از خواص و مضرات روغن هسته انار برای پوست و کاهش وزن چه می دانید؟!

روغن هسته انار که از طریق پرس سرد دانه‌های میوه انار به‌دست می‌آید یک روغن طبیعی و معطر است که خواص و فواید بسیار فراوانی دارد. روغن هسته انار حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی ضد سرطانی، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، مواد معدنی، پونیسیک اسید، فلاونوئیدها، لینولئیک اسید، اولئیک اسید است. روشعن هسته انار یک روفن غلیظ است و برای پوست و کلاژن سازی و درنتیجه حفظ شادابی، زیبایی و جوانی پوست بسیار مفید است. در ادامه به بررسی و شناخت بیش‌تر روغن هسته انار می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با روغن هسته انار است به بررسی مواردی از جمله خواص روغن هسته انار، روغن هسته انار برای پوست، خواص روغن هسته انار برای جوش و آکنه، روغن هسته انار برای مو، روغن هسته انار برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روغن هسته انار برای کنترل دیابت، روغن هسته انار برای پیشگیری از سرطان، روغن هسته انار برای چاقی صورت، خواص روغن هسته انار برای واژن، روغن هسته انار برای کاهش وزن، طرز استفاده روغن هسته انار، طرز استفاده از روغن هسته انار برای جوش و در نهایت مضرات روغن هسته انار می‌پردازیم. از خواص و مضرات روغن هسته انار برای پوست و کاهش وزن چه می دانید؟!

خواص روغن هسته انار

 

خواص روغن هسته انار

روغن هسته انتر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ویتامین‌ها است و خواص بسیاری برای سلامت و جوان سازی پوست دارد و از همین رو از روغن هسته انار در تهیه وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند. خواص روغن هسته انار فراوان است. از جمله خواص فوق العاده روغن هسته انار می‌تواند به مواردی از جمله رفع چروک پوست صورت و دور چشم، رفع آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت، رفع اگزما و پسوریازیس، تقویت و افزایش رشد مو، درمان شوره سر، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کمک به درمان دیابت، کاهش کلسترول بد، کاهش بیماری‌های قلبی، کاهش التهاب بدن، بهبود گردش خون، لاغری و کاهش وزن، درمان علائم یائسگی، کاهش خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر و سلامت دندان‌ها اشاره کرد. در ادانه به بررسی برخی از خواص و فواید روغن هسته انار می‌پردازیم.

 

روغن هسته انار برای پوست

روغن هسته انار دارای خواص و فواید فراوانی برای پوست است. خواص روغن هسته انار برای درمان و رفع چین و چروک پوست صورت بی نظیر است و روغن هسته از جمله معدود روغن‌هایی است که نی‌تواند باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و از این به جلوگیری از چروک پوستی و درمان چروک پوست کمک کند. روغن هسته انار دارای اسید پونیسیک و فیتوسترول بوده و به همین دلیل می‌تواند موجب افزایش تولید کلاژن در پوست شده و از بین رفتن کلاژن را به تعویق بیاندازد و از همین رو روغن هسته انار گزینه درمانی مناسبی برای درمان چروک دور لب، درمان چروک گردن و چروک پیشانی است.

روغن هسته انار منبعی غنی از ویتامین C است که ویتامین C ازجمله مهم‌ترین ویتامین‌ها در مراقبت از پوست به شمار می‌رود و موجب تغذیه و تقویت پوست می‌شود.  روغن هسته انار دارای خواصی از جمله خواص احیاکننده، ضدالتهاب، آنتی‌اکسیدان و ضد پیری دارد که با داشتن تین خواص می‌تواند به شما  پوستی درخشان را هدیه دهد. روغن هسته انار می‌تواند تا عمق پوست نفوذ کرده و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد. روغن هسته انار هم برای پوست‌های چرب و پر آکنه و هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

وجود مقادیر بسیار بالایی از پونیسیک اسید، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها در روغن هسته انار از پیری زودرس جلوگیری می‌کند؛ روغن هسته انار با افزایش تولید کلاژن، به رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. از دیگر خواص روغن هسته انار این است که روغن هسته انار یک لایه برداری طبیعی است و با پاک سازی پوست صورت می‌تواند به روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک  کند.

روغن هسته انار می‌تواند موجب لایه برداری پوست و جایگزین کردن لایه سطحی پوست  با لایه‌ای دیگر شود. روغن هسته انار دارای فیتوسترول است و از این طریق می‌تواند به تولید سلول‌های پوستی جدید کمک کرده و از این طریق به درمان لک قهوه‌ای صورت، درمان لک سفید صورت، درمان لکه‌های قرمز صورت، از بین بردن جای جوش، از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش، درمان اسکار سوختگی قدیمی، درمان اسکار بخیه و سایر اسکارها کمک کند. همجنین روغن هسته انار منبعی غنی از ویتامین E است که می تواند به بهبود و درمان انواع لک و اسکار کمک کند. روغن هسته انار با داشتن خواص ضد التهابی خود می‌تواند به پیشگیری و درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

 

خواص روغن هسته انار برای جوش و آکنه

روغن هسته انار دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به همین دلیل استفاده موضعی از روغن هسته انار می‌تواند از بروز آکنه و جوش صورت جلوگیری کرده و جای جوش را درمان کند. روغن هسته انار موجب کاهش چربی پوست می‌شود و با این کار موجب کاهش آکنه و جوش صورت می‌شود.

 

روغن هسته انار برای مو‌

روغن هسته انار دارای خواص و فوایدی برای مو‌ها و سلامت آن‌ها است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

روغن هسته انار برای جلوگیری از ریزش مو

روغن هسته انار دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و از این طریق می‌تواند موجب پاکسازی فولیکول‌های مو از آلودگی‌ها و چربی می‌شود. بنابراین روغن هسته انار می‌تواند از ریزش مو‌ها جلوگیری کرده و موجب درمان ریزش شدید موها‌ شود.

 

روغن هسته انار برای آبرسانی و نرم کردن موها

روغن هسته انار حاوی اسید لینولئیک بوده و به همین دلیل می‌تواند ساقه‌های آسیب دیده و خشک مو را به خوبی آبرسانی کرده و یک روغن نرم کننده مو فوق‌العاده به حساب می‌آید. روغن هسته انار همچنین حاوی اسید پونیسیک است و می‌تواند به داشتن موهایی درخشان، نرم و سالم کمک کند.

 

روغن هسته انار برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دوغن هسته انار سرشار از ویتامین C است و از همین رو مصرف خوراکی روغن هسته انار می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر و مفید باشد. روغن هسته انار می‌تواند ایمنی پوست را تقویت کند و از عوامل بیماری‌زا و آسیب رسان به پوست جلوگیری کند.

 

روغن هسته انار برای کنترل دیابت

بر طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته توسط محققان به نظر می‌رسد روغن انار روی مقاومت انسولینی تاثیرگذار است و به همین دلیل روغن هسته انار می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت و یا کسانی که در گرو‌های پرخطر ابتلا به دیابت قرار دارند مفید باشد.

 

روغن هسته انار برای پیشگیری از سرطان

روغن هسته انار حاوی پونیسیک اسید است که دارای اثر ضدتکثیری روی سرطان سینه دارد. در واقع این اسید چرب امگا ۵ بوسیله مهار میتوکندری سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیر سلول‌‌های سرطانی به متوقف‌سازی گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و از این رو روغن هسته انار می‌تواند در درمان‌ها و استراتژی‌های مقابله با سرطان موثر باشد.

 

روغن هسته انار برای چاقی صورت

برای بهره‌مندی بیشتر از خواص و فواید روغن هسته انار و تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید روغن هسته انار و انگور را با هم ترکیب کرده و استفاده  کنید. خواص روغن هسته انار و انگور باعث بهبود خون رسانی به پوست شده و از این طریق پوست صورت را زیباتر می‌کند. روغن هسته انار و انگور همچنین می‌تواند به چاقی صورت کمک کنند.

 

خواص روغن هسته انار برای واژن

از جمله خواص فوق‌العاده روغن هسته انار این است که روغن هسته انار می‌تواند به تنگی واژن و رفع خشکی واژن کمک کند. روغن هسته انار موجب فید شدن واژن می‌شود و یکی از بیشترین موارد استفاده از روغن هسته انار نیز برای سفید کردن واژن است. روغن هسته انار برای واژن به صورت موضعی کاربرد دارد. روش استفاده از روغن هسته انار نیز به این شکل است که روغن هسته انار را دو بار در روز برای مدت چهل روز در روز روی قسمت‌های تیره واژن مالیده و پس از گذشت مدت زمان پنج دقیقه باید روغن هسته انار را بشویید. تغییرات حاصل از استفاده از روغن هسته انار را پس از گذشت دو هفته مشاهده خواهید کرد.

 

طرز استفاده روغن هسته انار

 

طرز استفاده روغن هسته انار

برای درمان چین و چروک و جلوگیری از چین و چروک پوست به کمک روغن هسته انار باید به مقدار سه قاشق غذاخوری از روغن هسته انار را با ده قطره روغن دانه هویج ترکیب کنید و هر شب از این ترکیب باید مقدار دو تا چهار قطره در آخرین مرحله از روتین  و مراقبت پوستی روی پوست تمیز مالیده و به خوبی ماساژ دهید.

برای درمان لک‌ها به کمک روغن هسته انار باید مقدار سه قاشق غذاخوری از روغن هسته انار را با ده قطره روغن بهار نارنج ترکیب کنید و این ترکیب به دست آمده از روغن هسته انار و روغن بهار نارنج را هر شب به مقدار دو تا چهار قطره در آخرین مرحله از روتین و مراقبت پوستی روی پوست تمیز مالیده و به خوبی ماساژ دهید. می‌توان گفت روغن هسته انار گران قیمت است و با توجه به بالا بودن قیمت روغن هسته انار معمولا از آن به صورت خوراکی و برای پخت و پز استفاده نمی شود. ( اما کاربرد خوراکی هم دارد.)

 

طرز استفاده از روغن هسته انار برای جوش

برای درمان جوش به کمک روغن هسته انار باید مقدار سه قاشق غذاخوری از روغن هسته انار را با ده قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و این ترکیب به دست آمده را هر شب به مقدار دو تا چهار قطره در آخرین مرحله از روتین و مراقبت پوستی روی پوست تمیز مالیده و به خوبی ماساژ دهید.

 

مضرات روغن هسته انار

 

مضرات روغن هسته انار

روغن هسته انار در کنار تمام خواص و فواید شگفت انگیزی که دارد ممکن است مضراتی را نیز داشته باشد. زیاده روی در مصرف روغن هسته انار می‌تواند عوارضی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ و اسهال را به دنبال داشته باشد. خانم‌های باردار باید از مصرف روغن هسته انار پیشگیری کنند زیرا روغن هسته انار می‌تواند موجب بروز عوارضی برای چنین و خانم‌های باردار به خصوص در ماه‌های اولیه بارداری شود. روغن هسته انار حاوی برخی از اسید‌های چرب است که می‌تواند موجب کاهش فشار خون بالا شود به همین دلیل افراد مبتلا به فشار خون که از دارو‌های شیمیایی مصرف می‌کنند باید از مصرف روغن هسته انار پرهیز کنند؛ زیرا ممکن است موجب افت بیش از حد و ناگهانی فشار خون شود.

 

روغن هسته انار برای کاهش وزن

 

روغن هسته انار برای کاهش وزن

روغن هسته انار می‌تواند به کمک افزایش انرژی و همجنین افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن به لاغری کمک کند. علاوه بر این روغن هسته انار موجب سم‌زدایی روده‌ها از چربی‌های رسوب کرده می‌شود و از این طریق به کاهش وزن سریع و دستیابی به تناسب اندام کمک می‌کند. با این‌وجود روغن هسته انار به تنهایی برای رسیدن به وزن ایده آل کافی نیست و به همین دلیل نیاز است از یک رژیم غذایی و رژیم لاغری  اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری، برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده نمایید. این رژیم‌ها با ویژگی‌های خاص خود، رژیم‌هایی اصولی هستند که برای اطلاع بیشتر درباره آن‌ها می‌توانید بر روی غفاری دایت کلیک نمایید. برای دریافت رژیم خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (37 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه