طرزتهیه سوپ قارچ خوشمزه را اینجا بخوانید!

سوپ قارچ یکی از محبوب‌ترین سوپ‌ها است و از جمله سوپ‌های مجلسی به حساب می‌آید. از سوپ قارچ می‌توان به عنوان یک پیش‌غذای مناسب و مجلسی استفاده کرد. سوپ قارچ را می‌توان با گوشت مرغ و بدون گوشت مرغ تهیه کرد که از این نظر برای افرادی‌که گیاه خوار هستند نیز انتخاب مناسبی است. سوپ قارچ در واقع یک نوع سوپ بین‌المللی است و در منوی بیشتر رستوران‌های دنیا پیدا می‌شود. سوپ قارچ و انواع سوپ قارچ یک غذای مناسب برای روز‌های سرد زمستان هستند و می‌توان در کنار سوپ قارچ نان نیز میل کنید تا برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد. در ادامه به بررسی و معرفی انواع سوپ قارچ و طرز تهیه سوپ قارچ می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با سوپ قارچ است به بررسی انواع سوپ قارچ، طرز تهیه سوپ قارچ ساده و طرز تهیه سوپ شیر و قارچ مجلسی می‌پردازیم. طرزتهیه سوپ قارچ خوشمزه را اینجا بخوانید!

انواع سوپ قارچ

 

انواع سوپ قارچ

سوپ قارچ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین قارچ‌ها است که دستورپخت‌های متفاوتی برای سوپ قارچ معرفی شده است. از جمله انواع سوپ قارچ می‌توان به موارد مانند سوپ قارچ ساده، سوپ قارچ و مرغ، سوپ هویج و قارچ و سوپ قارچ و سبزیجات اشاره کرد. در ادامه به معرفی دو مورد طرز تهیه سوپ قارچ می‌پردازیم.

 

طرز تهیه سوپ قارچ ساده

یکی از انواع سوپ قارچ، سوپ قارچ سفید و ساده است. مواد لازم برای پخت این نوع از سوپ قارچ عبارتند از:

  • چهار یا پنج قاشق غذاخوری آرد برای غلیظ کردن سوپ 
  • هشت پیمانه آب
  • دو پیمانه آب و یا آب سبزیجات
  • نهصد گرم قارچ
  • سه تا چهار عدد سیب زمینی با اندازه متوسط
  • دو و نیم پیمانه شیر و یا یک پیمانه شیر و یک پیمانه خامه
  • یک عدد هویج بزرگ رنده شده
  • یک عدد پیاز با اندازه متوسط رنده شده ریز
  • سه قاشق غذاخوری کره
  • دو قاشق چای‌خوری ادویه
  • نمک و فلفل سیاه به میزان مورد نیاز
  • یک سوم پیمانه جعفری یا شوید و یا هر دو

دستور پخت تهیه سوپ قارچ ساده به صورت مرحله به مرحله به شکل زیر است :

مرحله اول

در این مرحله سیب زمینی‌ها را شسته و پوست کنده و خرد می‌کنیم. سپس سیب زمینی ها را همراه با هشت پیمانه آب و دو پیمانه آب مرغ در قابلمه‌ای با اندازه مناسب بریزید. اجازه دهید برای مدت زمانی سیب زمینی‌ها جوش بخورند و بپزند.

مرحله دوم

در حین مدت زمان پخت سیب زمینی‌ها قارچ‌های خرد شده داخل تابه‌ای نچسب بر روی حرارت ملایم تفت دهید تاکمی نرم و قهوه‌ای شوند. این قارچ‌های تفت داده شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید و برای مدت زمان پنج تا هشت دقیقه ادامه دهید.

مرحله سوم

در تابه‌ای که قارچ‌ها را تفت دادید به اندازه سه قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و بعد از اینکه کره با حرارت گاز آب شد، پیاز و هویج رنده شده را به کره اضافه کنید و تفت دهید تا زنانی که پیاز و هویج شما طلایی شوند. بعد از اینکه پیاز و هویج تفت خوردند آن‌ها را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله دو و نیم پیمانه شیر را همراه با چهار قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید تا یک ترکیب صاف و یکدست حاصل شود. این ترکیب یکدست حاصل را به قابلمه سوپ اضافه کنید. فلفل و نمک سیاه و ادویه ( افزودن ادویه اختیاری است) را برای طعم دار کردن سوپ اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله یک سوم پیمانه جعفری خرد شده و یا شوید خرد شده و یا هر دو را به سوپ اضافه کنید. اجازه دهید سوپ جوش آمده و چند قل بخورد و کنترل کنید که سیب زمینی‌ها پخته باشد. سوپ شما آماده‌ است و می‌توانید سوپ قارچ ساده خود را سرو کنید.

 

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ مجلسی

یکی دیگر از انواع سوپ قارچ، سوپ شیر و قارچ مجلسی است که در ادامه به معرفی دستورپخت سوپ شیر و قارچ می‌پردازیم.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ شیر و قارچ برای چهار نفر عبارتند از:

  • یک عدد سینه مرغ
  • یک عدد هویج با اندازه متوسط
  • دویست و پنجاه گرم قارچ
  • صد گرم جو پرک
  • نیم لیتر شیر
  • یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو
  • دو عدد پیاز با اندازه متوسط
  • یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • روغن مایع به میزان مورد نیاز
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان مورد نیاز

مراحل طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به صورت زیر است:

مرحله اول

برای شروع، ابتدا در مرحله اول سینه مرغ را شسته و همراه چهار لیوان آب، یک عدد پیاز چهار قاچ شده و نمک در یک قابلمه روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آمده و بعد از اینکه آب به جوش آمد شعله گاز را کم کنید تا سینه مرغ به آرامی بپزد. بعد از اینکه سینه مرغ شما پخت آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید کمی سرد شود و بعد آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم

پیاز‌ را پوست کنده و به خوبی بشویید. سپس آن را به صورت نگینی و در اندازه کوچک خرد کنید. یک قابلمه با اندازه مناسب روی شعله گاز قرار دهید و در آن مقداری روغن مایع بریزید تا داغ شود. پس از داغ شدن روغن پیاز‌های نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و همراه با روغن تفت دهید.

بعد از اینکه پیاز کمی نرم و سبک شد و حالت شیشه‌ای به خود گرفت کمی زردچوبه اضافه کنید و همراه با پیاز‌ها تفت دهید.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را شسته و پوست بگیرید و به صورت نگینی و ریز خرد کنید. هویج خرد شده را همراه با جو پرک به قابلمه پیاز اضافه کنید و بعد آب مرغ را صاف کرده و آب مرغ صاف شده را نیز به قابلمه پیاز اضافه کنید. شعله گاز را کم کنید تا جو پرک با حرارت ملایم لعاب بیندازد.

مرحله چهارم

بعد از افزودن جو پرک مدام باید سوپ را هم بزنید تا سوپ شما ته نگیرد. پس از اینکه جو پرک لعاب انداخت شیر و مرغ ریش ریش شده به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست دقیقه دیگر سوپ پخته و شیر به خورد مواد موجود در سوپ برود.

مرحله پنجم

قارچ‌ها را به صورت دلخواه خرد کنید و با مقداری روغن یا کره در یک تابه تفت دهید تا قارچ نرم شود. به قارچ‌ها کمی آبلیمو اضافه کنید تا رنگ آن‌ها سفید شود و سیاه نشود. بعد از اینکه قارچ‌ها نرم شدند آن‌ها را به سوپ اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را نیز به سوپ اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

مرحله ششم

پس از اینکه سوپ به غلظت مدنظرتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نژر خود سرو کنید. برای زیبا‌تر شدن و طعم بهتر سوپ شیر و قارچ مجلسی خود آن را با خامه و جعفری خرد شده تزئین کنید.

 

طرز تهیه سوپ قارچ ساده

 

سوپ قارچ و رژیم غذایی

سوپ یکی از غذاهای رژیمی است که نه‌تنها روغن اضافی نداشته و برای سلامتی مفید است بلکه چنانچه در مصرف آن اصول را رعایت کرده و افراط نکنیم، می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک نماید. با این وجود نمی‌توان در همه وعده‌های غذایی سوپ میل کرد و به‌جز افرادی که به دلایل مختلفی همچون انجام عمل جراحی مجبور هستند مدتی غذاهای آبکی میل کنند، افراد دیگر، نباید همواره سوپ میل کنند، زیرا سبب می‌شود دستگاه گوارش آن‌ها به مشکل بخورد. این میزان درست و متعادل از غذاها، در یک رژیم اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری ذکر شده است و تفاوتی نمی‌کند به چه نوع رژیم غذایی نیاز داشته باشید، رژیم لاغری، رژیم افزایش وزن، رژیم تثبیت وزن و یا رژیم شکست استپ وزنی، می‌توانید یک رژیم اصولی و سالم داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه