بهترین رژیم سیب زمینی برای لاغری | آیا این رژیم عوارضی دارد؟

داشتن تناسب اندام و اندامی فیت چیزی است که همه به دنبال آن هستند، شما یک نفر را به من نشان دهید که بگوید: من می خواهم از چاقی مفرط رنج ببرم و به دنبال اندامی متناسب نیستم. چنین کسی را نه شما و نه ما می توانیم پیدا کنیم، چرا که اصلاً وجود ندارد. حتماً شما هم رژیم های مختلفی را برای کاهش وزن و رساندن وزن خود به ایده آل ترین شرایط ممکن امتحان کرده اید، احتمالاً موفق نشده اید یا از نتیجه به طور کامل راضی نیستید که به سراغ رژیم سیب زمینی آمده اید و می خواهید بدانید آن رژیمی است که به دنبال آن هستید یا خیر؟ به شما می گویم: " بله این همان رژیمی است که می خواهید". بهترین رژیم سیب زمینی برای لاغری | آیا این رژیم عوارضی دارد؟
در این مقاله قصد داریم تا در خصوص رژیم سیب زمینی به طور کامل صحبت کنیم و شما را با انواع رژیم سیب زمینی و همچنین عوارض رژیم سیب زمینی آشنا کنیم. پس اگر شما هم می خواهید وزن خود را کاهش دهید و اندامتان را متناسب تر کنید، مطالعه این مقاله که خواندن آن تنها 5 دقیقه از وقت شما را می گیرد را از دست ندهید. 
رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی چیست؟ 

رژیم سیب زمینی اصولاً یک رژیم کوتاه مدت است و برعکس سایر رژیم های دیگر مانند رژیم پروتئین، رژیم کانادایی و. . ارزان تر است (چون قرار است، فقط سیب زمینی بخورید). همان طور که از نام این رژیم مشخص است، تنوع غذایی در این رژیم معنایی ندارد و شما تنها با خوردن سیب زمینی به مدت سه الی پنج روز (البته رژیم سیب زمینی، هفت روزه هم وجود دارد) می توانید تا 4500 گرم از وزن خود را کاهش دهید. 
سیب زمینی خام حاوی 79 درصد آب، 17 درصد کربوهیدرات (که 88 درصد آن نشاسته است)، 2 درصد چربی و مقادیر بسیار کمی چربی است. اگرچه سیب زمینی همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمی کند، اما برای مدت کوتاهی به عنوان یک رژیم چند روزه می توان از آن استفاده کرد. برخی از متخصص های تغذیه از سیب زمینی به عنوان بهترین قرص رژیم غذای که تاکنون کشف شده است، یاد کرده اند. 
با وجود تمامی مزایایی که برای رژیم سیب زمینی ذکر شد، باید بدانید که این رژیم نمی تواند تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین کند و به همین دلیل بیشتر کارشناسان تغذیه این رژیم را به مدت کوتاه توصیه می کنند (سه روزه یا نهایتاً دو هفته). ادامه دادن رژیم سیب زمینی برای مدت زمان طولانی می تواند به بدن شما آسیب وارد کند، پس سعی کنید در بازه زمانی که اشاره شده است، از رژیم سیب زمینی استفاده کنید. 
 شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، باید خشک شدن دهان را جدی گرفت برای این منظور به مقاله خشکی دهان و گلو مراجعه نمایید.

قوانین رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی مانند سایر رژیم های موجود، قوانین و اصول مربوط به خود را دارد که برای حفظ سلامتی باید به این اصول پایبند باشید. 
  • باید به مدت سه الی پنج روز تنها باید سیب زمینی بخورید. 
  • بسته به وزن و اشتهای هر فرد می توان روزانه 900 گرم تا 3 کیلوگرم سیب زمینی مصرف کند. 
  •  بهتر است در زمان رژیم سیب زمینی از چاشنی ها و سس ها استفاده نکنید (می توانید از مقادیر ناچیزی فلفل سیاه و نمک استفاده کنید). 
  •  در طول این رژیم تنها مجاز هستید از نوشیدنی های مانند آب، چای سیاه و سبز و قهوه تلخ بنوشید. 
  • در طول این رژیم بهتر است، انجام ورزش های سنگین را کنار بگذارید و به سراغ ورزش های سبک بروید. 
  • بهتر است در طول این رژیم از مکمل های غذایی استفاده نکنید.

عوارض رژیم سیب زمینی

انواع رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی انواع مختلفی دارد که در ادامه به طور مختصر آن ها را معرفی می کنیم. 

رژیم سیب زمینی 3 روزه

شعار رژیم سیب زمینی کاهش 5 کیلویی وزن تنها در سه روز است. در هنگام رژیم سیب زمینی سه روزه بهتر است، روزانه 12 لیوان آب بنوشید. یک کیلو نیم سیب زمینی را برش دهید و سپس بپزید، پختن سیب زمینی را تا زمان طلایی شدن آن ها ادامه دهید. بعد از پخته شدن، سیب زمینی ها را به شش قسمت تقسیم کنید و در طول روز میل کنید. برای خوش طعم شدن سیب زمینی ها می توان از چاشنی های طبیعی مانند فلفل، فلفل سیاه، آویشن، نمک و. . به مقدار کم استفاده کنید. فراموش نکنید که این رژیم سه روزه است و آن را بیشتر ادامه ندهید.
در ادامه یک برنامه غذایی رژیم سیب زمینی سه روزه برای شما آورده شده است: 
  • صبحانه: برای صبحانه بهتر است دو عدد سیب زمینی را به همراه یک فنجان قهوه تلخ میل کنید. 
  • میان وعده (چاشت): یک سیب زمینی آب پز میل کنید. 
  • ناهار: دو عدد سیب زمینی را پوره کنید و میل کنید. 
  • عصرانه: یک سیب زمینی پخته شده در فر می تواند، مناسب باشد. 
  • شام: سیب زمینی پخته شده را کمی تفت دهید، البته بدون کره و هر نوع روغنی. 
برای دیدن لیستی از چربی سوز های قوی میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان لیست مکمل چربی سوز شکم و پهلو مراجعه نمایید.
انواع رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی 7 روزه

طرفداران رژیم سیب زمینی هفت روزه بر این باور هستند که شما تنها با مصرف سیب زمینی در این مدت می توانید پنج تا شش کیلو وزن کم کنید. به شما پیشنهاد می کنیم 5/1 کیلوگرم سیب زمینی را به صورت کامل بشویید و آن را درون فر قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی ها خوب پخته شود (طلایی شود) و سپس از فر خارج کنید. بنابر تعداد وعده های که در طول روز مصرف می کنید، سیب زمینی ها را به چهار تا شش قسمت تقسیم کنید. بهتر است، روزانه دو وعده سیب زمینی را بدون اضافه کردن هیچ گونه چاشنی میل کنید، در مابقی وعده ها مجاز هستید تا از چاشنی هایی مانند روغن زیتون، کره، فلفل سیاه، آویشن، نمک و. . استفاده کنید. 

رژیم سیب زمینی و ماست

رژیم سیب زمینی به همراه ماست، همان طور که از نامش قابل تشخیص است، یک رژیم ساده است و به رعایت این رژیم به نسبت رژیم سیب زمینی آسان تر است. این رژیم درست مانند رژیم سیب زمینی به صورت کوتاه مدت توصیه می شود و یک برنامه سه روزه دارد که شامل خوردن سیب زمینی و ماست در تمامی وعده ها است. این رژیم نیز مانند رژیم سیب زمینی نمی تواند، تمامی مواد غذایی بدن را تأمین کند و نباید آن را برای مدت زمان طولانی ادامه داد. 
تمدن های چینی، مصری و رومی از خواص سیر برای سلامتی استفاده می کردند برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سیر به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.
مزایا رژیم سیب زمینی

مزایای رژیم سیب زمینی

گرفتن رژیم سیب زمینی بسیار راحت است و این به دلیل کوتاه بودن دوره رژیم است، کوتاهی دوره رژیم سیب زمینی یکی از مزیت های مهم این رژیم به شمار می رود. حتماً شما هم متوجه این موضوع شده اید که نمی توان رژیم سیب زمینی را برای مدت زمان طولانی ادامه داد، اما این رژیم مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد. 
  • سیب زمینی یک منبع اصلی و مهم برای مواد مغذی است
سیب زمینی از دسته سبزیجات است و مانند همه سبزیجات، سیب زمینی منبع غنی از ویتأمین C، پتاسیم، آهن و فولات به شمار می رود. 
  • رژیم سیب زمینی بسیار ساده است
در رژیم سیب زمینی شما تنها مجاز به استفاده از سیب زمینی هستید (نهایتاً اضافه کردن مقدار ادویه و نمک در این رژیم مجاز است)، پس در طول روز نیاز به محاسبات دقیق کالری دریافتی مواد غذایی نیست چرا که در طول روز شما تنها مقادیر مشخصی از سیب زمینی با کالری مشخص را مصرف می کنید. 
  • این رژیم یک رژیم ارزان قیمت است
گرفتن یک رژیم پروتئین با توجه به هزینه های بالای خرید مواد پروتئینی (مانند گوشت قرمز، گوشت سفید، تن ماهی و. .) بسیار پر هزینه خواهد بود؛ سیب زمینی یک ماده غذایی ارزان قیمت است و مصرف روزانه یک تا دو کیلوگرم در روز هزینه چندانی برای شما در بر نخواهد داشت. 
  • رژیم سیب زمینی سرشار از فیبر است
مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه فیبر عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از بروز برخی بیماری های گوارشی مانند یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر بهبود بخشیدن به عملکرد دستگاه گوارش، فیبر غذایی می تواند در کاهش وزن و همین طور قند خون بسیار مؤثر باشد. 
بسیاری از افراد ادعا می‌کنند مصرف سرکه سیب برای لاغری تاثیر دارد و به همین دلیل به طور روزانه آن را مصرف می‌کنند برای اطلاعات بیشتر به مقاله نوشته شده ما با عنوان سرکه سیب برای لاغری مراجعه نمایید.
انواع رژیم سیب

عوارض رژیم سیب زمینی

اتکا به مواد غذایی موجود در سیب زمینی برای مدت زمان طولانی عوارض زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت که از جمله مهمترین این عوارض می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 
  • شما باید در تمام مدت فقط و فقط سیب زمینی بخورید، این محدودیت مواد غذایی می تواند شما را کلافه و از ادامه رژیم منصرف کند. بسیاری از افرادی که این رژیم را شروع می کنند، آن را می شکنند چرا که تحمل خوردن سیب زمینی بدون هیچ چاشنی برایشان بسیار سخت است. 
  • رژیم سیب زمینی شما را محدود می کند، محدودیت از نظر روانی شما را مایل می کند تا بعد از اتمام رژیم به سراغ پرخوری بروید و سریعاً وزنی که از دست داده اید را جبران کنید (حتی این امکان وجود دارد که وزن تان بیشتر از قبل شود). 
  • چربی ها، پروتئین ها، ویتأمین ها و برخی مواد مغذی برای عملکرد بدن ضروری هستند، این رژیم فاقد این مواد غذایی است که می تواند فعالیت های ذهنی و بدنی شما را با مشکل روبه رو کند. 
  • اگر رژیم سیب زمینی را برای مدت زمان طولانی مدت ادامه دهید، حتماً توده عضلانی شما تحلیل می رود که این اصلاً خوشایند نیست. 
  • رژیم سیب زمینی بسیار کم کالری است، این رژیم می تواند از متابولیسم بدن و در نتیجه سوزاندن کالری بعد از یک مدت جلوگیری کند (بدن به این میزان کالری دریافتی عادت می کند و دیگر وزن شما کاهش پیدا نمی کند). به شما پیشنهاد می شود از این رژیم به عنوان یک رژیم شوک دهنده و برای مدت زمان کوتاه استفاده کنید. 
عوارض  رژیم سیب زمینی
سخن پایانی
تناسب اندام موضوعی است که همه به دنبال آن هستند، داشتن یک بدن ورزشکاری با حداقل درصد چربی آرزوی هر فردی است. رسیدن به یک بدن متناسب کار سختی است و شما باید تلاش بسیار زیادی در این راه انجام دهید. رژیم گرفتن یکی از راه های کاهش وزن و در نتیجه رسیدن به اندام ایده آل است، انواع مختلف رژیم غذایی وجود دارد که یکی رژیم سیب زمینی یکی از این انواع است. در این مقاله سعی شد تا در خصوص رژیم سیب زمینی و مزایا و معایب آن به طور کامل صحبت شود. 
هر رژیم غذایی مزایا و معایب خود را دارد، برای وزن کم کردن شما باید گرسنگی بکشید، ورزش کنید و بسیاری از عادت های بد مانند دیر خوابیدن را کنار بگذارید. حتماً تبلیغات وسوسه کننده کاهش وزن با فلان قرص، فلان پماد، فلان دستگاه و. . را دیده اید؛ این روش ها بیشتر تبلیغات هستند و راهکار های مناسب و بدون عوارضی برای کاهش وزن و تناسب اندام نیستند. اگر به دنبال این هستید که وزن خود را کم کنید و سلامت باشید، تنها یک راه پیش روی شماست. رژیم بگیرید (اصولی و دقیق)، ورزش کنید (به طور منظم) و عادت های بد خود را کنار بگذارید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (20 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه