بهترین قرص ویتامین برای لاغری + لاغری با انواع ویتامین

کاهش وزن آسان نیست! اگر کاهش وزن به آسانی مصرف مکمل بود، می‌توانستیم روی مبل بنشینیم و در حالی که مکمل تمام کار را انجام می‌داد، تلویزیون را تماشا کنیم. در حقیقت، لاغری به این سادگی نیست. در این مقاله با نظرات کارشناسان در مورد لاغری با انواع ویتامین و کاهش وزن آشنا خواهید شد و به این سؤال جواب خواهیم داد که کدام ویتامین باعث لاغری می‌شود؟ بهترین قرص ویتامین برای لاغری + لاغری با انواع ویتامین

لاغری با انواع ویتامین

کدام ویتامین باعث لاغری می‌ شود؟ 

آیا لاغری با انواع ویتامین شدنی است؟ هنگامی که قفسه‌های مکمل‌ های ویتامینی را در داروخانه محل خود بررسی می‌کنید، ممکن است کاهش وزن را به عنوان مزیت بسیاری از محصولات بر روی لیبل مشاهده کنید. به عنوان مثال، برخی افراد ادعا می‌کنند که ویتأمین B12، کلسیم، اسید‌های چرب امگا 3 و مکمل‌های چای سبز می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. 
 
فواید ادعا شده از مصرف ویتامین برای لاغری از «بالا بردن متابولیسم» و «تغییر سوئیچ در بدن» تا «به سلول‌ها برای سوزاندن چربی سیگنال می‌دهد» متغیر هستند. با این حال، دانشمندان شواهد کمی برای تقویت ادعا‌های مربوط به کاهش وزن پیدا کرده‌اند. 
 

بهترین قرص ویتامین برای لاغری

  • ویتامین B12
چه آن را به شکل قرص مصرف کنید یا یک تزریق کنید، انتظار نداشته باشید که مکمل ویتامین B12 متابولیسم شما را افزایش دهد و چربی را بسوزاند. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که این ویتامین کاهش وزن را افزایش می‌دهد. 
بدن شما برای حمایت از عملکرد اعصاب و سلول‌های خونی و تولید DNA به ویتامین B12 نیاز دارد. برای دریافت دوز روزانه، دفتر مکمل‌های غذایی (ODS) به عنوان یک منبع مورد اعتماد توصیه می‌کند که غذا‌های حاوی ویتامین B12 را در رژیم غذایی خود بگنجانید. 
به عنوان مثال، برای صبحانه غلات سبوس دار غنی شده، ناهار ساندویچ سالاد تن ماهی و شام فریتاتا با تخم مرغ میل کنید. جگر گاو و صدف نیز منابع غنی B12 هستند. 
اگر زیاد مشروبات الکلی مصرف می‌کنید، سابقه کم خونی دارید، گیاهخوار شدید، جراحی چاقی انجام داده‌اید یا از دارو‌های خاصی مانند متفورمین استفاده می‌کنید، ممکن است به B12 بیشتری نیاز داشته باشید. 
 
  • ویتامین دی
شاید فکر کنید لاغری با ویتامین دی میسر باشد. بدن شما برای جذب کلسیم و قوی نگه داشتن استخوان‌ها به ویتامین D نیاز دارد. اما کارشناسان متقاعد نشده‌اند که این به کاهش وزن شما کمک می‌کند. 
مطالعه‌ای در سال 2014 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که زنان یائسه دارای اضافه وزن که مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کنند و به سطوح سالم یا «کامل» این ماده غذایی دست می‌یابند، نسبت به زنانی که به این سطوح نمی‌رسند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. اما تحقیقات بیشتری برای آزمایش این نتایج و یادگیری اینکه چگونه مکمل‌های ویتامین D ممکن است بر سایر افراد دارای اضافه وزن تأثیر بگذارد، مورد نیاز است. 
 
ماهی‌های چرب، مانند شاه ماهی، ماهی خال مخالی و تن نیز دوز‌های متوسطی از ویتامین D را ارائه می‌دهند. بدن شما زمانی که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید، این ویتامین را تولید می‌کند. پیاده‌روی منظم در اطراف محله‌تان را در نظر بگیرید تا کمی نور خورشید بگیرید و همچنین ورزش کنید. اما به یاد داشته باشید، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست را افزایش دهد. زمان خود را در ماندن در آفتاب محدود کنید و حتماً قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.  پیشنهاد می شود مقاله میزان کالری مورد نیاز بدن را مطالعه کنید.
ویتامین برای لاغری
  • اسید‌های چرب امگا 3
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که لاغری با امگا 3 ممکن است اما برای نتیجه‌گیری لاغری با انواع ویتامین خیلی زود است. با این حال، اسید‌های چرب امگا 3 یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما هستند. به گفته منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا، این مواد ممکن است از قلب و عروق خونی شما در برابر آسیب و بیماری محافظت کنند. ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، قزل آلای دریاچه‌ای، ساردین و ماهی تن منابع غنی این ماده مغذی هستند. خوردن این ماهی را چند بار در هفته به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم خود در نظر بگیرید. به جای سرخ کردن، آن‌ها را کباب، باربیکیو یا آبپز کنید. 
 
  • کلسیم
لاغری با انواع ویتامین شدنی است؟ آیا قرص کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کنند؟ اکثر شواهد به پاسخ قاطع خیر اشاره می‌کنند. برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که کلسیم تجزیه چربی در سلول‌های شما را افزایش می‌دهد. برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که ممکن است در توانایی بدن شما برای جذب چربی از غذایی که می‌خورید تداخل ایجاد کند. 
اما با توجه به منبع ODSTrusted، اکثر آزمایشات بالینی هیچ ارتباطی بین مصرف کلسیم و کاهش وزن و لاغری با انواع ویتامین پیدا نکرده‌اند. بدن شما برای حمایت از سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، اعصاب و عروق خونی به کلسیم نیاز دارد. 
برای رسیدن به هدف روزانه توصیه شده توسط منبع ODSTrusted، غذا‌های غنی از کلسیم مانند محصولات لبنی کم چرب، سبزیجات با برگ‌های تیره و توفو مصرف کنید. این غذا‌ها کم چرب اما سرشار از مواد مغذی هستند و آن‌ها را به منابعی هوشمندانه برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. 
 
  • چای سبز
باید خیلی وسوسه‌انگیز باشد که با یک کتاب خوب و یک فنجان چای سبز - یا مکمل‌های چای سبز - پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری کنید تا چربی بدن شما آب شود. 
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌ های متعددی ست و به همین دلیل است بسیار در مورد خواص چای سبز برای سلامتی شنیده ایم. اما با توجه به تحقیقات سال 2012 منبع مطمئن منتشر شده در پایگاه داده‌های سیستماتیک کاکرین، پتانسیل کاهش وزن مکمل‌های چای سبز به نظر کوچک و از نظر آماری غیر قابل توجه است. پس مثل لاغری با انواع ویتامین این مورد هم رد می‌شود. 
 

نکات مهم لاغری با انواع ویتامین

صرف پول برای ویتامین ها یا سایر مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند به کاهش وزن کمک می‌کنند، معمولاً اندازه کیف پول شما را به جای دور کمرتان کاهش می‌دهد. 
به جای خرید این محصولات، عضویت در باشگاه، خرید کفش‌های پیاده روی یا مجموعه‌ای از ابزار باغبانی را در نظر بگیرید. باغبانی ورزش خوبی است. شما می‌توانید در حین کاشت، علف‌های هرز را بکنید و حین آبیاری یک زمین پر از سبزیجات غنی از مواد مغذی، کالری بسوزانید. 
وقتی زمان غذا فرا رسید، کاشت خود را در کنار منابع پروتئین بدون چربی و غلات کامل سرو کنید. ورزش بیشتر و خوردن غذا‌های کم کالری اما غنی از مواد مغذی راه‌های عالی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن است. 
نکات مهم لاغری با انواع ویتامین

آیا برای کاهش وزن باید ویتامین مصرف کنم؟ 

نکات مهم را درباره لاغری با انواع ویتامین گفتیم. کاهش وزن به آسانی خوردن چند قرص جادویی نیست. با این حال، چند ویتامین و مواد معدنی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از اینکه بدنتان برای کاهش وزن می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، مصرف کنید. 
یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند اکثر نیاز‌های غذایی شما را برآورده کند. اما اگر در رژیم غذایی محدودیت دارید، افزودن چند مکمل ویتامین ایمن می‌تواند به تقویت اضافی مورد نیاز برای ادامه رژیم کاهش وزن سالم کمک کند. 
 
  1. ویتامین‌ های گروه B
ویتامین‌ های B عبارتند از: 
 
  • تیامین (B-1)
  • ریبوفلاوین (B-2)
  • نیاسین (B-3)
  • اسید پانتوتنیک (B-5)
  • پیریدوکسین (B-6)
  • بیوتین (B-7)
  • فولات (B-9)
  • کوبالامین (B-12)
این ویتامین ها برای عملکرد کامل متابولیسم ضروری هستند. عملکرد اصلی ویتامین های B این است که به بدن شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها را متابولیزه کند و از انرژی ذخیره شده در غذا استفاده کند. 
به عنوان مثال، تیامین B-1))، به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کنند. به عبارت دیگر، سطوح پایین یک یا چند مورد از این ویتامین ها به این معنی است که متابولیسم شما در بهترین حالت خود کار نمی‌کند. این موضوع کاهش وزن را حتی سخت‌تر می‌کند. 
منابع غذایی: شما می‌توانید ویتامین های B را در طیف وسیعی از غذا‌ها پیدا کنید. منابع خوب عبارتند از: 
 
  • لوبیا
  • عدس
  • شیر
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربی
  • غلات کامل
  • سیب زمینی‌ها
  • موز 
کوبالامین (B-12) در هیچ یک از محصولات گیاهی یافت نمی‌شود، بنابراین برای افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند، دریافت کافی آن مشکل است. 
 
نکته: به طور کلی مکمل‌های غذایی حاوی هر هشت ویتامین B به عنوان ویتامین B کمپلکس شناخته می‌شوند. آن‌ها را می‌توان به راحتی در فروشگاه‌ها یا آنلاین پیدا کرد. 
آیا برای کاهش وزن به ویتامین نیاز دارم؟
بیشتر بخوانید: برای آشنایی با خواص موز و مضرات آن کلیک کنید.
  1. ویتامین D
ویتامین D برای یک سیستم ایمنی سالم حیاتی است اما آیا لاغری با انواع ویتامین ممکن است؟ بدن شما می‌تواند تمام ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید دریافت کند. با این حال، اکثر مردم امروزه زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانند، یا در آب و هوای زندگی می‌کنند که خورشید همیشه نمی‌تابد. 
دریافت ویتامین D کافی از غذا دشوار است، بنابراین اغلب مکمل‌ها توصیه می‌شوند. طبق برخی تحقیقات، سطوح کافی ویتامین D نیز ممکن است به پیشگیری از افسردگی کمک کند. نگرش مثبت نیز برای یک رژیم غذایی مؤثر ضروری است. 
 
محققان متوجه سطوح پایین‌تر از حد طبیعی ویتامین D در افراد چاق شده‌اند. نقش دقیق ویتأمین D و لاغری با انواع ویتامین در کاهش وزن هنوز مشخص نیست. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق که مکمل‌های کلسیم و ویتامین D مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که هیچ مکملی مصرف نمی‌کنند، چربی معده بیشتری را از دست می‌دهند. 
 
منابع غذایی: در حالی که نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، می‌توانید این ویتامین را از غذا، به خصوص غذا‌های غنی شده نیز دریافت کنید. 
غذا‌های حاوی ویتامین D عبارتند از: 
 
  • روغن کبد ماهی کاد
  • ساردین
  • ماهی تن
  • ماهی سالمون
  • زرده تخم مرغ
  • شیر و ماست غنی شده
  • غلات غنی شده
نکته: اگر بیشتر روز خود را در خانه می‌گذرانید، ممکن است بخواهید از مکمل ویتامین D استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب همچنان مهم است. 
 
  1. آهن
آهن در کمک به بدن برای تولید انرژی از مواد مغذی نقش دارد. آهن به انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن از جمله ماهیچه‌ها کمک می‌کند. این به نوبه خود به آن‌ها کمک می‌کند چربی بسوزانند. 
آهن بسیار کم، می‌تواند منجر به کم خونی ناشی از فقر آهن شود که یکی از شایع‌ترین کمبود‌های تغذیه‌ای در ایالات متحده است. 
علائم کم خونی فقر آهن عبارتند از: 
  • خستگی
  • ضعف
  • سطوح انرژی پایین
سطوح پایین آهن همچنین استقامت بدنی و عملکرد ورزشی شما را کاهش می‌دهد. زنانی که قاعدگی‌های سنگینی را تجربه می‌کنند و افرادی که به طور مکرر خون اهدا می‌کنند، بیشتر در معرض کمبود آهن هستند. اگر بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستید، با پزشک خود در مورد مکمل آهن صحبت کنید. 
بهترین قرص ویتامین برای لاغری
منابع غذایی: می‌توانید ذخایر آهن بدن خود را با غذا‌های زیر افزایش دهید: 
 
  • گوشت لخم - گوشت کم چربی
  • صدف
  • لوبیا
  • اسفناج
بدن شما در جذب آهن موجود در گوشت بسیار بهتر از منابع گیاهی عمل می‌کند. گوشت خوار نیستی؟ اگر به درستی گوشت را با منبع دیگری از آهن جایگزین نکرده باشید، ممکن است دچار کمبود آهن باشید. خوردن غذا‌های غنی از آهن همراه با منبع ویتامین C مانند توت فرنگی یا گوجه فرنگی می‌تواند به بهبود جذب کمک کند. 
نکته: مکمل‌های آهن را با غذا مصرف کنید و فیبر اضافی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا مکمل‌های آهن می‌توانند باعث یبوست شوند. 
 
  1. منیزیم
منیزیم برای تولید انرژی در بدن ضروری است. این ماده معدنی به عنوان کوفاکتور در بیش از 300 سیستم آنزیمی عمل می‌کند. این سیستم‌ها مسئول طیف گسترده‌ای از واکنش‌ها در بدن هستند، از جمله: 
 
  • کنترل گلوکز خون
  • تنظیم فشار خون
  • قوی نگه داشتن استخوان‌ها
  • حفظ عملکرد روان سیستم عصبی
 
بررسی‌های رژیم غذایی مردم در ایالات متحده به طور مرتب نشان می‌دهد که مصرف منیزیم در برنامه غذایی بسیار کم است. یک مکمل منیزیم می‌تواند تضمین کند که شما به اندازه کافی از این ماده غذایی دریافت می‌کنید. منابع غذایی: بهترین منابع منیزیم عبارتند از: 
  • آجیل
  • دانه
  • حبوبات
  • سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج
منابع منیزیم
پس لاغری با انواع ویتامین را فراموش کنید. ممکن است بخواهید برای افزایش سریع انرژی یک مشت آجیل در دسترس داشته باشید و به این ترتیب در حین رژیم غذایی از نظر جسمی فرسوده نشوید، به خصوص اگر زیاد ورزش می‌کنید. فقط در خوردن آن‌ها زیاده روی نکنید: آجیل‌ها کالری بالایی دارند. 
 
نکته: دوز‌های بسیار بالای منیزیم از مکمل‌ها یا دارو‌ها اغلب منجر به اسهال می‌شود. 
 
  1. عصاره چای سبز
این از نظر علمی یک ویتامین یا مواد معدنی نیست، اما عصاره چای سبز یکی از معدود مکمل‌های موجود در بازار است که ارزش یک نگاه مجدد را به خود دارد. احقیق شده که چای سبز مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد و تولید و جذب چربی را کاهش می‌دهد. 
 
عصاره این نوشیدنی محبوب حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی فلاونوئیدی معروف به کاتچین است. چای سبز همچنین حاوی دوز سالم کافئین است. تجزیه و تحلیل شش کارآزمایی بالینی کنترل شده نشان داد که کافئین به تنهایی یا در ترکیب با کاتچین‌ها، در مقایسه با لاغری با انواع ویتامین، مصرف انرژی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که مکمل‌های چای سبز در مقایسه با دارو‌های تقلبی، وزن بدن افراد چاق را به طور متوسط حدود 0.9 کیلوگرم کاهش می‌دهد. 
 
نکته: عصاره چای سبز بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما پزشکان به مردم توصیه می‌کنند که عصاره را با غذا مصرف کنند تا خطرات احتمالی به حداقل برسد. 
 

مکمل‌ هایی که برای کاهش وزن مؤثر نیستند! 

دانستید که لاغری با انواع ویتامین ممکن نیست! لیست مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند متابولیسم چربی را افزایش می‌دهند بسیار طولانی است. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از ادعای اکثر این مکمل‌ها وجود ندارد. این یک لیست جامع نیست. با این حال، در حال حاضر، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مکمل‌های زیر به کاهش وزن یا افزایش بی‌خطر توده بدون چربی کمک می‌کنند: 
 
  • پرتقال تلخ (سینفرین)
  • کارنیتین
  • اسید لینولئیک مزدوج (CLA)
  • فورسکولین
  • کروم پیکولینات
  • فوکوگزانتین
  • گارسینیا کامبوجیا
 
چه زمانی با پزشک خود صحبت کنید! 
 
اگر برای کمک به کاهش وزن به مصرف ویتامین یا مکمل فکر می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند در مورد مزایا و خطرات بالقوه هر محصول صحبت کنند. این امر به ویژه در مورد افرادی که باردار هستند، در دوران شیردهی یا دارای شرایط پزشکی زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری قلبی هستند، صادق است. 
حتماً از پزشک خود در مورد تداخلات احتمالی با هر دارویی که ممکن است مصرف کنید بپرسید. اگر پس از مصرف مکمل، عوارض جانبی را تجربه کردید، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. 
 
در نهایت، اگر می‌خواهید انرژی خود را افزایش دهید، چرا که دائماً در شرایط مختلف احساس خستگی می‌کنید، به پزشک خود مراجعه کنید. این مورد ممکن است نشانه یک مشکل بزرگتر باشد که ویتامین ها نمی‌توانند آن را برطرف کنند. مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی ممکن است به شما کمک کند تا انرژی لازم برای مدیریت استرس، حفظ خلق و خوی مثبت و کاهش خستگی را در اختیار داشته باشید. همه این‌ها باید به یک رژیم غذایی اضافه شود تا احتمال موفقیت آن بیشتر شود. 
 
با این حال، بدون تغییر میزان ورزش و میزان کالری دریافتی در روز، وزن کم نمی‌کنید. کارشناسان توافق دارند که اساس تثبیت کاهش وزن، پیروی از یک الگوی غذایی سالم، کاهش دریافت کالری و انجام فعالیت بدنی است. بیشتر ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما باید از غذا تأمین شود. مکمل‌ها می‌توانند به پر کردن هر شکافی در رژیم غذایی شما که ناشی از محدود کردن کالری دریافتی بدن باشد کمک کنند. 
 
نتیجه‌ گیری
 
در این مطلب در مورد ویتامین‌ های مؤثر در لاغری صحبت کردیم ور دریافتیم که لاغری با انواع ویتامین دروغی بیش نیست! اطمینان حاصل کنید که برچسب محصولات مصرفی به طور کامل بخوانید تا مواد موجود در آن را بررسی کنید و دوز صحیح را تشخیص دهید. اگر احتیاط نکنید، ممکن است مصرف بیش از حد ویتامین ها را مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف دوز‌های اضافی یا مگا دوز مکمل ویتامین یا مواد معدنی به شما کمکی نمی‌کند. همچنین قبل از مصرف مکمل به تاریخ انقضا توجه کنید. ویتامین ها به مرور زمان قدرت خود را از دست می‌دهند. شما باید هر گونه مکملی را که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است دور بریزید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (14 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه