طریقه مصرف و خواص کلاهک بادمجان برای کاهش قند خون را بخوانید!

کلاهک بادمجان که بیشتر افراد هنگام پوست گرفتن بادمجان آن را دور می‌ریزند بسیار پر ارزش و پرخاصیت است. کلاهک بادمجان بسیاری از خواص و فواید خود بادمجان را دارد. کلاهک بادمجان نیز مانند خود بادمجان سرشار از فیبر است و خواص فراوانی برای بدن دارد. از برجسته ترین خواص کلاهک بادمجان پیشگیری و کنترل دیابت نوع دو است. در ادامه به بررسی برخی از خواص ‌کلاهک بادمجان می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با خواص کلاهک بادمجان است به بررسی مواردی مانند خواص کلاهک بادمجان در طب سنتی، خواص کلاهک بادمجان برای دیابت، طریقه مصرف کلاهک بادمجان برای کاهش قند خون، خواص کلاهک بادمجان برای بواسیر، کلاهک بادمجان در بارداری، کلاهک بادمجان برای عفونت، طرز تهیه پودر کلاهک بادمجان و در نهایت عوارض بادمجان می‌پردازیم. طریقه مصرف و خواص کلاهک بادمجان برای کاهش قند خون را بخوانید!

خواص کلاهک بادمجان در طب سنتی

 

خواص کلاهک بادمجان در طب سنتی

متخصصان طب سنتی بر این باورند که کلاهک بادمجان دارای طبیعتی گرم و خشک است. کالری صد گرم از کلاهک بادمجان در حدود ۲۰ کالری است. خواص و فواید کلاهک بادمجان فراوان است که از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین خواص کلاهک بادمجان کمک به کاهش قند خون در کمترین زمان است. علاوه بر کاهش قند خون در افراد دیابتی یک خاصیت دیگر کلاهک بادمجان تاثیر کلاهک بادمجان برای قند بارداری است. جوشانده غلظ کلاهک بادمجان در ترکیب با تخم کتان ضمادی را به شما می‌دهد که می‌تواند موحب درمان سودای کهنه شود. همچنین نوشیدن جوشانده‌ی کلاهک بادمجان به اندازه روزی یک قاشق غذاخوری و یا دود حاصل از آتش زدن کلاهک بادمجان خشک شده می‌تواند در درمان مشکلاتی همانند بواسیر و خون‌ریزی‌های روده‌‌‏ای مفید باشد. از دیگر خواص کلاهک بادمجان می‌توان به مواردی مانند قطع کننده خون ریزی‌های روده‌ای، قابض بودن، بند آوردن خون و جلوگیری از احتلام شبانه اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص کلاهک بادمجان می‌پردازیم.

 

خواص کلاهک بادمجان برای دیابت

کلاهک بادمجان نیز مانند خود بادمجان منبعی غنی از فیبر است. حضور فیبر فراوان در رژیم غذایی و رژیم لاغری از جمله مواردی است که پزشکان به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند. در واقع به بیماران دیابتی رعایت رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات کم و فیبر بالا توصبه می‌شود. در نتیجه مصرف کلاهک بادمجان که سرشار از فیبر است برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو یک گزینه درمانی مناسب است. کلاهک بادمجان علاوه بر فیبر حاوی  نوعی آنتی اکسیدان به نام فنل است که فنل می‌تواند موجب تنظیم متابولیسم کربوهیدرات بدن شود. در واقع آنتی اکسیدان فنل به انسولین فرصت بیشتری می‌دهد تا کربوهیدرات‌ها را تجزیه کند. کلاهک بادمجان سرشار از آلفا گلوکوزیداز و همچنین آنژیوتانسین است که هر دو این موارد موجب بهبود جذب گلوکز می‌شوند. دیگر مواد موجود در کلاهک بادمجان که برای درمان دیابت موثر و تاثیرگذار هستند می‌توان به مواردی مانند کوئرستین، بتاکاروتن، ژنیستئین و کورکومین اشاره کرد.

 

طریقه استفاده از کلاهک بادمجان برای کاهش قند خون

برای بهره‌مندی از خواص کلاهک بادمجان می‌توان ابتدا پنج یا شش عدد کلاهک بادمجان را جدا کرده و همراه با دو لیوان آب در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید. مس از جوش آمدن آب اجازه دهید برای مدت زمان چند دقیقه در آب مانده تا بپزند و رنگ پس بدهند. پس از گذشت مدت زمان حدود ده دقیقه که کلاهک‌ها با حرارت ملایم پخته شدند شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید آب خنک شود. سپس از این آب به دست آمده بنوشید منتهی این کار را چند بار تکرار کنید، پس از مدتی تاثیر این موضوع را خواهید دید. این مایع به دست آمده از جوشیدن کلاهک بادمجان را می‌توانید تا چند دقیقه در یخچال نگه‌ دارید.

 

خواص کلاهک بادمجان برای بواسیر

از جمله خواص کلاهک بادمجان می‌توان به تاثیر شان در درمان بواسیر اشاره کرد. برای بهره مندی از این خاصیت کلاهک بادمجان باید، کلاهک بادمجان را همراه با دم آن با شاب جوشانده و سپس صاف کنید و از آن روزی یک قاشق بنوشید و یا کلاهک بادمجان را خشک شده را در آتش ریخته بسوزانید و از دود حاصل بهره مند شوید که برای رفع و درمان مشکلاتی مانند بواسیر و  خون‌ریزی‌های روده‌‌‏ای تاثیرگذار و مفید است.

 

کلاهک بادمجان در بارداری

از جمله رایج‌ترین بیماری‌های خانم‌های باردار در دوران بارداری دیابت بارداری است. از جمله خواص کلاهک بادمجان می‌توان به خواص کلاهک بادمجان برای قند بارداری اشاره کرد. قند بارداری به راحتی توسط مصرف کلاهک بادمجان قابل درمان است اما باید توجه داشته باشید که پیش از مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

کلاهک بادمجان برای عفونت

از دیگر خواص کلاهک بادمجان به تاثیر آن در رفع عفونت می‌توان اشاره کرد. برای بهره مندی از خواص کلاهک بادمجان در رفع عفونت باید ابتدا کلاهک بادمجان را خشک کرده و سپس کلاهک بادمجان خشک شده را مانند اسپند در آتش ریخته تا دود کند و سپس خود را در معرض دود قرار دهید تا عفونت موجود در بدن شما را خشک کند. کلاهک بادمجان برای عفونت واژن نیز مفید است. بهره مندی از خواص کلاهک بادمجان برای عفونت واژن با استفاده از بخور، دود و یا پخته کلاهک بادمجان ممکن است.

 

طرز تهیه پودر کلاهک بادمجان

 

طرز تهیه پودر کلاهک بادمجان

کلاهک بادمجان را جدا کنید و در زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود. پس از خشک شدن کلاهک بادمجان آن را پودر کرده و از آن استفاده کنید.

 

عوارض کلاهک بادمجان

 

عوارض کلاهک بادمجان

یکی از محبوب‌ترین خواص کلاهک بادمجان این است که قند خون را به سرعت کاهش می‌دهد به همین علت برای افرادی که قند خون پایینی دارد مضر است. همچنین افراد دیابتی که تز داروهای شیمیایی برای قند خون خود استفاده می‌‌کند نباید به صورت همزمان از کلاهک بادمجان برای دیابت استفاده کنند زیرا موجب افت ناگهانی و شدید قند خون می‌شود و برای مصرف کلاهک بادمجان باید با پزشک متخصص مشورت کنند.

 

 

 بادمجان سالم برای کاهش وزن

این سبزی طعم تلخی دارد. به این ترتیب، بیشتر افراد ممکن است از ترس این طعم تلخ در ظرف نهایی از پختن آن اجتناب کنند. با این حال، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این تلخی را بیرون بیاورید و با مقداری بادمجان لذت ببرید.

یک راه این است که بگذارید این سبزی سی دقیقه قبل از پختن با مقداری نمک پاشیده شده روی آن بماند. وقتی نوبت به بیرون کشیدن طعم تلخ می رسد، نمک جادویی می کند. علاوه بر این، نمک از جذب روغن زیاد و چرب شدن سبزیجات در هنگام پختن آن جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که همیشه نمک را قبل از پختن بادمجان خود بشویید.
 

به دلیل آن‌که کلاهک بادمجان قند خون را کاهش می‌دهد، شاید بسیاری از افراد فکر کنند که سبب لاغری می‌شود، اما این خواص هنوز تایید نشده است. برای کاهش وزن سریع  و رسیدن به وزن ایده آل، نیاز است از یک رژیم غذایی سالم و اصولی همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی نمایید. این رژیم‌های بدون حذف مواد غذایی به شما کمک می‌کنند تا نه‌تنها به وزن دلخواه برسید؛ بلکه سلامت و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای اطلاع از نحوه عملکرد این رژیم‌های طولانی‌مدت بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (9 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه