قرص سیپروهپتادین و سیپراکتین برای چاقی

آیا تا به حال نام سیپروهپتادین را شنیده‌اید؟! بسیاری از افراد این قرص را به عنوان یک آنتی ‌هیستامین می‌شناسند، ولی برخی دیگر از تاثیر آن در چاقی و افزایش وزن نیز اطلاع دارند. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم شما را با مکمل قرص سیپروهپتادین و همچنین عوارض سیپروهپتادین در دراز مدت و طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین آشنا کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. قرص سیپروهپتادین و سیپراکتین برای چاقی

 

مکمل قرص سیپروهپتادین

مکمل قرص سیپروهپتادین

قرص سیپروهپتادین برای چیست ؟ اگر می پرسید که قرص سیپراکتین برای چی خوبه ؟ باید بگوییم که  قرص سیپروهپتادین همانطور که گفته شد نوعی آنتی‌ هیستامین است؛ یعنی برای درمان آلرژی و حساسیت به کار می‌رود. نام دیگر سیپروهپتادین، سیپراکتین است. از سیپراکتین برای درمان حساسیت‌هایی همچون تب یونجه، کهیر و همچنین موارد دیگری همچون درمان عوارض داروهای ضد افسردگی آرامبخش ویا درمان کابوس و میگرن نیز استفاده می‌شود؛ زیرا بر روی اعصاب نیز تاثیر دارد. با مصرف مکمل قرص سیپروهپتادین پس از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت می‌توان تاثیر آن را در کاهش علائم حساسیت مشاهده کرد. این دارو از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود و پس از حدود ۲۴ ساعت از کلیه‌ها، به‌صورت کامل دفع می‌گردد. دفع کامل مکمل قرص سیپروهپتادین به معنای بدون عواض بودن آن نیست؛ این موضوع را در بخش عوارض سیپروهپتادین در دراز مدت توضیح داده‌ایم.

امروزه مکمل قرص سیپروهپتادین را به عنوان یک داروی چاقی استفاده می‌کنند که مصرف خودسرانه آن در حال افزایش است و در بسیاری از افراد به دلیل عدم مصرف صحیح و کنترل شده، سبب چاقی بیش از حد می‌شود؛ به همین دلیل برای مصرف آن، بهتر است حتماً تحت نظر پزشک قرار بگیریم.

پیشنهاد می کنیم مقاله درمان سریع حالت تهوع را مطالعه کنید.

عوارض قرص سیپروهپتادین

عوارض قرص سیپروهپتادین در دراز مدت

با وجود آن‌که ممکن است پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده باشد تا به چاق شدن و افزایش وزن کمک کند؛ ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. برخی از عوارض در همان ابتدای مصرف قرص سیپراکتین بروز می‌کند و برخی جزو عوارض سیپروهپتادین در دراز مدت هستند که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم. در صورت بروز هر یک از این علائم آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • تحریک‌پذیری عصبی
  • احساس خواب آلودگی
  • سردرد و بی‌حال بودن
  • آشفتگی ویا توهمات بینایی
  • عدم هماهنگی اندامها و یا لرزش بدن
  • فشار خون
  • ایراد کهیر
  • یبوست
  • یرقان ویا کم خونی
  • خشک شدن دهان
  • شنیدن صدای وزوز در گوش
  • حساس شدن به نور
  • آنمی و کم‌خونی
  • خشک شدن بینی و گلو

از آن‌جایی که قرص مکمل سیپروهپتادین ممکن است به معده آسیب برساند بهتر است آن را پیش از غذا ویا پس از غذا میل کنید و با حجم زیادی آب بخورید؛ همان‌طور که در طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین توضیح داده‌ایم. همچنین این دارو سبب خواب‌آلودگی می‌شود پس، در صورتی که تحت درمان با آن هستید، از رانندگی ویا انجام کارهای فنی و... که نیاز به تمرکز بالا دارد پرهیز نمایید تا خطری ایجاد نشود.

چنانچه پزشک شما برای درمان آلرژی و حساسیت سیپروهپتادین تجویز کرده است، در صورت مشاهده افزایش اشتها ویا افزایش وزن نیز آن را به پزشک گزارش دهید.

سیپروهپتادین برای کودکان

معمولاً سیپروهپتادین برای کودکان تجویز نمی‌شود و به‌خصوص منع مصرف در کودکان زیر دو سال دارد. عوارض جانبی سیپروهپتادین برای کودکان می‌تواند خطرناک باشد ویا به شکل دیگری بروز کند؛ برای مثال خواب آلودگی ممکن است برای کودکان به شکل ایجاد هیجان بروز نماید. بنابراین مصرف سیپروهپتادین برای کودکان توصیه نمی‌شود، مگر آن که تحت نظر پزشک باشد.

اگر می خواهید با ویتامین ها خود را لاغر کنید به شما پیشنهاد می شود مقاله لاغری با ویتامین ها را مطالعه کنید. 

تداخل دارویی قرص سیپروهپتادین

تداخل دارویی به معنای داروها ویا مواد غذایی هستند که با داروی خاصی در بدن واکنش داده و تاثیر آن را افزایش می‌دهند ویا مانع تاثیر آن می‌شوند؛ به همین دلیل باید پیش از دریافت نسخه از پزشک، داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌نمایید را به او گزارش دهید. در مورد مکمل قرص سیپروهپتادین ویا شربت سیپروهپتادین نیز باید این مسئله را رعایت نمایید. البته ما به‌صورت خلاصه داروهایی که ممکن است با سیپراکتین تداخل داشته باشند را در ادامه آورده‌ایم.

داروهایی که با سیپروهپتادین تداخل دارند اغلب در دسته داروهای اعصاب هستند و شامل داروهای خواب‌آور، ضد اضطراب و ضد افسردگی هستند که از آن میان می‌توان به آلپرازولام، لورازپام و زولپیدم اشاره کرد. دسته دیگر داروها شامل شل‌کننده‌های عضلانی هستند که می‌توان به سیکلوبنزاپرین و کاریسوپرودول اشاره کرد. داروهای ضدسرفه و سرماخوردگی همچون هیدروکودون و کدئین و همچنین سایر آنتی‌ هیستامین‌ها نیز می‌توانند با مکمل قرص سیپروهپتادین تداخل داشته باشند. آنتی هیستامین‌هایی که سبب ایجاد تداخل دارویی می‌شوند، شامل فرم خوراکی آن‌ها همچون سیتریزین و دیفن هیدرامین و همچنین فرم موضعی یعنی پماد و اسپری و کرم هستند. بنابراین پیش از آغاز مصرف سیپروهپتادین با پزشک خود درباره داروهایی که مصرف می‌کنید مشورت کرده و در این زمان، هیچ داروی دیگری سرخود مصرف نکنید.

اگر میخواهید در مورد ویتامین ایاطلاعات بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله قرص ویتامین e را مطالعه کنید.

 طریقه مصرف سیپروهپتادین

طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین

طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین به‌خصوص برای کودکان باید طبق دستور پزشک باشد که معمولاً ۲ تا ۳ بار در روز تجویز می‌شود. چنانچه شربت سیپروهپتادین را مصرف می‌کنید، باید میزان آن را به‌دقت رعایت کنید و چنانچه از یک قاشق و یا وسیله دیگر برای میل کردن شربت سیپروهپتادین استفاده می‌نمایید؛ همواره همان وسیله را معیار خود قرار دهید. دوز دارو ممکن است در افراد مختلف بر اساس سن و شرایط آن‌ها متفاوت باشد. در طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین بهتر است آن را قبل ویا بعد از وعده‌های غذایی مصرف نمایید و حتما آن را همراه با میزان زیادی آب میل کنید. در صورت فراموش کردن یک دوز، وعده‌های دیگر را طبق برنامه مصرف نمایید

طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی متفاوت است و پزشک معالج با توجه به شرایط جسمانی باید به شما این دارو را پیشنهاد دهد. با وجود آنکه سیپروهپتادین در افزایش وزن موثر است، نمی‌توان از عوارض سیپروهپتادین در دراز مدت غافل شد؛ زیرا به هر حال هر داروی شیمیایی عوارض مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است به‌جای مصرف داروهای شیمیایی با یک غذای رژیمی سالم و همچنین ورزش‌هایی که به شما در افزایش حجم توده عضلانی بدن کمک می‌کند، وزن خود را به‌صورت اصولی بالا ببرید تا به سلامت شما آسیبی وارد نشود. رژیم‌های بهاره غفاری نه‌تنها برای هر فرد به شکل اختصاصی ارائه می‌شود؛ بلکه سلامتی و تاثیر طولانی مدت را مدنظر قرار می‌دهند. شما می‌توانید با کلیک بر روی رژیم من، از انواع رژیم‌های لاغری و چاقی بهاره غفاری استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ورود به سایت اصلی، بر روی غفاری دایت کلیک کنید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (26 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه