انواع مسکن طبیعی بدن برای درد دندان یا درد عضلانی را بشناسید!

اگر دندان درد، کمردرد یا هر نوع درد دیگری دارید، اولین تصمیم شما ممکن است گرفتن قرص باشد. بسیاری از مردم به داروها متکی هستند، اما خطر عوارض جانبی، تداخلات دارویی و مصرف همیشگی یا اعتیاد را به همراه دارند. به جای آن، ممکن است تسکین مورد نیاز خود را از بین انواع مسکن طبیعی بیابید. بسیاری از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند التهاب و سایر بیماری‌های مرتبط را درمان کنند. این گزینه‌های گیاهی تحت دسته‌ای از درمان‌هایی قرار می‌گیرند که به‌عنوان طب جایگزین شناخته می‌شوند، که شامل طب سوزنی، یوگا، ریکی و سایر روش‌ها نیز می‌شود. وقتی صحبت از تسکین درد می‌شود، ممکن است از آنچه ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، شگفت زده شوید. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم چند نمونه از انواع قوی‌ترین مسکن طبیعی را به شما معرفی کنیم تا پیش از آن‌که اقدام به خوردن داروهای شیمیایی کنید، از مسکن طبیعی بدن استفاده کنید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. انواع مسکن طبیعی بدن برای درد دندان یا درد عضلانی را بشناسید!

مسکن طبیعی برای بدن درد

 

انواع مسکن طبیعی برای بدن درد

داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن مسکن‌های موثری هستند، اما مصرف طولانی‌مدت آن می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیادآور باشند و حتی عوارض جانبی بیشتری داشته باشند. بهترین راه های طبیعی برای تسکین درد چیست؟ انواع مسکن طبیعی زیر را امتحان کنید.

 

پوست درخت بید

قرن‌هاست که مردم از پوست درخت بید برای کاهش التهاب، که عامل بیشتر دردها است، استفاده می‌کنند. پوست بید سفید حاوی ماده شیمیایی سالیسین است که مشابه ماده اصلی آسپرین (Bayer) است. در اصل، مردم پوست خود درخت بید را برای تسکین درد و تب می‌جویدند. اکنون پوست درخت بید به عنوان یک گیاه خشک به فروش می‌رسد که می‌توانید آن را مانند چای دم کنید. همچنین به‌صورت مکمل مایع یا به‌صورت کپسول عرضه می‌شود. شما می‌توانید از پوست درخت بید به‌عنوان مسکن قوی برای درد عضلانی یا برای کمک به تسکین ناراحتی ناشی از سردرد، کمردرد، آرتروز (OA) و یا به‌عنوان مسکن قوی برای درد استخوان پا استفاده کنید.

با این‌حال، پوست درخت بید خطر عوارض جانبی خاص خود را دارد. این می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، ممکن است کلیه‌های شما را اذیت کند و می‌تواند زمان خونریزی را طولانی‌تر کند، درست مانند آسپرین. فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود. همانند آنچه آسپرین مصرف شده در مقادیر زیاد می‌تواند برای کودکان مضر باشد، پوست درخت بید نیز می‌تواند برای کودکان سمی باشد. اگر به آسپرین حساس هستید یا از داروهای ضد التهابی بدون نسخه (OTC) (مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن) استفاده می‌کنید، باید از پوست درخت بید خودداری کنید. همچنین در صورت مصرف وارفارین (کومادین) یا سایر درمان‌های ضد انعقاد، باید از مصرف آن خودداری کنید، زیرا سالیسین می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و بنابراین به‌عنوان مسکن طبیعی برای درد پریود توصیه نمی‌شود. اگر از داروهای ضد التهاب یا ضد درد دیگر استفاده می‌کنید، قبل از مصرف پوست درخت بید با پزشک خود صحبت کنید.

 

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که به پودر کاری، رنگ زرد و طعم بی نظیری می‌دهد. حاوی ترکیب کورکومین، آنتی اکسیدانی است که به محافظت از بدن در برابر مولکول‌های رادیکال آزاد که می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برسانند، کمک می‌کند. زردچوبه همچنین می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود، از جمله:

  • سوء هاضمه
  • زخم‌ها
  • ناراحتی معده
  • پسوریازیس
  • سرطان

برخی از افراد مبتلا به OA نیز به زردچوبه به‌عنوان یک مسکن طبیعی روی می‌آورند، زیرا به تسکین التهاب کمک می‌کند و بنابراین یک مسکن طبیعی برای بدن درد است و می‌تواند یک مسکن قوی برای درد عضلانی باشد.

 

میخک

میخک کامل اغلب برای طعم دادن به غذاهای گوشت و برنج استفاده می‌شود. میخک آسیاب شده در پای و بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. به‌عنوان دارو، میخک را می‌توان به‌صورت کپسول یا پودر یافت. روغن میخک نیز موجود است. مانند سایر مکمل‌های گیاهی، می‌توانید از میخک برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده کنید. میخک ممکن است به کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی کمک کند. آن‌ها همچنین ممکن است به تسکین درد سردرد کمک کنند و یا یک مسکن طبیعی دندان درد یا مسکن قوی برای درد استخوان پا باشند. میخک همچنین می‌تواند به‌عنوان بخشی از مسکن موضعی استفاده شود. یک مطالعه نشان داد که میخک می‌تواند برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده شود، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ماده فعال موجود در میخک اوژنول است، یک مسکن طبیعی که در برخی از داروهای ضد درد OTC نیز استفاده می‌شود. مالیدن مقدار کمی روغن میخک روی لثه‌ها ممکن است به‌طور موقت یک مسکن طبیعی دندان درد باشد تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید؛ اما مصرف بیش از حد روغن میخک رقیق نشده ممکن است به لثه‌های شما آسیب برساند، بنابراین قبل از امتحان کردن آن در خانه، این روش را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، باید در مصرف محصولات میخک مراقب باشند. روغن میخک می‌تواند خطر خونریزی غیرطبیعی را افزایش دهد.

 

اسانس/روغن اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس ممکن است به‌طور طبیعی به تسکین درد کمک کند، با اینکه قوی‌ترین مسکن طبیعی نیست. مردم از روغن اسطوخودوس برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می‌کنند. یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال ۲۰۱۲ نشان داد که استنشاق روغن اسطوخودوس ممکن است درد مرتبط با سردردهای میگرنی را در مقایسه با دارونما تسکین دهد. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تسکین دهنده درد، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در حیوانات است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال حاضر ترکیبات و دوزهای اسانس را تنظیم نمی‌کند، بنابراین از آن‌ها با احتیاط استفاده کنید. همیشه قبل از استفاده از هر روغن گیاهی جدید با پزشک صحبت کنید. روغن‌های گیاهی را به‌صورت خوراکی مصرف نکنید، زیرا ممکن است سمی باشند. اگر روغن را به‌صورت موضعی استفاده می‌کنید، همیشه آن را در روغن حامل رقیق کنید.

 

مسکن طبیعی دندان درد

17 مسکن طبیعی سردرد

 

1. آب

نوشیدن آب کافی ممکن است به پیشگیری از سردرد یا کاهش شدت آن کمک کند.کم آبی بدن می تواند یکی از دلایل اصلی بسیاری از سردردهای ساده باشد. همچنین ممکن است احساس، رفتار یا تفکر یک فرد را تغییر دهد. حتی کم آبی خفیف ممکن است نحوه تفکر و عملکرد افراد را تغییر دهد و باعث بدتر شدن آنها شود، با سردرد یا بدون سردرد.آب ممکن است به ایجاد احساس بهتر در فردی در این شرایط کمک کند، اگرچه برخی مطالعات محتاط تر هستند.مطالعه انتقادی از یک مطالعه منتشر شده در مجله ارزیابی در عمل بالینی اشاره کرد که نوشیدن آب باعث کاهش مدت سردرد افراد نمی‌شود، اما باعث می‌شود به طور ذهنی احساس بهتری داشته باشند.ماندن ممکن است به سادگی حمل یک بطری آب و نوشیدن آن در طول روز باشد. خوردن غذاهای حاوی مایعات بالا، مانند میوه ها، اسموتی ها یا سوپ ها نیز ممکن است هیدراتاسیون بدن را بهبود بخشد.
 

2. کمپرس سرد

یک کمپرس سرد ممکن است یک راه حل ساده برای سردرد باشد که بسیاری از افراد در دسترس هستند. استفاده از کیسه یخ یا یک ماده سرد دیگر روی سر یا گردن ممکن است به منقبض شدن رگ های خونی و کاهش التهاب در ناحیه کمک کند. انجام این کار می تواند به طور موقت درد سردرد را تسکین دهد.با قرار دادن کیسه های یخ روی گردن به مدت 30 دقیقه به طور قابل توجهی باعث کاهش درد در افراد مبتلا به میگرن می شود.
 

3. کمپرس گرم

در موارد دیگر، مانند سردرد تنشی که ماهیچه‌ها خیلی سفت هستند، یک کمپرس گرم ممکن است به شل شدن این ماهیچه‌ها و تسکین کمک کند.یک کمپرس گرم می تواند به سادگی یک حوله گرم شده باشد. افراد ممکن است بتوانند همان اثر را از دوش آب گرم یا حمام دریافت کنند.
 

4. هر گونه فشار روی سر را از بین ببرید

در برخی موارد، یک دلیل فیزیکی برای سردرد وجود دارد. هر چیزی که فشار زیادی به سر وارد می کند را بررسی کنید. این ممکن است یک دم اسبی یا نانی باشد که خیلی تنگ است یا یک کلاه یا هدبند که خیلی طولانی روی آن بوده است.
 

5. چراغ ها را کم کنید

برخی از افرادی که دچار سردرد می شوند به نور حساس می شوند. نورهای روشن دفتر یا حتی نور روشن از تلفن هوشمند ممکن است علائم را بدتر کند.ممکن است استراحت در اتاق تاریک یا کم نور در حین بهبودی از سردرد کمک کند.
 
 

6. مقداری چای گیاهی را امتحان کنید

چای گیاهی ممکن است راهی مفید برای افزودن آب به رژیم غذایی باشد و در عین حال از مزایای سایر ترکیبات طبیعی نیز بهره مند شوید.به عنوان مثال، چای زنجبیل ممکن است به درمان میگرن کمک کند. پودر زنجبیل اثرات مشابهی با داروهای رایج برای کاهش میگرن دارد. یک چای ساده آب گرم و پودر زنجبیل ممکن است به رفع علائم کمک کند.سایر دمنوش لاغری بالقوه آرام بخش شامل گیاهانی مانند نعناع، ​​بابونه و اسطوخودوس است.
 

7. ورزش کنید

ورزش ممکن است به حفظ سلامت بدن و بهبود گردش خون کمک کند، که ممکن است احتمال بروز سردرد را کاهش دهد. ورزش بسیار کم ممکن است در واقع بر سردرد در میان نوجوانان تأثیر بگذارد. ورزش منظم و متوسط ​​ممکن است کمک کند، مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه در روز.
 

8. عدم تحمل غذایی را بررسی کنید

گاهی اوقات عدم تحمل غذایی ممکن است علت اصلی علائمی مانند سردرد باشد.اگر به نظر می رسد سردرد بعد از غذا ظاهر می شود، ممکن است برای افراد مفید باشد که یک دفترچه غذایی از هر چیزی که هر روز می خورند داشته باشند. این ممکن است آنها را قادر به شناسایی و اجتناب از غذاهایی که می تواند باعث سردرد شود، می دهد.
 

9. بخوابید

کم خوابی ممکن است باعث سردرد شود.مسائل مختلف ممکن است منجر به سردرد شود و مشکلات خواب از شایع‌ترین آنهاست.خواب زیاد یا کم یا کم خوابیدن ممکن است بر سردرد در برخی افراد تأثیر بگذارد، زیرا آنها به بدن خود استراحت کامل نداده اند.
 بزرگسالان باید سعی کنند هر شب بین 7 تا 9 ساعت بخوابند.
 

10. طب سوزنی

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چینی است که در آن پزشکان سوزن های کوچکی را روی سطح پوست قرار می دهند. هدف ایجاد درد نیست بلکه تحریک انرژی خود بدن است.بررسی منتشر شده در ChildrenTrusted Source اشاره می کند که تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی راهی موثر برای پیشگیری از میگرن و سردردهای تنشی یا کاهش دفعات آنهاست.
 

11. ماساژ دادن نقاط فشار

ماساژ دادن برخی نقاط فشار ممکن است به کاهش تنش در سر و کاهش سردرد کمک کند. بسیاری از افراد این کار را به طور غریزی انجام می دهند، مانند مالیدن پشت گردن یا فشار دادن بالای بینی زمانی که احساس استرس می کنند.ممکن است حقیقتی در این غرایز وجود داشته باشد. بسیاری از مردم متوجه می شوند که ماساژ شقیقه ها، فک یا گردن ممکن است به کاهش تنش و کاهش سردرد تنشی ناشی از استرس بیش از حد کمک کند.برخی از نواحی دیگر که باید ماساژ دهید شامل ناحیه بین ابروها و دو نقطه در پایه ابرو در دو طرف پل بینی است. این لکه ها ممکن است کشش را از چشم یا سر نگه دارند و ماساژ دادن آنها می تواند به کاهش این تنش کمک کند.ماساژ گردن در نزدیکی قاعده جمجمه نیز ممکن است به کاهش تنش کمک کند.
 

12. تکنیک های آرامش

 آموزش و تکنیک‌های تمدد اعصاب ممکن است به بسیاری از افراد با علائم سردرد کمک کند و در عین حال استرس و اضطراب را نیز کاهش دهد.تکنیک های تمدد اعصاب شامل تمرین هایی مانند تنفس عمیق شکمی، مدیتیشن های هدایت شده و تمرکز فعال بر روی آرامش عضلات است.
 

13. کافئین

نوشیدن یک نوشیدنی حاوی کافئین، مانند قهوه، چای، یا نوشابه ممکن است گاهی اوقات به کاهش سردرد کمک کند.برخی از داروهای مسکن طراحی شده برای سردرد شامل کافئین هستند، زیرا این ترکیب ممکن است اثربخشی آنها را بهبود بخشد. کافئین به خودی خود ممکن است به کاهش علائم سردرد تنشی یا میگرن کمک کند. کافئین تمایل به شل کردن رگ‌های خونی دارد که ممکن است از گردش خون حمایت کرده و تنش را کاهش دهد.
 

14. اسانس

استفاده از روغن های ضروری ممکن است علائم سردرد را تسکین دهد.رایحه درمانی که از برخی روغن های ضروری استفاده می کند نیز ممکن است علائم سردرد را تسکین دهد. استنشاق اسانس اسطوخودوس به مدت 15 دقیقه باعث کاهش شدت سردرد شد.روغن نعناع در کاهش سردرد تنشی مؤثرتر از دارونما است.بوی روغن‌های ضروری ممکن است برخی از افراد را آزار دهد و آزمایش با روغن‌های مختلف که برای افراد آرامش‌بخش است ممکن است راهی برای کاهش علائم سردرد باشد.
 

15. منیزیم

 افرادی که به طور منظم سردردهای خوشه‌ای یا میگرن را تجربه می‌کنند، ممکن است سطح منیزیم پایینی داشته باشند.افزودن منیزیم به رژیم غذایی به عنوان مکمل ممکن است به کاهش سردرد یا پیشگیری از آن در این موارد کمک کند.
 

16. ویتامین های گروه B

برخی از ویتامین های B ممکن است به محافظت در برابر سردرد یا کاهش آن کمک کنند. ویتامین‌ها، از جمله فولات و ویتامین‌های B-6 و B-12، همگی ممکن است در پیشگیری از سردردهای میگرنی یا کاهش علائم سردرد نقش داشته باشند.ویتامین‌های B به‌راحتی به‌عنوان مکمل‌هایی با برندهای مختلف در دسترس هستند که مردم می‌توانند به صورت آنلاین خریداری کنند.
 

17. ویتامین E

ویتامین E همچنین ممکن است در علائم سردرد نقش داشته باشد. درد سردرد و علائم میگرن ناشی از میگرن قاعدگی را با خطر کم عوارض جانبی تسکین دهد.این ممکن است برای زنانی که میگرن را در طول چرخه قاعدگی خود تجربه می کنند ارزشمند باشد، زیرا ویتامین E ممکن است به حفظ تعادل هورمون های آنها برای جلوگیری از علائم کمک کند.با این حال، این بررسی قبل از هر گونه ادعایی در مورد این ویتامین، به مطالعات بزرگتر نیاز داشت.
 

 مسکن طبیعی سردرد

آیا مسکن طبیعی بدن کاملا ایمن است؟!

انواع مسکن طبیعی که در بالا توضیح داده شد ممکن است فقط برای علل خاص درد موثر باشند؛ برای مثال انواع مسکنی که سبب افزایش خونریزی می‌شود، به‌عنوان مسکن طبیعی برای درد پریود توصیه نمی‌شود؛ بنابراین این امکان وجود دارد که همه پیشنهادات این لیست برای شما کارساز نباشد. با این‌حال، این جایگزین‌های طبیعی برای داروهای نسخه‌ای یا OTC، حداقل ممکن است گزینه‌های مناسبی را در اختیار شما قرار دهند تا قبل از روی آوردن به راه‌حل‌های دارویی، آن‌ها را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، درد سیگنال بدن است که چیزی اشتباه است. ممکن است موقتی باشد، مانند یک ماهیچه تحت فشار. اما درد همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما یک مشکل جدی سلامتی دارید که نیاز به ارزیابی پزشکی حرفه‌ای دارد، بنابراین برای پیدا کردن یک پزشک برای تشخیص منبع درد خود و بحث در مورد برخی از گزینه‌های مسکن طبیعی برای درمان آن تردید نکنید.

رژیم گرفتن نیز، همچون استفاده از داروهای ساده، شاید موضوعی کم اهمیت به‌نظر بیاید؛ اما لازم است برای گرفتن هر نوع غذای رژیمی با یک متخصص مشورت کنید و از رژیم‌ها اصولی استفاده نمایید. بهاره غفاری، به‌عنوان متخصصی در زمینه رژیم غذایی، بدون حذف مواد غذایی به شما کمک می‌کند، یک رژیم سالم و اصولی را پیگیری کنید. برای آشنایی بیشتر با این رژیم‌ها، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

مترجم: ریحانه ساده طهرانی | ترجمه از healthline.com

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (3 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه