خواص شیر الاغ برای سلامتی و بررسی دلایل قیمت نجومی شیر الاغ!

شیر الاغ از جمله مواد غذایی به شمار می‌آيد که از گذشته تاکنون تحقیقات بسیار زیادی بر روی آن انجام شده است. این شیر به دلیل برخی از ویژگی‌های شیمیایی توانسته است نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند و به عنوان یک ماده موثر در نظر گرفته شود. باید پرسید که این خواص شامل چه مواردی است و چرا شاهد افزایش قیمت شیر الاغ در مقابل محصولات مشابه هستیم؟‌ با ما همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. خواص شیر الاغ برای سلامتی و بررسی دلایل قیمت نجومی شیر الاغ!

ارزش غذایی شیر الاغ 

پیش از هر چیز بهتر است به ویژگی‌های اصلی شیر الاغ اشاره کنیم. اولین مورد، کم چرب بودن این شیر محسوب می‌شود. عدم وجود چربی زیاد در این شیر آن را به یک انتخاب عالی برای افرادی تبدیل کرده است که با بیماری‌های قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می‌کنند. شیر الاغ کم کالری است و به همین جهت برای ثابت نگه داشتن وزن ورزشکاران موثر خواهد بود. برخی از مهمترین فواید خوردن شیر الاغ عبارتند از:

  • مناسب افرادی که حساسیت به لاکتوز شیر دارند و نمی توانند شیر بخورند
  • معجزه طبیعی حاوی آنتی بادی برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند
  • تقویت کننده سیستم ایمنی برای مقابله با انواع بیماری های عفونی و ویروسی
  • سرشار از ویتامین های مختلف به ویژه ویتامین E و A
  • کمک به سلامت پوست و مو
  • درمان سرفه 

مهمترین خواص درمانی

خواص درمانی شیر الاغ چیست؟ این شیر به راحتی هضم می‌شود. حتی اگر به لاکتوز حساس هستید نیز می‌توانید از این شیر کمک بگیرید زیرا میزان لاکتوز موجود در آن فوق‌العاده کم است. علاوه بر این، افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند هم می‌توانند شیر الاغ بخورند. وجود میزان بسیار بالای آنتی بادی‌ها در این شیر موجب شده تا از آن به عنوان یک معجزه طبیعی یاد شود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این شیر به منظور تقویت سیستم ایمنی نیز به کار گرفته می‌شود که خود یک موضوع بسیار مهم جهت مقابله با بیماری‌های مختلف است. شما می‌توانید از ویتامین‌های A و E موجود در این شیر برای بهبود سلامت پوست و موی خود کمک بگیرید. این خواص بی‌نظیر از شیر الاغ در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه محققان مختلف قرار گرفته‌اند. به طور کلی خواص شیر برای پوست و مو ثابت شده است. 

شیر الاغ اثر بسیار خوبی برای سلامتی پوست و سیستم گوارشی دارد، اما نباید از ویژگی‌‌های درمانی آن به راحتی گذر کرد. به عنوان مثال، باید بیان کنیم که شیر الاغ برای درمان کم خونی نیز یک انتخاب مناسب به شمار می‌رود. حتی به دلیل خاصیت خلط آور این شیر، می‌‌توانید از آن برای درمان سرفه استفاده کنید.  به جرئت می‌توان بیان کرد که این شیر نه تنها در مقابل سایر محصولات لبنی چیزی کم ندارد، بلکه از سلامت شما به بهترین شکل ممکن محافظت خواهد کرد.

فواید خوردن شیر الاغ

چه کسانی می توانند شیر الاغ را مصرف کنند؟

در حالت کلی باید گفت که تمامی افراد می‌توانند شیر الاغ را مصرف کنند و هیچ محدودیت مشخصی در این زمینه وجود ندارد. البته اگر دارای مشکل گوارشی هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر وی را در این رابطه جویا شوید.

افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند،‌ اما از محصولات لبنی دوری نکنند، می‌توانند شیر الاغ را به عنوان یک جایگزین قابل قبول در نظر بگیرند. پیش از این نیز گفتیم که چربی و کالری کم موجود در این شیر برای چنین افرادی یک برگ برنده در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین شیر گیاهی کدام است؟

اهمیت خرید شیر الاغ از مراکز معتبر

به منظور دستیابی به کلیه خواص شیر الاغ، لازم است که این محصول را از مراکز معتبر تهیه کنید. متأسفانه برخی از سودجویان نسبت به ارائه شیر الاغ بی‌کیفیت پرداخته‌اند و این موضوع مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده است. این شیر باید در یک محیط مشخص به تولید رسیده باشد و توسط شرکت‌ها و مراکز دارای مجوز عرضه شود.

به هیچ عنوان از شیر الاغ‌ بی‌نام و نشان استفاده نکنید. این موضوع خطرناک است، زیرا چنین محصولاتی معمولاً بیماری‌های مختلفی را به شما انتقال می‌دهند. شیر الاغ باکیفیت ضامن سلامتی شما به شمار می‌رود.

دلیل قیمت بالای شیر الاغ

با بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های شیر الاغ احتمالاً به این موضوع پی برده‌اید که چرا قیمت چنین محصولی نسبت به شیر سایر حیوانات بیشتر است. علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که میزان تولید شیر الاغ در مقابل شیر بز، گوسفند، گاو و... بسیار کمتر خواهد بود. در واقع عرضه کم و تقاضای بالا موجب شده است تا با افزایش قیمت این شیر به خصوص روبرو باشیم.

پرورش دادن الاغ به منظور دستیابی به شیر آن نیازمند تجهیزات ویژه است. حتی پاکسازی و بهسازی شیر الاغ پیش از عرضه آن به مشتریان نیز باید با بهره‌گیری از ابزارهای اختصاصی صورت بگیرد. ترکیب این موارد در کنار هم موجب شده است تا افراد عرضه‌کننده شیر الاغ چاره‌ای به جز افزایش قیمت آن نداشته باشند. البته در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای کاهش قیمت این محصول شده است. با تعیین یک قیمت رقابتی و مناسب، افراد بیشتری می‌توانند از خواص بسیار مناسب این شیر به نفع خود بهره ببرند.

مظلب پیشنهادی: خواص درمانی شیر شتر

سخن پایانی

شیر الاغ به دلیل ویژگی‌های مهمی همچون شباهت آن به شیر مادر، کم چرب بودن، کالری مناسب و همچنین قابلیت هضم آسان توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر باید تنها از مراجع معتبر و شناخته شده‌ که دارای مجوزهای بهداشتی هستند تهیه شود، در غیر این صورت، نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
5 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه