خواص قلم گاو و معجزه آن در سلامتی + طرز تهیه اصولی

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص بی‌نظیری برخوردار هستند. پروتئین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می‌شود. متخصصان تغذیه انگلیس بر این باورند که عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینواسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان‌سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است. عصاره استخوان گاو سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند. بنابراین آب قلم از پیری پوست جلوگیری می کند. درد مفاصل را تسکین می‌دهد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. خواص قلم گاو و معجزه آن در سلامتی + طرز تهیه اصولی

خواص قلم گاو برای بدن

عصاره قلم می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد. خوب است که برای تقویت اعضای بدن و بهبود سلامت خود عصاره و آب قلم را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید و از معجزه قلم گاو بهره مند شویداز خواص قلم گاو برای بدن و سلامتی می‌توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به استحکام استخوان و دندان ها
  • کمک به کاهش وزن
  • سلامت پوست
  • تقویت خلق و خو
  • ساختن ماهیچه
  • درمان التهاب
  • درمان سرماخوردگی و برونشیت
  • بهبود عملکرد کلیه و غده فوق کلیه
  • محکم و سالم‌تر کردن ناخن‌ها
  • بهبود عملکرد مغز
  • ضد تومور
  • ضد پیری
  • کاهش دیابت و قند خون
  • کمک به بهبود خواب
  • تسکین ورم و درد مفاصل
  • کاهش التهاب روده
  • محافظت از سلول‌ها
  • نرمال کردن اسید معده
  • کمک به تنظیم خونریزی بینی
  • مفید برای قاعدگی های سنگین
  • درمان زخم ها
  • درمان بواسیر
  • خونریزی مثانه 

آیا چربی قلم گاو برای کبد مضر است

آیا چربی قلم گاو برای کبد چرب مضر است ؟

کبد چرب بیماری اختلال مزمن و بدون علامت کبدی است که علت آن تجمع چربی و التهاب در کبد است. کبد چرب به علت غذای رژیمی ناسالم شایع است. افراد مبتلا به کبد چرب باید از خوردن چربی پرهیز کنند. قلم گاو حاوی مقادیر بالای چربی است و افرادی که درگیر با کبد چرب هستند نباید از آب قلم استفاده کنند.

آیا آب قلم چاق کننده است ؟

آب قلم نه تنها چاق کننده نیست بلکه تاثیر مثبتی در روند لاغری و کاهش وزن دارد. طبق تحقیقات انجام شده افراد چاق نسبت به افراد لاغر دارای مقادیر بیشتری از باکتری به نام فیرمیکوتس و مقادیری کمتری از باکتری به نام باکتریودتس را در دستگاه گوارش خود دارا هستند.  مقادیر بالای فیرمیکوتس باعث می‌شود که مقدار بیشتری کالری از غذا استخراج شود در نتیجه نسبت بالاتر فیرمیکوتس به باکتریودتس یکی از عوامل چاقی است.

خواص قلم برای بدن

قلم گاو و آب قلم حاوی مقادیر چشم گیری از ال-گلوتومین که یک آمینو اسید ضروری برای بدن و دستگاه گوارش است که عملکرد صحیح آن بسیار مفید و موثر است. ال-گلوتومین باعث کاهش باکتری  فیرمیکوتس در روده می‌شود و ارز این طریق به کاهش وزن کمک می کند. خوردن سوپ قلم گاو قبل از خوردن وعده غذایی سبب کم کردن وعده غذایی و درنتیجه مصرف کالری کم‌تر می‌شود و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

چگونه قلم گاو را بپزم ؟

طرز تهیه و پخت قلم بسیار ساده است. برای پختن قلم ابتدا باید آنها به تکه های کوچک‌تر خرد شوند که کار راحتی نیست و بهتر است قصاب برای شما این کار را بکند. قلم نصف شده وقتی می‌جوشد به راحتی عصاره و ژلاتین از آن خارج و وارد آب می‌شود. اگر قلم خرد شده نباشد پختن و خارج کردن عصاره و مغز آن کار سخت و دشواری خواهد بود.

قبل از اینکه شروع به پخت قلم کنید، ابتدا آنها را بشویید و بعد آن ها را در قابلمه گذاشته و تا بالاتر از سطح آنها آب بریزید. علاوه بر آن پیاز، سیر، هویج، ساقه کرفس، چند عدد برگ بو، یک چوب دارچین و کمی فلفل سیاه را نیز برای خلاص شدن از بوی بد آن به قابلمه اضافه کنید.

اگر همه این مواد را نداشتید، فقط آن‌هایی را که دارید اضافه کنید.

پیاز را پوست بگیرید و سالم به قلم اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز پختند، آن‌ها را له یا رنده کنید و مجدد به محتویات قبلی اضافه کنید تا طعم یکسانی به آب  قلم بدهد. در ابتدا از ادویه و نمک استفاده نکنید زیرا موجب دیرپز شدن قلم می‌شوند. با افزودن سرکه می‌توانیم آب قلم با کلسیم و پروتئین بیشتر داشته باشیم؛ نصف استکان سرکه اضافه می‌کنیم و این سرکه سبب جدا شدن کلسیم و بافت پروتئینی از قلم شده و این‌ها وارد عصاره مورد نظر می‌شوند.

برای پختن قلم ابتدا شعله گاز را زیاد می‌کنیم تا به جوش بیاید. بعد از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد شعله را کم کرده و در قابلمه را می‌گذاریم. شعله گاز باید آن قدر کم باشد که بعد از ۸ ساعت پختن، آب آن تمام نشود. مدت زمان پخت قلم بین ۸ تا ۱۰ ساعت است.

بعد از اینکه قلم‌ها کامل پختند و تمامی مغز و عصاره داخل قلم‌های خرد شده وارد آب شدند، به طوری که آب چرب شده و غلیظ می‌شود. اجازه دهید کمی سرد شود. سپس قلم‌ها را تکان دهید تا به طور کامل مغز آن خارج شود و داخل قابلمه بریزد. سپس همه مواد را بکوبید تا آب آن یکدست شود. یا اینکه می‌توانید آب قلم تهیه شده  را از صافی رد کنید که  در این صورت اگر استخوان خرد در داخل آب قلم باشد، به راحتی آن را جدا می‌کنید. در نهایت باید صبر کنید تا  غذا سرد شود و سپس ژلاتین باقی مانده را در اندازه‌های دلخواه بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید و در سوپ و خورشت های خود از آن استفاده کنید. بهتر است چربی روی قلم را بگیرید زیرا چربی آن خیلی زیاد است و اگر از چربی زیاد خوشتان نمی‌آید ممکن است اذیت شوید.

 

خواص قلم گاو

خواص قلم برای لاغری

همانطور که گفته شد، برخی از مواد غذایی که شاید به نظر چاق‌کننده هستند و چربی زیادی دارند، نه‌تنها چاق‌کننده نیستند، بلکه به دلیل داشتن خواص بسیار و مواد معدنی و ویتامین‌هایی برای سلامتی لازم بوده و می‌توانند در کاهش وزن موثر باشند. به همین دلیل خواص قلم برای لاغری و سلامتی بسیار زیاد است و بهتر است در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید و به‌خصوص برای کودکان تهیه نمایید. برخی از افراد که تحت رژیم‌های لاغری سخت قرار می‌گیرند اغلب به دلیل محدود کردن مواد خوراکی به میزان زیاد، دچار مشکلات سلامتی زیادی می‌شوند. به همین دلیل است که رژیم‌های بهاره غفاری به دلیل اصولی بودن و در نظر گرفتن سلامتی، در کنار تناسب اندام، طرفداران بسیاری دارند. با دریافت رژیم‌های بهاره غفاری نه‌تنها به تناسب اندام می‌رسید، بلکه هیچ ماده غذایی از رژیم شما حذف نمی‌شود و به دلیل تغذیه سالم و اصولی، سطح سلامت خود را ارتقا داده و تاثیر کاهش وزن را طولانی‌تر می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (27 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه