لاغری صورت ، باید و نباید های مهم!

گونه‌های آویزان و صورت چاق در کودکان خوشایند و بامزه است اما برای برخی در بزرگ‌سالان اصلاً مطلوب نیست و همیشه به دنبال راهی برای لاغری صورت خودشان هستند. چاقی صورت باعث می‌شود حتی کسی که هیکل لاغری دارد چاق‌تر ازآنچه واقعاً هست به نظر آمده و ممکن است باعث خجالت و عدم اعتمادبه‌نفس افراد شود. چربی اطراف گونه و قسمت پایین صورت معمولاً نسبت به رژیم لاغری سریع و ورزش مقاوم‌ترند و ممکن است برای رفع سلول‌های چربی بیش‌ازحد که به علت ژنتیک یا پیری ایجادشده، در این منطقه نیاز به درمان پزشکی باشد. قبل از این‌که به دنبال راهی برای آب‌کردن چربی‌های صورت باشید ابتدا دلیل چاق شدن صورت را پیدا کنید. این چاقی ممکن است به علت بیماری‌ها و یا داروهایی که مصرف می‌کنید باشد و یا علت ژنتیکی داشته باشد.

لاغری صورت ، باید و نباید های مهم!

لاغری صورت

روش‌های لاغری صورت

برای لاغری صورت چه کنیم؟ وقتی صحبت از لاغر کردن صورت به میان می‌آید روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود، از جراحی تا ماساژهای مخصوص، اما روش‌های آسان‌تری هم یخ برای لاغری صورت وجود دارد که در اینجا باهم آن‌ها را بررسی می‌کنیم

  • ورزش: مقدار کاهش وزن سریع در هرکسی متفاوت است، اما حتی کاهش ۱ الی ۲ کیلوگرم ابتدا روی صورت نشان می‌دهد. هنگام ورزش چربی‌ تمام قسمت‌های بدن ازجمله صورت سوزانده می‌شوند. متأسفانه هیچ روشی برای چربی سوزی موضعی صورت وجود ندارد، اما کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت نیز می‌شود.
  • کاهش مصرف قند و نمک: با مصرف زیاد قند و نمک مایعات زیادی در بدن شما حبس می‌شود. اصل ثابت‌شده برای کاهش تورم و مایعات ذخیره‌شده در بدن این است که میزان دریافت نمک خود را به ۱٫۵۰۰ میلی‌گرم در روز و قند را تا ۲۰ گرم در روز پایین بیاورید. پس از اجرای این رژیم شاهد کاهش وزن و لاغری صورت خواهید بود.
  •  تغییر فعالیت هوازی: برای خلاصی از چربی‌های صورت، باید شدت ورزش هوازی را افزایش دهید. برای ایجاد تغییر باید هفته‌ای ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه ورزش هوازی داشته و ورزش یکنواخت را تبدیل به ورزشی ترکیبی کنید. با تمام شدن ورزش ترکیبی، سوزاندن چربی در بدن ادامه پیدا می‌کند و حدود ۲۰۰ کالری بیشتر در روز می‌سوزاند. این کار به لاغر شدن صورت شما نیز کمک می‌کند.
  •  تغییر برنامه غذایی: اگر ورزش هوازی و قدرتی را با شدت بالا انجام دهید اما برنامه غذایی شما همانند قبل است پس هیچ تغییری در چهره خود نمی‌بینید چون یکی از علل پف کردن صورت نوع غذا است. برای این کار بهتر است غذاهای فرآوری شده را از برنامه خود حذف کرده و غذاهای تازه، میوه و سبزی‌ها را جایگزین کنید. غذاهایی مانند سویا، ذرت، گلوتن، لبنیات را که منجر به التهاب می‌شوند، کنار بگذارید. برای جلوگیری از التهاب پوست از غذاهای ضدالتهاب مثل زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر استفاده کنید. واقعیت این است که سرعت چربی سوزی بدن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه غذاهایی بخورید که زیبایی و درخشندگی پوست را به آن برگرداند.
  •  نوشیدن آب: نوشیدن آب هنگام ورزش باعث می‌شود سردرد نگیرید و در بهترین حالت خود باقی بمانید. همچنین به هیدراته نگه‌داشتن (رساندن آب کافی)، کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می‌کند، درنتیجه پوستتان ظاهری عالی خواهد داشت. برای ورزش به بطری آب خود کمی لیمو و زنجبیل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.
  •  خواب کافی و به‌موقع: اگر خواب کافی نداشته باشید، صورت شما پُف می‌کند. بدن در طول استراحت خود را ترمیم و سیستم غدد درون‌ریز را سالم نگه می‌دارد و هورمون‌ها را نیز متعادل می‌کند. پس اگر به‌اندازه کافی استراحت نکنید بدن ترمیم‌های داخلی را انجام نمی‌دهد. پس هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدن انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را به دست بیاورد.
  •  ماساژ: بدن هم مثل سایر قسمت‌های دیگر، زیرپوست مایع لنفاوی انباشته می‌کند که منجر به پف کردن صورت می‌شود. ماساژ صورت به‌طور موقت، مایع لنفاوی را فشرده و از پف کردن آن جلوگیری می‌کند. ماساژ می‌تواند بافرم دهی به‌صورت آن را لاغرتر نشان دهد. با ماساژ منظم صورت مقدار قابل‌توجهی چربی صورت را از دست می‌دهید. این کار اکسیژن و گردش خون را تقویت و به‌مرور پوست را سفت می‌کند.
  •  پرهیز از مصرف الکل: از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید چراکه تأثیر زیادی در پف کردن صورت دارد.
  •  کاهش وزن: اگر می‌خواهید صورتتان چاق به نظر نرسد، در کل باید چربی بدن را از دست بدهید. چنانچه در طول روز کالری کمتری مصرف کنید، بدن چربی را به‌عنوان انرژی ذخیره‌شده مصرف می‌کند. اگر این کار را انجام دهید از میزان چربی صورت نیز کم خواهد شد. هنگام کاهش وزن، بدن ابتدا به دنبال چربی‌های گردن، فک و صورت می‌رود. باید مجموع کالری مصرفی و سوزانده شده را کاهش دهید؛ بنابراین برای کاهش وزن بیشتر، نیاز است که بیش ازآنچه مصرف می‌کنید، بسوزانید.
  • ورزش صورت: این تمرینات به تقویت ۴۰ عضله صورت کمک می‌کند تا ظاهری باریک‌تر و لاغرتر به شما بدهد.

برای تقویت عضلات اطراف دهان حروف X  و O را پشت سر هم بگویید. این ورزش باعث می‌شود عضلات صورت شما منقبض و حرکت کنند.

برای تقویت عضلات گونه، با کشیدن گونه‌های خود به داخل صورت، دهان یک ماهی را درست کنید. هرروز ۲۰ بار این کار را تکرار کنید تا نتایج مثبتی داشته باشید.

با باز کردن دهان به‌طور گسترده و گرد‌، تمام عضلات صورت خود را فعال کنید. این موقعیت را به مدت ۵ ثانیه حفظ و این کار را در طول روز ۳۰ بار تکرار کنید. دهان را از هوا پرکنید تا صورت شما چاق و گرد به نظر برسد. لب‌ها را بسته نگه‌دارید. هوای دهان را ازیک‌طرف به‌طرف دیگر ببرید.

 

روش‌های لاغری صورت

 

روش‌های پزشکی لاغری صورت

 به‌غیراز روش‌های خانگی لاغر کردن صورت، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای انجام آن‌ها باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

  • بوتاکس: درمان عالی برای لاغری کردن صورت و پر کردن آن است.
  • مزوتراپی: یک تکنیک تزریق بدون جراحی برای لاغری صورت
  • کربوکسی تراپی: روش درمانی است که با استفاده از یک سوزن مناسب گاز دی‌اکسید کربن و گاز بی‌بو، زیر سطح پوست تزریق می‌شود.
  • آر اف: در این روش با استفاده از یک دستگاه انرژی رادیویی برای گرم کردن و سفت کردن بافت جهت افزایش جریان خون و از بین بردن چاقی صورت استفاده می‌کنند

 

برای لاغری صورت چه کنیم

 

برای لاغری صورت چه بخوریم؟

برای لاغری صورت چه بخوریم؟ علاوه بر رژیم لاغری برخی از مواد غذایی که باعث می‌شوند صورت شما لاغرتر شود یا غبغب و چانه از بین برود، عبارت‌اند از:

  • آوواکادو: آووکادو حاوی فیبر و چربی‌های اشباع‌شده است که هردو موجب کاهش فوری چربی صورت می‌شوند
  • کره بادام‌زمینی: نه‌تنها کره بادام‌زمینی، بلکه بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها، گردو، بادام (کره بادام)، پسته، دانه‌های آفتابگردان، دانه‌های کدو و دانه‌های کدوحلوایی تغذیه مناسب برای لاغر کردن صورت هستند.
  • روغن‌زیتون: روغن‌زیتون یک ماده غذایی سالم است و با تأمین روغن‌های سالم موردنیاز بدن به لاغری صورت کمک می‌کند
  • سبزی‌ها: بعضی از سبزی‌ها مانند گل‌کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ و کاهو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به کاهش چربی بدن کمک می‌کنند.
  • املت: تخم‌مرغ‌ها غذاهای مناسب برای لاغر کردن صورت هستند و حاوی مواد مغذی و پروتئین‌های چربی سوز، ویتامین B12، B6، D، A، E و K، کولین، فولات، لوتئین، آهن، کلسیم، روی، فسفر و اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند
  • شکلات تلخ: شکلات‌های تلخ دارای آنتی‌اکسیدان‌ها (تقریباً 8 برابر بیشتر از توت‌فرنگی‌ها) و یک محرک هستند که دارای اثر سوزاندن چربی است...
  • جو دوسر: جو دوسر یک انتخاب عالی برای لاغر کردن صورت با تغذیه است، زیرا این ماده غذایی از غلات کامل و مقدار زیادی فیبر تشکیل‌شده است.
  • چای سبز: چای سبز شامل آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و بسیاری از تحقیقات چای سبز را به‌عنوان عامل کاهش‌دهنده وزن و سوزاننده چربی معرفی می‌کنند.
  • لوبیا: لوبیا حاوی فیبر است و فیبر در از بین بردن بسیاری از مواد دفعی سمی نقش دارد و درعین‌حال تغذیه مناسب برای لاغر کردن صورت است.
  • توت‌ها: توت سیاه، تمشک و توت‌فرنگی نیز با مقدار زیادی فیبر اشباع‌شده‌اند.
  • دارچین: مصرف دارچین به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان باعث لاغری صورت نیز می‌شود.
  • فلفل: حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که موجب سوختن کالری و تنظیم قند خون (همچنین کاهش ذخیره چربی) می‌شوند...
  • لیمو: لیمو به سوزاندن چربی کمک می‌کند.
  • نارگیل: نارگیل یک ماده غذایی مناسب برای لاغر کردن صورت با تغذیه است.
  • ماست
  • سالمون: سالمون یکی از بهترین غذاهای کاهش‌دهنده چربی است زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین بالا است.
  • بوقلمون و مرغ: گوشت بوقلمون و مرغ، منبع پروتئینی خوبی برای لاغری صورت است.

بهتر است بدانید که لاغر کردن فقط یک بخش از بدن امکان‌پذیر نیست، زمانی که وزن شما کاهش می‌یابد تمام بدن ازجمله صورت از این امر تأثیر می‌پذیرد. غذای رژیمی لاغری سالم و متعادل را از رژیم من که در سایت غفاری دایت است، در پیش بگیرید و ورزش منظم را از یاد نبرید تا سرانجام بتوانید چربی‌های اضافی را از بین برده و صورتی زیبا و خوش‌تراش و لاغر داشته باشید


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (13 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه