قرص ال کارنیتین برای لاغری چه تاثیری دارد؟!

ال کارنیتین یکی از مکمل‌های دارویی است که اغلب ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است پزشکان، برای برخی از بیماران مصرف ال کارنیتین را تجویز کنند که به دلیل تاثیر آن بر روی عضلات، متابولیسم گلوکز و... است. جالب است بدانید این ماده توسط مواد غذایی نیز به بدن می‌رسد و در تعداد کمی از انواع مواد غذایی وجود دارد. در غفاری دایت می‌خواهیم بگوییم ال کارنیتین چیست و نحوه مصرف ال کارنیتین به چه صورت است؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. قرص ال کارنیتین برای لاغری چه تاثیری دارد؟!

ال کارنیتین چیست

 

ال کارنیتین چیست ؟!

آیا می‌دانید ال کارنیتین چیست؟! ال کارنیتین که در غذای رژیمی به‌عنوان یک مکمل چربی سوز از آن استفاده می‌کنند، در واقع نوعی مشتق اسید آمینه است که در بدن تولید می‌شود. این ماده به بدن کمک می‌کند تا چربی را به انرژی تبدیل کند و همچنین می‌تواند ال کارنیتین را به ترکیبات شیمیایی دیگری به نام استیل ال کارنیتین و پروپیونیل ال کارنیتین تبدیل کند.

ال کارنیتین علاوه‌بر اینکه در بدن تولید می‌شود، امکان دریافت آن از مواد غذایی نیز وجود دارد و به‌صورت طبیعی در پروتئین‌های حیوانی یافت می‌شود. مهم‌ترین منابعی که غنی از این ماده هستند، به ترتیب عبارتند از گوشت قرمز، شیر ماهی کاد پخته، سینه مرغ پخته، پنیر چدار، نان و غلات کامل.

اکثر اشخاصی که به بدنسازی و حذف چربی‌ها و پرورش ماهیچه‌های خود روی می‌آورند، با استفاده از قرص‌های مکمل ال کارنیتین سعی دارند روند این کار را تسریع کنند؛ اما باید توجه داشت که بدن ما خود به اندازه کافی ال کارنیتین تولید می‌کند و بهتر است که ال کارنیتین اضافه را از مواد طبیعی دریافت کنید.

نقش ال کارنیتین در بدن

ال کارنیتین اثر خوبی در بازسازی و ترمیم عضلات دارد و کسانی که ورز‌ش‌های سنگین می‌کنند و بیمارانی که دچار آسیب عضلانی هستند و حتی افراد مسنی که دچار تحلیل عضلانی هستند، می‌توانند ال کارنیتین را به صورت مکمل دریافت کنند. ال کارنیتین برای ورزشکاران استقامتی یعنی در ماراتن، شنا، دوچرخه سواری و کوهنوردی باعث افزایش استقامت ورزشکار می‌گردد. همچنین ال کارنیتین با عبور از دیواره سلول‌های مغزی به آن‌ها کمک می‌کند تا اسیدهای چرب را هم علاوه‌بر گلوکز بسوزانند و این موضوع باعث افزایش انرژی در دسترس برای سلول‌های مغزی، رفع خستگی، تغییرات مثبت خلق، کاهش استرس و بهبود عملکرد مغز می‌شود. در بیماران قلبی که دچار آنژین صدری یا مشکلات و نارسایی قلبی هستند، وجود ال کارنیتین به بازسازی بافت ماهیچه‌های قلب و مقاومت آن در برابر بیماری کمک می‌کند.

به‌طور کلی ال کارنیتین نتایج مثبتی را در بیماران قلبی، عملکرد مغز بیماران دچار مشکلات نوروپاتی مثل آلزایمر، افسردگی و حتی دیابت و بیماران کلیه ایجاد می‌کند.

 

عوارض قرص ال کارنیتین

 

 

 

انواع  کارنیتین

 

کارنیتین یک اصطلاح گسترده است که چند ترکیب مختلف را توصیف می کند. ال-کارنیتین شکل رایج تری از کارنیتین است که در بدن و بسیاری از مکمل ها وجود دارد. اشکال دیگر کارنیتین عبارتند از:

 

استیل ال کارنیتین: این شکل که گاهی به نام ALCAR نیز شناخته می شود، در متابولیسم نیز نقش دارد. دارای خواص محافظت کننده عصبی است که ممکن است به محافظت از سیستم عصبی کمک کند.

دی کارنیتین: این نوع ایزومر نوری (تصویر آینه ای) ال کارنیتین است. برای بدن سمی است، زیرا ممکن است جذب سایر اشکال کارنیتین را مهار کند.

ال-کارنیتین ال تارتارات: ورزشکاران ممکن است از این نوع در قالب مکمل های ورزشی استفاده کنند. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که ممکن است برای به حداقل رساندن درد عضلانی و کمک به بهبودی مفید باشد.

 

انواع  کارنیتین

 

عوارض قرص ال کارنیتین

عوارض قرص ال کارنیتین که ناخواسته هستند شامل احساس تهوع، استفراغ یا درد شکمی است که می‌توان با استفاده از غذاهای سبک و پرهیز از غذاهای پرچرب و پرادویه از ابتلا به این عوارض جلوگیری کرد. در صورت بروز اسهال، آب و مایعات به مقدار کافی مصرف کنید تا آب از دست رفته بدن خود را جبران کنید. گاهی اوقات بوی نامطبوعی در بدن ایجاد می‌شود که می‌تواند از عوارض قرص ال کارنیتین باشد. می‌توانید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. در صورت داشتن دیابت یا چنانچه باردار هستید ویا شیر می‌دهید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه اختلال کلیوی، سابقه تشنج و ابتلا به بیماری صرع حتما به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از مصرف ال کارنیتین بهتر است لیست کامل داروهایی را که مصرف می‌کنید، حتی داروهای گیاهی و مکمل‌های گیاهی را در اختیار پزشک خود بگذارید تا از احتمال تداخل دارویی جلوگیری کنید.

 

نحوه مصرف ال کارنیتین

 

نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

در بازار دارویی ال کارنیتین به صورت قرص، کپسول، ویال تزریقی و خوراکی و شربت موجود است. بهتر است با توجه به ساختار بدنی خود و نتیجه‌ای که از ال کارنیتین می‌خواهید به دست بیاورید، زیر نظر پزشک خود، دوز مصرفی و مدت مصرف و نحوه مصرف ال کارنیتین را دستور بگیرید. دوز مصرفی می‌تواند بین ۲ تا ۴ نوبت در روز تجویز شود. پس از مصرف ال کارنیتین باید مقدار زیادی آب بنوشید. دارو باید در زمان مشخص مصرف شود و در صورتی که قرص جویدنی تجویز شده باشد، باید کاملا جویده شود. توجه به این نکته ضروری است که در صورتی‌که یک نوبت دارو را فراموش کردید، به محض یادآوری دارو را مصرف نمایید .

در صورت مشاهده هرگونه حالت‌های حساسیت به دارو مثل تهوع، دل درد، استفراغ یا اسهال به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 ال کارنیتین برای لاغری

 

بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن

ال کارنیتین یک پروتئین طبیعی است که در گوشت و لبنیات وجود دارد و تاثیر مستقیمی بر افزایش سوخت و ساز بدن دارد و یک ماده ضروری برای بدن محسوب می‌شود. چنانچه ال کارنیتین همراه با رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی همراه باشد، در کاهش وزن موثر است. ال کارنیتین در کاهش احساس ضعف و خستگی بیماران سرطانی و بهبودی حساسیت به انسولین و دردهای عصبی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، افزایش قدرت باروری در مردان، کاهش خطر مرگ در افراد مبتلا به حملات قلبی و همچنین بهبود اختلال شناختی خفیف در افراد مسن بسیار موثر است.

با وجود آن‌که ممکن است ال کارنیتین برای لاغری و کاهش وزن تجویز شود، با این‌حال چنانچه همراه با تحرک کافی، ورزش و رژیم غذایی مناسب همراه نباشد، تاثیر کمی داشته ویا ممکن است پس از قطع مصرف بازگشت داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از داروهای شیمیایی، از رژیم‌های اصولی استفاده کنید. رژیم‌های اصولی همچون رژیم‌های بهاره غفاری، به شما کمک می‌کنند بدون آسیب به بدن خود، به تناسب اندام برسید و با تغییر سبک زندگی خود، این تناسب اندام را نگه دارید.

می‌توانید با دریافت آنلاین رژیم خود از پیگیری مشاور نیز به‌صورت مرتب بهره‌مند شوید و مشکلات و تغییرات خود را با او درمیان بگذارید. همچنین در کنار رژیم غذایی خود می‌توانید ورزش مناسبی دریافت نمایید که به شما کمک کند نه‌تنها کاهش وزن خود را سرعت ببخشید، بلکه به‌طور کلی سبک زندگی خود را تغییر دهید تا بتوانید سلامتی، تناسب اندام و زیبایی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای دریافت رژیم اختصاصی خود از بهاره غفاری بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک کنید و چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره این رژیم‌ها نیاز دارید، بر روی غفاری دایت کلیک کنید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (52 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه