برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم + لیست دمنوش چربی سوز

چربی خون شامل انواع مختلف تری‌گلیسیرید و چربی اشباع شده HDL و LDL است که این چربی‌ها موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و ناراحتی‌های کلیه و گوارشی می‌شوند. بهترین راه جلوگیری از دچار شدن به چربی خون، تغییر سبک زندگی ناسالم، به سبک زندگی سالم است که شامل تغذیه سالم، ورزش و پیاده‌روی روزانه، استفاده از نوشیدنی‌های هیدراته و آب، مصرف میوه و سبزیجات تازه، کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، کاهش مصرف شیرینی و شیرین‌کننده‌های تصفیه شده و مصنوعی، استفاده از مواد غذایی آب‌پز یا بخارپز به‌جای سرخ کرده، کاهش وزن سریع و حفظ وزن ایده‌آل می‌شود. در ادامه سعی داریم به راهکارهایی جهت کاهش چربی بدن بپردازیم

برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم + لیست دمنوش چربی سوز

 البته به‌طور کلی می‌توان سبک زندگی سالم را که به کاهش چربی خون کمک می‌کند، در تغذیه سالم و تحرک کافی دانست. به همین دلیل در غفاری دایت می‌خواهیم درباره راه های کاهش سریع چربی خون، بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون و بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون صحبت کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان قطعی چربی خون آشنا شوید.

راهکارهای کاهش چربی بدن

چربی خون چیست ؟

مهم‌ترین شاخص تشخیص چربی خون، بررسی سطح چربی موجود در خون می‌باشد. چربی یا همان لیپید خون شامل ترکیباتی نظیر کلسترول و‌تری گلیسرید است. در تعریف کلسترول باید گفت: کلسترول به چربی گفته می‌شود که از طریق مصرف منابع غذایی به صورت روزانه وارد بدن شخص می‌شود و وجود کلسترول به منظور انجام فعالیت‌های طبیعی بدن لازم و ضروری است. علاوه بر دریافت کلسترول از منابع غذایی این ماده در بدن توسط کبد هم ساخته می‌شود.
 
کلسترول توسط ذراتی به نام LDL به قسمت‌های مختلف بدن منتقل می‌گردند. ذرات LDL از پروتئین و چربی تشکیل می‌شوند. اگر میزان LDL وارد شده به بدن از میزان مورد نیاز بافت‌های بدن بیشتر باشد این ذرات درون رگ‌ها جمع شده و تجمع آن‌ها مسیر رگ را مسدود کرده و رگ‌ها تنگ می‌شوند. به همین دلیل است که از LDL تحت عنوان کلسترول بد یاد می‌شود. چربی‌های اضافه‌ی موجود در بافت‌های مختلف بدن با استفاده از نوع دیگری از چربی به نام HDL به کبد بازگردانده می‌شوند و در نتیجه این فرایند از رسوب کلسترول در رگ جلوگیری می‌کند. نقش HDL در بدن سبب شده تا از آن تحت عنوان کلسترول خوب یاد شود. 
 
نوع دیگری از چربی موجود در بدن‌ تری گلیسرید است که همانند کلسترول هم در کبد تولید می‌شود و هم از طریق منابع غذایی وارد بدن می‌گردد. تفاوت چربی‌های بدن سبب شده تا وقتی بحث در مورد اختلال چربی خون می‌شود دو نوع چربی مد نظر باشد، یعنی‌تری گلیسرید خون و کلسترول خون، برای کاهش چربی بدن بهتر است بدانید که چربی موجود در منابع غذایی به دو دسته چربی اشباع شده و چربی اشباع نشده تقسیم می‌شود. 
چربی خون چیست و چطور آن را کاهش دهیم؟
 
چربی های اشباع شده
 
چربی‌های اشباع شده به چربی‌هایی گفته می‌شود که در دمای اتاق جامد هستند و استفاده از این چربی‌ها در صورتی که به مقدار خیلی کم باشد برای بدن مفید خواهد بود. از جمله انواع چربی اشباع شده می‌توان به پنیر، کره، خامه و روغن نارگیل اشاره کرد، در این مطلب خواص روغن نارگیل را به طور کامل بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که مصرف این چربی‌ها به میزان کم مفید است، اما استفاده بیش از حد آن‌ها میزان LDL یا همان کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد. افزایش کلسترول بد هم به معنای افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است. 
 
چربی های غیر اشباع
 
این دسته از چربی‌ها در دمای محیط به صورت مایع هستند و تأثیر آن‌ها بر روی سطح کلسترول خوب موجود در بدن است. چربی‌های غیر اشباع در روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون وجود دارد. 
 

میوه های مؤثر بر روی کاهش چربی خون

  • گریپ فروت
 
گریپ فروت از جمله مرکباتی است که تأثیر زیادی بر روی درمان چربی خون بالا دارد. اگر به اختلال چربی خون مبتلا هستید مصرف منظم گریپ فروت صورتی را فراموش نکنید! به منظور درمان خانگی چربی خون روزانه نصف میوه گریپ فروت را در وعده صبحانه میل کنید. لازم به توضیح است که خواص گریپ فروت ارگانیگ بسیار بیشتر از میوه‌های غیر ارگانیک است و اگر قصد دارید تا از خواص درمانی میوه‌ها بهره‌مند شوید حتماً گریپ فروت ارگانیک تهیه و مصرف کنید.
 
جالب است بدانید در خصوص درمان چربی خون با گریپ فروت تحقیقات علمی هم انجام شده است که این تحقیقات نشان‌دهنده خواص درمانی بسیار زیاد این میوه است. این تأثیرات تا حدی است که حتی افرادی که با مصرف دارو چربی خون آن‌ها کاهش پیدا نکرده با مصرف گریپ فروت شاهد کاهش کلسترول خون بودند! این میوه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هم هست که آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به سلامت بیشتر قلب و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. 
میوه برای کاهش چربی بدن
  • پرتقال
 
خواص پرتقال بی شمار است و می توان آن را یک درمان خانگی چربی خون دانست. در خصوص تأثیرات آب پرتقال طبیعی بر روی کاهش کلسترول خون در ابتدا باید با استرول آشنا شوید. استرول ساختاری مشابه با کلسترول دارد. استرول به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها نظیر میوه‌های خشک، سبزیجات، دانه‌ها و برخی از روغن‌های گیاهی وجود دارد.
 
دریافت روزانه استرول تأثیر مستقیمی بر روی کاهش میزان کلسترول و در نتیجه کاهش چربی خون دارد. آب پرتقال علاوه بر اینکه با داشتن استرول کلسترول بد را کاهش می‌دهد، سبب افزایش کلسترول خوب بدن هم می‌گردد. برای نتیجه‌گیری بهتر آب پرتقال را به صورت طبیعی تهیه کرده و هر روز مصرف کنید. 
 
  • سیب
در پاسخ به این سؤال که برای چربی خون چی خوبه؟ می‌توان به سیب اشاره کرد. خوشبختانه استفاده از سیب هیچگونه محدودیتی ندارد و به روش‌های مختلفی می‌توانید این میوه پر خاصیت را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. به عنوان مثال برای درمان چربی خون بالا در وعده صبحانه سیب را با جو دو سر مصرف کنید.
کاهش چربی بدن با سیب
سالاد سیب سبز با کرفس و گردو هم یک وعده خوشمزه برای ناهار است. روش دیگر افزودن سیب به رژیم غذایی مصرف آب سیب است. از ترکیبات مغذی موجود در سیب می‌توان به فیبر اشاره کرد. فیبری به نام پولیفنول و پکتین که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و تأثیرات مفیدی برای کاهش التهاب مولکول‌ها هم دارد. خواص سیب را در این مطلب بخوانید.
 
  • توت فرنگی
 
توت فرنگی هم از دیگر میوه‌های مفید برای کاهش چربی خون است. برای کاهش چربی بدن توت فرنگی ارگانیک مصرف کنید. به طور کلی میوه‌هایی که از خانواده توت هستند تأثیرات مستقیمی بر روی کاهش لیپوپروتئین یا همان کلسترول بد خون دارند. توت فرنگی ترکیبات آنتی اکسیدان هم دارد و مصرف روزانه 10 تا 15 عدد توت فرنگی ارگانیک تأثیرات شگفت‌انگیزی بر روی کاهش چربی بدن دارد. ناگفته نماند که تمام میوه‌های قرمز نظیر توت فرنگی، گیلاس، انگور قرمز و... تأثیرات زیادی بر روی سلامت قلب دارند. دیگر خواص توت فرنگی را اینجا بخوانید.
 
  • آووکادو
یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر عادات غذایی ناسالم اضافه کردن میوه‌های مفید و پر خاصیت به رژیم غذایی روزانه است. آووکادو سبب متعادل‌سازی چربی خون می‌شود. اگر به مدت یک ماه روزانه نصف آووکادو مصرف کنید در پایان ماه شاهد تأثیرات آن بر روی کاهش چربی بدن خواهید بود.
آوواکادو از میوه های کاهنده چربی خون
 
لازم به توضیح است که برای رسیدن به این نتیجه لازم است در کنار مصرف آووکادو رژیم غذایی سالمی هم داشته باشید. آووکادو چربی غیر اشباع سالم داشته که مصرف متعادل این چربی‌ها تأثیرات مفیدی برای سلامت قلب به همراه دارد. چربی‌های غیر اشباع در بدن به انرژی تبدیل شده و ذخیره نمی‌شوند! آووکادو علاوه بر کنترل چربی خون تأثیرات مثبتی بر روی متعادل‌سازی قند خون هم دارد. خواص آووکادو را اینجا بخوانید.
 
  • سیر
سیر یک گیاه پر خاصیت است که علاوه بر کاربرد‌های زیاد در طب سنتی به عنوان یک چاشنی خوشمزه در آشپزی جایگاه وی‌ژه‌ای را به خود اختصاص داده است. یکی از مؤثرترین ترکیبات موجود در سیر آلیسین نام دارد. سیر با دارا بودن ترکیبات مؤثر نظیر آلیسین یک درمان چربی خون محسوب می‌شود. به راحتی می‌توانید سیر را به عنوان چاشنی به غذا‌های خود اضافه کرده و غذا‌های خود را به یک غذای کاهش‌دهنده چربی خون تبدیل کنید. عصاره سیر هم می‌تواند‌تری گلیسرید خون را کاهش دهد. خواص سیر را در این مطلب بخوانید.
 
  • جو دوسر
خواص جو دوسر بسیار متنوع است. این گیاه یک منبع غنی از فیبری به نام بتا گلوکان است. این فیبر به صورت مستقیم بر روی کاهش کلسترول خون تأثیر دارد. بتا گلوکان در پوسته دانه‌های جو قرار داشته به همین دلیل برای دریافت این فیبر پر خاصیت و بهره‌مندی از فواید آن باید غلات کامل را مصرف کنید. مصرف بتا گلوکون سبب ایجاد یک ماده ژل مانند در معده می‌شود. این ژل در روده به کلسترول و صفرا که ماده‌ی متشکله از کلسترول است متصل شده و به این ترتیب جذب کلسترول از روده به خون را کاهش می‌دهد. 
 
  • لیمو
از خواص لیمو ترش چه می دانید؟ تحقیقات انجام شده در خصوص اینکه برای چربی خون چی خوبه نشان‌دهنده تأثیرات مفید آب لیمو طبیعی بر روی کاهش کلسترول خون و افزایش سلامت قلب و عروق است. تأثیرات زیاد لیمو بر روی کاهش چربی خون به دلیل ویتأمین C و فلانوئید‌ها هست که دو مورد از ترکیبات اصلی لیمو محسوب می‌شوند. آب لیمو طبیعی را با عسل و سیر ترکیب کنید تا بهترین دمنوش برای چربی خون تهیه شود.
 
مصرف عسل و سیر بیشتر به بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی پیشنهاد می‌شود زیرا علاوه بر کاهش چربی خون این ترکیب فشار خون را هم کاهش می‌دهد. از دیگر ترکیبات مغذی موجود در لیمو هم می‌توان به پتاسیم، لیمونن و آنتی اکسیدان‌های لیمو اشاره کرد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهند. 
 
  • کلم بروکلی
کلم بروکلی از جمله سبزیجات پر خاصیتی است که برای داشتن بدن سالم‌تر بهتر است آن را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. مصرف این گیاه خوش مزه می‌تواند برای درمان چربی خون مؤثر بوده و میزان چربی خون را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد. تحقیقات انجام شده نشان‌دهنده تأثیر 6 درصدی مصرف کلم بروکلی بر روی کاهش کلسترول است. کلم بروکلی همانند دیگر سبزیجات فیبر بالایی دارد و فیبر موجود در آن به اسید‌های صفراوی موجود در دستگاه گوارش متصل شده و از این طریق کلسترول را کاهش می‌دهد. 
کاهش چربی بدن با کلم بروکلی
  • گردو
آجیل‌ها و دانه‌ها نظیر بادام و گردو سرشار از فیبر و اسید‌های چرب اشباع نشده هستند که این ترکیبات سبب متعادل‌سازی کلسترول خون می‌شود. 
 
در ادامه با بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون آشنا شده و اطلاعات بیشتری در خصوص دیگر روش‌های کاهش چربی خون کسب خواهید کرد. 
 

برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم

حتما برای شما سوال پیش آمده که برای چربی خون چی خوبه؟ باید در نظر داشت که استفاده از برنامه غذایی مناسب برای کاهش چربی خون و مواد غذایی موثر در کاهش سریع چربی خون بسیار با اهمیت است، این مواد عبارت هستند از:

  • حبوبات
  • آووکادو
  • مغزها به‌خصوص بادام و گردو
  • ماهی‌های چرب مثل سالمون و ماهی تن
  • غلات کامل به‌خصوص جو و جو دوسر
  • شکلات تلخ و کاکائو
  • سیر
  • چای سبز
  • سبزیجات پهن برگ
  • روغن زیتون خالص
  • لبنیات کم‌چرب

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا در برنامه غذایی برای کاهش سریع چربی خون از برخی مواد غذایی حاوی چربی همچون انواع ماهی‌های چرب همچون سالمون و ماهی تن نام بردیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، چربی به‌ طور طبیعی در خون وجود دارد و نمی‌توان آن را به‌طور کامل از رژیم لاغری و رژیم غذایی حذف کرد، زیرا بدن از چربی برای عملکردهای بسیار زیادی همچون تولید انرژی، ضربه‌گیری و... استفاده می‌کند. به همین دلیل منظور از کاهش چربی خون، مصرف چربی‌های سالمی است که سبب افزایش میزان HDL یا کلسترول خوب در بدن می‌شود. این کلسترول برخلاف LDL یا کلسترول بد برای بدن بسیار ضروری است و با افزایش آن نه‌تنها بدن می‌تواند از خواص آن بهره‌مند شود، بلکه به دفع LDL از بدن نیز کمک می‌نماید.

بنابراین در کنار مصرف غذاهای بدون چربی شامل پروتئین‌های و به‌ خصوص پروتئین‌ها گیاهی و همچنین فیبر، نیازمند دریافت چربی سالم در یک برنامه غذایی برای چربی خون هستیم. حتی بسیاری از رژیم‌های غذایی وجود دارند که به دلیل مطالعاتی که روی واکنش‌های بدن انجام شده است، در آن‌ها از مصرف چربی سالم به میزان زیاد استفاده می‌شود و به میزان کمتری از پروتئین استفاده شده و مصرف کربوهیدرات را به حداقل می‌رسانند. بهترین و معروف‌ترین این رژیم‌ها رژیم کتو یا کتوژنیک است.

بهترین دمنوش برای چربی خون

بهترین دمنوش برای چربی خون

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون آب گوجه‌فرنگی، آب انار، آبغوره و آب معمولی به مقدار زیاد است. باید در نظر داشت مصرف برخی از انواع نوشیدنی‌های همچون نوشیدن نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های الکلی، نوشابه‌های انرژی‌زا، آب‌میوه‌های مصنوعی در بالا بردن چربی خون است و باید در صورت ابتلا به چربی خون، از مصرف آن‌ها خودداری نمود.

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

بهترین دمنوش برای چربی خون را نمی‌توان به‌صورت یک نوع دمنوش نام برد، بلکه دمنوش‌هایی شامل موارد زیر، می‌توانند در کاهش چربی خون موثر باشند:

  • زنجبیل و پوست نارنگی
  • آویشن
  • شوید (تخم شوید)
  • برگ کاسنی
  • زنیان و عناب
  • خارمریم

دمنوش‌هایی که گفته شد، هرکدام می‌تواند بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون باشد که تا حدودی به ذائقه و طبع شما نیز بستگی دارد. طب سنتی نه‌تنها از طبع افراد برای کمک به کاهش چربی خون استفاده می‌کند، بلکه برای هرکدام از این مواد خواصی را ذکر می‌کند که می‌تواند در افزایش متابولیسم ویا به‌طور مستقیم در شکستن چربی‌ها موثر باشند. برای مثال زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که برای کاهش وزن از آن بسیار استفاده می‌کنند و به دلیل طبع گرمی که دارد به افزایش متابولیسم در بدن افراد کمک می‌کند که در نتیجه‌ی آن سبب کاهش چربی خون می‌شود. جالب است بدانید استفاده از پوست مرکبات به‌خصوص پوست پرتقال که به‌صورت خلال شده در انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود، چنانچه با سطح سفید داخلی آن همراه باشد، نه‌تنها به غذا طعم و عطر بهتری می‌دهد، بلکه به کاهش سریع چربی خون غذا نیز کمک می‌نماید.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با خواص چای ترش برای لاغری کلیک کنید.
 

درمان قطعی چربی خون

6 درمان خانگی چربی خون

  1. حرکت کردن در طول روز

30 تا 60 دقیقه ورزش در روز بخش مهمی از زندگی سالم است.فعالیت بدنی منظم همراه با کمک به کاهش فشار خون، به خلق و خو، قدرت و تعادل شما کمک می کند. خطر ابتلا به دیابت و سایر انواع بیماری های قلبی را کاهش می دهد.اگر برای مدتی غیر فعال بوده اید، با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی ایمن صحبت کنید. به آرامی شروع کنید، سپس به تدریج سرعت و دفعات تمرینات خود را افزایش دهید.طرفدار ورزشگاه نیستید؟ ورزش خود را بیرون ببرید. به پیاده روی، دویدن یا شنا بروید و همچنان از مزایای آن بهره مند شوید. مهم حرکت کردن است!منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA) همچنین توصیه می‌کند که حداقل دو روز در هفته فعالیت‌های تقویت عضلات را انجام دهید. می‌توانید وزنه‌برداری، انجام تمرینات فشاری یا انجام هر ورزش دیگری را که به ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک می‌کند، امتحان کنید.
 
  1. داشتن برنامه غذایی
پیروی از رژیم غذایی رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا می تواند فشار خون شما را تا 11 میلی متر جیوه سیستولیک کاهش دهد. رژیم غذایی شامل موارد زیر است:
 
  • خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل
  • خوردن لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، ماهی و آجیل
  • حذف غذاهایی که دارای چربی های اشباع شده بالایی هستند، مانند غذاهای فرآوری شده، محصولات لبنی پرچرب و گوشت های چرب
  • همچنین به کاهش مصرف دسرها و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه کمک می کند.

پیروی از برنامه غذایی برای کاهش چربی خون

  1. استفاده کم و یا کنار گذاشتن نمک 
حداقل نگه داشتن سدیم مصرفی می تواند برای کاهش فشار خون حیاتی باشد.در برخی افراد، زمانی که بیش از حد سدیم می خورید، بدن شما شروع به حفظ مایعات می کند. این منجر به افزایش شدید فشار خون می شود. مصرف سدیم خود را بین 1500 میلی گرم  تا 2300 میلی گرم در روز محدود کنید. این مقدار کمی بیشتر از نصف قاشق چایخوری نمک خوراکی است.برای کاهش سدیم در رژیم غذایی خود، نمک را به غذا اضافه نکنید. یک قاشق چایخوری نمک خوراکی 2300 میلی گرم سدیم دارد!به جای آن از گیاهان و ادویه جات برای طعم دادن استفاده کنید. غذاهای فرآوری شده نیز معمولاً مملو از سدیم هستند. همیشه برچسب مواد غذایی را بخوانید و در صورت امکان جایگزین های کم سدیم را انتخاب کنید.
 
  1. کاهش وزن و یا رژیم لاغری 
وزن و فشار خون دست به دست هم می دهند. از دست دادن تنها 4.5 کیلوگرم می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند.این فقط عدد در مقیاس شما نیست که مهم است. مراقبت از دور کمر نیز برای کنترل فشار خون بسیار مهم است.چربی اضافی دور کمر شما که به آن چربی احشایی می گویند، مشکل ساز است. تمایل دارد اندام های مختلف شکم را احاطه کند. این می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی، از جمله فشار خون بالا شود.به طور کلی، مردان باید اندازه دور کمر خود را کمتر از 101.6 سانتی متر نگه دارند. زنان باید کمتر از 88.9 سانتی متر را هدف بگیرند.
 
  1. پرهیز مصرف دخانیات
هر سیگاری که می کشید فشار خون را برای چند دقیقه پس از اتمام موقتاً افزایش می دهد. اگر به شدت سیگاری هستید، فشار خون شما می تواند برای مدت طولانی بالا بماند. افراد مبتلا به فشار خون بالا که سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته هستند. حتی دود سیگار می تواند شما را در معرض خطر افزایش فشار خون و بیماری قلبی قرار دهد. جدای از فواید متعدد دیگر برای سلامتی، از فواید ترک سیگار می تواند به بازگشت فشار خون به حالت عادی کمک کند. امروز به مرکز ترک سیگار ما مراجعه کنید تا اقداماتی را برای ترک سیگار انجام دهید.
 
  1. کاهش استرس
در دنیای پرشتاب امروزی که پر از تقاضاهای فزاینده است، کاهش سرعت و آرام کردن آن ممکن است سخت باشد. مهم است که از مسئولیت های روزانه خود دور شوید تا بتوانید استرس خود را کاهش دهید.استرس می تواند به طور موقت فشار خون شما را افزایش دهد.
 
مقدار زیاد آن می تواند فشار شما را برای مدت طولانی نگه دارد.این به شناسایی محرک استرس شما کمک می کند. ممکن است شغل، رابطه یا امور مالی شما باشد. هنگامی که منبع استرس خود را شناختید، می توانید سعی کنید راه هایی برای رفع مشکل پیدا کنید.شما همچنین می توانید اقداماتی را برای کاهش استرس خود به روشی سالم انجام دهید. سعی کنید چند نفس عمیق بکشید، مدیتیشن ورزش پیلاتس یا یوگا انجام دهید.

برای کاهش سریع چربی خون چی بخوریم

درمان قطعی چربی خون

پس از استفاده از مواد غذایی، دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های ذکر شده در بالا، بهترین روش برای کاهش سریع چربی خون، روش صحیح زندگی است. برای این منظور باید سعی کنید مقدار شادی در زندگی شما افزایش یافته و نگرش مثبت خود را به زندگی بالا ببرید: ورزش و پیاده روی روزانه، کمک به دیگران، نیایش، دعا و مدیتیشن  برای آرامش و شادی در کاهش چربی خون بسیار موثر است؛ همچنین دوری از استرس و فشارهای روزمره،  داشتن خواب کافی و شبانه، گردش در طبیعت (پارک)، گوش کردن به موسیقی شاد، استفاده از لباس‌های راحت دارای الیاف طبیعی، خنده، خواندن کتاب‌های سرگرم‌کننده، انجام سرگرمی یا فعالیت دلخواه (نقاشی، خطاطی، کشاورزی، مجسمه‌سازی، و...) در کاهش چربی خون بسیار موثر است .

چنانچه دارای چربی خون هستید بهتر است که با پزشک مشورت کرده و چنانچه دارای بیماری زمینه‌ای هستید، ابتدا به معالجه آن بپردازید. با این وجود ممکن است چربی خون شما ناشی از اضافه وزن و چاقی باشد و نیاز داشته باشید برای درمان قطعی چربی خون از رژیم‌های لاغری اصولی کمک بگیرید که غفاری دایت به شما در این زمینه کمک می‌کند. به عنوان مثال با آموختن طرز تهیه غذای رژیمی و جایگزین کردن آن به جای غذاهای پر روغن و مضر روزانه وزن خود را کاهش داده و همچنین کاهش وزن خود را تثبیت می کنید. همچنین در کنار کاهش حجم، نباید از مصرف غذاهای سالم و رساندن انواع مواد مغذی مورد نیاز به بدن خود غافل شوید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. رژیم‌های بهاره غفاری برای محقق کردن این اهداف و کمک به شما برای رسیدن به تناسب اندام، نه‌تنها به شما رژیم غذایی اصولی ارائه می‌دهد، بلکه در کنار آن می‌توانید از پیگیری منظم مشاور تغذیه خود و همچنین دریافت ورزش نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی دریافت برنامه غذایی کلیک نمایید.

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (99 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه