مهم ترین خواص هلو برای لاغری و مضرات هلو را بدانید!

هلو میوه ای درختی است که به عنوان یک میوه فصل گرما از گروه گلسرخیان شناخته می شود و بومی کشور چین است و این کشور به عنوان بزرگ ترین کشور در تولید این میوه شناخته می شود. هلو یا شفتالو میوه ای با پوست مخملی و پرزدار و همچنین گوشتی است و عطری و بوی جالبی دارد و بر اساس نوع گوشت آن به چند دسته مختلف مانند هلوی انجیری ، بلخی و هلندری که به زردآلو شباهت بسیار دارد و حتی شلیل که نوع بدون پرز و هسته جدایی از هلوها هستند تقسیم می‌شود. در غفاری دایت با خواص هلو برای ریه و مضرات هلو آشنا می‌شویم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید تا بدانید خواص هلو خشک چیست. مهم ترین خواص هلو برای لاغری و مضرات هلو را بدانید!

خواص هلو برای بدن

 

خواص هلو برای بدن

هلو دارای خواص بسیاری برای سلامت بدن است، از جمله خواص این میوه می‌توان به درمان کلسترول بالا، اضافه وزن، سرطان، بیماری های دستگاه عصبی انسان و استاز خون اشاره کرد.

این میوه باعث سلامت پوست  سالم و تقویت سیستم عصبی شما شده و استخوان‌ها و دندان‌های شما را محکم‌تر می‌سازد. این میوه دارای آنتی اکسیدان‌های مختلف است که در دوران حاملگی بسیار مفید است و دارای خواص ضدپیری و سم زدایی بدن است.

 

خواص هلو برای ریه

هلو سرشار از ترکیبات فنولیک و کاروتنوییدی است که خواص ضدتومور و ضدسرطانی دارد و به مبارزه با انواع سرطان‌ها ازجمله سرطان سینه، ریه و روده کمک می‌کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد موجود در ریه مانند لوتئین خاصیت ضد التهابی بالایی به این میوه داده است که می‌تواند در سلامت و بهبود ریه، به‌عنوان مثال در درگیری با بیماری کرونا مفید باشد. به علاوه با خاصیت افزایش ایمنی و سیستم عصبی کمک زیادی در سلامت بدن انسان خواهد کرد. بنابراین یکی از خواص هلو برای برای کرونا، کمک به سلامت ریه است.

خواص هلو در طب سنتی

هلو در طب سنتی از مواد غذایی با مزاج  سرد و تر است که سردی و تری آن از نوع شفتالو بیشتر بوده و رطوبت دهنده و نرم کننده‌ی شکم است.

اگر از این میوه به شکل صحیح استفاده شود، مانع از بروز یبوست می‌شود و معمولا از برگه‌ها یا هلوی خشک شده برای پیشگیری و درمان یبوست استفاده می‌کنند. مصرف آن در فصول گرم به علت سرد و تری و رطوبت بخشی، سبب تسکین حرارت ناشی از غلبه خون و رفع تشنگی‌ می‌‌شود.

همچنین هلو بوی بد دهان را از بین می‌برد و تقویت کننده و محرک قوای جنسی است. این میوه در افرادی با  مزاج‌های گرم، سبب تحریک اشتها می‌شود.

البته در طب سنتی برای پیشگیری از علائم نفخ و رفلاکس معده، در افرادی که مستعد آن هستند، توصیه شده است از خواص زردآلو یا هلوی تازه از برگه خشک آن‌ها استفاده شود.

 

خواص هلو برای پوست

هلو به دلیل داشتن ویتامین C فراوان از بدن انسان در برابر رادیکال‌های آزاد و نور خورشید مراقبت کرده و باعث سلامت پوست می‌شود. میوه درخت هلو دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌های زاگزانتین و لوتئین است که اثرات ضد التهابی دارند و از ملتهب شدن غیر عادی سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.

 میوه هلو باعث می‌شود تا از مرگ ‌سلول‌ها جلوگیری شود و باعث مرطوب شدن و طراوت پوست شما می‌گردد.

همچنین هلو منبع زیادی از بتاکاروتن را در خود جای داده است؛ این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود که ویتامین A باعث می‌شود تا قوه بینایی شما تقویت شود و مانع از بروز بیماری‌های چشمی و آب مروارید می‌گردد.

 

خواص هلو برای کبد

یکی از خاصیت‌های مهم هلو برای بدن این است که می‌تواند باعث پاک سازی و سم زدایی کبد شود که همین امر می‌تواند بدن را از بیماری‌های بسیاری محفوظ نگه دارد. اختلال کبد چرب سمی، بیماری است که در صورت درمان نشدن طولانی، بیماری‌هایی مثل میگرن و دیابت و سل ایجاد می‌کند.

 

خواص هلو خشک

خواص هلو خشک و خواص هلو تفاوتی با بکدیگر ندارند؛ تنها مسئله مهم این است که افرادی که به اسهال، نفخ یا رفلاکس مبتلا هستند؛ می‌توانند به جای استفاده از خواص هلو تازه از خواص هلو خشک استفاده کنند.

 

مضرات هلو

 

مضرات هلو

از مضرات هلو برای برخی از افراد این است که به آن آلرژی دارند و به همین دلیل با مصرف آن علائم آلرژی آن‌ها بروز می‌کند. همچنین افرادی که به ماده سولفیت آلرژی دارند نیز نباید از هلوی خشک استفاده کنند.

در صورت مصرف بیش از حد هلو، مضرات هلو می‌تواند شامل دارا بود آب، فیبر و پتاسیم باشد. پتاسیم موجود در هلو، در صورت مصرف بیش از حد، سبب ایجاد هیپرکالمی می‌شود که احساس ضعف، خستگی، افت فشار خون و گیجی را دارد. میزان بالای فیبر در این میوه نیز ممکن اس برای افرادی که به مشکلات روده‌ای و دستگاه گوارش مبتلا هستند ایجاد مشکل کند. افرادی که با مصرف آب، به دلیل عدم کارکرد صحیح کلیه‌ها، مشکل دارند، و نباید حجم زیادی آب بنوشند؛ بهتر است هلو را در میزان کم مصرف کنند.

 

خواص هلو انجیری برای لاغری

 

خواص هلو انجیری برای لاغری

هلو با وجود مقادیر بالایی از ریز مغذی‌های مفید، برای بدن دارای کالری ناچیزی است و درنتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. فیبر موجود در این میوه باعث کاهش کلسترول بد خون شده و فشارخون بالا را کنترل کرده و قند خون را تنظیم و هضم و دفع دستگاه گوارش را تسهیل می‌بخشد. میزان قند و چربی موجود در این میوه کم بوده و با افزایش سوخت‌وساز و حس سیری ناشی از وجود فیبر، باعث لاغری خواهد شد.

با این وجود همان‌طور که گفته شد، با مصرف بیش از حد هلو، مضرات هلو برای بدن ما ایجاد می‌شود. بنابراین تنها با مصرف هلو نمی‌توان به وزن ایده آل رسید. برای آن‌که به تناسب اندام و وزن مناسب برسید؛ لازم است از یک رژیم لاغری مناسب و اصولی پیروی کنید تا نه‌تنها نیازهای روزانه بدن شما را تامین کند؛ بلکه به شما کمک کند کالری مصرفی روزانه خود را تنظیم کرده و به هدف لاغری دست پیدا کنید. رژیم‌های بهاره غفاری این ویژگی‌ها را دارند و بدون حذف هیچ ماده غذایی از سبد تغذیه شما، کمک می‌کنند تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. از دیگر ویژگی‌ها این رژیم‌ها این است که مشاور شما به‌طور منظم شما را پیگیری می‌کند و می‌توانید با ثبت درخواست در فرم، این پیگیری را بیشتر و تخصصی‌تر نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (8 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه