از خواص عرق بید برای تسکین درد طبیعی چه می دانید؟!

از دیگر نام‌های گیاه بید می‌توان به مواردی از جمله خلاف، صفصاف، فک، فیک، صفصات ابیض، بید مجنون، مجنون، بید دره، فوکا، وی، ویدار، بید بیدخشتی، صفصات مشفق، سیاه بید، بید سیاه، رشه بید، سرخ بید، دیو سفید، خلاف بری، سالیکس، سول، نیتا و فشفشه اشاره کرد. از گیاه بید به صورت عرق و دمنوش استفاده می‌کنند. عرق بید در واقع عصاره‌ی خالص یا آب غلیظ حاصل از شاخه و برگ درخت بید و همچنین پوست درخت بید گفته است که با روش تقطیر آب به دست میاد. عرق بید دارای خواص و فواید درمانی فراوانی است که در ادامه این مطلب از غفاری دایت به بررسی برخی از خواص عرق بید می‌پردازیم. از خواص عرق بید برای تسکین درد طبیعی چه می دانید؟!

خواص عرق بید

 

خواص عرق بید

طبع عرق بید سرد و تر است‌. از جمله خواص عرق بید می‌توان به تاثیر این داروی گیاهی در رفع حساسیت بینی و عطسه استنشاق عرق بید اشاره کرد. همچنین یکی از گزینه‌های درمانی برای درمان چرک گوش استفاده از عرق بید است. از جمله خواص شگفت انگیز و بی نظیر عرق بید می‌توان به مواردی از جمله درمان سردرد، بوی بد دهان، عفونت های دهان و دندان، رفع جوش و برفک زبان و دهان، تصفیه خون، درمان شوره سر، بلند شدن مو‌ها، درمان رماتیسم مصرفی، درمان شقاق، رفع تب، درمان بادسرخ، باز شدن مجاری ادرار، رفع حساسیت بینی و عطسه و علاج مالاریا اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق بید می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

عرق کاسنی

عرق بید و سلامت پوست

عرق بید دارای خواص شگفت انگیزی از جمله خواص قابض، ضد التهابی و تسکین دهندگی خود می‌تواند یک ماده‌ی موثر و مفید در مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوستی باشد عرق بید دارای اسید سالیسیلیک و BHA  است که از این رو عرق بید یک لایه بردار طبیعی است که برای درمان آکنه و جوش مورد استفاده قرار می گیرد. عرق بید می‌تواند موجب پاکسازی منافذ پوست و در عین حال حذف سلول‌های مرده شود. عرق بید دارای اسیدهای فنولیک از جمله سالیسین، سالیکورتین و فلاونوئیدها، تانن‌ها و مقادیر زیادی مواد معدنی است که همه‌ی این ترکیبات موجود در عرق بید در جوان سازی پوست تاثیرگذار و مفید هستند.

بیشتر بخوانید: خواص عرق بید برای تسکین درد طبیعی

عرق بید برای قاعدگی

درباره علت گرفتگی‌‌های قاعدگی می‌توان گفت که این گرفتگی‌ها نتیجه‌ی التهاب لایه‌ی رحم و انقباضات ناشی از پروستاگلاندین‌ها است. عرق بید می‌تواند موجب کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها و التهاب‌های مربوطه شود. این موضوع موجب تسکین گرفتگی قاعدگی و همچنین رفع و کاهش علائم PMS می‌شود.

 

عرق بید و تسکین سردرد

یکی از خواص عرق بید تاثیر این داروی گیاهی در تسکین سردرد است. عرق بید می‌تواند در کاهش تنش ناشی از سردرد موثر و مفید باشد. عرق بید حاوی سالیسین است که اثر سالیسین همانند اثر اسید استیل سالیسیلیک موجود در آسپیرین دارد. برخی از مطالعات انجام شده اثرات تسکین دهندگی و درمان سردرد از طریق عرق بید را نسبت به اثرات آسپیرین برای سردرد طولانی‌تر می‌دانند.

 

عرق بید برای تسکین درد آرتروز و آرتریت

ترکیبات موجود در عرق بید موجب کاهش تورم می‌شوند. عرق بید می‌تواند با مهار سیکلواکسیژناز یک درمان مؤثر و مفید برای کاهش آرتریت و درد ناشی از آرتروز  باشد. مهار پروستاگلاندین‌ها موجب کاهش التهاب شده در نتیجه دردهای فلج کننده آرتروزی را می‌تواند کاهش دهد.

 

عرق بید برای تسکین درد کمر

یک گزینه درمانی طبیعی و گیاهی برای کمردرد، گردن و دردهای عضلانی استفاده از عرق بید است. پروستاگلاندین‌ها عامل التهاب هستند و عرق بید می‌تواند موجب کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها می‌شود. در واقع عرق بید همانند یک ضد التهاب عمل می‌کند.

 

میزان و نحوه مصرف عرق بید

بهترین زمان برای مصرف عرق بید پانزده دقیقه پیش و یا پس از صرف وعده غذایی به میزان یک لیوان است. برای استعمال موضعی مانند درمان چرک گوش دو قطره از عرق بید را داخل گوش بچکانید. برای درمان جوش‌های صورت عرق بید را با گلاب و سفیده تخم مرغ به خوبی ترکیب کنید و این ماسک را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

 

خواص عرق بید

 

مضرات عرق بید

عرق بید در کنار خواص و فوایدی که دارد اگر زیاد از حد و بی رویه مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند عوارض و مضراتی را نیز از خود نشان دهد. زیاده‌روی در مصرف عرق بید می‌تواند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک و بروز مشکلات و اختلالات گوارشی شود. از دیگر مضرات عرق بید این موضوع است که ممکن است مصرف عرق بید موجب کاهش میل جنسی افراد شود. افرادی که از دارو‌های ضدانعقاد مانند وارفارین مصرف می‌کنند باید از مصرف عرق بید خودداری کنند زیرا ممکن است موجب بروز تداخل دارویی شود. همچنین مصرف عرق بید برای خانم‌هایی که دچار خونریزی شدید، افرادی که دچار جراحت، افراد مبتلا زخم معده و اختلالات اثنی عشر،  افراد حساس به داروهای ضدالتهاب، خانم‌های باردار و مادران شیرده مضر است و توصیه نمی‌شود.

 

خواص عرق بید برای درد قاعدگی

 

عرق بید در رژیم غذایی

عرق بید خواص زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد دوست دارند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند. با این‌حال نمی‌توان بیش از حد از عرق بید یا هر ماده غذایی دیگری استفاده نمود و دلیل آن، این است که مصرف هر ماده‌ای کمتر از حد سبب می‌شود مواد مغذی آن به بدن نرسد و بیشتر از حد مفید آن سبب می‌شود به بدن آسیب برساند. به همین دلیل در مصرف هر ماده غذایی باید میزان کافی و اصولی آن را بدانیم تا هم به سلامتی ما کمک نماید و هم بتوانیم مانع از اضافه وزن شویم. یک رژیم غذایی اصولی این میزان صحیح را می‌داند و به بهانه لاغری، محدودیت شدیدی غذایی و حذف غذایی ایجاد نمی‌کند و یا از شما نمی‌خواهد تنها یک ماده غذایی را مصرف کنید تا به وزن دلخواه برسید. رژیم‌های بهاره غفاری رژیم‌های سالم و اصولی هستند زیرا هیچ ماده غذایی را حذف نمی‌کنند و به شما اجازه می‌دهند کالری مورد نیاز و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذای دریافت نمایید و در عین حال بیش از حد مورد نیاز مصرف نکنید.

این ویژگی سبب می‌شود، هر فردی که از این رژیم‌ها استفاده می‌نمایند، به مدت طولانی آن‌ها را ادامه دهند و پس از قطع کردن رژیم نیز تا مدت طولانی‌تری وزن آن‌ها در حد تعادل باقی بماند. این رژیم‌ها به‌صورت اختصاصی برای هر فردی ارائه می‌شوند و شما می‌توانید از پشتیبانی و پیگیری مشاور خود بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم غذایی خود را دریافت کنید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (5 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه