خواص روغن بادام شیرین برای بدن و کاهش وزن را بدانید!

روغن بادام شیرین یکی از روغن‌های گیاهی است که خواص درمانی فراوانی دارد. این روغن از تقطیر بادام شیرین بدست می‌آید. روغن بادام شیرین حاوی اسید‌های چرب و ویتامین‌‌هایی مانند ویتامین E خواهد بود و برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار مفید است. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با خواص روغن بادام شیرین است به بررسی مواردی از جمله خواص بادام شیرین در طب سنتی، خواص بادام شیرین بدای پوست صورت، خواص بادام شیرین برای دور چشم، خواص روغن بادام شیرین برای مو، خواص روغن بادام شیرین برای رفع شوره سر، خواص روغن بادام شیرین برای ریزش مو، خواص روغن بادام شیرین برای ابرو، خواص روغن بادام شیرین برای یبوست، خواص روغن بادام شیرین برای واژن، خواص روغن بادام شیرین برای سرفه، خواص روغن بادام شیرین برای معده، خواص روغن بادام شیرین برای قلب، خواص روغن بادام شیرین برای مفاصل، خواص روغن بادام شیرین برای ناخن، خواص روغن بادام شیرین برای نوزاد، خواص روغن بادام شیرین برای لاغری و درنهایت مضرات روغن بادام شیرین و مضرات روغن بادام شیرین برای پوست صورت می‌پردازیم‌. خواص روغن بادام شیرین برای بدن و کاهش وزن را بدانید!

خواص روغن بادام شیرین در طب سنتی

 

خواص روغن بادام شیرین در طب سنتی

طب سنتی در خصوص خواص روغن بادام شیرین آن را یکی از بهترین‌ روغن‌های گیاهی برای ماساژ درمانی و رفع گرفتگی عضلات دانسته است. از دیگر خواص روغن بادام شیرین که در طب سنتی به آن اشاره شده است می‌توان به مواردی مانند درمان خشکی پوست و آفتاب سوختگی، درمان زخم معده و رفع خشکی مخاط اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص روغن بادام شیرین می‌پردازیم.

 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

روغن بادام شیرین حاوی اسیدهای چربی است که آن‌ها چربی پوست را کنترل می‌کند و از این طریق به درمان آکنه و جوش صورت نیز کمک می‌کند. روغن بادام شیرین غنی از ویتامین E است و از این طریق موجب نرم شدن پوست‌های خشک می‌شود، برای این کار هر شب پیش از خواب چند قطره روغن بادام شیرین را روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید. از دیگر خواص روغن بادام شیرین این است که موجب افزایش درجه شفافیت پوست می‌شود و پوست را روشن می‌کند. این روغن آلودگی‌های پوست را برطرف کرده و به شکلی عمیق پوست را پاکسازی می‌کند. روغن بادام موجب تسکین التهاب پوست و درمان جوش‌های سرسیاه، آکنه و لکه‌های پوستی می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص بی‌نظیر بادام شیرین ترمیم سلول‌ها و تولید کلاژن است که از این طریق موجب به تعویق افتادن علائم پیری و جوان‌سازی پوست می‌شود.

 

خواص روغن بادام شیرین برای دور چشم

یکی دیگر از خاصیت های روغن بادام شیرین درمان سیاهی دور چشم و پف زیر چشم است. برای بهره مندی از این خاصیت روغن بادام شیرین  یک یا دو قطره از این روغن را پیش از خواب دور چشم خود مالیده و به خوبی ماساژ دهید. صبح روز بعد با آب سرد بشویید. یا روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت برابر ترکیب کنید و این ترکیب را دور چشم مالیده و خوب ماساژ دهید و بگذارید برای یک شب روی پوست اطراف چشم بماند. صبح روز بعد با آب سرد بشووید.

 

خواص روغن بادام شیرین برای مو

ترکیبات و مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین برای تقویت فولیکل‌های مو و پوست سر بسیار مفید هستند. ترکیبات این روغن موجب افزایش رشد مو‌ها می‌شود و از آسیب مو‌ها در برابر آسیب‌های مربوط به اشعه UV محافظت می‌کند. روغن بادام موجب نرمی و لطافت موی سر شده و از این طریق به رفع خشکی مو کمک می‌کند. این روغن به پوست سر آبرسانی کرده و از پوسته پوسته شدن سر جلوگیری می‌کند. همچنین روغن بادام شیرین موجب پاکسازی پوست سر شده و قارچ سر را درمان می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص این روغن بی نظیر برای یک ماه، هر روز مو‌های خود را با روغن بادام شیرین ماساژ دهید و تاثیر بی‌نظیر آن را در تقویت و افزایش رشد موهای خود ببینید.

 

  • خواص روغن بادام شیرین برای رفع شوره سر

روغن بادام شیرین حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که از این طریق موجب از بین رفتن باکتری و قارچ پوست سر می‌شود و مانع از ایجاد شوره‌ سر می‌شود.

  • خواص روغن بادام شیرین برای ریزش مو

با استفاده منظم از روغن بادام شیرین یا بادام تلخ می‌توانید ریزش موهای خود را درمان کنید.

  • خواص روغن بادام شیرین برای ابرو

روغن بادام شیرین علاوه بر مو‌های سر می‌تواند ابرو و مژه را نیز تقویت کرده و آن‌ها را پر پشت کند. هر شب پیش از خواب ابرو و مژه‌های خود را با چند قطره از این روغن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب بشویید.

 

خواص روغن بادام شیرین برای یبوست

روغن بادام شیرین ‌می‌تواند برای رفع یبوست مفید باشد. روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است و می‌تواند یبوست را پیشگیری یا درمان کند. استفاده موضعی از روغن بادام شیرین به صورت ماساژ شکم با این روغن می‌تواند برای درمان یبوست کمک کننده باشد. برای رفع یبوست نوزادان می‌توان از روغن بادام شرین استفاده کرد. روغن بادام شیرین با افزایش حرکات روده عمل دفع را آسان می‌کند  برای اینکه از این خاصیت روغن بادام شیرین برای درمان یبوست بهره مند شوید می‌توانید روغن بادام شیرین را وارد برنامه غذایی خود کنید. روزانه به مقدار دو قاشق غذاخوری از این روغن مصرف کنید تا به درمان و پیشگیری از یبوست در شما کمک کند.

 

خواص روغن بادام شیرین برای واژن

روغن بادام یکی از روان کننده‌های طبیعی است و مصرف آن به خانم‌هایی که واژن‌ آن‌ها در زمان نزدیکی دچار خشکی می‌شود توصیه می‌شود. تاثیرات و فواید روغن بادام تلخ برای واژن بیشتر  روغن بادام شیرین است.

 

خواص روغن بادام شیرین برای سرفه

یکی از خواص روغن بادام شیرین این است که به درمان سرفه کمک می‌کند. ترکیب یک قاشق از روغن بادام شیرین با شکر و کمی کتیرا برای رهایی شما از سرفه‌های خشک بسیار موثر و مفید خواهید بود. همچنین افرادی‌که مبتلا به سینه پهلو می‌شوند، می‌توانند یک قاشق از این روغن را مصرف کنند.

 

خواص روغن بادام شیرین برای معده

روغن بادام شیرین برای درمان زخم معده یک دارو‌ی گیاهی بسیار مفید است و باعث کاهش التهاب معده می‌شود. همچنین روغن بادام شیرین باعث جذب فیبر به بدن شده و دستگاه گوارش و معده را تقدیت می‌کند. روغن بادام شیرین به کنترل میزان ترشح اسید معده می‌پردازد و باعث کاهش درد و ورم معده می‌شود.

 

خواص روغن بادام شیرین برای قلب

روغن بادام شیرین کلسترول خوب خون را زیاد می‌کند و جذب اسید‌های چرب طبیعی برای بهبود عملکرد قلب بسیار مفید است. روغن بادام شیرین از این طریق به سلامت قلب کمک می‌کند.

 

خواص روغن بادام شیرین برای مفاصل

یکی دیگر از  خواص روغن بادام شیرین این است که موجب تسکین درد مفاصل می‌شود. با ماساژ بدن بوسیله این روغن گیاهی می‌توان باعث کاهش التهاب، رفع اسپاسم عضلانی و کاهش بیماری آرتریت شد. تسکین درد عضلات و درمان کوفتگی بدن از خواص روغن بادام شیرین است.

برای بهره مندی از این خاصیت روغن بادام شیرین باید ابتدا این روغن را کمی گرم گرد و سپس اپآن را روی ناحیه مورد نظر ریخته و ماساژ دهید و روی موضع حوله گرم بگذارید. استفاده از روغن بادام به این شیوه برای درمان درد و ورم مفاصل بسیار مفید است.

 

خواص روغن بادام شیرین برای ناخن

روغن بادام شیرین غنی از روی (زینک) است که روی به درمان شکنندگی ناخن‌ها و لکه‌های سفید روی ناخن کمک می‌کند. علاوه بر روی روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای ویتامین B و آهن است که این دو نیز برای سلامت ناخن‌ها بسیار مفید هستند.

 

خواص روغن بادام شیرین برای نوزاد

حفظ لطافت و نرمی پوست نوزادان از دیگر خواص روغن بادام شیرین است. علاوه بر این از پوست نوزاد در برابر آسیب نیز محافظت می‌کند. از روغن بادام شیرین می‌توان به عنوان کرم ماساژ برای نوزاد استفاده کرد. بعد از اینکه نوزاد را حمام کردید مقداری روغن بادام شیرین را روی دست خود بریزید تا با دمای بدن شما گرم شود و سپس پوست نوزاد دا به آرامی با این روغن ماساژ دهید. این روغن هیچ‌گونه حساسیتب ندارد و نوعی مرطوب کننده برای پوست نوزاد است. پوست کشاله ران نوزاد ممکن است به خاطر فشار پوشک ملتهب شود که روغن بادام شیرین به رفع این التهاب نیز کمک می‌کند.

 

مضرات روغن بادام شیرین برای پوست صورت

 

مضرات روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین غنی از ویتامین E است درنتیجه زیاده روی در مصرف روغن بادام شیرین موجب افرایش ویتامین E و در نتیجه اسهال، تاری دید، گیجی و ضعف منجر می‌گردد. از روغن بادام شیرین به شکل خوراکی نباید برای نوزادان استفاده کرد. زیاده روی و افراط در مصرف روغن بادام شیرین در رژیم غذایی احتمال ابتلا به افزایش وزن وجود دارد. روغن بادام شیرین سرشار از منگنز است و با برخی از داروها مانند آنتی اسیدها، آنتی بیوتیک‌ها و داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون و  ملین ها تداخل دارویی ایجاد می‌کند.

مضرات روغن بادام شیرین برای پوست صورت

روغن بادام ضرری برای پوست ندارد مگر اینکه فردی به آن حساسیت داشته باشد. به افرادی که به آجیل حساسیت دارند توصیه می‌شود که از روغن بادام شیرین نه به صورت خوراکی و نه به صورت موضعی استفاده نکنند. بنابراین بهتر است قبل از مصرف روغن بادام شیرین برای جلوگیری از واکنش‌های تلرژیک احتمالی بر روی قسمتی از پوست مقداری روغن بادام شیرین بمالید. اگر بعد از گذشت ۲۰ ساعت واکنشی دیده نشد می‌‌توان به راحتی از این روغن استفاده کرد.

 

خواص روغن بادام شیرین برای لاغری

 

خواص روغن بادام شیرین برای لاغری

روغن بادام شیرین خاصبت ملین بودن دارد و از یبوست که یکی از عوامل چاقی است جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن گیاهی حاوی فیبر است که موجب کاهش اشتها می‌شود و از این طریق مواد غذایی کمتری را وارد بدن می‌کنیم و به کاهش وزن کمک می‌کند.

از خواص روغن بادام برای لاغری گفتیم؛ با این‌حال برای آب شدن پهلو و شکم و رسیدن به وزن ایده‌آل تنها مصرف روغن بادام شیرین کافی نیست. به همین دلیل است که رژیم‌های اصولی همچون رژیم‌های بهاره غفاری طرفداران زیادی دارند. این رژیم‌ها به شما کمک می‌کنند با تنظیم رژیم غذایی خود، بدون حذف یا محدود کردن مصرف مواد غذایی، به وزن ایده‌آل برسید و تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (25 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه