزایش دهد. ضمن آنکه افرادی که دچار مشکل سندروم متابولیک هستند می توانند با مصرف روزانه چای ترش این مشکل را برطرف کنند. 

مطلب پیشنهادی: برای کاهش سریع چربی خون چی بخوریم؟

کمک به سلامت کبد

برای پاکسازی کبد از سموم و چربی های اضافی مصرف چای ترش می تواند کمک کننده باشد. نوشیدن چای ترش می تواند کارایی کبد را بهبود بخشد و از تجمع چربی ها و ابتلا به بیماری کبد چرب پیشگیری نماید. ضمن محافظت از کبد این چای می تواند از کبد در برابر سموم محافظت نماید. 

پیشگیری از سرطان ها

به دلیل دارا بودن ترکیبات حاوی فنول ها در این گیاه، خواص آن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و اثر آن بر کاهش ریسک ابتلا به سرطان های مختلف ثابت شده است. عصاره برگ چای ترش می تواند از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری نماید. همچنین می تواند سرطان معده را بهبود ببخشد. 

ضد میکروب و باکتری

با مصرف این ماده غذایی ارزشمند می توانید از طیف وسیعی از بیماری هایی که ناشی از تجمع باکتری ها و میکروب ها در بخش های مختلف بدن هستند پیشگیری کنید. به طور مثال بیماری هایی نظیر برونشیت، عفونت های مجاری ادراری، ذات الریه و ... که با مصرف چای ترش به خوبی کنترل می شوند. ضمن آنکه این چای از نفخ در بدن و ابتلا به اسهال و مشکلات گوارشی تا حد زیادی پیشگیری می نماید. 

مقدار مصرف چای ترش برای لاغری 

طبع چای ترش سرد و خشک است و برای لاغری باید دو بار در صبح و شب نوشیده شود. این دمنوش را باید به مدت ۱۰ روز متوالی استفاده کنید. پس از گذشت ۱۰ روز باید یک وقفه پنج روزه ایجاد کنید و سپس مجدداً به همان شیوه قبل یعنی دوبار روزانه صبح و شب به میزان یک فنجان میل نمایید. 
 
توجه کنید که چای ترش به خاطر طبع سردی که دارد منجر به افزایش فشار خون، سستی و رخوت بدن خواهد شد بنابراین از زیاده روی در مصرف آن اجتناب کنید. بنابراین شاید تنها مضرات چای ترش استفاده بی‌رویه آن باشد که می‌تواند منجر به علائم ذکرشده گردد. به عنوان نکته آخر باید بگویم که چای ترش به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود. بنابراین در کنار این چای باید حتماً تحرک کافی و فعالیت بدنی داشته باشید تا فرایند لاغری سرعت بخشیده شود و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدنتان گردد. 

سایر نوشیدنی‌ های لاغر‌کننده

نوشیدنی‌های مختلف برای لاغری با ترکیبی منحصر به فرد از گیاهان، ادویه‌جات و ترشی‌جات، برای کاهش وزن توصیه می‌شوند. چای یک نوشیدنی مفید برای رسیدن به تناسب اندام است. برای بسیاری از افراد، نوشیدن چای یک ضرورت است. 

بهترین چای‌ ها برای کاهش وزن

فرهنگ چای در صنعت رژیم غذایی تحت ادعای بازاریابی چای لاغری در حال رشد است. در عین حال، برای دستیابی به فواید چای، به انواع گران قیمت این ماده معجزه‌گر نیاز ندارید. وقتی چای را با ورزش کافی و رژیم غذایی سالم همراه کنید، احتمالاً زودتر به نتیجه خواهید رسید. مطمئناً نوشیدن چای برای کاهش وزن بسیار تأثیرگذار خواهد بود. 
 
چای سبز
 
تمام مکالمات درباره کاهش وزن با چای سبز شروع می‌شود. یک مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که به طور مداوم دو فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، درصد چربی بدنشان کمتر از افرادی است که کمتر چای سبز در طول روز مصرف می‌کنند. این چای مؤثرترین چای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود. 
چای سبز سرشار از کاتچین است که باعث افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. ماهیت کالری سوزی چای سبز برای افراد چاق و دارای اضافه وزن یک ویژگی مثال‌زدنی است. در این مقاله می توانید بیشتر با خواص چای سبز برای سلامتی آشنا شوید.
 
چای سیاه
 
یکی از قوی‌ترین انواع چای موجود در بازار، چای سیاه حاوی مقدار زیادی فلاون است که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، یک نوشیدنی فوق‌العاده محسوب می‌شود. یک مطالعه علمی نشان می‌دهد که نوشیدن چای با فلاونوئید‌های بالا باعث کاهش شاخص توده بدنی نسبت به چای با فلاون پایین می‌شود. بنابراین، دم کردن برگ‌های چای سیاه در آب یک نوشیدنی عالی برای کنترل وزن است. علاوه بر این، چای سیاه حاوی کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه سیاه به عنوان یک توصیه رژیم غذایی برای کاهش وزن است. 
چای سیاه برای لاغری
چای زنجبیل
 
کاتچین‌های موجود در چای زنجبیل و چای سبز با هم قابل مقایسه هستند و برای کاهش وزن ایده‌آل می‌باشد. نوشیدن عصاره چای زنجبیل از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند و باعث تجزیه سلول‌های موجود می‌شود. علاوه بر این، چای زنجبیل مؤثرترین چای موجود برای لاغری است، به این معنی که چای زنجبیل خاصیت چربی سوزی را حفظ می‌کند. در این مقاله می توانید بیشتر با خواص زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.
 
چای اولانگ
 
چای اولانگ یک چای سنتی چینی نیمه اکسید شده است که ملایم‌تر از چای سیاه و پررنگ‌تر از چای سبز است. طعمی میوه‌ای و رایحه‌ای معطر دارد. چای اولانگ با افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی باعث کاهش وزن می‌شود. 
 
یک مطالعه بالینی نشان می‌دهد که نوشیدن چای اولانگ در صبحانه و ناهار به مدت دو هفته متوالی باعث افزایش 20 درصدی چربی سوزی بعد از غذا می‌شود. علاوه بر این، چای اولانگ دارای آنتی‌اکسیدان و خواص کاهش‌دهنده چربی است که برای کاهش وزن ضروری است. 
 
چای نعنا
 
نوشیدن چای نعنا ترکیبات گیاهی خاصی را برای شما فراهم می‌کند که به افزایش دفع چربی و تنظیم ژن‌های متابولیسم لیپید کمک می‌کند. چای نعنا گزینه خوبی برای کسانی محسوب می‌شود که دوست ندارند چای سبز بنوشند. شما باید 3 تا 4 فنجان چای نعنا را بدون افزودن قند، نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی اصلی خود بنوشید. اگر با ورزش و رژیم غذایی مصرف شود، می‌توانید نتایج کاهش وزن بهتری را انتظار داشته باشید. عصاره نعنا ممکن است وزن شما را در سطح سالم‌تری نگه دارد. در این مقاله می توانید بیشتر با خواص دمنوش نعناع آشنا شوید.
 
چای Pu-Erh
 
چای Pu Erh که یک نوشیدنی بومی فرهنگ چای چینی است، بدن شما را از جذب چربی بیشتر باز می‌دارد. بهترین زمان برای نوشیدن چای Puerh یک ساعت بعد از غذا است تا بتواند چربی‌های سخت را هضم و چربی اضافی را از بدن دفع کند. اگر چای Pu-erh را در زمان نامناسب بنوشید، در عوض باعث افزایش وزن خواهد شد. ممکن است با نوشیدن چای Pu-erh بدون افزودن سایر مواد افزودنی و شیرین‌کننده، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کنید. 
 

 چای ترش برای کاهش وزن

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با زیره برای لاغری شکم این مطلب را نیز مطالعه کنید.

آیا چای ترش برای کاهش وزن مفید است؟ 

انواع مختلف چای دارای خاصیت چربی سوزی هستند. با این حال، آیا نوشیدن آن‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل کافی هستند؟ احتمالاً نه. دمنوش گیاهی در حال حاضر به روشی آسان برای کاهش وزن به خصوص در بین جوانان تبدیل شده که اینطور‌ها هم نیست! 
 
اگرچه نوشیدن دمنوش‌های گیاهی به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود، اما به طور غیرمستقیم به شما کمک می‌کند تا این چربی‌های اضافی را کاهش دهید. این موضوع درست نیست که بگوییم افزودن یک چای به رژیم غذایی راز کاهش وزن است اما بی‌تاثی هم نخواهد بود. مهم نیست چقدر چای می‌نوشید، سبک زندگی و رژیم غذایی شما به همان اندازه در رسیدن به لاغری و تناسب اندام مهم هستند. 
 
شما می‌توانید با یک روال روتین برای رسیدن به تناسب اندام همراه با فعالیت بیش از یک تا دو ساعت در روز به نتیجه عالی برسید. جدای از این، همیشه از یک رژیم مفید سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم و غلات کامل پیروی کنید. 

لاغری با چای ترش

چه زمانی چای ترش بنوشیم؟ 

با خواص چای ترش برای لاغری آشنا شدید. ممکن است صبح و بعد از ظهر به صورت روزانه یک فنجان چای ترش مرغوب میل کنید. ولی برای به دست آوردن نتایج بهتر، قبل از جلسه تمرین و ورزش‌های روزانه، بهتر است یک یا دو فنجان چای ترش بنوشید. 
 
از نوشیدن چای سبز، ترش و... در شب خودداری کنید؛ زیرا کافئین موجود در آن حس هوشیاری را تحریک می‌کند و خوابیدن را دشوار خواهد کرد. همانطور که گفته شد، همین امر در مورد چای زرد، چای سفید، چای اولانگ و چای سیاه نیز صادق است. برخی از افراد ممکن است دو ساعت قبل از خواب چای ترش و... بنوشند تا از اختلالات خواب احتمالی جلوگیری کنند. با این حال، نوشیدن چای پیش از رفتن به رختخواب ممکن است برای همه مفید نباشد. 
 
در مورد نوشیدن چای در صبح، باید بگوییم که اگر معده حساسی دارید بهتر است از نوشیدن این نوشیدنی با معده خالی خودداری کنید. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی گوارشی پرهیز از این چای در شب بهتر است. 
 
چه چای و چه قهوه، هرگز روز خود را با کافئین شروع نکنید! این نوشیدنی‌ها عدم تعادل بین سطوح اسیدی و قلیایی معده ایجاد می‌کنند. ممکن است در طول روز شما را دچار مشکل کند. سعی کنید در صورت تشخیص کم خونی از نوشیدن چای همراه با وعده‌های غذایی خودداری کنید زیرا در جذب آهن اختلال ایجاد خواهد کرد. 
مطلب پیشنهادی: فواید خوردن قهوه ناشتا
 
اگر مشکلات کبدی دارید، بهتر است نوشیدن چای را به بعد از غذا موکول کنید. بنابراین، آیا باید بلافاصله بعد از غذا چای مصرف کرد؟ نه، اینطوری به تناسب اندام نخواهید رسید. در عوض، مقداری فاصله زمانی برای هضم غذا در نظر بگیرید. فرد باید حداقل یک ساعت فاصله بین وعده غذایی و مصرف چای داشته باشد. با این حال، استفاده از دمنوش‌های گیاهی برخلاف چای معمولی، درست بعد از غذا به عنوان یک نوشیدنی نسبتاً ایمن برای بدن توصیه می‌شود. 
چای هندی برای لاغری

چای هندی برای لاغری

 
علاوه بر انواع مختلف نوشیدنی در هند، یک سبک اصیل چای نیز وجود دارد که به ماسالا چای یا همان چای ماسالا شهرت دارد. ماسالا به معنای است. و این همان چیزی است که ماسالا چای را به چای تند هم مشهور کرده است. مواد ضروری ادویه جات ترشی جات، شکر، شیر و چای سیاه است. ترکیبی از گیاهانی مانند دانه فلفل، دارچین، میخک، زنجبیل و هل چای ماسالا را از یک فنجان چای معمولی متفاوت می‌کند. در اینجا توضیح داده شده است که چگونه چای ماسالا ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. 
 
فلفل سیاه موجود در چای ماسالا یک آنتی اکسیدان حاوی پیپرین است که متابولیسم را افزایش می‌دهد و از تجمع چربی جلوگیری می‌کند. دارچین ممکن است به شما در مدیریت سطح گلوکز کمک کند و منجر به کاهش وزن شود. خاصیت ضد التهابی آن به سلامت متابولیک کمک می‌کند. یک متابولیسم خوب معادل است با کاهش وزن مؤثر است. هل با مبارزه با نفخ و تنظیم هضم غذا باعث کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، محتوای ملاتونین آن از فرآیند چربی سوزی در بدن پشتیبانی می‌کند. دانه‌های رازیانه سموم را دفع می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنند. هر دوی این خواص از روند کاهش وزن پشتیبانی می‌کنند. با ترکیب به و هل می توانید یک دمنوش با خواص بی نظیری را آماده کنید که در مطلب خواص دمنوش به و هل به آن پرداخته ایم.
 
تمام ادویه‌های گفته شده در بالا به راحتی در آشپزخانه شما موجود است! یک توصیه؛ هیچ عسل یا شکری به چای خود اضافه نکنید زیرا کالری بالایی دارد. برخلاف تصور رایج، عسل کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند. یک قاشق غذاخوری عسل حاوی 64 کالری است، در حالی که همین مقدار شکر تنها 49 کالری دارد. 
تاثیر چای ترش بر لاغری
طرز تهیه چای نعناع
 
زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه
مواد تشکیل‌دهنده: 
آب: 1 فنجان
برگ نعناع: 6-7
برگ چای سبز: 2 قاشق غذاخوری
آهک کامل: 1
 
شیوه آماده‌ سازی
 
آب و برگ نعنا را به قابلمه اضافه کنید و آب را حرارت دهید تا به جوش آید. بعد از پنج دقیقه گاز را خاموش کرده و برگ‌های چای سبز را اضافه کنید. بگذارید پنج دقیقه خیس بخورد و بعداً برگ‌ها را جدا کنید. لیمو را در چای فشار داده و در فنجان بریزید. تا گرم است بنوشید.
 
طرز تهیه چای سیاه
 
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
⬇مواد تشکیل‌دهنده⬇
آب 1 فنجان
برگ چای سیاه  1 قاشق چایخوری
آب لیمو 1/2 قاشق چایخوری
 
شیوه آماده‌ سازی
 
آب را با یک قاشق چای خوری برگ چای سیاه بجوشانید. آن را چند دقیقه دم کنید و حدود 8 تا 10 دقیقه بجوشانید. چای سیاه را در یک فنجان صاف کرده و آب لیمو را اضافه کنید. برای فواید بهتر هیچ قندی اضافه نکنید. 
 
در آخر
 
چقدر چای می‌نوشید؟ خوب، سعی کنید مصرف چای ترش برای لاغری را به 1-2 فنجان در روز محدود کنید. بنابراین اگر به دنبال تناسب اندام هستید، در کنار فعالیت‌ های روزمره مثل ورزش و رژیم غذایی، نوشیدن چای را هم در اولویت قرار دهید. چراکه فواید نوشیدن چای می تواند شامل موارد متعددی باشد که کاهش وزن تنها یکی از آنها محسوب می شود.
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (23 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه