عجیب ترین خواص عرق نسترن که باید بدانید!

گیاه نسترن یکی از گونه‌های وحشی رز است. گل‌های نسترن از نظر اندازه کوچک هستند و در سه رنگ قرمز کمرنگ، سفید و سفید مایل به گلی دیده می‌شوند. از میوه و گلبرگ‌های نسترن استفاده‌های دارویی می‌شود. گل نسترن خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد و از این رو بسیاری مصرف دمنوش لاغری نسترن و عرق نسترن برای درمان بیماری‌های مختلف توصیه می‌شود‌.عرق نسترن حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است.
امروزه عرق نسترن به دلیل داشتن خواص ضد پیری، آنتی اکسیدانی و بازسازی سلول های پوست و بافت‌های آسیب دیده بسیار محبوب و پر طرفدار است. از جمله خواص درمانی و دارویی بی نظیر عرق نسترن برای سلامتی می‌توان از مواردی مانند درمان ناراحتی‌های معده، تقویت اعصاب، تقویت قلب، رفع ورم کلیه، تصفیه کردن خون، رفع کننده اسکوربوت و درمان اسهال اشاره کرد. در ادامه به بررسی خواص و فواید عرق نسترن می‌پردازیم.
در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق نسترن است به بررسی مواردی از جمله خواص عرق نسترن در طب سنتی، عرق نسترن و جلوگیری از روماتیسم، عرق نسترن و جلوگیری از سرطان، عرق نسترن و کاهش سطح کلسترول بد، عرق نسترن و درمان طپش قلب، عرق نسترن و درمان دیابت، عرق نسترن برای سلامت گوارش، عرق نسترن و تقویت اعصاب، عرق نسترن برای دفع سنگ کلیه و مثانه، روش مصرف عرق نسترن و در نهایت به بررسی عوارض عرق نسترن می‌پردازیم.

عجیب ترین خواص عرق نسترن که باید بدانید!

خواص عرق نسترن در طب سنتی

 

خواص عرق نسترن در طب سنتی

بر اساس نظر متخصصان طب سنتی عرق نسترن طبعی گرم و میوه نسترن طبیعتی گرم و خشک دارد. عرق نسترن حاوی ویتامین‌ها مانند ویتامین C، ویتامین B، پیش ساز ویتامین A، ویتامین A، اسید چرب، پکتین، آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم و همچنین دارای نیاسین است. عرق نسترن دارای خواص درمانی و دارویی فراوانی است. از جمله خواص دارویی و درمانس عرق نسترن می‌توان به مواردی از جمله التیام روماتیسم، التیام ورم مفاصل و آرتروز، بهبود عفونت‌های ادراری، درمان ناراحتی معده، رفع بی‌خوابی، پیشگیری از سرطان، درمان نفخ معده و درمان بیماری‌های کلیوی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق نسترن می‌پردازیم.

 

عرق نسترن و جلوگیری از روماتیسم

گیاه نسترن دارای یک نوع اسید چرب به نام GOPO است که این اسید چرب دارای خواص ضد آرتروزی است. استفاده از عرق نسترن می‌تواند در تسکین درد‌های بیماری‌های مفصلی تا حد زیادی مفید و موثر باشد.

 

عرق نسترن و جلوگیری از سرطان

عرق نسترن می‌تواند موجب کاهش سلول‌های سرطانی سینه شود. علاوه بر این عرق نسترن می‌تواند موجب جلوگیری پیشرفت و گسترش سلول‌های سرطانی در مغز شوند.

 

عرق نسترن و کاهش سطح کلسترول بد

عرق نسترن می‌تواند موجب کاهش سطح کلسترول شود. افزایش سطح کلسترول عوارض و خطراتی برای سلامتی به دنبال دارد که از جمله عوارض ناشی از کلسترول بالا مواردی مانند فشار خون بالا، افزایش شانس ابتلا به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، کبد چرب و غیره هستند. مصرف عرق نسترن می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون و درنتیجه جلوگیری از بروز این عوارض موثر و مفید باشد.

 

عرق نسترن و درمان دیابت

یکی دیگر از خواصی که برای عرق نسترن در نظر می‌گیرند تاثیر این عرق گیاهی در کاهش سطح قند خون است. مصرف منظم از عرق نسترن موجب کاهش سطح قند خون می‌شود.

 

عرق نسترن و درمان طپش قلب

عرق نسترن دارای فلاونوئید و آنتی اکسیدان است که موجب تصفیه خون و کاهش طپش قلب و حفظ سلامت قلب می شوند. عرق نسترن با داشتن فلاونوئید و آنتی اکسیدان‌ها و تاثیری که بر قلب می‌گذارد می‌تواند مانع بروز بسیاری از مشکلات قلبی از جمله بیماری کبوتری قلب و حملات قلبی و ایست قلبی شود.

 

عرق نسترن برای سلامت گوارش

یکی از مهم‌ترین و پر کاربردترین خواص عرق نسترن تقویت دستگاه گوارش و بهبود و درمان‌ بیماری‌های گوارشی مانند انگل روده، انقباض ماهیچه‌های معده، زخم معده، درد معده و اسهال است. بنابراین می‌توانید با مصرف عرق نسترن به سلامت گوارش خود و ارتقا آن کمک کنید.

 

 

عرق نسترن و تقویت اعصاب

عرق نسترن دارای خواص آرامش بخش و فرح بخش بوده و با استفاده از این عرق گیاهی حس شادی و طراوت خواهید کرد. استفاده از عرق نسترن به افراد مبتلا به افسردگی و افرادی که مشکلات اختلال خواب و بی‌خوابی دارند توصیه می‌شود زیرا برای این افراد بسیار مفید موثر است و موجب تقویت اعصاب می‌شود.

 

عرق نسترن برای دفع سنگ کلیه و مثانه

یکی دیگر از خواص بی نظیر عرق نسترن تاثیر ایت عرق گیاهی در دفع سنگ‌های کلیوی و سنگ مثانه است. عرق نسترن علاوه بر دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه می‌تواند از تشکیل و بروز سنگ کلیه و سنگ مثانه نیز جلوگیری کند. متخصصان طب سنتی  برای درمان نفریت و سنگ‌های مثانه و قولنج و تمامی ناراحتی‌های دستگاه ادراری مصرف عرق نسترن را توصیه می‌کنند.

 

روش مصرف عرق نسترن

 

روش مصرف عرق نسترن

برای بهره‌مندی از خواص و فواید عرق نسترن در درمان بیماری‌ها باید روزانه یک یا دو فنجان از عرق نسترن استفاده شود. از عرق نسترن می‌توان به صورت شربت نیز استفاده کرد.  شربت نسترن حاوی نصف فنجان عرق نسترن، یک فنجان آب سرد و مقداری عسل است که با ترکیب این‌ها شربت نسترن تهیه می‌شود. بهترین زمان برای مصرف عرق نسترن پیش از خواب یا در صبح پیش از طلوع خورشید است.

 

عوارض عرق نسترن

 

عوارض عرق نسترن

عرق نسترن نیز مانند سایر گیاهان دارویی در کنار خواص و فواید درمانی فراوانی که دارد ممکن است عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. تا کنون هیچ‌گونه گزارشی از مسمومیت توسط عرق نسترن دریافت نشده است. اما زیاده روی و افراط در مصرف عرق نسترن ممکن است عوارض و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. یکی از عوارض ناشی از زیاده‌روی در مصرف عرق نسترن ایجاد حساسیت دستگاه تنفسی است؛ در واقع عرق نسترن در افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند ممکن است باعث بروز آلرژی شود. از دیگر عوارض ناشی از زیاده روی در مصرف عرق نسترن می‌توان به مواردی مانند بی‌خوابی، سردرد، خستگی، یبوست، سوء هاضمه، گرفتتگی معده، افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، اسهال و استفراغ اشاره کرد.

 

از آن‌جایی که عرق نسترن در کنار خواصی که دارد در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند عوارض نیز داشته باشد؛ به همین دلیل باید به میزان کافی از آن میل نمایید. میزان کافی از مصرف هر ماده‌ای را می‌توانید در یک رژیم غذایی متعادل و اصولی پیدا کنید تا مصرف غذاها به میزان کافی به شما کالری رسانده و در عین حال به شما کمک کنند مواد مغذی را از آن‌ها دریافت نمایید. رژیم‌های بهاره غفاری، به‌عنوان رژیم‌های اصولی، به شما کمک می‌کنند سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (8 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه