گوشت شترمرغ برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

تاکنون تحقیقات متعددی در مورد خواص گوش شترمرغ صورت گرفته است که همه آن‌ها بر مثبت بودن به کارگیری این گوشت به خصوص اشاره دارند. دلیل این امر را می‌توان به ویژگی‌های کلی گوشت شترمرغ ارتباط داد. به عنوان مثال، این گوشت در حال حاضر جزو کم‌چربی‌ترین گوشت‌های موجود در بازار به شمار می‌آيد. با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این باره به شما عزیزان ارائه کنیم. گوشت شترمرغ برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

خواص گوشت شترمرغ در طب سنتی به منظور درمان طیف وسیعی از بیماری ها و همچنین پیشگیری از بیماری های مختلف به اثبات رسیده است. گوشت شترمرغ از دسته گوشت های سالم و سرشار از پروتئین است که شبیه به گوشت گاو می باشد. اما بسیاری از مضرات گوشت گوساله نظیر کلسترول، چربی و کالری بالا را ندارد. به همین دلیل افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند آن را جایگزین گوشت قرمز می نمایند. 

گوشت شتر مرغ برای چی خوبه؟

طعم گوشت شترمرغ لذیذ و شبیه به گوشت قرمز است. اما به دلیل کالری و مضرات کمتری که نسبت به گوشت گاو و گوشت گوسفند دارد، بسیار مفید تر است. به خصوص آنکه این نوع گوشت سرشار از آهن و پروتئین می باشد و برای رژیم های لاغری و سلامتی بسیار مناسب است. پخت گوشت شترمرغ به دلیل چربی کمتری که نسبت به گوشت قرمز دارد آسان تر و سریع تر است. به طوری که می توان از آن در پخت انواع غذاها یا به صورت کبابی، گریل حتی همبرگر استفاده کنید. 

خواص درمانی گوشت شترمرغ

ارزش غذایی گوشت شترمرغ

  • سرشار از پروتئین 
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • آهن
  • تیامین 
  • سلنیوم
  • روی 
  • فسفر
  • نیاسین
  • ریبوفلاوین

مطلب پیشنهادی: خواص بی نظیر روغن شترمرغ چیست؟

1- بهبود سلامت قلب

یکی از مهم‌ترین مواردید که باید از آن یاد کنیم، بهبود سلامت قلب به کمک مصرف مداوم گوشت شترمرغ است. همان‌طور که گفته شد، این گوشت برخلاف سایر محصولات دارای کم‌ترین میزان چربی است. این امر موجب می‌شود تا هیچ‌ مشکلی برای شریان‌‌های قلب شما به وجود نیاید. چنانچه از بیماری قلبی خاصی رنج می‌برید و قصد دارید بهترین گوشت را برای وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید، بهتر است گوشت شترمرغ را به عنوان یک اولویت اساسی در نظر داشته باشید. به طور کلی باید بیان کرد که گوشت شترمرغ یک جایگزین عالی برای سایر گوشت‌ها به شمار می‌رود و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

2- سرشار از امگا ۳

به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن خود باید به سراغ محصولاتی بروید که سرشار از امگا ۳ هستند،‌ زیرا این ماده تأثیر بسیار زیادی بر روی سلامت شما دارد. با انتخاب گوشت شتر مرغ می‌توانید به منبعی عالی از امگا ۳ دسترسی داشته باشید. شایان ذکر است که این گوشت مقادیر زیادی از امگا ۶ را در خود جای داده است. ترکیب این موارد در کنار هم، گوشت شترمرغ را به یک وعده غذایی بی‌نظیر برای همه شما عزیزان تبدیل می‌کند. اگر قصد دارید سیستم ایمنی بدنتان به بهترین شکل ممکن تقویت شود و به سطح بالاتری ارتقا یابد، حتماً گوشت شترمرغ را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.

3- کمک به درمان کبد چرب

افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند نباید از گوشت‌ مرغ، گوساله و مشابه آن بهره ببرند، زیرا این نوع گوشت‌ها چربی نسبتاً زیادی دارند. این در حالی است که گوشت شترمرغ برای آن‌ها ضرری ندارد. عدم وجود چربی به میزان بالا در این گوشت،‌ آن را به یک گزینه بی‌نظیر برای بیمارانی که به کبد چرب دچار هستند تبدیل می‌کند. در واقع باید گفت که مصرف این گوشت به خصوص برای افرادی که دارای کبد چرب هستند هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی‌آورد و به همین دلیل نمی‌‌توان از ارزش آن چشم‌پوشی کرد.

4- کمک به بیماران مبتلا به دیابت

گوشت گوساله، گاو و... جزو گوشت‌هایی به شمار می‌آيند که میزان قند در آن‌ها بالا است. طبیعتاً این موضوع برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند، مضر خواهد بود. خوشبختانه باید به این نکته اشاره کنیم که گوشت شترمرغ هیچ مشکل خاصی از این نظر ندارد و می‌توانید به راحتی از آن در وعده‌های غذایی خود بهره ببرید. آن هم بدون اینکه میزان قند خون شما فراتر رود. البته، توصیه می‌شود که در این رابطه حتماً‌ از پزشکان خود مشورت بگیرید.

5- سرشار از پروتئین

همه ما برای انجام فعالیت‌های روزانه و همچنین سلامت بدن خود به پروتئین نیاز داریم. این ماده را می‌توان از منابع گوناگونی دریافت کرد، اما گوشت شترمرغ در بین آن‌ها حرف اول را می‌زند. این گوشت مقادیر بسیار زیاد پروتئین را در خود جای داده است. پروتئین موجود در گوشت شترمرغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بدن می‌شود. این بدان معناست که روند تأمین پروتئین موردنیاز بدن شما به بهترین شکل انجام می‌گیرد. ورزشکاران و کلیه افرادی که باید روزانه مقدار زیادی پروتئین مصرف کنند، می‌توانند از گوشت شترمرغ بهره ببرند.

6- منبع عالی آهن

یکی دیگر از موادی که باید در بدن به میزان کافی وجود داشته باشد، آهن است. همان‌طور که می‌دانید، کمبود آهن در بدن مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل، لازم است که با مصرف مواد غذایی مناسب، آهن بدن خود را همواره در سطح طبیعی قرار دهیم. گوشت شترمرغ علاوه بر طعم خوشمزه خود، یک منبع بسیار خوب برای دریافت آهن شناخته می‌شود. اگر دچار کمبود آهن هستید و یا قصد دارید از چنین بیماری‌های خاصی دور بمانید، توصیه می‌شود که حتماً استفاده از این نوع گوشت را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

7- عدم به کارگیری آنتی بیوتیک

امروزه بسیاری از مزارع پرورش شترمرغ به صورت سنتی به فرایند کاری خود ادامه می‌دهند و از تزریق آنتی بیوتیک و سایر مواد مرتبط به شترمرغ‌ها جلوگیری می‌کنند. چنانچه به دنبال یک گوشت کاملاً سالم هستید که در آن اثرات تزریق آنتی بیوتیک وجود نداشته باشد،‌ بهتر است گوشت شترمرغ را به عنوان گزینه نخست خود در نظر داشته باشید.

8- درمان بیماری‌های مربوط به مفاصل و سیاتیک

گوشت شترمرغ می‌تواند به عنوان یک راهکار درمانی به منظور رفع بیماری‌هایی همچون درد سیاتیک مورد استفاده قرار بگیرد. احتمالاً می‌دانید که امروزه از روغن شترمرغ نیز به عنوان یک مسکن جهت کاهش درد مربوط به این مناطق از بدن کمک گرفته می‌شود. طبیعتاً تمامی خواص مذکور در گوشت شترمرغ نیز وجود دارند و می‌توانید به صورت مستقیم از آن‌ها بهره ببرید. جالب است بدانید که استفاده از این گوشت برای افرادی که قصد بهبود عملکرد تیروئید را دارند، موثر است.

مطلب پیشنهادی: تاثیرات گوشت قرمز بر روی سلامتی

فواید گوشت شتر مرغ

سایر خواص

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم تنها بخشی از خواص اصلی گوشت شترمرغ به شمار می‌آيند. امروزه ثابت شده است که این گوشت برای گزینه‌‌های دیگری همچون کمک به رفع افسردگی، از بین بردن استرس، بهبود خواب، جلوگیری از فشار خون بالا و همچنین باروری اثرات قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد.

این گوشت برای افرادی که دچار بیماری نقرس شده‌اند و قصد دارند دوباره از گوشت قرمز استفاده کنند نیز به عنوان یک محصول مناسب در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این موارد می‌‌توان درک کرد که چرا تقاضا برای گوشت شترمرغ افزایش یافته است.

سخن پایانی

به کارگیری گوشت شترمرغ به دلیل خواص متعدد آن یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید به منظور حفظ سلامت بدن خود انجام دهید. این گوشت با برخورداری از مزایای مختلف تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل شده است. با وجود قرمز بودن، گوشت شترمرغ کاملاً سالم است و می‌توانید خیال کاملاً راحتی از این بابت داشته باشید. البته،‌ توصیه می‌کنیم که گوشت موردنیاز خود را تنها از مراجعه معتبر و شناخته شده‌ تهیه کنید. 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه