بهترین مکمل برای عضله سازی مخصوص هر فرد

آیا شما مشتاقانه منتظر عضله سازی درست مانند الگوی مورد علاقه خود هستید؟ اگر فکر می‌کنید که برنامه ورزشی صحیح و اصولی دارید و از بهترین رژیم غذایی پیروی می‌کنید اما هنوز به نتایج دلخواه خود در عضله سازی نرسیده‌اید، احتمالا بدن شما به مقدار ورودی بیشتری نیاز داشته باشد. منظور ما از ورودی های اضافی مکمل های غذایی است.

بهترین مکمل های بدنسازی غذایی مخصوصاً برای ورزشکاران و سایر علاقه مندان به تناسب اندام طراحی شده اند تا بتوانند از جلسات تمرینی فشرده و برنامه غذایی سالم در محل خود بیشترین بهره را ببرند. ما اطلاعاتی را در مورد بهترین مکمل های بدنسازی و محصولات رژیمی به اشتراک خواهیم گذاشت که بهترین مکمل برای عضله سازی بدنسازان و همچنین علاقه مندان به تناسب اندام با تجربه هستند. اگر هدف نهایی شما این است که تا حد امکان قوی و عضلانی شوید همراه ما باشید.

بهترین مکمل برای عضله سازی مخصوص هر فرد

بهترین مکمل برای عضله سازی چیست؟

مکمل‌های گینر بهترین مکمل برای بدنسازی هستند و بهترین مکمل های بدنسازی گینر به دو نوع تقسیم می‌شوند. پودرهای وزن گیر و پودرهای ماس گینر. مربوط به اهداف بدن شما هست و باید هر یک از این مکمل ها را انتخاب کنید. اگر خیلی لاغر هستید، پس به سراغ افزایش دهنده های وزن بروید و اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی است، پس به سراغ افزایش دهنده های وزن بروید. این مکمل ها با تمام مواد مغذی درشت و ریزمغذی ضروری که می توانند از اهداف بدنسازی شما حمایت کنند، فرموله شده اند.

بهترین مکمل برای عضله سازی

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی، برای همه افراد یکسان نیست و به شرایط مختلفی همچون سن فرد، نوع تغذیه، نوع و هدف ورزش بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد؛ اما این مسئله می‌تواند به صلاحدید مربی و پزشک فرد بستگی داشته باشد؛ اما در حالت کلی، چنانچه افراد به‌صورت حرفه‌ای ورزش نمی‌کنند و به سلامت خود اهمیت می‌دهند؛ بهتر است از مصرف مکمل های بدنسازی خودداری کنند و اجازه دهند در زمانی طولانی‌تر و به کمک تغذیه مناسب به هدف خود دست پیدا کنند.

سن مصرف مکمل بدنسازی معمولا ذکر نمی‌شود و افراد فکر می کنند که در هر سنی می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند. درست این است که یک نوجوان که در سن رشد و بلوغ قرار دارد و به همین دلیل هورمون‌های کافی در بدن وی تولید می‌شود که می‌تواند پاسخگوی نیز وی برای عضله سازی باشد، از مصرف مکمل بدنسازی اجتناب کند و با انجام مداوم تمرینات و تغذیه مناسب به هدف عضله خود را تقویت کند.

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت سن مصرف مکمل بدنسازی، بزرگسالی است. افراد بزرگسال، هورمون‌های کمتری تولید می‌کنند و همچنین ممکن است جذب مواد غذایی در بدن آن‌ها به‌خوبی صورت نگیرد؛ پس می‌توانند از مکمل‌ها استفاده کنند. البته این قضیه برای مولتی ویتامین ها صادق نیست و سن مصرف مکمل بدنسازی مولتی ویتامین، به صلاحدید پزشک بستگی دارد و ممکن است در سنین پایین نیز تجویز شود.

عوارض مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی چیست ؟!

مکمل بدنسازی انواع گوناگونی دارد و در حین ورزش‌های سنگین، برای کمک به عضله سازی و یا برای کمک به درمان سریع‌تر آسیب‌های بافتی مصرف می‌شوند. در حقیقت هنگامی که فردی با هدف عضله سازی، شروع به ورزش می‌کند، برای اینکه بدن او بتواند نیازهای تغذیه‌ای خود به انواع کربوهیدرات، بهترین پروتئین برای عضله سازی و مواد مغذی را تامین کند، ممکن است نیازمند مصرف مکمل غذایی شود.

البته مصرف مکمل بدنسازی در شرایطی که فرد بخواهد به‌طور آهسته و پیوسته پیش برود و عجله‌ای برای عضله سازی نداشته باشد، لزومی ندارد. همچنین در شرایطی که افراد در ورزش آسیب‌های جزیی می‌بینند، ممکن است نیازمند مصرف مکمل های و مولتی ویتامین‌ ها باشند تا بدن آن‌ها بتواند سریع‌تر سلامت خود را به‌دست آورد.

بهترین مکمل های بدنسازی بدنسازی به دو شکل اصلی و فرعی وجود دارند. مکمل‌های اصلی، برای همه افراد می‌تواند استفاده شود و تنها دوز مصرفی آن‌ها متفاوت است. این مکمل‌ها شامل، بهترین پروتئین برای عضله سازی (مثل کربو پروتئین یا پروتئین وی (whay))، مکمل کراتین، مکمل آمینواسید و مکمل گلوتامین هستند. همچنین چنانچه فردی بر اثر ورزش کردن، میازمند مصرف بهترین مکمل های بدنسازی ویتامینی شود، آن‌ها نیز در دسته مکمل بدنسازی اصلی قرار می‌گیرند. البته کاربرد این مکمل‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ برای مثال مکمل کراتین برای تاثیر روی سوخت‌وساز و مکمل آمینواشید برای عضله سازی استفاده می‌شود.

بهترین مکمل بدنسازی

عوارض مکمل بدنسازی

عوارض مکمل بدنسازی ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان این عوارض را به تمام مکمل‌ها تعمیم داد. با این‌حال تصور پیدا کردن سالم‌ ترین مکمل بدنسازی نیز مقداری غیرواقعی است.

در برخی شرایط ممکن است ورزشکاران برای تقویت ماهیچه خود حین تمرین، نیازمند مصرف مکمل بدنسازی باشند، اما حساسیت دارویی بدن آن‌ها یا ضعیف بودن کبد یا کلیه، ممانعت ایجاد کند. بنابراین چنانچه از این دسته عوارض مکمل بدنسازی بگذریم، عوارض عمومی شامل موارد زیر هستند:

آسیب به کلیه: اغلب به دلیل مصرف مکمل پروتئینی همچون بهترین پروتئین برای عضله سازی وی به وجود می‌آید. مصرف پروتئین به مدت طولانی با میزان زیاد، می‌تواند عملکرد کلیه‌ها را با مشکل روبه‌رو کند. به همین دلیل انجام مداوم آزمایشات و کنترل مصرف آن، ضروری است.

آسیب به کبد: مشکلات کبدی در مصرف داروها، مولتی ویتامین ها و مکمل های ورزشی می‌تواند به وجود بیاید و این نه‌تنها به توانایی کبد فرد، بلکه به میزان و نحوه مصرف مکمل بدنسازی نیز بستگی دارد.

مشکلات گوارشی: نفخ و درد شکمی ممکن است برای برخی از افراد که به آن مکمل حساسیت دارند، ایجاد شود و یا با مصرف مکمل‌های تقلبی، برای ورزشکاران ایجاد شود.

دیگر عوارض مکمل بدنسازی می‌تواند: اضافه وزن شدید، آلرژی و حساسیت، التهاب مجرای تنفسی، گرفتگی عضلات، افزایش قند و چربی خون و همچنین آسیب به قلب به دلیل فشار بیش‌از حد فرد به خود، باشد.

برای عضله سازی چه مکملی بخوریم

مکمل بدنسازی تقلبی

برای بسیاری از مکمل‌های بدنسازی همچون بهترین پروتئین برای عضله سازی وی، مکمل کراتین، مکمل گینر و... ممکن است محصولات تقلبی در بازار وجود داشته باشد که چنانچه نتوانید از اصل آن تشخیص دهید، آسیب زیادی به بدن شما وارد می‌کند. برای جلوگیری از عوارض مکمل بدنسازی تقلبی، باید با نحوه تشخیص اصل از تقلبی آشنا باشید. یکی از راه‌های تشخیص، خراشیدن سطح لیبل و پیامک کردن کد نوشته دشده به شماره ۲۰۰۸۸۲۲ است. همچنین می‌توان کد UID را در سایت Titac ثبت نمود و اصالت کالا را چک کرد.

روش بعدی برچسب اصالت کالا است که چنانچه روی محصولی باشد، نشاندهنده‌ی اصل بودن آن است. مهم‌ترین راهی که می‌توانید از آن استفاده کنید، تهیه نمودن مکمل بدنسازی از یک فروشگاه مورد اعتماد است. در زمینه مکمل‌های غذایی و دارویی، هیچ محلی مورداعتمادتر از داروخانه نیست. درنهایت، نمی‌توان حتی در بین محصولات داروخانه سالم ترین مکمل بدنسازی را بدون هیچ عوارضی، پیدا کرد.

مکمل بدنسازی تقلبس

زمان مصرف مکمل عضله سازی

بهترین زمانی‌هایی که می‌توانید از مکمل بدنسازی استفاده کنید، در هر مکملی متفاوت است که توضیح داده‌‌ایم:

مکمل پروتئین:

  • ناشتا پس از بیداری از خواب
  • پیش از تمرین
  • پس از تمرین
  • عصرانه
  • خواب

البته می‌توانید صرف برنامه غذایی بدنسازی  غنی از پروتئین را برای زمان پیش از تمرین و عصرانه، جایگزین مصرف مکمل بدنسازی کنید.

 

مکمل گلوتامین:

  • پس از تمرین
  • پیش از خواب

 

مکمل آمینواسید:

  • صبح پس از بیداری
  • پیش از تمرین
  • پس از تمرین
  • عصرانه
  • پیش از خواب

 

مکمل کراتین:

به مدت چهار روز :

  • بعد از صبحانه
  • پیش از تمرین
  • پس از تمرین
  • پیش از خواب

بعد از چهار روز، تنها پیش از تمرین و پس از آن مصرف می‌شود.

مکمل بدنسازی یا رژیم غذایی

بهترین برنامه غذایی برای عضله سازی

افرادی که برای افزایش متابولیسم از داروها استفاده می‌کنند و به‌دنبال چربی سوزی و سپس عضله سازی هستند؛ می توانند به‌جای آسیب رساندن به بدن خود، با مصرف مکمل بدنسازی شیمیایی، از یک برنامه و رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش استفاده کنند. چنانچه به دنبال دریافت رژیم غذایی لاغری هستید، همین حالا بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری

 

 

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (12 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه