خوشمزه ترین میوه های استوایی کدامند

میوه‌های استوایی دارای طعم شیرین و خوشایندی هستند و انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای طعم و خواص خاص خود هستند. خوشمزه ترین میوه های استوایی کدامند

 

خوشمزه ترین میوه های استوایی کدام است؟

مانگو

مانگو

مانگو یکی از اصلی‌ترین میوه‌های استوایی است که در بسیاری از مناطق جهان شناخته شده است. این میوه دارای گوشتی نرم و شیرین بوده و به صورت تازه و یا در فرآیندهای صنعتی مختلف مانند تهیه آبمیوه، کنسانتره و پوره استفاده می‌شود.
 
مانگو از خانواده مانگوییان و گونه‌های مختلف آن در مناطق مختلفی از جهان به ویژه در آسیا، آمریکا، آفریقا و استرالیا رشد می‌کند. برای خوردن مانگو، ابتدا پوست سخت و ناپذیر آن را باید گشود و گوشت آن را از داخل خارج کرد. گوشت مانگو درون آن دارای رنگ زرد و یا نارنجی و برخی اوقات سبز روشن است. طعم مانگو شیرین و معطر است و محتوی مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم و فیبر است.
 

مانگو به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین مصارف آن می‌توان به تهیه آبمیوه مانگو، کنسانتره مانگو، پوره مانگو، دسر مانگو، نوشابه مانگو، چاشنی‌های مانگویی و حتی استفاده در طب سنتی اشاره کرد.آناناس

آناناس

آناناس یکی از محبوب‌ترین میوه‌های استوایی است که در بسیاری از کشورها کشت می‌شود. این میوه دارای گوشتی شیرین و ترش و بافتی لطیف است و به صورت تازه، کنسانتره، پوره و در تهیه دسر و شیرینی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
آناناس از خانواده بروملیه‌ها و جنس آناناس است. این میوه در مناطق گرمسیری و مرطوب جهان رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند برزیل، تایلند، فیلیپین، کاستاریکا و هاوایی. پوست آناناس سخت و خاردار است و دارای برگ‌های دراز و تیز است. درون آناناس، گوشت سفید و نرمی قرار دارد که دارای طعم شیرین و ترشی خنک‌کننده‌ای است. از مواد مغذی موجود در آناناس می‌توان به ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، فیبر و برخی مواد ضد التهابی اشاره کرد.
 

آناناس به دلیل طعم و خواص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه آبمیوه و نوشیدنی آناناس، تهیه کنسانتره و پوره آناناس، استفاده در تهیه دسر و شیرینی‌های مختلف، چاشنی غذا، تهیه سس و مارمالاد، استفاده در صنعت محصولات پوستی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.پاپایا

پاپایا

پاپایا یکی دیگر از میوه‌های استوایی است که در بسیاری از کشورها کشت می‌شود. این میوه دارای گوشتی نرم و شیرین و به عنوان ماده اولیه در تهیه سالاد، پودینگ و دسر استفاده می‌شود.
 
پاپایا از خانواده کرس‌آنثموم و جنس پاپایا است. این میوه در مناطق گرمسیری و مرطوب رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند مکزیک، برزیل، هاوایی و برخی از کشورهای آفریقایی. پوست پاپایا سبز روشن است و دارای خطوطی طولی روی سطح آن است. درون پاپایا، گوشت نرم و رنگارنگی قرار دارد که دارای طعم شیرین و معطری است. از مواد مغذی موجود در پاپایا می‌توان به ویتامین C، ویتامین A، فیبر و پتاسیم اشاره کرد.
 

پاپایا به دلیل طعم و خواص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه سالاد پاپایا، تهیه پودینگ و دسر پاپایا، استفاده در تهیه نوشیدنی‌های مختلف، تهیه مربا و مارمالاد، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.کیوی

کیوی

کیوی یکی از محبوب‌ترین میوه‌هایی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. این میوه دارای گوشتی نرم و شیرین با یک پوست خاردار است که معمولاً به صورت تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیوی یک منبع عالی از ویتامین C و فیبر است.
 
کیوی از خانواده Actinidiaceae و جنس Actinidia است. این میوه در مناطق مختلفی از جهان رشد می‌کند و اولین بار در کشور چین کشف شده است. پوست کیوی سبزی روشن تا قهوه‌ای دارد و دارای خطوطی روی سطح آن است. گوشت کیوی دارای رنگ سبز روشن با نقاط سیاه است. طعم کیوی شیرین و ملس است و بسته به نوع آن، ممکن است یک کمی ترش هم باشد. از مواد مغذی موجود در کیوی می‌توان به ویتامین C، ویتامین K، فیبر، پتاسیم و مواد ضد اکسیدان اشاره کرد.
 

کیوی به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه آبمیوه کیوی، تهیه مربا و مارمالاد، تهیه دسر و شیرینی‌های کیوی، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.لیچی

لیچی

لیچی یکی از میوه‌های استوایی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. این میوه دارای گوشتی شیرین و بافتی لطیف است که معمولاً به صورت تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیچی به عنوان یک منبع خوب از ویتامین C، پتاسیم و فیبر شناخته می‌شود.
 
لیچی از خانواده سوئیتسی و جنس لیچی است. این میوه در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند چین، تایلند، ویتنام و هند. پوست لیچی قرمزی تیره است و دارای سطح خاردار است. گوشت لیچی نرم و شفاف است و دارای طعم شیرین و ملسی است. از مواد مغذی موجود در لیچی می‌توان به ویتامین C، ویتامین B6، فیبر، پتاسیم و مواد ضد اکسیدان اشاره کرد.
 

لیچی به دلیل طعم و خواص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه آبمیوه لیچی، تهیه مربا و مارمالاد، تهیه دسر و شیرینی‌های لیچی، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.دراگون فروت

دراگون فروت

دراگون فروت یکی از میوه‌های استوایی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. این میوه دارای ظاهری خاص و طعمی شیرین با یک کمی ترش است. دراگون فروت به عنوان یک منبع خوب از ویتامین C و فیبر شناخته می‌شود.
 
دراگون فروت از خانواده کاکتوسیان و جنس هایمنوکالیس است. این میوه در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند مکزیک، کلمبیا، ویتنام و تایلند. پوست دراگون فروت دارای یک پوست نازک به رنگ صورتی یا قرمز است و دارای اشکال مختلفی است. گوشت دراگون فروت دارای رنگ سفید و مرطوب است و دارای طعم شیرین و معطری مانند ترکیبی از توت فرنگی، آناناس و خیارشیرین است. از مواد مغذی موجود در دراگون فروت می‌توان به ویتامین C، ویتامین B3، فیبر و مواد ضد اکسیدان اشاره کرد.
 

دراگون فروت به دلیل طعم و خواص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه نوشیدنی دراگون فروت، تهیه مربا و مارمالاد، تهیه دسر و شیرینی‌های دراگون فروت، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.رامبوتان

رامبوتان

رامبوتان یکی از میوه‌های استوایی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. این میوه دارای گوشتی شیرین و بافتی نرم است که معمولاً به صورت تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رامبوتان به عنوان یک منبع خوب از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شود.
 
رامبوتان از خانواده ساپنداس و جنس نفلریا است. این میوه در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند تایلند، اندونزی، فیلیپین و مالزی. پوست رامبوتان قرمز جامد و خاردار است و دارای سطحی خشک و همراه با موهای نرم است. گوشت رامبوتان نرم و شفاف است و دارای طعم شیرین و ملسی است. از مواد مغذی موجود در رامبوتان می‌توان به ویتامین C، فیبر و پتاسیم اشاره کرد.
 

رامبوتان به دلیل طعم و خواص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف آن می‌توان به تهیه آبمیوه رامبوتان، تهیه مربا و مارمالاد، تهیه دسر و شیرینی‌های رامبوتان، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و حتی در طب سنتی اشاره کرد.کارامبولا

کارامبولا

 

کارامبولا یا ستاره‌میوه یکی از میوه‌های استوایی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. این میوه دارای ظاهری خاص با شکلی ستاره‌ای است و دارای طعمی خنک و ترش است. کارامبولا به عنوان یک منبع خوب از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شود.
 
کارامبولا از خانواده اکالیپتوسی و جنس کارامبولا است. این میوه در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، به خصوص در کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، تایلند و برزیل. شکل کارامبولا شبیه چندضلعی است که به شکل ستاره درآمده و دارای پوستی نازک و زرد روشن است. گوشت کارامبولا نرم و شفاف است و دارای طعم ترش و خنکی است. از مواد مغذی موجود در کارامبولا می‌توان به ویتامین C، فیبر، کلسیم و مواد ضد اکسیدان اشاره کرد.

این میوه‌ها به دلیل طعم خوشایند و مواد مغذی مفیدی که دارند، مورد استفاده در صنایع غذایی و پزشکی نیز قرار می‌گیرند. به طور کلی، میوه‌های استوایی می‌توانند به عنوان یکی از سلامتی مفیدترین گروه‌های میوه‌ها در یک رژیم غذایی مناسب محسوب شوند.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (5 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه