10 دتاکس واتر فوق‌العاده برای کمک به لاغری

بررسی‌های علمی بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف آب و سایر مایعات می‌تواند به هیدراته شدن بدن کمک شایانی کند و موجب سلامت جسم و روح شود. دتاکس واتر نوشیدنی سم زدا است که با هدف هیدراته شدن بدن با ترکیب آب و میوه و سبزیجات ساخته می‌شود. این نوشیدنی بسیار فوق‌العاده و خوش طعم است و افراد زیادی مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند. 10 دتاکس واتر فوق‌العاده برای کمک به لاغری

افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن را دارند و همچنین کسانی که می‌خواهند به سلامت جسم و روح خود کمک کنند باید دتاکس واترهای مفیدی را انتخاب و در رژیم غذایی خود قرار دهند تا از مزایای آن برخوردار شوند. آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • دتاکس واتر چیست؟
  • ارزش غذایی دتاکس واتر
  • مزایای دتاکس واتر برای سلامت
  • محبوب‌ترین دتاکس واترها برای لاغری
  • ترکیب خیار و لیمو
  • زنجبیل و لیمو
  • چای سبز
  • هندوانه و نعنا
  • توت فرنگی و لیمو
  • گریپ فروت و رزماری
  • سیب و دارچین
  • پرتقال و لیمو و نعنا
  • سرکه سیب و دارچین
  • زغال اخته و لیمو

مطلب پیشنهادی: بهترین دمنوش برای کاهش وزن

دتاکس واتر چیست؟

منظور از دتاکس واتر نوشیدنی‌هایی است که از خیساندن یک یا چند میوه و سبزیجات در آب ساخته می‌شوند. این نوشیدنی‌ها به دلیل طعم فوق‌العاده و مزایای گسترده‌ای که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. کالری این نوشیدنی نزدیک به صفر است. به همین دلیل نیز قرار دادن آن در رژیم غذایی افراد ورزشکار گزینه مناسبی است.

لازم به ذکر است که این نوشیدنی را با انواع و اقسام میوه و سبزیجات می‌توان آماده‌سازی کرد.

دتاکس واتر چیست

ارزش غذایی دتاکس واتر

ارزش غذایی دتاکس واتر بسته به مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است. آنچه که در اکثر دتاکس واترها دیده می‌شود، کالری 0، پروتئین 0، چربی 0 و قند کم است. اکثر دتاکس واترهای محبوب منبعی غنی از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و فیبر محسوب می‌شوند. به همین دلیل نیز قادرند در کاهش وزن و همچنین تقویت سیستم ایمنی موثر واقع شوند.

بسیاری از افراد با هدف برخورداری از خواص بسیار زیاد دتاکس واتر سعی می‌کنند از این نوشیدنی به جای آب استفاده کنند. لازم به ذکر است که مصرف دتاکس واتر در فصول گرم سال می‌تواند تشنگی شما را رفع کند.

 

مزایای دتاکس واتر برای سلامتی

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که مصرف دتاکس واتر چه مزایایی دارد؟

توجه داشته باشید که مصرف این نوع نوشیدنی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. البته مزایای دتاکس واترها بسته به مواد اولیه متفاوت است. از مهم‌ترین مزایای این نوشیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سیستم ایمنی
  • تقویت قوای جنسی
  • بهبود هضم غذا
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  • سم‌زدایی بدن
  • کمک به سلامت کبد و کلیه
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش افسردگی و غم
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری سرطان
  • تقویت ویتامین‌های ضروری بدن
  • چربی‌سوزی و لاغری
  • سلامت قلب و ریه

 

محبوب‌ترین دتاکس واترها برای لاغری

تعداد دتاکس واترهایی که می‌توانید در منزل تهیه و نوش جان کنید، بسیار زیاد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه به معرفی چندین مورد از محبوب‌ترین دتاکس واترها برای لاغری بپردازیم. اگر قصد تهیه دتاکس واتر لاغری را دارید، آماده‌سازی موارد زیر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

۱- دتاکس واتر خیار و لیمو

دتاکس واتر خیار و لیمو یکی از بهترین دتاکس واترهای مخصوص لاغری محسوب می‌شود. شما می‌توانید طراوت و شادابی را با مصرف این نوشیدنی سم زدا و چربی سوز تجربه کنید. خیار و لیمو به افزایش متابولیسم و شادابی پوست شما کمک می‌کنند.

جهت تهیه این نوشیدنی کافی است خیار و لیمو را برش داده و به آب اضافه کنید. به مدت 10 تا 12 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود.

دتاکس واتر برای لاغری خوبه

۲- زنجبیل و لیمو

اگر به دنبال یک دتاکس واتر فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش چربی سوزی، کاهش التهاب، تسکین درد عضلات، دتاکس واتر زنجبیل و لیمو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این دتاکس واتر یکی از خوشمزه‌ترین و‌ خوش طعم‌ترین دتاکس واترهای مخصوص لاغری است که می‌تواند در ساخت یک اندام ایده‌آل به شما کمک کند.

افرادی که به دنبال یک نوشیدنی آرامبخش هستند نیز می‌توانند از این نوشیدنی استفاده کنند.

 

۳- دتاکس واتر با چای سبز

چای سبز خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. به همین دلیل نیز مصرف دتاکس واتر آن می‌تواند به افزایش متابولیسم، سم زدایی بدن، کاهش وزن کمک کند. این نوشیدنی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که می‌تواند به سلامت جسم و روح شما کمک کند. لازم به ذکر است که برای تهیه این نوشیدنی لازم است چای سبز را دم کرده و به آب اضافه کنید. سپس در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

 

۴- دتاکس واتر هندوانه و نعنا

در گرمای تابستان، طراوت و شادابی را با دتاکس واتر هندوانه و نعنا به بدن خود هدیه دهید. این نوشیدنی آبرسان و سم زدا، برای روزهای گرم سال ایده آل است. برای تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده کافی است مقداری هندوانه و نعنا را در آب قرار دهید و درون یخچال بگذارید.

آبرسانی بدن، سم زدایی بدن، افزایش شادابی پوست، کاهش وزن از مهم‌ترین مزایای این نوشیدنی رژیمی چربی سوز محسوب می‌شود.

 

۵- ترکیب توت فرنگی و لیمو

دتاکس واتر توت فرنگی و لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست شما کمک می‌کند. همین موضوع نیز باعث شده است تا افراد بسیاری مصرف این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

اگر شما نیز به توت فرنگی و لیمو علاقه بسیاری دارید و می‌خواهید از طعم فوق‌العاده آن برخوردار شوید، کافی است مقداری توت فرنگی و لیمو را به آب اضافه کرده و به مدت نیم روز درون یخچال بگذارد.

 

۶- گریپ فروت و رزماری

چربی سوزی قوی، کاهش اشتها و تنظیم قند خون از خواص دتاکس واتر گریپ فروت و رزماری است که به شما در تناسب اندام کمک می‌کند. این نوشیدنی همچنین طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل افراد زیادی با ترکیب کردن آب، گریپ فروت و رزماری و قرار دادن آن در یخچال سعی دارند این نوشیدنی را آماده سازی کنند. برای اطلاع بیشتر از خواص رزماری این مقاله از غفاری دایت را مطالعه کنید.

 

۷- سیب و دارچین

دتاکس واتر سیب و دارچین از دیگر نوشیدنی‌های مخصوص لاغری است که با تنظیم قند خون، کاهش کلسترول و سم زدایی بدن، سلامتی شما را تضمین می‌کند. شما می‌توانید این دتاکس واتر را در منزل با ترکیب کرده آب، سیب و دارچین و قرار دادن ترکیب آماده شده در یخچال بسازید.

 

۸- پرتقال و لیمو و نعنا

طعم دلنشین و خواص بی‌نظیر دتاکس واتر پرتقال و لیمو و نعنا، این نوشیدنی را به انتخابی محبوب تبدیل کرده است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی، افزایش شادابی پوست، سم زدایی بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید مقداری پرتقال و لیمو و نعنا را درون آب بریزید و در محیط یخچال قرار دهید تا بتوانید این نوشیدنی خاص را آماده کرده و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

 

۹- سرکه سیب و دارچین

اگر به دنبال یک نوشیدنی برای تنظیم قند خون، کاهش اشتها، سم زدایی بدن، چربی سوزی هستید، دتاکس واتر سرکه سیب و دارچین می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کافی است مقداری سرکه سیب را درون آب قرار دهید و دارچین اضافه کنید سپس درون محیط سرد یخچال قرار دهید تا از خواص آن برخوردار شوید. این دتاکس واتر برای استفاده در فصول گرم سال بسیار مناسب است.

 

۱۰- دتاکس واتر زغال اخته و لیمو

آنتی اکسیدان بالا، تقویت حافظه و سلامت قلب و عروق از خواص دتاکس واتر زغال اخته و لیمو است. این نوشیدنی مخصوص لاغری دارای طعمی ایده‌آل است که محبوبیت آن را نیز دوچندان کرده است.

اگر قصد آماده‌سازی این دتاکس واتر در منزل را دارید، کمی زغال اخته و لیمو را درون ظرفی پر آب بریزید و در یخچال قرار دهید تا نوشیدنی شما آماده شود.

مطلب پیشنهادی: رژیم مایعات برای لاغری و سم زدایی

نتیجه‌گیری

با مصرف این نوشیدنی می‌توانید به چربی‌سوزی بیشتر بدن خود کمک کنید. البته باید بدانید که مصرف دتاکس واتر به تنهایی نمی‌تواند موجب کاهش وزن و لاغری شود. شما در کنار مصرف این نوشیدنی باید به یک رژیم غذایی استاندارد پایبند باشید. چنانچه قصد دریافت رژیم غذایی متناسب با شرایط جسمی خود را دارید، کارشناسان و متخصصان تغذیه ما در غفاری دایت می‌توانند به شما کمک کنند. 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه