جایگزین های مفید برای تخم مرغ در برنامه های غذایی

تخم مرغ فوق العاده سالم و همه کاره است و برای بسیاری به یک غذای محبوب تبدیل شده است. تخم مرغ در پخت و پز بسیار رایج است، اما به دلایل مختلف، برخی از افراد از تخم مرغ اجتناب می کنند. خوشبختانه جایگزین های زیادی برای جایگزین کردن تخم مرغ با مواد غذایی دیگر وجود دارد. این مقاله مواد غذایی مختلفی را که می تواند به عنوان گزینه های تخم مرغ استفاده شود، بررسی می کند. جایگزین های مفید برای تخم مرغ در برنامه های غذایی

 

دلایلی که ممکن است لازم باشد مواد غذایی دیگر را جایگزین کنید

  • آلرژی تخم مرغ

تخم مرغ دومین آلرژی غذایی رایج در نوزادان و کودکان خردسال است.

  • رژیم گیاهی

برخی از افراد از رژیم وگان پیروی می کنند و ترجیح می دهند گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ یا سایر محصولات حیوانی مصرف نکنند.

مواد غذایی جایگزین برای تخم مرغ:

1. سس سیب

سس سیب پوره ای است که از سیب پخته شده تهیه می شود. اغلب با ادویه های دیگر مانند جوز هندی و دارچین شیرین طعم دار می شود. استفاده از یک چهارم فنجان (حدود 65 گرم) سس سیب می تواند جایگزین یک تخم مرغ در بیشتر دستورپخت غذاها شود. بهتر است از سس سیب شیرین نشده استفاده کنید. اگر از انواع شیرین شده استفاده می کنید ، باید مقدار قند یا شیرین کننده موجود در دستور پخت غذا را کاهش دهید.

 

 

2. موز له شده

موز له شده یکی دیگر از جایگزین های محبوب تخم مرغ است. تنها نکته منفی در پخت با موز این است که ممکن است محصول نهایی شما طعم موز ملایمی داشته باشد. سایر میوه های تصفیه شده مانند کدو تنبل و آووکادو نیز می تواننند مناسب باشند و ممکن است به اندازه کافی روی عطر و طعم تأثیر نگذارند. از هر میوه ای که استفاده کنید می توانید یک تخم مرغ را با یک چهارم فنجان (65 گرم) از پوره آن میوه جایگزین کنید. این جایگزینی در کیک ها، کلوچه ها، براونی ها و نان های سریع بهتر جواب می دهد.

3. دانه های کتان یا دانه های چیا

دانه های کتان و دانه های چیا هر دو دانه های ریزی هستند که بسیار مغذی هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و سایر ترکیبات گیاهی منحصر به فرد هستند. می توانید بذرها را خودتان در خانه خرد کنید یا دانه های خرد شده آماده را از فروشگاه خریداری کنید. برای جایگزینی یک تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری (7 گرم) چیا یا دانه های کتان آسیاب شده را با 3 قاشق غذا خوری (45 گرم) آب مخلوط کنید تا کاملاً جذب و غلیظ شود.

 

 

4. توفو

توفو شیر سویای غلیظ شده ای است که فرآوری شده و به صورت بلوک های جامد فشرده می شود. بافت توفو بر اساس محتوای آب آن متفاوت است. هر چه آب بیشتری از آن گرفته شود، توفو سفتتر می شود. برای جایگزینی یک تخم مرغ، یک چهارم فنجان (حدود 60 گرم) توفوی خالص شده را جایگزین کنید.

 

 

5. سرکه و جوش شیرین

مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری (7 گرم) جوش شیرین با 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) سرکه می تواند جایگزین یک تخم مرغ در بیشتر دستورها باشد. هنگامی که سرکه و جوش شیرین با هم مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی را شروع می کنند که دی اکسید کربن و آب تولید می کند و باعث می شود مواد پخته شده سبک و متخلخل شوند. این جایگزینی مناسب برای کیک ها و نان های با پخت سریع می باشد.

6. ماست یا دوغ

ماست و دوغ هم جایگزین خوبی برای تخم مرغ هستند. بهتر است از ماست ساده استفاده کنید. برای هر تخم مرغی که باید جایگزین شود می توانید از یک چهارم فنجان (60 گرم) ماست یا دوغ استفاده کنید.

7. کره آجیل و مغزها

از کره آجیل و مغزهایی مانند بادام زمینی، بادام هندی یا کره بادام نیز می توان برای جایگزینی تخم مرغ در بیشتر دستورها استفاده کرد. برای جایگزینی یک تخم مرغ، از 3 قاشق غذاخوری (60 گرم) کره مغز استفاده کنید. این ممکن است روی عطر و طعم محصول نهایی شما تأثیر بگذارد و بهتر است در براونی ها، پنکیک ها و کلوچه ها استفاده شود.

8. لسیتین سویا

لسیتین سویا یک محصول جانبی از روغن سویا است و خاصیت چسبندگی آن شبیه تخم مرغ است. به دلیل توانایی مخلوط کردن و نگه داشتن مواد در کنار هم، اغلب به غذاهای آماده تجاری اضافه می شود. افزودن 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) پودر لسیتین سویا به دستور پخت غذای شما می تواند جای یک تخم مرغ را بگیرد. تخم مرغ به ساختار کلی، رنگ، طعم و قوام کالاهای پخته شده کمک می کند.

 

 

متأسفانه ، برخی از مردم نمی توانند تخم مرغ بخورند ، یا ترجیح می دهند که نخورند. خوشبختانه ، بسیاری از غذاها می توانند تخم مرغ را در پخت جایگزین کنند، هرچند همه آنها به یک شکل عمل نمی کنند. ممکن است لازم باشد گزینه های مختلف تخم مرغ را آزمایش کنید تا در دستور العمل های خود، بافت و طعم دلخواه خود را بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های بهاره غفاری بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم اختصاصی خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه