طرز تهیه سوپ جو پرک به روش رستورانی در منزل

سوپ جو پرک یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین سوپ‌هایی است که در سراسر جهان به دلیل طعم فوق‌العاده و خواص و مزایای بسیار زیادی که دارد، مورد توجه قرار گرفته است. این سوپ فوق‌العاده در بسیاری از مهمانسراها و رستوران‌ها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. به همین دلیل این سوال مهم مطرح می‌شود که طرز تهیه سوپ جو پرک چگونه است؟ آیا می‌توان این سوپ را در منزل تهیه کرد یا خیر؟ برای تهیه سوپ نام برده چه مواد غذایی لازم است؟ طرز تهیه سوپ جو پرک به روش رستورانی در منزل

ارزش غذایی سوپ جو پرک

سوپ جو پرک، غذایی با ارزش غذایی بالا و فواید متعدد برای سلامتی است. این سوپ منبع غنی از کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کالری و چربی کمی دارد و می‌تواند به عنوان یک وعده کامل یا پیش غذای لذیذ، به خصوص در فصل‌های سرد سال، مورد استفاده قرار گیرد.

این سوپ به دلیل فیبر بالا می‌تواند به موارد مهم زیر در جهت سلامتی کمک نماید:

  1. تنظیم قند خون
  2. بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  3. کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. همچنین این غذا به دلیل کالری و چربی کم، برای افراد دارای رژیم غذایی کم‌چرب و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، مناسب است. برای افزایش ارزش غذایی سوپ جو پرک می‌توانید از سبزیجات و حبوبات مختلف در پخت آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو پرک

مواد لازم برای تهیه سوپ جو پرک 

جهت تهیه سوپ جو پرک برای 4 نفر به مواد اولیه زیر نیاز است:

 

جو پرک

۱ پیمانه

سینه مرغ

½ سینه

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

هویج

۱ عدد بزرگ

سبزی سوپی

۴ قاشق غذاخوری

زرشک

۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

 

نحوه پخت سوپ جو پرک برای سرماخوردگی 

در ادامه به شما طرز تهیه سوپ جو پرک طی چند مرحله را خواهیم گفت:

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه انواع سوپ برای درمان سرماخوردگی را از این بخش بخوانید. 

 

مرحله یک

در اولین مرحله لازم است تا مقداری جو‌ پرک را کمی درون‌ آب بریزید و بگذارید خیس بخورد. سپس جو را به خوبی بشویید و کنار بگذارید. مقداری پیاز به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن به قابلمه بر روی حرارت اضافه می‌کنیم.

 

مرحله دوم

پیاز را تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل اضافه می‌کنیم. پیاز و ادویه را به قدری هم می‌زنیم تا با یکدیگر مخلوط شوند.

 

مرحله سوم

جو پرک و مقداری سینه مرغ را به قابلمه اضافه کرده و می‌گذاریم تفت بخورند. سپس چندین لیوان آب بر روی ترکیبات قابلمه اضافه کرده و اجازه می‌دهیم بر روی حرارت قل بخورند. در این فرایند نیاز است تا با استفاده از قاشق کف‌های روی سطح آب را جمع کنید و دور بریزید.

 

مرحله چهارم

در چهارمین مرحله از طرز پخت سوپ جو پرک کافی است حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا مرغ و محتویات درون قابلمه مغز پخت شوند.‌ هویج‌هایی که از قبل شسته‌اید را خرد کرده و در اندازه متوسط رنده‌ کنید و درون قابلمه بریزید. سپس یک قابلمه دیگر آماده می‌کنیم تا بعد از پخته شدن مرغ از آن استفاده کنیم.

 

مرحله پنجم

مرغ مغز پخت شده را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می‌کنیم. سپس به همراه سایر محتویات قابلمه اول به قابلمه دوم اضافه می‌کنیم و بر روی حرارت قرار می‌دهیم. کمی رب گوجه فرنگی نیز در یک قابلمه سرخ کرده و به محتویات اضافه می‌کنیم.

 

مرحله ششم

پس از گذشت چندین دقیقه مقداری سبزی آش خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم. در آخرین مرحله نیز زرشک، آبلیمو و نمک می‌افزاییم. تبریک می‌گوییم شما موفق به تهیه سوپ جو پرک شده‌اید. حالا می‌توانید سوپ را در ظرف دلخواه خود سرو و نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه

ترفندهای خوشمزه شدن سوپ جو پرک

ترفندهای خوشمزه‌تر شدن سوپ جو پرک

حالا که با طرز تهیه سوپ جو پرک آشنا شدید، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه می‌توان این سوپ جو را خوشمزه کرد؟ برای خوشمزه کردن این سوپ جو می‌توانید ترفندهای زیر را اجرا کنید:

 

  • تا حد امکان سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده نمایید تا طعم سوپ فوق‌العاده شود.
  • مقداری آبلیمو به سوپ‌ خود اضافه نمایید تا کمی ترش طعم شود.
  • اگر به دنبال غلیظ کردن سوپ جو پرک هستید، می‌توانید  دو قاشق آرد یا دو قاشق خامه را با کمی سرکه و آبلیمو مخلوط کرده و به سوپ اضافه کنید.

به طور کلی در فرایند آشپزی حوصله به خرج دهید و به دنبال سریع پختن آن نباشید.‌ زیرا غذایی که سر فرصت و با حوصله و با عشق تهیه شود، قطعا خواص بیشتری برای سلامتی خواهد داشت و خوشمزه تر خواهد بود. برای داشتن یک برنامه غذایی اصولی متناسب با بیماری ها یا فرم بدنی و طبع خود می توانید از بخش رژیم من در وبسایت غفاری دایت اقدام نمائید. 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (3 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه