طرز تهیه سوپ شیر با خامه و جو پرک در خانه

سوپ شیر یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین سوپ‌های تهیه شده با شیر است که به دلیل خواص بسیار زیاد در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک پیش غذا در رستوران‌ها سرو می‌شود. فواید گسترده این سوپ برای سلامتی باعث شده است تا دسته‌‌ای از افراد بخواهند با هدف تقویت جسم و روح خود این سوپ را در منزل تهیه کرده و نوش جان کنند. آیا به نظر شما پخت سوپ شیر رستورانی سخت و دشوار است یا خیر؟ طرز تهیه سوپ شیر چگونه است؟ طرز تهیه سوپ شیر با خامه و جو پرک در خانه

ارزش غذایی سوپ شیر

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا تقاضا برای پخت سوپ شیر بالا باشد، ارزش غذایی آن است. مواد تشکیل دهنده این سوپ باعث می‌شود تا آن سرشار از کلسیم و مواد معدنی باشد و بتواند در درمان بیماری‌های فراوانی مورد استفاده قرار گیرد.

این سوپ به دلیل داشتن ویتامین A، B، سلنیوم، روی، آهن و کلسیم برای درمان پوکی استخوان و کم خونی مفید است. در دوران سرماخوردگی و ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌توان از این سوپ برای کاهش گلودرد و تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه سوپ جو پرک

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر

قبل از اینکه به بحث و گفت و گو پیرامون طرز تهیه سوپ شیر در منزل بپردازیم، لازم است تا مواد اولیه زیر را برای 4 نفر آماده کنید.

 

مواد لازم

میزان مواد لازم

جعفری

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به اندازه کافی

روغن و زردچوبه

به اندازه کافی

شیر

نیم لیتر

قارچ

۲۵۰ گرم

سینه مرغ

نصف یک سینه کامل

جو پرک

۱۰۰ گرم

هویج

۱ عدد متوسط

پیاز

۱ عدد متوسط

آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری

 

 

روش پخت سوپ شیر خوشمزه و مجلسی با جو پرک و خامه

پس از آماده سازی مواد اولیه لازم، برای تهیه سوپ شیر خوشمزه ضروری است مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و پیاز پوست کرده را به 4 بخش تقسیم کرده و درون آن بریزید. سپس گوشت مرغ، نمک و فلفل و همچنین مقداری آب اضافه کرده و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

پس از اینکه آب شروع به قل خوردن کرد حرارت را کم کنید.

 

مرحله دوم

در دومین مرحله هنگامی که آب درون قابلمه جمع و گوشت مرغ مغز پخت شد، حرارت را خاموش کرده و بگذارید قابلمه سرد شود. سپس پیاز را خارج کرده و دور بریزید.

 

مرحله سوم

گوشت مرغ را از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد کنید. در این مرحله نیاز است هویج را بشویید و رنده درشت کنید. لازم به ذکر است که امکان خرد کردن نگینی هویج نیز وجود دارد.

 

مرحله چهارم

مقداری جو پرک را به همراه هویج به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید و بر روی حرارت قرار دهید. حرارت شما باید ملایم باشد و دائما محتویات درون قابلمه را هم بزنید تا ته نگیرد.

 

مرحله پنجم

در پنجمین مرحله از طرز تهیه سوپ شیر با مرغ لازم است تا پس از لعاب دار شدن جو پرک، شیر و مرغ ریش ریش را به قابلمه اضافه کرده و به مدت 30 دقیقه بگذارید بر روی حرارت باشند.

 

مرحله ششم

در یک تابه مقداری قارچ را با روغن کم تفت می‌دهیم و پس از اضافه کردن آبلیمو به قابلمه حاوی مواد سوپ‌ اضافه می‌کنیم. در این مرحله نیاز است تا فلفل سیاه و نمک را نیز آماده کنیم.

 

مرحله هفتم

اجاره ندهید سوپ شیر شما زیاد بر روی حرارت بمانید. آن را در ظرف مخصوص سوپخوری ریخته و با جعفری تزیین کنید. حالا می‌توانید این آش خوشمزه و خوش طعم را نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص درمانی جعفری چیست؟

نکات خوشمزه شدن سوپ شیر

برای خوشمزه‌تر شدن سوپ شیر در هنگام آشپزی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  • از قرار دادن سوپ بر روی حرارت زیاد جلوگیری کنید تا سوپ شما سریع نبندد. اگر سوپ شما سفت شد بسته به زائقه‌ خود می‌توانید مقداری شیر اضافه کنید.

 

  • از پسته و بادام نیز می‌توان برای خوشمزه‌تر و خوش طعم کردن این سوپ استفاده کرد.

 

  • اگر به خامه علاقه زیادی دارید، می‌توانید هم زمان با اضافه کردن شیر، خامه نیز اضافه کنید. البته امکان مصرف خامه در کنار این سوپ نیز وجود دارد.

 

  • اگر علاقه چندانی به گوشت مرغ ندارید، با خیال راحت می‌توانید آن را حذف کنید.

سوپ قارچ و شیر برای لاغری

آیا سوپ شیر برای لاغری مفید است؟

بله سوپ شیر یک پیش غذای رژیمی محسوب می‌شود که می‌تواند با ایجاد احساس سیری به کاهش وزن شما کمک کند. برای دریافت رژیم درمانی لاغری مختص خود می توانید با کارشناسان تغذیه غفاری دایت مشورت نمائید. همچنین جهت دریافت برنامه غذایی از بخش رژیم من اقدام نمائید. 

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه سوپ های رژیمی برای لاغری


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (1 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه