لیفت پیشانی و ابرو | 3 روش متداول جراحی و 5 تکنیک بدون جراحی

علائم و نشانه‌های پیری بالاخره روزی می‌تواند به همه ما برسد و این واقعیتی غیرقابل انکار (و متأسف کننده) است! اگر تا به حال در آینه نگاه کرده‌اید و پوست اطراف ابروی خود را افتاده، چین و چروک هایی را مشاهده کرده‌اید یا احساس کرده‌اید که پوستتان تندی و کشسانی خود را از دست داده است، اعتماد کنید که شما تنها نیستید. ابرو یکی از اجزای مهم صورت است که اثرات پیری در آنها نمایان می شود و به همین دلیل بسیاری از زنان و حتی آقایان تمایل دارند تا ابروهای خود را جوان‌تر و زیباتر نمایند. لیفت پیشانی و ابرو یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار است که به طور ویژه برای افرادی که دنبال زیبایی و جوانی صورت هستند، انجام می‌شود. لیفت پیشانی و ابرو | 3 روش متداول جراحی و 5 تکنیک بدون جراحی

این روش یک روش پیشرفته و مؤثر است که با کمک آن می‌توان ظاهر ابروها را به شکلی جوان‌تر، جذاب‌تر و بی‌نظیر ترمیم کرد. با افزایش سن و تاثیرات روزانه زندگی، بافت پوست رو به پیری می رود و معمولاً به صورت افتاده ظاهر می‌شوند. این مشکل به خصوص در ناحیه ابروها به وضوح قابل مشاهده است و ممکن است روحیه و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.

لیفت ابرو با استفاده از روش‌های پیشرفته جراحی، برای اصلاح شکل ابروها به کار می‌رود و به واسطه تغییراتی که در ناحیه پیشانی به وقوع می‌پیوندد، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر جوانی و ظاهر چهره‌تان دارد. این فرآیند به طور کامل تغییری در چهره شما ایجاد می‌کند و از طریق آن می‌توان ابروها را بالا برد، چین و چروک‌های ابروها را کاهش داده و نواحی پوستی آنها را تنظیم نمود.

با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و جدید جراحی با بازدهی طولانی‌مدت، جراحان ماهر و مجرب می‌توانند این فرآیند را با کمترین مخاطرات و با بهترین نتایج به انجام برسانند. و جالب است بدانید که خوشبختانه راه‌حل‌های ساده‌ای برای این موضوع وجود دارد و یکی از بهترین راهکارها،لیفت پیشانی و ابرو بدون نیاز به جراحی است.

در این مطلب از غفاری دایت قصد داریم تا بهترین اطلاعات را درباره این فرآیند هیجان‌انگیز به شما ارائه دهیم. با کسب اطلاعات بیشتر درباره این فرآیند زیبایی، می‌توانید تصمیم به اقدام نهایی بگیرید. در صورتی که به هر دلیل مایل به انجام این جراحی هستید، توصیه می‌شود با یک جراح زیبایی مجرب مشورت کرده و مزایا و معایب آن را به‌طور کامل بررسی نمایید. به امید شادابی و جوانی همیشگی صورت شما!

لیفت پیشانی و ابرو چیست؟

ابروپلاستی (Browplasty)، جوان‌سازی پیشانی (Forehead rejuvenation)، لیفت گیجگاهی ابرو (Temporal brow lift)، لیفت پیشانی (Forehead lift) یا لیفت ابرو (به انگلیسی: Brow lift) یک فرآیند زیبایی است که برای ایجاد جوانی و زیبایی در ناحیه ابروها به کار می‌رود. این روش با لیفت پیشانی شما باعث بالا بردن ابروها، کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم و صاف کردن نواحی پوستی اطراف چشم‌ها می‌شود. همچنین این سَبک درمانی باعث بهبود ظاهر کلی صورت می‌شود و از آنجا که ابروها از اجزای برجسته صورت هستند، تأثیر آن بر جوانی و جذابیت چهره بسیار محسوس است.

با گذر زمان و افزایش سن، پوست شما الاستیسیته خود را از دست می‌دهد. تأثیر تجمع آسیب‌های ناشی از نور خورشید باعث ضعیف شدن پوست می‌شود، گرانش، ابروها را به سمت پایین کشیده و باعث ایجاد چین‌ها و چروک‌ها می‌شود. در ناحیه پیشانی، ممکن است خطوط "اخم" به وجود بیاید. همچنین، خطوط افقی نیز در ناحیه پیشانی می‌توانند شکل بگیرند. ممکن است قسمت بیرونی ابروی شما آویزان شود، که باعث می شود به دلیل افتادگی ابروها غمگین یا خسته به نظر برسید. اگر به دنبال اصلاح این تغییرات طبیعی در بدن خود هستید، لیفت پیشانی و ابروممکن است برای شما مناسب باشد.

جراحی لیفت پیشانی و ابرو و لیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی

در این پروسه، معمولاً از روش‌های جراحی و یا غیرجراحی استفاده می‌شود. روش انجام لیفت ابرو با عمل جراحی یک عمل سرپایی بوده و معمولاً نیازی نیست که بعد از عمل در بیمارستان بستری شوید

جراحی لیفت ابرو بدین گونه است که در طول عمل لیفت که می‌تواند بین یک تا سه ساعت طول بکشد، شما داروی بیهوشی دریافت خواهید کرد تا هیچ دردی احساس نکنید. بسته به نوع روش عمل لیفت پیشانی و ابرو، ممکن است داروی بیهوشی یا بی‌حسی موضعی به شما تزریق شود تا منطقه پیشانی شما که جراح عمل را آنجا انجام می‌دهد، بی‌حس شود یا ممکن است از بیهوشی کامل استفاده شود.

جراح با برش‌های کوچک در ناحیه پیشانی به بافت‌های پوستی دسترسی می‌یابد و آنها را جابجا می‌کند. این اقدام باعث بالا بردن بافت‌های پوستی، صاف کردن چین‌ها و چروک‌ها شده و با اصلاح شکل پیشانی و ابروها، ابروها را به شکلی جدید ترمیم کنند. این روش‌ها نیازمند تخصص جراحان زیبایی هستند و اثرات آنها معمولاً دائمی هستند.

شما در طول عمل لیفت پیشانی و ابروهیچ دردی احساس نخواهید کرد، زیرا جراح از بیهوشی استفاده خواهد کرد. بعد از عمل، ممکن است کبودی، تنگی پوست و تورم تجربه کنید. محل عمل جراحی شما در طول فرایند بهبودی، ممکن است حساس یا دردناک باشد

در روش‌های غیرجراحی، مثل استفاده از تزریقات بوتاکس یا فیلرهای پوستی، از تکنیک‌های کمتر تهاجمی برای لیفت ابروها و پیشانی استفاده می‌شود. این روش‌ها معمولاً سریع‌تر، آسان‌تر و با خطر کمتر همراه هستند اما نیازمند مراقبت خاصی هستند تا نتایج دوام بیشتری داشته باشند.

لیفت ابرو چه کاری انجام می‌دهد؟ مزایای لیفت پیشانی و ابرو

  • اصلاح و کاهش چین و چروک و خطوط افقی روی پیشانی روی پل بینی شما
  • بهبود ظاهر پیشانی و در نهایت چهره کلی شما
  • اصلاح خطوط اخم عمودی یا 11s ها بین ابروهای شما
  • اصلاح افتادگی ابرو

لیفت پیشانی و ابرو با جراحی مناسب چه کسانی است؟

شما ممکن است کاندیدای لیفت پیشانی و ابرو باشید اگر:

  • وضعیت فیزیکی و جسمی شما سالم باشد.
  • شما غیرسیگاری هستید.
  • هدف‌های واقع‌گرا در مورد نتیجه جراحی داشته باشید.

قبل از تصمیم‌گیری درباره درمان ریزش ابرو یا لیفت پیشانی و ابرو، توصیه می شود با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید. پزشک معالج به بررسی کامل تاریخچه پزشکی شما می‌پردازد و درباره اهداف شما از این عمل جراحی بحث می‌کند تا مشخص شود آیا شما برای لیفت ابرو واجد شرایط هستید یا خیر. همچنین جوانب مختلف عمل را بررسی نمایید تا با توجه به وضعیت شخصیتی و سلامتی‌تان، بهترین تصمیم برای شما اتخاذ شود.

در ضمن این عمل جراحی معمولاً برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود، افرادی که تاثیرات پیری بر روی پوست آنها کم کم دارد چشم‌گیرتر می شود.

لیفت پیشانی و ابرو و انواع روش های جراحی

3 روش متداول لیفت پیشانی و ابرو

  1. لیفت کلاسیک (The classic lift)، لیفت ابرو باز یا لیفت تاجی: این نوع لیفت به منظور بهبود شکل پیشانی بلند و اصلاح ابروها استفاده می‌شود. در این روش، یک برش از گوش سمت راست به گوش سمت چپ در قسمت بالای سر انجام می‌شود. این برش می‌تواند به شکل خط مویی در جلوی سر انجام شود تا پیشانی بلند نیز اصلاح شود.
  2. لیفت آندوسکوپی (The endoscopic lift): در این روش، چند برش کوتاه‌تر در پوست سر ایجاد می‌شود و از اسکوپ (لوله نازک متصل به دوربین) وارد شده به داخل یکی از برش ها برای مشاهده بافت‌ها و ماهیچه‌ها در صفحه نمایش استفاده می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه دیگری، تغییرات لازم در بافت‌ها انجام می‌شود. این روش کمتر تهاجمی است و زخم‌ها کوچکتر هستند که باعث می‌شود زمان بهبودی سریع‌تر باشد.
  3. برش محدود (The limited incision technique): این روش ترکیبی از دو روش قبلی است. در این روش برش‌های کوچک‌تری انجام می‌شود و از اسکوپ استفاده نمی‌شود. این نوع لیفت باعث اصلاح مرکز پیشانی نمی شود، اما باعث کاهش چین و چروک‌های گوشه‌ی چشم که به پای کلاغ معروف هستند، می شود.

وظایف پزشک قبل از انجام عمل لیفت پیشانی و ابرو کدامند؟

پزشک شما:

  • منطقه پیشانی شما را ارزیابی خواهد کرد.
  • شما را به انجام چندین حرکت چهره تشویق می‌کند تا تمام چین و چروک‌های پیشانی و ابروها را ببیند.
  • درباره‌ی گزینه‌های مختلف برای انواع لیفت پیشانی و ابرو برای رسیدن به هدف‌های شما صحبت خواهد کرد.
  • وضعیت کلی سلامتی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • عکس‌هایی از ابروها و پیشانی شما گرفته می‌شود.
  • نتایج احتمالی، عوارض و خطرات احتمالی جراحی را بررسی و بحث خواهد کرد.

برخی نکات مهم قبل و بعد از عمل جراحی لیفت پیشانی و ابرو

قبل عمل

  • حداقل دو ماه قبل از جراحی از دخانیات و الکل (به علت کاهش جریان خون در پوست و کند کردن روند بهبودی) و مصرف برخی از داروها مانند آسپرین (به علت افزایش خونریزی) خودداری کنید.
  • در صورتی که دوست ندارید، جای زخم هایتان دیده شود، موهایتان را بلندتر کنید تا زخم‌ها را بپوشاند.

بعد عمل

  • بعد از عمل خودتان رانندگی نکنید و از یکی از دوستان و آشنایان بخواهید که شما را بعد از عمل به خانه ببرد.
  • شب و روز اول بعد از عمل جراحی، خودتان به هیچ وجه دست به هیچ کاری نزنید و از یک نفر در این زمینه کمک بگیرید.

در دوران نقاهت

  • در مرحله بهبودی از داروهای کاهنده‌ی درد استفاده کنید.
  • توجه کنید که ممکن است عوارضی رخ دهد از این رو مراقب برش‌های خود باشید.
  • ارتباط خود را با پزشک خود در مورد هرگونه مشکل پوستی حفظ کنید.
  • زمان بهبودی بسته به روش جراحی است. حدود 7 روز پس از جراحی، بخیه‌ها یا منگنه‌های شما باید برداشته شوند.
  • تورم و کبودی ممکن است در مناطق دیگر صورت نیز رخ دهد که این موضوع کاملاً طبیعی است.
  • باید سعی کنید تا دو روز بعد از جراحی سر خود را بالا نگه دارید تا با التهاب و تورم کمتری مواجه شوید.
  • استفاده از کمپرس سرد یا آیس پک به بهبود تورم کمک می‌کند اما توجه داشته باشید که آیس پک ها را مستقیماً روی پیشانی خود قرار ندهید. در عوض، آنها را در کنار صورت خود قرار دهید تا از تحریک محل جراحی جلوگیری کنید.
  • پس از یک تا سه روز باید بانداژ را برداشته و دستورالعمل را به‌دقت رعایت کنید.
  • ممکن است در چند روز اول پس از جراحی احساس بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن را تجربه کنید. در صورت تجربه بی‌حسی یا گزگز، نگران نباشید چون به‌مرور زمان از بین می‌رود.
  • زمان بازگشت به محل کار یا مدرسه بستگی به نوع روش انتخاب شده دارد، امّا اکثر بیماران معمولاً ظرف ده روز یا کمتر به محل کار بازمی‌گردند. در صورت راحت بودن در پشت فرمان، بعد از دو یا سه هفته می توانید رانندگی هم بکنید.
  • تا حدود یک ماه بعد از جراحی، اجسام سنگین بلند نکنید، ورزش‌های شدید یا فعالیت‌های مشابه هم انجام ندهید.

عوارض و معایب لیفت پیشانی و ابرو با جراحی

  • جای زخم (Scarring) قابل مشاهده پس از انجام عمل
  • تغییرات در احساس پوست (Changes in skin sensation) مانند کاهش یا از دست دادن موقت یا دائمی حس در پیشانی یا بالای پوست سر
  • عدم تقارن در موقعیت ابروها (Asymmetry in the position of the brows) و ایجاد ابروهای نامتقارن و بالا رفتن بیش از حد یک یا هر دو ابرو (هرچند می توان این مشکل را در طول ریکاوری با بوتاکس یا... اصلاح کرد)
  • مشکلات مو (Hair problems) مثل افزایش خط مو یا ریزش مو در محل برش
  • سایر عوارض جانبی مانند محدود شدن حرکت ابروها، خارش شدید در ناحیه‌ی پوستی سر، ریزش فولیکول های مو در اطراف برش ها، افتادگی پلک، خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی

آیا می دانستید: تعدادی آزمایش تشخیصی وجود دارد که می توان برای فهمیدن دلیل واقعی ریزش مو در زنان و مردان انجام داد؛ زیرا به‌طور کلی به عنوان نشانه‌ای از سایر اختلالات در بدن اتفاق می‌افتد. با انجام آزمایش ریزش مو می توانیم علت ریزش مو را بفهمیم و بدانیم که ریزش مو هورمونی است یا خیر!

مدت زمان ماندگاری جراحی لیفت پیشانی و ابرو چقدر است؟

لیفت ابرو یک عمل زیبایی دائمی است و نتایج آن می تواند تا آخر عمر باقی بماند. این امکان وجود دارد که با افزایش سن، نتایج لیفت ابرو کمرنگ شود یا به طور کلی از بین برود. این به این دلیل اتفاق می افتد که پوست شما با افزایش سن استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که باعث می شود چین و چروک ها دوباره ظاهر شوند. پس از لیفت پیشانی و ابرو، چین و چروک‌های شما می‌توانند برگردند، اما به آن عمق یا شدید نخواهند بود.

هزینه و قیمت جراحی لیفت ابرو چقدر است؟

هزینه و قیمت جراحی لیفت پیشانی و ابرو ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این عوامل شامل مکان و محل انجام جراحی، تخصص و تجربه جراح، نوع روش انجام لیفت ابرو، هزینه‌های بیمارستان و تجهیزات، هزینه‌های بررسی‌ها و آزمایش‌ها قبل از جراحی، هزینه‌های داروها و مراقبت‌های پس از جراحی و سایر عوامل می‌باشد.

به طور معمول، هزینه جراحی لیفت ابرو در برخی کشورها و مناطق ممکن است بین چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان یا بیشتر متغیر باشد. اما برای دقت و شفافیت بیشتر، توصیه می‌شود با جراح پلاستیک خود مشورت کنید و هزینه تخمینی جراحی لیفت پیشانی و ابرو را براساس شرایط شما و جزئیات مربوط به جراحی خود متوجه شوید. همچنین ممکن است که در بیمارستان‌ها یا مراکز زیبایی اطلاعاتی در مورد هزینه‌ها و قیمت‌ها ارائه داده شود که می‌توانید به آن‌ها نیز مراجعه کنید.

تکنیک های مختلف لیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی

اقدامات مختلفی برای لیفت ابروی غیر جراحی وجود دارند. قبل از انجام هر یک از این اقدامات، مهم است که به متخصصین مربوطه مراجعه کنید که می‌توانند چهره‌تان را مطالعه و ارزیابی کنند و به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید کدام نوع روش برای شما مناسب است. اقداماتی که مشاور شما توصیه می‌کند، به سن و ساختار چهره‌تان، و همچنین تأثیری که قصد دارید با انجام لیفت پیشانی و ابروی غیر جراحی به دست آورید، بستگی دارد.

  • لیفت ابرو با اولتراپی (Ultherapy)

در این تکنیک از امواج فراصوت میکرو متمرکز با انرژی (MFU-V) استفاده می‌شود که باعث تحریک و ترمیم کلاژن و الاستین در اطراف ابرو می‌شود. این فرآیند باعث از بین بردن خطوط ریز چین و چروک، لیفت کردن ابرو و پلک های افتاده و بهبود نواحی پوستی می‌شود. نتایج این تکنیک معمولاً تا یک سال پس از درمان دوام دارد.

  • لیفت ابرو با فیلرهای پوستی

در این روش که فیلر در ناحیه بالای چشم تزریق می شود، فیلرها به عنوان پرکننده‌های پوستی استفاده می‌شوند تا به پلک‌ها حجم داده و ظاهر توخالی‌ پلک‌ها را بهبود دهند. این فرآیند باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن ابروها می‌شود.

  • لیفت ابرو با نخ‌های PDO

در این تکنیک، نخ‌های قابل جذب پلی‌آکریل‌آمید یا پلی‌لاکتیک اسید زیر پوست قرار می‌گیرند و با ترمیم کلاژن و الاستین، ابروها را لیفت می‌کنند و ظاهر شاداب و جوان‌تری به آنها می‌بخشند. این روش از بخیه های خاردار نازک و قابل حل (نخ) زیر پوست شما استفاده می کند تا پوست شما را به عقب بکشد و سفت کند.

بدن شما به نخ ها واکنش نشان می دهد و تولید کلاژن بدن را افزایش می دهد. کلاژن پروتئینی است که به پوست شما قدرت و پشتیبانی می‌کند تا چین و چروک‌ها را پر کند. لیفت پیشانی و ابرو با نخ روی پیشانی شما انجام می شود تا چین و چروک های موجود کاهش یابد. نخ‌ها در طول ۱۸ ماه تا دو سال به طور طبیعی جذب می‌شوند و کلاژن تولید می‌کنند تا اثر جوان‌سازی ادامه یابد. در واقع ماندگاری این روش بین یک تا دو سال است.

  • لیفت ابرو ترماژ (Thermage)

تکنیک ترماژ با استفاده از امواج رادیویی (RF) فرکانس بالا به صاف کردن، سفت شدن و ترمیم پوست کمک می‌کند. با تحریک و جمع شدن کلاژن های طبیعی، این تکنیک پوست ابرو را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند.

  • لیفت ابرو با تزریق بوتاکس یا هایفو

متداول‌ترین نوع لیفت ابروی غیر جراحی، شامل تزریق یک نوروتوکسین به نام بوتولینوم است که به طور معمول با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود. تزریق سم بوتولینوم یا همان بوتاکس که در واقع یک نوع پروتئین تصفیه شده طبیعی است، به عنوان یک شل‌کننده عضلات، ابروها را لیفت می‌کند و چین و چروک‌های زیر ابرو را بهبود می‌بخشد و حتی نمی گذارد خطوط عمیق تر چین و چروک ایجاد شوند. این روش به ویژه برای شکل دهی به پلک‌ها و ابروها استفاده می‌شود.

نکته: این تکنیک‌ها بسته به نیاز و مشکلات مختلف هر فرد، ممکن است ترکیبی از آنها به کار برود تا به نتایج مطلوب دست یافته شود. انتخاب تکنیک مناسب برایلیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی به عوامل مختلفی از جمله وضعیت پوست، سن، نیازهای فردی و توصیه‌های پزشکی بستگی دارد. از این رو، مشورت با پزشک زیبایی مجرب و متخصص بهترین راه برای تعیین نوع لیفت ابرو مناسب برای شما خواهد بود.

تفاوت بین جراحی لیفت ابرو و لیفت ابرو بدون جراحی

هرچند لیفت پیشانی و ابرو غیر جراحی سریع، آسان و نسبتاً بی‌خطر است، اما اثرات آن دائمی نیستند. این به این معناست که ممکن است نیاز به درمان های تکمیلی برای دست‌یابی به نتیجه بهینه باشد. در ضمن این روش لزوماً راه حل ایده آلی برای افراد بالغ تر در مراحل پیری نیست. در کل، تفاوت بین جراحی لیفت ابرو و لیفت ابرو بدون جراحی به شرح زیر است:

لیفت پیشانی و ابرو با جراحی:

  • این روش یک فرآیند جراحی است که توسط یک جراح زیبایی انجام می‌شود.
  • این روش شامل برش‌‌های کوچک بر روی ناحیه ابرو می‌شود تا بافت‌های پوستی را جابجا کرده و ابروها را بالا ببرد.
  • نتیجه‌ای که از لیفت ابرو با جراحی به دست می‌آید، به طور کلی دائمی‌تر است و تاثیر طولانی‌مدت بین 6 تا 10 سال دارد.
  • این روش معمولاً برای افرادی که نیاز به اصلاحات چین و چروک‌های عمیق‌تر در ابروها دارند (افراد بزرگسال در مراحل پیری)، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی:

  • لیفت ابرو بدون جراحی شامل یک سری روش‌های غیرتهاجمی مثل استفاده از تزریقات، لیزر یا سایر دستگاه‌ها برای بهبود شکل ابروها می‌باشد.
  • این روش‌ها عموماً سریع، آسان و با خطر کمتری همراه هستند، اما اثرات آنها دائمی نیستند و برای حفظ نتیجه ممکن است نیاز به درمان‌های اضافی باشد.
  • از جمله روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی می‌توان به تزریق بوتاکس یا فیلرها اشاره کرد که با کمک آنها می‌توان شکل و موقعیت ابروها را بهبود داد.
  • این روش‌ها به‌خصوص برای افرادی که نیاز به تغییرات کمتری در ابروها دارند (مثل نسل جوان)، مناسب‌تر و مؤثرتر هستند.

به‌طور کلی، لیفت پیشانی و ابرو با جراحی معمولاً نتایج دائمی‌تری دارد و برای افرادی که نیاز به تغییرات گسترده‌تر در ابروها دارند، مناسب است. اما لیفت ابرو بدون جراحی نیز انتخاب مناسبی برای افرادی است که از راهکارهای غیرتهاجمی استفاده می‌کنند یا نیاز به تغییرات کمتری دارند و همچنین برای حفظ نتایج به‌دست آمده از جراحی لیفت ابرو با جراحی می‌تواند مفید باشد.

تفاوت لیفت ابرو با لمینت ابرو چیست

تفاوت بین لیفت ابرو و لمینت ابرو

لمینت ابرو و لیفت پیشانی و ابرو دو روش مختلف برای بهبود شکل و ظاهر ابروها هستند. هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و به ترجیحات شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

لمینت ابرو با استفاده از محلول‌های شیمیایی و کراتین برای بالا بردن ابروها انجام می‌شود و نیاز به جراحی ندارد. این روش غیرتهاجمی است و به سرعت ابروهای کرکی و پرپشت ایجاد می‌کند. این روش ارزان‌تر و ایمن‌تر از لیفت ابرو است و نتایج طبیعی‌تری دارد. لمینت ابرو به مدت حدود 30 تا 45 روز ماندگاری دارد.

لیفت ابرو از طریق جراحی انجام می‌شود و با برش‌ها و تغییرات در بافت‌ها و عضلات پیشانی، ابروها را بالا می‌برد. این روش نتایج دائمی‌تری ایجاد می‌کند و ممکن است به مدت زمان بیشتری از لمینت ابرو بهبود و بهبود کامل ببرد.

بنابراین، اگر تمایل دارید نتایج دائمی‌تر و به مدت زمان طولانی‌تری ابروهای کرکی و جوان‌تر داشته باشید، لیفت پیشانی و ابرو را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال یک روش غیرتهاجمی و با ماندگاری کوتاه‌تر هستید و نتیجه طبیعی‌تری می‌خواهید، لمینت ابرو را در نظر بگیرید.

تفاوت بین لیفت ابرو و بلفاروپلاستی

در حالی که لیفت پیشانی و ابرو و بلفاروپلاستی (blepharoplasty) هر دو عمل زیبایی روی صورت شما هستند، هر یک از این روش ها نواحی مختلف صورت شما را اصلاح می کند. لیفت ابرو روشی است که برای اصلاح چین و چروک و افتادگی ابروها و تغییر مکان پیشانی شما انجام می شود. عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای برداشتن پوست، ماهیچه یا بافت اضافی از پلک شما برای اصلاح افتادگی پلک یا پف زیر چشم می باشد.

تاثیر مثبت رژیم غذایی در ماندگاری لیفت پیشانی و ابرو

رژیم غذایی مناسب می‌تواند تأثیر مثبتی در فرآیند لیفت پیشانی و ابرو داشته باشد. مصرف مواد غذایی سالم، باعث افزایش سطح انرژی و بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود که در بهبودی سریع‌تر و مؤثرتر از جراحی لیفت ابرو تأثیرگذار است. در ادامه برخی از نکات مهم در رژیم غذایی پس از لیفت پیشانی و ابرو آورده شده است:

  • مصرف مقدار کافی آب: هیدراته ماندن بدن با مصرف آب کافی به عملکرد صحیح سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند و به بهبودی سریع‌تر پس از جراحی کمک می‌کند.
  • مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین: پروتئین‌ها به عملکرد و بازسازی بافت‌های بدن کمک می‌کنند و از مصرف مواد غذایی پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات استفاده کنید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی: ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به بهبود روند التهابی و شفا پس از جراحی کمک می‌کند. میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی، توت‌فرنگی و سبزیجاتی مانند برگ‌های سبز ترشی‌جات حاوی ویتامین C هستند.
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ای: ویتامین E نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به بهبود التهاب‌ها و شفا پس از جراحی کمک می‌کند. روغن‌های گیاهی، بادام، برنج، تخم‌های کدو و تخم‌های آفتابگردان منابع خوب ویتامین E هستند.
  • مصرف مواد غذایی حاوی آهن: مصرف مواد غذایی حاوی آهن، مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و تخم‌مرغ، به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود فرآیند شفا پس از جراحی کمک می‌کند.
  • مصرف مواد غذایی حاوی روغن‌های اُمگا 3: روغن‌های اُمگا 3 موجود در ماهی‌های چرب مانند ماهی‌های سالمون و همچنین آجیل‌ها و کره بادام زمینی، به بهبود التهاب‌ها و آرامش بدن کمک می‌کند.
  • اجتناب از مصرف مواد غذایی غنی از چربی و قند: زیرا این مواد غذایی می‌توانند به التهابات و تورم‌های بیشتر پس از جراحی منجر شوند.
  • مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: میوه‌ها و سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، سبزی‌های تازه و سبزی‌های تیره حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند که به حفظ سلامت پوست و بافت‌های بدن کمک می‌کنند.

در نهایت، رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع، همراه با مصرف مواد غذایی حاوی تمام عناصر غذایی ضروری، به بهبودی سریع‌تر و موثرتر پس از لیفت ابرو کمک می‌کند و به حفظ نتایج مثبت این جراحی کمک می‌کند. البته در مورد رژیم غذایی و تغذیه پس از لیفت ابرو، می‌توانید با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا یک برنامه مناسب و شخصی‌سازی شده برای خود داشته باشید. در ضمن بهتر است بدانید که یکی از خواص آلوئه ورا این است که موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم‌تر کند.

توصیه مهم: چنانچه تصمیم دارید به وزن ایده آل خود برسید، حتما از رژیم‌های اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی کنید که توسط یک متخصص تغذیه ارائه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی سایت غفاری دایت کلیک کنید و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.

سخن پایانی

لیفت ابرو یک روش جراحی زیبایی موثر است که می‌تواند ظاهر پیشانی و ابروها را بهبود بخشد و صورت شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نمایان کند. این روش با کمک جراحی و تغییرات در بافت‌ها و عضلات پیشانی، ابروها را به موقعیت بالاتری برده و چین و چروک‌های پیشانی را کاهش می‌دهد. همچنین، لیفت پیشانی و ابرو می‌تواند به شما ظاهری جوان‌تر و عاری از خستگی و عصبانیت بدهد.

قبل از انجام لیفت ابرو، بهتر است با یک متخصص زیبایی مشورت کنید و تمام پرسش‌ها و تردیدهای خود را با او در میان بگذارید. همچنین، مطمئن شوید که انتخاب شما برای انجام لیفت ابرو بدون جراحی یا روش‌های غیرتهاجمی با نیازها و ترجیحات شخصی شما منطبق است.

بعد از انجام لیفت ابرو، به توصیه‌ها و دستورات پزشک خود پایبندی کنید و مراقبت‌های لازم را به عمل آورید تا بهبودی سریع‌تر و موفق‌تری داشته باشید. با رعایت تمام مراحل بهبودی، می‌توانید نتایج بهتر و دلپذیرتری از لیفت پیشانی و ابرو خود تجربه کنید و از زیبایی و جوانی جدید صورت خود لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا لیفت پیشانی و ابرو، شکل چشم من را تغییر می دهد؟

نه، لیفت ابرو باعث تغییر شکل چشم‌ها یا اصلاح پلک‌های گشاد شما نمی شود، بلکه فقط روی ابروها و پیشانی شما تاثیر می گذارد.

لیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی چقدر دوام دارد؟

لیفت ابرو بدون جراحی که با تزریق بوتاکس یا فیلر انجام می شود، چندین ماه دوام خواهد داشت. انجام لیفت بدون جراحی به طور خاص به طور متوسط تا 18 ماه دوام می آورد.

آیا بعد از لیفت ابرو بدون جراحی، حالات صورتم را از دست خواهم داد؟

برخلاف برخی گزارش‌ها، لیفت پیشانی و ابرو بدون جراحی که به خوبی انجام می‌شود، هیچ یک از عضلات صورت شما را فلج نمی‌کند و هیچ گونه از دست دادن بیان یا حرکت در اطراف یک سوم بالایی صورت خود را تجربه نمی کنید.

زمان بهبودی برای لیفت ابرو چقدر است؟

اکثر افرادی که جراحی لیفت پیشانی و ابرو انجام می‌دهند، می‌توانند طی 10 تا 14 روز به محل کار یا مدرسه خود بازگردند. زمان بهبودی شما بستگی به نوع جراحی‌ای که انجام می‌شود و نوع فعالیتی که قصد دارید به آن برگردید، دارد.

یک راهکار شگفت انگیز برای افزایش نتایج لیفت پیشانی و ابرو با جراحی؟

برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید که می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک شود، می توانید طول عمر لیفت ابروی خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب بهبود بخشید.

چه زمانی باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنم؟

  • تب بیش از 100 درجه فارنهایت (37.77 درجه سانتیگراد)
  • تورم بیش از حد که برطرف نمی شود.
  • خونریزی از محل جراحی شما
  • درد شدید.
  • هر گونه تغییر بصری

آیا بعد از جراحی لیفت پیشانی و ابرو، جای زخم باقی می‌ماند؟

بله، بعد از جراحی لیفت ابرو، جای زخم می‌ماند اما جراح بهترین تلاش خود را می‌کند تا زخم‌ها را در محدوده‌های مخفی شده مانند موی سر قرار دهد.

لیفت ابرو با لیزر چیست؟

لیفت پیشانی و ابرو با لیزر فرایندی است که از طریق استفاده از انرژی نوری لیزر برای کشیدن پوست و کاهش چین و چروک اطراف ابروها انجام می‌شود.

آیا لیفت ابرو در بارداری ضرر دارد؟

درباره لیفت پیشانی و ابرو در بارداری تا به حال تحقیقات کافی صورت نگرفته است، بنابراین بهتر است پیش از انجام این جراحی با پزشک خود مشورت کنید.

چقدر طول می‌کشد تا اثرات لیفت ابرو مشهود شوند؟

نتایج لیفت ابرو معمولاً در عرض چند هفته قابل مشاهده هستند و به مرور زمان بهتر می‌شوند.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
1 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه