درمان چاقی موضعی کویتیشن | عوارض + فواید

درمان چاقی موضعی کویتیشن نوعی روش برای از بین بردن رسوبات چربی زیر پوست می باشد. همچنین می توان این روش دارای نام های تجاری مختلفی مثل Liponix یا Ultrashape است. این روش جایگزین مطمئن تری برای گزینه های جراحی مانند لیپوساکشن است. از فواید کویتیشن می توان به استفاده از امواج رادیویی اولتراسونیک برای شکستن سلول های چربی به جای تیغ جراحی نام برد که سپس توسط سیستم لنفاوی بدن جذب می شود. درمان چاقی موضعی کویتیشن | عوارض + فواید
 
 کاویتاسیون اولتراسونیک با سایر روش های درمانی مشابه مانند لیپوساکشن اولتراسوند تفاوت دارد، زیرا نیازی به برش ندارد. این موضوع بدان معنی است که بهبودی از این طریق آسان تر است. همچنین نتایج حاصل شده با این روش ممکن است بیشتر از سایر روش های مشابه باشد. 

درمان چاقی موضعی کویتیشن

درباره درمان چاقی موضعی کویتیشن

کویتیشن اولتراسونیک یا کاویتاسیون اولتراسوند یک روش زیبایی است که از آن برای جدا کردن ذخایر چربی در بدن استفاده می شود. این درمان ادعا می کند که به عنوان یک جایگزین مؤثر و کم تهاجمی برای لیپوساکشن عمل می کند. 
چاقی موضعی کویتیشن

بیشتر بخوانید: در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که عوارض چاقی چیست؟

  • ایمنی درمان چاقی موضعی کویتیشن

خطرات بسیار کمی در ارتباط با این روش وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه مدت شایع هستند و برخی از افراد پس از بهبودی این درمان دچار شلی پوست یا فرورفتگی و برآمدگی در پوست خود می شوند. 

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

  • راحتی استفاده از دستگاه کویتیشن

کویتیشن اولتراسونیک به عنوان یک راه درمان بسیار راحت تبلیغ می شود زیرا کاهش وزن با آن بسیار ساده است و دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. 
 

هزینه درمان چاقی موضعی کویتیشن

کویتیشن به طور کلی هزینه کمتری نسبت به لیپوساکشن سنتی دارد. هزینه ها بسته به ناحیه ای که تحت درمان قرار می گیرید و اینکه آیا به جلسات درمانی مکرر نیاز دارید متفاوت خواهد بود، اما میانگین آن در حدود 250 تا 350 دلار برای هر درمان است. کاویتاسیون اولتراسونیک به عنوان یک عمل زیبایی موضعی در نظر گرفته می شود. این موضوع بدان معنی است که شما باید هزینه درمان و همچنین هزینه های مرتبط با آن را فارغ از بیمه، کاملاً از جیب خود بپردازید. بیمه معمولاً کانتورینگ بدن را که شامل کویتیشن و... می شود، پوشش نمی دهد.
هزینه متوسط برای درمان چاقی موضعی با کویتیشن می تواند بسیار متفاوت باشد و به موارد زیر بستگی دارد:
  • از کدام دستگاه برای درمان استفاده می شود
  • برای چند ناحیه از بدن، چربی زدایی نیاز است
  • به چند جلسه درمانی نیاز دارید
اما به طور کل هزینه متوسط درمان غیر جراحی حذف چربی چیزی حدود 1300 دلار است. هزینه های زیاد دیگری برای این درمان به جز هزینه ذکر شده وجود ندارد. به طور معمول هیچ بیهوشی لازم نیست. 
 

اثربخشی درمان چاقی موضعی کویتیشن

این درمان از نظر اثربخشی متفاوت است و برای داشتن درک روشنی از نحوه عملکرد آن به آزمایش های بالینی بیشتری نیاز است. اما برخی از منابع تخصصی و پزشکی با مطالعاتی که نشان می دهد از کویتیشن به عنوان یک جایگزین غیر تهاجمی یه جای لیپوساکشن یا جراحی پشتیبانی می کنند. کاویتاسیون اولتراسونیک که به آن لیپولیز اولتراسونیک نیز گفته می شود، یک درمان عالی برای چاقی محسوب می شود.
اگر شماهم به دنبال لاغری موضعی با دستگاه هستید و می خواهید با معایب و مزایا و هزینه های آن آشنا شوید به مقاله لاغری موضعی با دستگاه rf  مراجعه نمایید.
 
عوارض کویتیشن

چه افرادی می توانند از کویتیشن استفاده کنند؟ 

  • افرادی که از سلامت کلی خوبی برخوردار هستند. 
  • افرادی که سیگار نمی کشند. 
  • افرادی که انتظارات واقع بینانه از تناسب اندام دارند. 
  • در حال حاضر از رژیم غذایی و ورزش روزانه استفاده می کنند. 
کویتیشن به منظور هدف قرار دادن مناطق کوچک چربی و کمک به حذف چربی های موضوعی در بدن استفاده می شود. این روش درمانی برای افرادی مناسب نیست که سعی در کاهش وزن بسیار زیاد یا غیر معمول دارند. هنوز حکم کلی در مورد چگونگی عملکرد درمان چاقی موضعی کویتیشن وجود ندارد. اما شواهد امیدوارکننده ای وجود دارد که نشان می دهد که فواید کویتیشن بیشتر از عوارض کویتیشن است.بنابراین اگر این روش درمانی را برای خودتان در نظر دارید، تا انتهای این مقاله همراه باشید تا همه مواردی را که باید در مورد هزینه ها، عوارض جانبی، روش، زمان بهبودی و موارد دیگر بدانید، اطلاع پیدا کنید. 
 
یک میان وعده رژیمی و سالم میزان کالری کمی دارد. در غفاری دایت با انواع عصرانه کم کالری میان وعده رژیمی بدنسازی برای کاهش وزن و عضله سازی آشنا شوید تا یک عصرانه رژیمی میل کنید.
 

فواید کویتیشن

درمان با کویتیشن تا حدودی برای بسیاری از افراد جذاب است؛ زیرا زمان بهبودی با این روش حداقل است. این درمان به عنوان "ساده ترین روش" تبلیغ می شود، به این معنی که جلسه درمان شما معمولاً در کمتر از یک ساعت تکمیل می شود. همچنین می توانید بلافاصله پس از آن رانندگی کنید و حتی می توانید پس از انجام آن مستقیماً به محل کار خود بازگردید. 

کویتیشن چگونه کار می کند؟ 

کوینیشن به فناوری اولتراسوند برای تجزیه سلول های چربی متکی است. امواج اولتراسوند به اعماق لایه های پوست شما فرستاده می شود و باعث ایجاد لرزش مخرب بافت پوست تان می شود. سپس سلول های چربی از یکدیگر جدا می شوند و از لایه های پوستی شما جدا می شوند. پس از چند روز، سلول های چربی توسط سیستم لنفاوی بدن جذب شده و به عنوان مواد زائد از بدن تان تخلیه می شود. تشخیص اینکه درمان چقدر مؤثر است کار بسیار دشواری است، اما تحقیقات اخیر در این مورد بسیار امیدوارکننده بوده است. 
 
یک مطالعه کوچک در سال 2019، اثربخشی کاویتاسیون اولتراسونیک را برای 50 زن که از نظر پزشکی دارای اضافه وزن بودند، آزمایش کرد. نیمی از زنان به سادگی از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کردند، در حالی که نیمی دیگر رژیم غذایی کم کالری با فرکانس رادیویی و روش های سونوگرافی بدن را به همراه داشتند. پس از 5 هفته، زنانی که کاویتاسیون اولتراسونیک به بدنشان داده شده بود، کاهش توده چربی بدن را بسیار بیشتر از گروه دیگر نشان دادند. جالب اینجاست که آن ها بیشتر از گروه دیگر در این رقابت وزن کم نکردند بلکه تنها به سادگی چربی موضعی بدن شان را از دست دادند.
 

مطالعه کوچک دیگری که خیلی پیشتر در سال 2007 انجام شد، روی 30 نفر صورت گرفت که همگی تحت درمان کانتورینگ بدن با کوئیتیشن قرار گرفتند. همه شرکت کنندگان پس از سه جلسه، شاهد کاهش توده چربی بدن بودند. در پایان مطالعه، ناحیه چربی بدن تحت درمان، یک تا سه سانتی متر کاهش یافت. 

از فواید خرمالو  و مضرات آن اطلاع دارید،پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر  به مقاله خواص خرمالو مراجعه نمایید.

فواید کویتیشن

عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن

تا کنون عوارضی جز قرمزی شدید پوست گزارش داده نشده است که آن هم یک تا دوساعت پس از جلسه درمان از بین خواهد رفت. کاویتاسیون اولتراسونیک یک درمان کم خطر برای اکثر افراد در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی رایج عبارتند از: 
  • سرخی
  • کبودی
  • سردرد
در برخی موارد، پوست پس از تجزیه شدن چربی را به طور یکنواخت جذب نمی کند. توده ها، برجستگی ها و... روی پوست شما می توانند پس از درمان کاویتاسیون اولتراسونیک ظاهر شوند. این عوارض پوستی ممکن است با درمان های بعدی برطرف شود. 
 
  • در طول جلسه چه اتفاقی می افتد؟ 
روش کاویتاسیون اولتراسونیک بسیار ساده است. در جلسه درمان اول، پزشک ممکن است از شما بخواهد بسته به ناحیه ای از بدن که تحت درمان است، لباس خود را در رختکن درآورید و یک روپوش کاغذی بپوشید. پزشک شما ممکن است ناحیه درمان را با استفاده از الکل استریل کند. سپس با استفاده از یک دستگاه شبیه به سونوگرافی دستی، چربی ها را به آرامی از ناحیه مورد نظر رفع کرده و عبور می دهد. ممکن است در حین عمل احساس گرما کنید و صدای وزوز را از دستگاه اولتراسوند بشنوید. درمان معمولاً بین 40 دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید. 

مناطق هدف برای درمان چاقی موضعی کویتیشن

برخی از مطالعات نشان می دهد که این درمان برای کاهش چربی در نقاط "فیبروتیک" بدن شما، که شامل ناحیه پشت و سینه است، مؤثرتر است. کاویتاسیون اولتراسونیک نیز اغلب در موارد زیر انجام می شود: 
  • شکم
  • باسن
  • صورت
  • گردن
  • بازو ها
  • نواحی ران

برای درمان سریع گلو درد چی خوبه؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان درمان گلو درد مراجعه نمایید.

عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن
  • بعد از درمان چه کار کنیم؟ 
پس از عمل رفع چربی موضعی، باید بتوانید بایستید و خودتان را به خانه برسانید. درد و کبودی معمولاً کم است. به شما توصیه می شود که پس از انجام این عمل تا حد ممکن آب بدن خود را تکمیل کنید تا به بدن کمک کنید سلول های چربی را از طریق سیستم لنفاوی خود شستشو دهد. اما انتظار نداشته باشید که فوراً نتایج را ببینید. بلافاصله پس از قرار ملاقات، ممکن است بدن شما پف کرده یا متورم شود. زمان می برد تا بدن تجزیه شود و سلول های چربی خارج شده را در خود حل کند. 
همچنین ممکن است برای مشاهده نتایج قابل رؤیت تر به درمان های مکرر نیاز داشته باشید. اکثر کاندید های این درمان نتیجه نهایی خود را در عرض 6 تا 12 هفته می بینند. به طور متوسط، درمان برای نتایج قابل مشاهده نیاز به 1 تا 3 ویزیت دارد. نتایج این درمان تا زمانی که رژیم غذایی سالم داشته باشید و ورزش کنید دائمی است. اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، رسوبات چربی ممکن است به مناطقی که درمان شده اند بازگردند. 
 
اگر دوست دارید بدانید کرایولیپولیز چطور کار میکند، چه مزایا و معایبی دارد؟ از شما دعوت می کنیم تا مقاله کرایولیپولیز چیست را مطالعه نمایید.
 
  • آماده سازی برای درمان
برای آماده شدن جهت درمان، پزشک دستورالعمل های دقیقی را به شما می دهد که باید به دقت دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را قبل از قرار ملاقات خود به پزشک اعلام کرده اید: 
  • هر شرایط پزشکی که دارید
  • هر مکمل گیاهی که مصرف می کنید
  • هر دارویی که برای شما تجویز شده است
حداقل 48 ساعت قبل از قرار ملاقات از نوشیدن الکل خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از مصرف دارو های ضدالتهابی غیراستروئیدی NSAIDs))، مانند ایبوپروفن، در 2 هفته منتهی به عمل خودداری کنید. قبل و بعد از درمان مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن شما بتواند به سرعت رسوبات چربی را دفع کند. 
 
برای آشنایی با غذاهای کم کالری پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.
 لاغری با دستگاه کویتیشن

کوئیتشن در مقابل CoolSculpting

کوئیتیشن نیز مانند درمان CoolSculpting، شکلی از کانتورینگ غیرتهاجمی است. هر دوی این درمان ها یک هدف اصلی در بر دارند: کاهش چربی و ایجاد ظاهری جذاب و لاغرتر. هیچ یک از این روش ها یک درمان قطعی برای کاهش وزن نیستند اما هر دو روش ایمن تر و کمتر تهاجمی تر از لیپوساکشن هستند. کوئیتیشن با استفاده از فرکانس های اولتراسوند از شر سلول های چربی خلاص می شود، در حالی که CoolSculpting با پاسخ طبیعی بدن شما به دمای سرد برای خلاص شدن از شر چربی ها کار می کند.

درمان CoolSculpting به طور کلی گران تر از کوئیتیشن است و زمانی که در مطب پزشک برای درمان صرف می کنید نیز طولانی تر است. 

کوئیتیشن در خانه

دستگاه های اولتراسونیک کاویتاسیون (کوئیتیشن) وجود دارد که می توانید برای مصارف خانگی خریداری کنید. این دستگاه ها ارزان نیستند، اما معمولاً مقرون به صرفه تر از درمان های داخل مطب اند. کارایی این دستگاه ها متفاوت است. دستگاهی که می تواند 4.4 تا 7.5 مگاهرتز MHz)) اولتراسوند را برای یک دوره 20 تا 50 دقیقه در یک زمان صرف کند، ممکن است با یک درمان جهت سفت کردن پوست که در یک محیط بالینی انجام می دهید قابل مقایسه نباشد. در نهایت، با وجود اینکه امتحان کردن این محصولات خانگی بی خطر است، اما ممکن است پول خود را هدر دهید. 
 
تاکنون احساس ضعف و بی حالی داشته‌اید؟ دلیل ضعف و بی حالی که بر بدن مستولی می‌شود چیست برای اطلاعات بیشتر مقاله علت بی حالی بدن را مطالعه نمایید.
 دستگاه کویتیشن
 
نتیجه گیری
گفتیم که کویتیشن اولتراسونیک یا کاویتاسیون اولتراسوند (کوئیتیشن) یک روش زیبایی است که از آن برای جدا کردن ذخایر چربی در بدن استفاده می شود. این درمان ادعا می کند که به عنوان یک جایگزین مؤثر و کم تهاجمی برای لیپوساکشن عمل می کند. خطرات بسیار کمی در ارتباط با این روش وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه مدت شایع هستند و برخی از افراد پس از بهبودی این درمان دچار شلی پوست یا فرورفتگی و برآمدگی در پوست خود می شوند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه