ورزش پیلاتس چیست؟ و آیا بهترین ورزش برای لاغری است؟!

اگر تا به حال به یک باشگاه ورزشی سر زده باشید، به احتمال زیاد نام ورزش پیلاتس را شنیده‌اید. به چه میزان درباره این ورزش اطلاعات دارید و آیا تا به حال تحت آموزش پیلاتس قرار گرفته‌اید؟! این روزها پیلاتس به یکی از ورزش‌های پرطرفدار تبدیل شده است که بسیاری از افرادی که اهل ورزش کردن هستند؛ دوست دارند حرکات پیلاتس را یاد بگیرند و تاثیر آن را بر بدن خود بدانند. مسئله اصلی برای بسیاری از افرادی که در کنار رژیم غذایی، دوست دارند از ورزش برای کاهش وزن سریع استفاده کنند؛ این است که آیا پیلاتس به کم کردن وزن کمک می‌کند؟! برای پاسخ به این سوال باید راجع به پیلاتس اطلاعات کافی داشته باشیم؛ بنابراین در این مطلب به معرفی ورزش پیلاتس برای شکم و هر آنچه نیاز دارید راجع به آن بدانید، پرداخته‌ایم؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورزش پیلاتس چیست؟ و آیا بهترین ورزش برای لاغری است؟!

ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس را برای نخستین بار فردی به نام جوزف پیلاتس ابداع کرد. وی با اعتقاد بر اینکه ذهن و جسم با هم در ارتباط هستند و سلامت آن‌ها روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد، ورزشی ابداع کرد که سلامت هر دو را در نظر بگیرد. به همین دلیل است که حرکات پیلاتس برای افزایش قدرت ذهن و جسم در کنار یکدیگر است.

پیلاتس نمی‌تواند برای اهداف درمانی به کار برود؛ اما با اجرای صحیح حرکات آن، در طولانی مدت انعطاف‌پذیری، قدرت جسمانی و همچنین قدرت ذهنی در تحمل و کنترل بدن را بالا می‌برد. جوزف پیلاتس این ورزش را به گونه‌ای طراحی نمود که روی بخش مرکزی بدن تمرکز کرده و بتواند با تقویت ماهیچه‌های پشت، کمر و باسن در اصلاح وضعیت بدن و همچنین سلامت آن نقش داشته باشد. پس از این ورزش، نه تنها تسلط و تمرکز ذهن شما بر روی وضعیت جسمانی و اندام‌ها افزایش می‌یابد؛ بلکه بدن شما برای انجام کارهای روزانه و حتی برخی اعمال جسمانی سنگین‌تر، قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

در طی انجام ورزش پیلاتس در خانه متوجه می‌شوید که حرکات آن برای سطوح مختلف افراد، از مبتدی تا پیشرفته، متفاوت است تا قدرت بدنی آن‌ها به مرور افزایش پیدا کند و هیچ فشاری به یکباره به بدن آن‌ها وارد نشود. این ورزش لاغری شکم اغلب برای افرادی به کار می‌رود که می‌خواهند عضله‌سازی کنند و یا قدرت جسمانی خود را بالا ببرند و معمولا برای هدف کاهش وزن و لاغری به کار نمی‌رود؛ اما می‌توانید این ورزش را با ورزش های لاغرکننده ادغام نمایید و با انجام آن پس از ورزش های لاغرکننده، به افزایش قدرت جسمانی خود کمک کنید تا بتوانید هربار ورزش‌هایی با شدن بیشتر را راحت‌تر به انجام برسانید و کالری‌سوزی خود را افزایش دهید.حالا باما همراه باشید که ببینیم ورزش پیلاتس برای چی خوبه؟

 

انواع ورزش پیلاتس

انواع ورزش پیلاتس

آموزش پیلاتس به چند شکل محدود دیگر نیز رواج دارد.

  • پیلاتس استات: پیلاتس استات را شاید برخی از افراد با نام برند لوازم پیلاتس بشناسند که البته دستورالعمل‌های خاص خود را نیز در این ورزش ایجاد کرده است؛ اما به شکل اصلاح شده‌ای از پیلاتس که توسط متخصصین طراحی شده نیز می‌گویند که روی بازسازی شکل ستون فقرات تاثیر می‌گذارد. این نوع پیلاتس را همه افراد، حتی افراد دارای مجروحیت و افراد باردار نیز می‌توانند انجام دهند.
  • پیلاتس کنترل بدن: بسیاری از پزشکان، این نوع پیلاتس را برای افزایش و بهبود روند بازسازی در بیماران دارای جراحت تجویز می‌کنند. پیلاتس کنترل بدن، ۷ اصل دارد: آرامش، توازن، تنفس، تمرکز، هماهنگی، حرکت‌های روان و قدرت.
  • تعادل بدن: این مورد، در حقیقت نوعی تمرین جدید است که در باشگاه‌ها از ادغام پیلاتس، یوگا و تایی‌چی همراه با موسیقی انجام می‌شود.
  • پیلاتس اصلاحی: توسط متخصصان سلامت و تناسب اندام برای رسیدگی و رفع عدم تعادل و جبران حرکتی استفاده می شود. این تمرین‌ها معمولاً توسط مربیان شخصی، ماساژدرمان‌ها و کایروپراکتیک‌ها استفاده می‌شوند تا به مشتریان کمک کنند هم در حین تمرین و هم در زندگی روزمره خود حرکت کنند و احساس بهتری داشته باشند.
  • پیلاتس کلاسیک: تمریناتی را که توسط بنیانگذار جوزف پیلاتس آموزش داده شده است، به ترتیبی که او آنها را آموزش داده و نام هایی که به آنها اشاره کرده، آموزش می دهد.

انواع مختلف حرکات پیلاتس را می‌توان با ابزار اختصاصی این ورزش انجام داد. لوازم اختصاصی در پیلاتس کش پیلاتس و همچنین توپ و تشک، لوازم رایجی هستند که در اغلب کلاس‌های آموزش پیلاتس می‌توانید پیدا کنید. البته برخی از باشگاه‌های ورزشی، حرکات پیلاتس را با دستگاه انجام می‌دهند. یکی از این دستگاه‌ها ریفورمر (reformer) است. ریفورمر یک تخت است که بستری به حالت کشویی دارد و با طناب‌های مقاومتی که به آن متصل هستند، می‌توانید انواع حرکات مختلف را انجام دهید.

 

ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب نیست

8 مدل از بهترین تمرین‌های پیلاتس 

1. تنفس

عضلاتی که کار می کنند: عضلات تنفسی، شکم برای تثبیت لگن
تکرار: 3-5
 
نحوه اجرا:
 
به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاها را صاف روی زمین بگذارید و دست ها را روی قفسه سینه قرار دهید.از طریق بینی نفس بکشید، در دست ها و پشت قفسه سینه نفس بکشید.نفس خود را بیرون دهید و احساس کنید که دستان خود به سمت یکدیگر می لغزند و قفسه سینه شما به سمت زمین فرو می رود.
 
تنفس

2. آماده سازی پل شانه

عضلاتی که کار میکند: باسن، همسترینگ، ران داخلی، کف لگن، عضلات پشت
تکرار: 5
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و پاها را موازی و به عرض لگن باز کنید.
  2. یک بالش، بلوک یا توپ کوچک بین ران های خود قرار دهید.برای آماده شدن دم کنید. نفس خود را بیرون دهید، ت
  3. وپ کوچک را به آرامی فشار دهید،
  4. پاهای خود را به زمین فشار دهید و ستون فقرات خود را از تشک خارج کنید. با کج کردن لگن خود شروع کنید و سپس قسمت پایین و وسط پشت خود را از روی زمین جدا کنید تا زمانی که یک خط مستقیم از شانه ها تا زانوهای خود ایجاد کنید.
  5. استنشاق کنید و موقعیت را نگه دارید.بازدم کنید، ستون فقرات را به سمت تشک برگردانید، با هدف بلند کردن بالاتنه خود.نحوه اصلاح. برای افزایش سختی، در تکرار سوم، موقعیت را در بالا نگه دارید،
  6. باسن خود را درگیر کنید و توپ را در بازدم برای 5 تکرار فشار دهید.نکات. سعی کنید شانه ها و گردن خود را آرام نگه دارید. سعی کنید از بالا رفتن پشت خود جلوگیری کنید.
 
آماده سازی پل شانه

3. لاغری ران پا

عضلاتی که کار می کنند: شکم عرضی (عمیق ترین عضله شکمی شما که زیر ناف احساس می شود)، پشت
تکرار: 3-5 ست
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و پاها را موازی و به عرض لگن باز کنید.
  2. دم کنید تا در پشت دنده های خود نفس بکشید.نفس خود را بیرون دهید تا کف لگن و شکم خود را به سمت بالا و داخل بکشید.
  3. تصور کنید که به آرامی کمربند را سفت می‌کنید و یک پا را بدون حرکت دادن باسن، لگن یا پشت، روی میز قرار دهید.
  4. برای حفظ موقعیت دم کنید.نفس خود را بیرون دهید تا پای دوم را روی میز قرار دهید، بدون اینکه شکم خود را بیرون بیاورید یا کمر خود را قوس دهید.نفس بکشید و وضعیت را برای 5 شمارش نگه دارید.
  5. با کنترل بازدم کنید تا پاهای خود را به زمین بازگردانید.نحوه اصلاح. برای یک چالش بیشتر، پاهای خود را دورتر از باسن خود نگه دارید.نکات. این یک تمرین چالش برانگیز است که به درستی انجام شود. کف دستان خود را روی استخوان های لگن خود قرار دهید تا احساس کنید که وزن خود را تغییر می دهید یا شکم خود را بیرون می آورید.
 
لیفت پا

4. ضربه زدن به انگشتان پا

عضلاتی که کار می کنند: شکم، گشاد کننده لگن
تکرار: 5 بار در هر پا
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و پاها را موازی و به عرض لگن باز کنید.
  2. نفس خود را بیرون دهید و یک پا را روی میز قرار دهید (همانند تمرین بالا).برای حفظ موقعیت دم کنید.نفس خود را بیرون دهید تا پای دوم را روی میز قرار دهید، بدون اینکه شکم خود را بیرون بیاورید یا کمر خود را قوس دهید.
  3. موقعیت را استنشاق کنید.با کنترل بازدم کنید و یک پا را روی زمین لمس کنید و پای دیگر خود را ثابت نگه دارید.پای خود را به سمت میز برگردانید.
  4. با پای مخالف تکرار کنید.نحوه اصلاح. اگر در درگیر نگه داشتن شکم خود مشکل دارید و احساس می کنید کمرتان قوس دارد، لگن خود را بیشتر به سمت عقب متمایل کنید تا کمرتان به زمین نزدیک شود. برای سختی بیشتر، پای خود را دورتر از بدن خود برسید.
  5. یک دست را درست زیر ناف و دست دیگر را روی کمر قرار دهید. این به شما کمک می کند تا از تقلب جلوگیری کنید و به شما بازخورد لمسی بدهد. از قوس دادن به کمر یا بیرون گذاشتن گنبد شکم خودداری کنید.
 

ضربه زدن به انگشتان پا

5. کشش تک پا

عضلاتی که کار می کنند: شکم، پشت، گشاد کننده لگن
تکرار: 8 بار در هر پا
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پشت دراز بکشید و هر دو پا را روی میز بگذارید.نفس خود را بیرون دهید تا سر، گردن و شانه های خود را از روی زمین خم کنید تا به زانوهای خود نگاه کنید.
  2. نفس بکشید تا دستان خود را روی دو طرف زانو قرار دهید.بازدم کنید تا یک پا را با زاویه 45 درجه یا پایین‌تر بکشید .
  3. فقط تا جایی که می‌توانید پایین‌تر در حالی که پشت و لگن خود را در همان وضعیت نگه دارید. از قوس دادن به پشت خودداری کنید و مراقب گنبد شدن شکم باشید.
  4. دست در کنار پای کشیده به سمت مچ پا مقابل خواهد رسید.نفس بکشید تا زانوی خود را به حالت 90 درجه خم کنید.با پای مخالف تکرار کنید.
  5. نحوه اصلاح. پایین نگه داشتن سر و شانه ها بدون کشش بدون قوس دادن به کمر، چالش برانگیزتر از بالا بردن سر و خم کردن به جلو است.
  6. قرار دادن دست ها در جلوی زانو روی میز به شما یادآوری می کند که پاهای خود را در زاویه 90 درجه نگه دارید و این تمرین را برای شکم عمیق شما چالش برانگیزتر می کند.
  7. با نفس خود در ارتباط باشید، شکم خود را به سمت داخل و بالا بکشید. وقتی پای خود را دراز می کنید، سعی کنید پشت پای خود را زیر باسن خود درگیر کنید. این جلوی لگن شما را باز می کند و شما را عمیق تر به نیروگاه خود متصل می کند.
 
ضربه زدن به انگشتان پا

6. دایره یک پا

عضلاتی که کار می کنند: شکم، همسترینگ، خم کننده های ران، رباینده های ران و اددکتورها
تکرار: 5 بار در هر جهت
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پشت دراز بکشید و هر دو پا را صاف روی زمین بگذارید.
  2. سعی کنید لگن خنثی داشته باشید.نفس خود را بیرون دهید تا یک پا را در هوا بلند کنید (زانو ممکن است کمی خم شود).
  3. باسن خود را ثابت نگه دارید و نفس بکشید تا به پا در هوای سراسر بدن برسید.نفس خود را بیرون دهید تا با پای خود دایره ای ایجاد کنید و سعی کنید با حرکت لگن خود را تکان ندهید.5 بار در هر جهت تکرار کنید و پاها را عوض کنید.
  4. نحوه اصلاح. اگر با هر دو پا صاف احساس ناراحتی کردید، هر دو زانو را کمی خم کنید و تا صاف کردن آنها کار کنید.
 

دایره یک پا

7. آماده سازی خم جانبی

عضلاتی که  کار می کنند: مورب، تثبیت کننده های کمربند شانه
تکرار: 8 تا 10
 
نحوه اجرا:
 
  1. در حالی که به پهلو هستید، با هر دو زانو خم شده، ساعد و آرنج خود را به سمت بالا فشار دهید. پاهای شما در پشت سر شما قرار می گیرند و زانوهایتان در یک راستا با باسن شما قرار دارند.
  2. بازدم کنید تا ساعد خود را به زمین فشار دهید و باسن خود را به هوا ببرید.دم کنید تا باسن خود را تا نیمه پایین بیاورید.بازدم کنید تا باسن خود را دوباره بالا بیاورید. 8-10 بار تکرار کنید.
  3. دم کنید تا باسن خود را با کنترل پایین بیاورید. در طرف دیگر تکرار کنید.نحوه اصلاح. برای افزایش سختی، پاهای خود را صاف کرده و بلند کنید تا یک خط مستقیم از سر تا پای خود ایجاد کنید.
 

آماده سازی خم جانبی

8. سایدکیک

 
عضلات کار می کنند: شکم، گشاد کننده لگن، فلکسورها
تکرار: 8 تا 10 در هر طرف
 
نحوه اجرا:
 
  1. به پهلو دراز بکشید و بازوی پایینی به بلندی بالای سر برسد و گوش خود را روی بازوی خود قرار دهید. زانوهای خود را صاف نگه دارید و پاهای خود را به سمت جلو بیاورید و پاهای خود را حدود 30 تا 45 درجه در جلوی بدن خود قرار دهید.
  2. تصور کنید که به آرامی کمربند را سفت می کنید تا شکم خود را بلند کرده و بکشید.پای بالایی خود را بالا بیاورید تا جایی که با ران شما در یک راستا قرار گیرد.بدون قوس دادن یا خم کردن کمر، نفس بکشید تا پای خود را به جلو بکشید.بازدم کنید تا پای خود را به عقب برگردانید،
  3. باسن خود را باز کنید و عضلات سرینی و همسترینگ خود را درگیر کنید.در حالی که پای خود را در دامنه کامل حرکت می‌آورید، سعی کنید باسن خود را روی هم قرار دهید و ستون فقرات خود را دراز نگه دارید، بدون قوس کردن، جمع کردن یا چرخاندن لگن از موقعیت خود.8 تا 10 بار تکرار کنید و طرف را عوض کنید.
  4. نحوه اصلاح. برای سهولت کار، پای پایینی خود را برای ثبات بیشتر خم کنید. برای سخت تر کردن آن، روی آرنج و ساعد خود بلند شوید تا ثبات خود را به چالش بکشید.
 

5 تمرین پیلاتس

ورزش پیلاتس برای چی خوبه؟

 1. استحکام هسته را افزایش می دهد

پیلاتس به دلیل تاکید بر هسته مرکزی بدن معروف است که تمام حرکات از آن سرچشمه می گیرد. هسته تمام عضلات اطراف تنه است که در صورت تقویت و انعطاف پذیری، بدن را پشتیبانی و تثبیت می کند.پیلاتس قدرت و عملکرد هسته را بهبود می بخشد. قدرت مرکزی یک عامل کلیدی در کاهش درد کمر و لگن، کاهش اختلال عملکرد کف لگن است، و ناحیه‌ای است که حرکت انفجاری از آن نشأت می‌گیرد
 

 2. بهبود وضعیت بدن

وقتی پدر و مادرتان به شما گفتند دست از خمیدن بردارید و صاف بنشینید فکر درستی داشتند.وضعیت بهتر، تفاوت بین عضلات ضعیف و نامتعادل، سردرد، درد شانه یا کمر و نشستن یا ایستادن راحت است.پیلاتس روی تراز کامل بدن، دامنه حرکتی ایده آل در مفاصل و تعادل تمام عضلات مخالف تمرکز دارد. این وضعیت وضعیت بدن را با آگاهی دادن به تراز شما و تقویت عضلات نادیده گرفته شده وضعیتی بهبود می بخشد.
 

 3. کاهش درد کمر

پیلاتس عضلات عمیق‌تر شکم و کف لگن را هدف قرار می‌دهد تا هم منقبض و هم رها شوند - نشانه واقعی قدرت. این ماهیچه‌ها مانند یک بریس برای بلند کردن و حمایت از اندام‌ها و محافظت و تثبیت کمر کار می‌کنند.
 

 4. جلوگیری از صدمات

پیلاتس ماهیچه های بدن را متعادل می کند به طوری که نه شل و ضعیف هستند و نه سفت و سفت. ماهیچه های خیلی شل و ضعیف یا خیلی سفت و سفت می توانند بدن را مستعد آسیب دیدگی کنند.پیلاتس بر توسعه قدرت پویا تمرکز دارد، به این معنی که شما بهتر می توانید مفاصل خود را در حین حرکت حمایت و تثبیت کنید. تحقیقات نشان داده است که پیلاتس روشی موثر برای کاهش خطر آسیب در ورزش است.
 

 5. افزایش انرژی

با تمرکز بر تنفس، پیلاتس ظرفیت قلبی تنفسی را بهبود می بخشد. این باعث تحریک هورمون های احساس خوب، جریان اکسیژن و گردش خون می شود.پیلاتس همه اینها را به دست می آورد و به دلیل ماهیت کم تاثیرش، به ندرت احساس خستگی در شما ایجاد می کند. در عوض، به شما انرژی می دهد.
 

✅ 6. افزایش اگاهی بدن 

پیلاتس یک تمرین ذهن و بدن است که حس عمقی یا آگاهی بدن را تقویت می کند. توجه به درون و توانایی تمرکز بر احساسات بدن، آگاهی شما را از راحتی یا درد، احساسات و محیط اطرافتان افزایش می دهد.با تقویت حس عمقی، بدن بهتر می تواند به محرک پاسخ دهد، که می تواند از صدمات و سقوط جلوگیری کند. آگاهی بهتر از بدن حتی ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند، زیرا با سیگنال های گرسنگی بدن خود هماهنگ تر خواهید بود.
 

✅ 7. کاهش استرس

با تداوم بهره مندی از آگاهی بدن، تمرکز درونی و استفاده از تنفس پیلاتس می تواند سیستم عصبی را کاهش دهد. این به نوبه خود می تواند شما را از حالت جنگ یا گریز خارج کند، کورتیزول را کاهش دهد و استرس را در طول زمان کاهش دهد.
 

✅ 8. کاهش درد قاعدگی

دیسمنوره وضعیت دوره های قاعدگی دردناک است، و اگر فردی هستید که آن را تجربه کرده اید، می دانید که چقدر می تواند ناتوان کننده باشد. تحقیقات نشان داده است که پیلاتس می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.
 

✅ 9. بهبود انعطاف پذیری و تحرک

ابتدا، اجازه دهید تفاوت بین انعطاف پذیری و تحرک را تعریف کنیم.انعطاف پذیری مقدار کشش غیرفعال در یک عضله است. تحرک دامنه حرکت در یک مفصل است. تحرک خوب به انعطاف پذیری و همچنین قدرت نیاز دارد.تحرک چیزی است که باید برای آن تلاش کنید، در حالی که انعطاف پذیری به خودی خود کاربردی نیست. برای بهینه سازی تحرک به تعادل قدرت و انعطاف نیاز دارید.تمرین پیلاتس با انتقال نرم بین حرکات دقیق و آهسته و کنترل شده به حرکت ادامه می دهد. بیشتر تمرینات پیلاتس به جای کشش بعد از یک تمرین تقویتی، ترکیبی از این دو است که قدرت، انعطاف پذیری و تحرک را بهبود می بخشد.
 

✅ 10. بهبود تعادل

تعادل در هر سنی مهم است و برای فعالیت های روزمره شامل هماهنگی، مانند راه رفتن، یا هر یک از حرکات غیرخطی زندگی، مانند بالا بردن و پیچیدن، ضروری است.پیلاتس تعادل و راه رفتن را نه تنها از طریق تقویت هسته، بلکه به دلیل تمرکز آن بر روی هم ترازی و تمرینات کل بدن بهبود می بخشد.
 

✅ 11. تقویت ایمنی

تحقیقات نشان می دهد که پیلاتس به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، به ویژه در افراد مسن کمک می کند.این یافته‌ها نشان می‌دهد که تمام سنین می‌توانند از طریق پیلاتس تقویت ایمنی را تجربه کنند، عمدتاً به دلیل بهبود گردش خون.همراه با بهبود گردش خون، عملکرد سیستم ایمنی بهبود یافته است. یک سیستم ایمنی خوب تابعی از جریان مناسب خون و لنف است که هر دو توسط پیلاتس تقویت می شوند.
 

✅ 12. بهبود عملکرد شناختی 

مطالعات نشان داده است که عملکرد شناختی بعد از تمرین پیلاتس بهبود یافته است.چندین نشانه مانند رشد نورون جدید، جریان خون به مغز، افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی، و طول عمر نورون‌های مسئول یادگیری، حافظه و تفکر اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 

✅ 13. بهبود انگیزه 

همراه با بهبود شناخت، یک مطالعه نشان داد که پیلاتس برای بهبود انگیزه در جمعیت دانش آموز موثر است. نوع انگیزه‌ای را که باعث می‌شود کسانی که پیلاتس را تمرین می‌کنند، مورد بررسی قرار داد و دریافت که تمرین‌کنندگان پیلاتس بیشتر توسط انگیزه‌های درونی به جای اعتبارسنجی خارجی هدایت می‌شوند.
 

✅ 14. بهبود زندگی جنسی 

پیلاتس به بیش از یک دلیل می تواند غوغایی در گونی را لذت بخش تر کند. اول، استقامت، قدرت، تحرک و انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند که می‌تواند ماجراجویی‌های اتاق خواب شما را با اجازه دادن به شما برای قرار گرفتن در موقعیت‌های طولانی‌تر و حفظ آن‌ها افزایش دهد.اما همچنین، پیلاتس یک ابزار موثر برای بهبود قدرت و عملکرد کف لگن است و یک کف لگن قوی با افزایش لذت جنسی ارتباط دارد.
 

✅ 15. افزایش عملکرد ورزشی 

چه یک ورزشکار حرفه ای یا یک جنگجوی آخر هفته باشید، پیلاتس می تواند ورزش یا فعالیت شما را ارتقا دهد.پیلاتس با تقویت ماهیچه ها، به حرکت درآوردن چیزهای سفت و بلند کردن نواحی سفت، بدن را متعادل می کند. این به نوبه خود شما را قادر می سازد سریعتر واکنش نشان دهید و از آسیب جلوگیری کنید.سرعت بهبود یافته، افزایش توده عضلانی و قدرت تنه، هسته با ثبات تر، پرش عمودی بهبود یافته و انعطاف پذیری بهتر هنگام لگد زدن است.
 

✅ 16. تقویت استخوان 

شیوه زندگی فعلی که بیشتر نشستن و حرکت کمتری دارد، برای سلامتی و تراکم استخوان ما مضر است. تراکم استخوان قوی از پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می کند و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.
پیلاتس در افزایش کیفیت زندگی، تسکین درد و افزایش تراکم استخوان موثر است.
 

✅ 17. تقویت خلق و خوی

ورزش از هر نوع آن اکسیر جادویی اندورفین را ارائه می دهد.اما مطالعاتی که به طور خاص فواید افزایش خلق و خوی پیلاتس را مورد بررسی قرار دادند، نشان دادند که آزمودنی‌ها کاهش اضطراب، خستگی و علائم افسردگی و رها شدن از الگوهای فکری منفی را تجربه کردند.
 

✅ 18. خواب را بهبود می بخشد

پیلاتس می تواند منجر به خواب بهتر، به ویژه در افراد زیر 40 سال شود. یک مطالعه نشان داد که زنان پس از زایمان با اضافه کردن پیلاتس به برنامه هفتگی خود از خواب بهتری بهره مند می شوند.
 

ورزش پیلاتس برای چی خوبه

ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب نیست؟!

این ورزش تقریبا برای همه افراد مناسب است. البته، افرادی که سن بالایی دارند و یا مشکل و آسیب‌دیدگی جسمانی دارند که ممکن است انجام حرکات پیلاتس برای آن‌ها مشکلی ایجاد کند، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایند و در صورت اجازه او، این ورزش را با سختی کنترل‌شده انجام دهند. البته هرچه در این ورزش پیشرفت کنید، انجام حرکات روزانه و ورزشی راحت‌تر می‌شود.

به همین دلیل تقریبا همه افراد می‌توانند از این ورزش استفاده کنند و وضعیت جسمانی خود را بهبود ببخشند. می‌توانید برای یادگیری آن به باشگاه ورزشی مراجعه کنید و یا از راهنمایی یک مربی شخصی استفاده کنید. یادگیری به تنهایی نیز قابل انجام است، اما بهتر است در ابتدای مسیر از کمک‌ مربی‌ها برای یادگیری حرکات پایه‌ای استفاده کنید تا بتوانید انواع حرکات این ورزش با کش پیلاتس، یا روی تشک ویا با دستگاه را انجام دهید.

پیلاتس و یوگا

ورزش پیلاتس و یوگا

ورزش پیلاتس و یوگا بسیار به یکدیگر شباهت دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام انتخاب ورزش، بین این دو گزینه مردد می‌مانند. هر دو این ورزش‌ها به سلامت جسم و ذهن توجه می‌کنند و قابلیت انعطاف‌پذیری و قدرت جسمانی را افزایش می‌دهند؛ اما تفاوت پیلاتس با یوگا این است که یوگا بیشتر روی ذهن و افزایش تمرکز و همچنین تاثیر مثبت آن روی روح انسان تمرکز دارد. درحالی‌که پیلاتس بیشتر برای اهداف افزایش قدرت جسمانی و کمتر از یوگا برای شادابی روح استفاده می‌شود؛ البته نمی‌توان تاثیر آن روی ایجاد کنترل ذهن بر بدن را نادیده گرفت. با توجه به این توضیحات، می‌توانید ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

پیلاتس و لاغری 

ورزش پیلاتس برای لاغری و کاهش وزن خیلی مفید است؛ بهتر است در کنار ورزش کردن، از یک رژیم لاغری و رژیم غذایی مناسب نیز استفاده نمایید تا نه‌تنها نیاز بدن خود را به بهترین نحو تأمین کنید؛ بلکه با کنترلی که روی میزان وعده‌های غذایی خود پیدا می‌کنید، زیبایی و تناسب‌اندام را در کنار سلامتی داشته باشید. برای استفاده از یک رژیم مناسب و همچنین برخورداری از راهنمایی و پشتیبانی عالی در این زمینه، می‌توانید از سایت بهاره غفاری استفاده کنید. مشاوره تغذیه، نیاز به دانش و تجربه کافی و همچنین مجوز از وزارت بهداشت و درمان دارد. به همین دلیل نباید به‌آسانی به هر سایت و یا شخصی که در این زمینه ادعایی دارد، اعتماد کنید. با کلیک بر روی نام بهاره غفاری، به سایت مشاوره تغذیه هدایت می‌شوید و می‌توانید از انواع رژیم‌ها و اطلاعاتی که در این سایت وجود دارد استفاده کنید و مرحله‌به‌مرحله با راهنمایی مشاور، حرکت کنید.

 
حتما بخوانید: ورزش برای لاغری شکم

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (39 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه