از خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری و سلامتی چه می دانید؟

سیاه دانه و عسل هر کدام به خودی خود دارای خواص و فواید فراوانی دارند. برخی از افراد ترکیب عسل طبیعی با کیفیت با سیاه‌دانه نیم کوب شده را دوسین می‌نامند. از جمله خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت سیستم گوارش، کاهش وزن، درمان سرماخوردگی، تسکین درد کلیوی، درمان جوش‌های زیرپوستی، افزایش شیر مادران شیرده، افزایش تولید اسپرم و درمان تنبلی تخمدان اشاره کرد. در این مطلب از غفاری دایت به بررسی مواردی مانند فواید سیاه دانه با عسل، خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری، خواص سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان، خواص سیاه دانه با عسل برای درمان مشکلات گوارشی، خواص سیاه دانه و عسل برای پوست صورت، خواص سیاه دانه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، خواص سیاه دانه و عسل و دارچین و نحوه مصرف سیاه دانه می‌پردازیم. از خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری و سلامتی چه می دانید؟

فواید سیاه دانه با عسل

 

فواید سیاه دانه با عسل

ترکیب سیاه دانه با عسل خواص و فواید درمانی فراوانی دارد. از جمله خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به تاثیر این ترکیب شگفت انگیز در درمان تب‌های بلغمی و سوداوی و درمان عفونت ادراری به کمک خاصیت ادرار آوری این ترکیب اشاره کرد. این خاصیت ادرارآوری سیاه دانه با عسل برای درمان سرطان پروستات نیز مفید است. درمان سردرد، درمان جوش‌های بلغمی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، رفع انگل روده، پیشگیری و درمان زخم معده، درمان سنگ کلیه و مثانه، کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه، از بین رفتن افسردگی، افزایش میل جنسی، افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم در بدن، درمان حساسیت و آلرژی به دلیل داشتن آنتی هیستامین و درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب از جمله خواص سیاه دانه با عسل هستند. در ادامه به بررسی برخی از خواص سیاه دانه با عسل می‌پردازیم.

 

خواص سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان

بر اساسا مطالعات و تحقیقات صورت گرفته یکی دیگر از خواص سیاه دانه با عسل تاثیر این ترکیب در درمان تنبلی تخمدان است. مصرف منظم و اصولی سیاه دانه ترکیب شده به نسبت مساوی با عسل طبیعی، می تواند اثرات بسیار قوی برای رفع و درمان تنبلی تخمدان داشته باشد. همچنین از دیگر فواید سیاه دانه با عسل این است که می‌تواند ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان را نیز برطرف کند. تقویت تخمک گذاری در بدن بانوان و در نتیجه افزایش شانس باروری از دیگر خواص سیاه دانه با عسل است. یکی از ویژگی‌های مهم ترکیب سیاهدانه با عسل، تاثیرگذاری این ترکیب پر خاصیت برای برطرف کردن کمبود آهن در بدن بانوان است که نقش چشم گیری در رفع تنبلی تخمدان دارد. با بهبود تخمک گذاری هم قاعدگی منظم می شود، هم باروری بهتر در انتظار بانوان است و هم بسیاری از مشکلات هورمونی در بدن به طور کلی رفع خواهد شد. استفاده از ترکیب سیاه دانه با عسل یک گزینه دارویی گیاهی مناسب برای جایگزینی داروهای شیمیایی برای رفع تنبلی تخمدان است.

 

خواص سیاه دانه با عسل برای درمان مشکلات گوارشی

یکی از مواد طبیعی مناسب برای رفع مشکلات معده و روده عسل طبیعی است. اگر مشکلات گوارشی ناشی از سردی معده باشند، معجون سیاه دانه و عسل قطعا می‌تواند بسیاری از این مشکلات گوارشی را برطرف کنند. سیاه دانه و عسل هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و می‌توانند به رفع میکروب از دستگاه گوارشی نیز کمک کنند. برای بهره مندی از این خواص سیاه دانه با عسل باید از این ترکیب به صورت منظم و هفتگی در برنامه خود قرار داده و مصرف کنید.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای پوست صورت

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل فواید این ترکیب برای پوست صورت است. سیاه دانه به خودی خود خواص بی نظیری برای سلامت و درخشندگی پوست دارد و عسل طبیعی نیز برای پوست بسیار مفید است. برای درمان جوش‌های بلغمی ترکیب سیاه دانه و عسل را در جای جوش‌ها بمالید. علاوه بر این این ترکیب برای بهبود بیماری‌های پوستی مانند پیسی و لک نیز مفید است.

 

خواص سیاه دانه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به تاثیر این معجون شگفت انگیز در تقویت سیستم ایمنی بدن است. عسل طبیعی به خوری خود می‌تواند موجب افزایش سطح ایمنی بدن شود. حال اگر به عسل ماده‌ای مانند سیاهدانه نیز اضافه کنیم، شرایطی فوق العاده عالی برای ایمنی بدن فراهم خواهد کرد. استفاده از این ترکیب در فصول سرد سال برای درمان بیماری‌های ویروسی، سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است.

 

خواص سیاه دانه و عسل و دارچین

این ترکیب خواص و فواید بی نظیر و شگفت انگیزی برای سلامت بدن دارد. از جمله خواص سیاه دانه و عسل و دارچین می‌توان به مواردی از جمله خاصیت ضد التهابی، خاصیت آنتی اکسیدانی، چربی سوزی، کمک به کاهش وزن، بهبود سرماخوردگی، درمان گلو درد، بهبود مشکلات گوارشی، مبارزه با عفونت‌های قارچی، مبارزه با سرطان، بهبود دیابت، بهبود زخم‌ها، درمان اختلالات قاعدگی و بهبود مشکلات قلبی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: با خواص دارچین برای لاغری در این مطلب آشنا شوید.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

 

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

تهیه ترکیب معجزه آسا سیاه دانه با عسل کار دشواری نیست و تنها کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را با نیم کیلو سیاه دانه آماده کنید. سیاه دانه را آسیاب کنید کنید (کاملا آسیاب نشود و حالت نیم کوب آسیاب کنید). سپس برای مدت زمان یک ساعت سیاه دانه را در سرکه سیب خیس کنید. در مرحله بعد عسل را به ترکیب خود اضافه کنید. حالا می‌توانید این ترکیب را صبح‌ها به اندازه یک قاشق مرباخوری مصرف کنید، همچنین می‌توانید این ترکیب را با شیر ترکیب کرده و میل کنید.

 

خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری

 

خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری

از جمله خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به تاثیر این ترکیب فوق‌العاده در لاغری و کاعش وزن اشاره کرد. یکی از فواید سیاه دانه با عسل این است که تاثیری قوی در افزایش چربی سوزی در بدن دارد. خواص سیاه دانه با عسل زمانی خود را نشان می‌دهد که از این معجون خوش طعم و پرخاصیت، به صورت منظم و روزانه استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این خواص سیاه دانه با عسل باید از کیفیت قابل قبول بالای عسل و سیاه دانه مطمئن باشید. حوه مصرف سیاه دانه با عسل به بهترین شکل برای بهره‌مندی از خواص این ترکیب در لاغری تهیه شربت عسل و آبلیمو به همراه پودر سیاه دانه است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پودر سیاه دانه در همان زمانی که قرار است به شربت عسل و آبلیمو اضافه شود، نیم کوب کنید. در غیر این صورت ممکن است آلودگی های محیط را به خود جذب کرده و حتی سمی شود.

با وجود آن‌که سیاه دانه برای لاغری تاثیر دارد اما به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به وزن ایده آل، به یک رژیم اصولی همچون رژیم‌های بهاره غفاری نیاز دارید تا به شما کمک نماید نه‌تنها به تناسب اندام برسید، بلکه سلامتی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید:

خواص عسل طبیعی

خواص سیاه دانه

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (15 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه