جالب ترین خواص آلوورا برای مو را اینجا بخوانید!

آلوورا گیاهی است که دارای برگ‌های ضخیم با ماده‌ای ژل مانند در داخل آن است. در سرتاسر جهان یافت می‌شود و بسیاری از افراد حتی خودشان آن را پرورش می‌دهند. ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست مالیده می‌شود، خنک کننده و تسکین دهنده است، به همین دلیل است که گاهی اوقات برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی استفاده می‌شود. آلوئه ورا برای قرن‌ها است که به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی ادعا می‌کنند که علاوه‌بر فواید پوستی، کاربرد دیگری نیز دارد: در واقع می‌تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم‌تر کند. در حالی‌که هیچ مدرک بالینی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، آلوورا برای اکثر افراد بی‌خطر است و ممکن است مفید باشد. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم بررسی کنیم خواص آلوورا برای مو چیست و چگونه از آلوورا برای مو استفاده کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما باشید تا تاثیر آلوورا برای موهای خشک را بدانید. جالب ترین خواص آلوورا برای مو را اینجا بخوانید!

چگونه از آلوورا برای مو استفاده کنیم

 

چگونه از آلوورا برای مو استفاده کنیم ؟!

بهترین شکل استفاده از آلوورا برای استفاده روی موها ژل خام گیاه است. شما می‌توانید این ژل را تقریباً در هر داروخانه‌ای خریداری کنید یا در صورت داشتن آن، از برگ‌های تازه بریده شده از یک گیاه زنده بردارید. رنگ ژل شفاف و کمی آبکی است.

استفاده از ماسک آلوورا برای مو و مالیدن آلوئه ورا به پوست سر و مو و اجازه نفوذ آن به فولیکول‌های مو، می‌تواند موهای آسیب دیده و خشک را بهبود بخشد. پس از گذشت یک ساعت، ژل را با یک شامپوی ملایم بشویید.

 

ماسک آب پیاز و آلوورا برای مو

آب پیاز دارای خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی است، به همین دلیل است که برخی از کارشناسان سلامت طبیعی از آن به‌عنوان یک درمان عفونت حمایت می‌کنند. بسیاری از مردم شوره سر را به دلیل قارچی به نام مالاسزیا فورفور تجربه می‌کنند، بنابراین خواص ضدقارچی پیاز، قطعا می‌تواند به عنوان یک مبارزه کننده شوره سر مفید باشد.

از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد پیاز به‌عنوان یک مبارزه کننده شوره سر وجود ندارد، در واقع یک درمان خط اول برای شوره سر متوسط ​​تا شدید نیست. با این‌حال، اگر پوسته‌های گاه به گاه دارید، می‌توانید آب پیاز را به پوست سر خود بمالید. شما همچنین می‌توانید با ترکیبات بالقوه ضد شوره سر نیز آن را آزمایش کنید. که یکی از این ترکیبات آلوورا است؛ طرز تهیه و استفاده از ماسک آب پیاز و آلوورا برای مو به‌صورت زیر است:

مخلوط کردن ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر خود بمالید و سپس بشویید.

اگر موهای شما پس از استفاده از آب پیاز بسیار بدبو است، می‌توانید با یک شامپوی ملایم و آبکشی با سرکه سیب، موهایتان را بشویید. برای انجام این‌کار، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۱ فنجان آب بریزید. پس از پایان دوش گرفتن، محلول را روی موهای خود بریزید و بشویید.

 

خواص آلوورا برای مو

 

خواص آلوورا برای مو

آلوورا بیشتر به دلیل کمک به تسکین پوست آفتاب سوخته و سایر زخم‌های سطحی شناخته شده است، اما تحقیقات در حال انجام، در حال کشف سایر مزایای سلامتی آلوورا نیز هستند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ویتامین‌های مغذی خود، به‌عنوان درمانی برای خشکی مو و پوست محبوبیت پیدا کرده است. تحقیقات نشان داده است که ممکن است به تسکین شوره سر کمک کند و همچنین ترکیبات گیاهی ممکن است به تقویت موهای سالم کمک کنند.

 

خارش پوست سر را کم می‌کند!

درماتیت سبورئیک اصطلاح بالینی برای وضعیتی است که ما آن را شوره سر می‌نامیم. علائم خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست زیر موهای شما را می‌توان با آلوئه ورا درمان کرد. یک مطالعه در سال ۱۹۹۸ نشان داد که آلوئه ورا به رفع التهاب پوست سر که شوره سر ایجاد می‌کند، کمک می‌نماید. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه دارای خواص ضدالتهابی هستند و جزو خاصیت درمانی آلوورا برای موهای خشک محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین راهکار درمان شوره سر خانگی را همین حالا بدانید!

 

موهای چرب را عمیقا تمیز می‌کند!

از دیگر خواص آلوورا برای مو این است که به‌طور موثر ساقه مو را تمیز می‌کند و سبوم اضافی (روغن) و باقی مانده‌های سایر محصولات مو را از بین می‌برد و هنگام تمیز کردن موها، به تارهای مو آسیب نمی‌رساند. برخلاف سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات مو، آلوورا ملایم است و یکپارچگی موهای شما را حفظ می‌کند. استفاده از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم‌تر، درخشان‌تر و نرم‌تر است و به همین دلیل است که استفاده از ماسک آلوورا برای مو بسیار توصیه می‌شود.

 

تارهای مو را تقویت و ترمیم می‌کند!

آلوورا حاوی ویتامین‌های A، C و E است. هر سه این ویتامین‌ها به گردش سلولی کمک می‌کنند، رشد سلولی سالم و موهای درخشان را افزایش می‌دهند که از خواص آلوورا برای مو است.

ویتامین B12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوورا موجود است. هر دوی این اجزا می‌توانند از ریزش موهای شما جلوگیری کنند و شما می‌توانید از آن به‌صورت ماسک مو یا اسپری آلوورا برای مو استفاده کنید. با این‌حال، هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که به طور قطعی تایید کند که آلوورا در جلوگیری از ریزش مو فوایدی دارد.

آلوورا محصولی محبوب است که افراد پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از آن برای پوست خود استفاده می‌کنند. این به دلیل محتوای کلاژن بالا و خواص خنک کنندگی آن است. محتوای ویتامین موجود در آلوورا، نشان می‌دهد که ممکن است برای ترمیم آسیب‌های ناشی از نور خورشید به موهای شما نیز موثر باشد.

 

ممکن است باعث رشد مو شود!

زمانی که پوست سر شما تمیز شد و موها با آلوورا نرم گردید، ممکن است ببینید که شکستگی و ریزش مو کند می‌شود. افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند خواص آلوورا برای مو، در واقع باعث رشد سریع موها می‌شود؛ اما در حال حاضر، شواهد بالینی کمی برای اثبات یا رد این ادعاها و این خواص آلووئه ورا برای مو وجود دارد.

 

مضرات آلوورا برای مو

 

مضرات آلوورا برای مو

معمولاً هنگام استفاده از ژل و اسپری آلوورا برای مو و پوست، دلیل کمی برای نگرانی وجود دارد، اما برخی از افراد به آن حساسیت دارند. همچنین اگر از کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می‌کنید، باید مراقب آلو.را موضعی باشید. آلوورا می‌تواند میزان کورتیزون جذب شده توسط پوست شما را با استفاده از این دو با هم افزایش دهد.

قبل از استفاده موضعی از آلوورا، آزمایش پچ انجام دهید؛ یعنی کمی از آلوورا را در قسمت داخلی مچ دست خود بمالید و تا ۲ ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما واکنش ضعیفی نشان می‌دهد یا خیر. این به شما اطلاع می‌دهد که به آلوئه حساسیت دارید یا خیر.

با این وجود برای ‌تقویت پوست و مو، می‌توان به‌جای استفاده از مواد شیمیایی از محصولات طبیعی مثل آلوورا استفاده نمود؛ و پیش از آن با یک سبک زندگی صحیح، یعنی رژیم غذایی سالم و اصولی و همچنین تحرک و ورزش سلامتی خود را ارتقا داد و همچنین وزن خود را در محدوده طبیعی نگه داشت. رژیم‌های بهاره غفاری، رژیم‌های اصولی و سالمی هستند که به شما کمک می‌کنند، بدون نیاز به حذف مواد غذایی از سبد غذایی خود، با ایجاد تعادل در رژیم غذایی خود، به تناسب اندام برسید و در نهایت، سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های بهاره غفاری، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

مترجم: ریحانه ساده طهرانی | ترجمه از healthline.com

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (14 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه