مکمل های لاغری صورت چه می توانند باشند؟!

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که برای افراد به‌خصوص خانم‌ها در شروع دورهٔ کاهش وزن به وجود می‌آید، تغییرات ظاهری صورتشان است. بسیاری از افراد تمایل دارند در عین داشتن بدنی بدون چربی اضافه صورت پر داشته باشند. افرادی که با رژیم غذایی، ورزش و غیره وزن خود را کاهش می‌دهند با مشکل لاغری صورت مواجه می‌شوند. همین امربر زیبایی صورت تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود بسیاری از افراد برای درمان دست‌به‌کار شوند. صورت لاغر سبب می‌شود پوست شل شود و همین امر زیبایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از این افراد که از رژیم غذایی لاغری پیروی می‌کنند و البته جز آن دسته از افرادی هستند که صورتشان سریعاً لاغر می‌شود پس تمایل دارند که صورتشان مثل قبل پر باشد، بدون اینکه سایز بدنشان تغییر کند. ما در این مقاله مکمل لاغری صورت روش‌هایی را برای داشتن صورت پر به شما پیشنهاد می‌دهیم. مکمل های لاغری صورت چه می توانند باشند؟!

 

 

روش‌هایی برای جلوگیری از لاغری صورت

  •  از یک رژیم اصولی پیروی کنید

صورت بخشی از بدن است که در صورت پیروی از یک رژیم غذایی غیراصولی با میزان انرژی غیراستاندارد، دچار تغییراتی در میزان چربی، عضله، نرمی و لطافت خود خواهد شد؛ بنابراین به این نکته توجه کنید که میزان کاهش انرژی در رژیم باید با وزن ایده‌آل و هدفی که شما از کاهش وزن خوددارید، مطابقت داشته باشد.

  • آب کافی بنوشید

نوشیدن میزان کافی آب و مایعات در طول روز یکی از نکات بسیار مهم در پیروی از یک رژیم کاهش وزن به‌منظور جلوگیری از لاغر شدن صورت هست. درصورتی‌که شما میزان کافی آب و مایعات دریافت کنید، احتمال بروز چین‌وچروک و خشکی پوست صورتتان بسیار کم خواهد شد.

  •  کاهش وزن باید آهسته اما پیوسته باشد

عامل دیگری که می‌تواند باعث بروز افتادگی در صورت شود، کاهش وزن سریع است. پایین آوردن وزن باید آرام و در طی زمان باشد، چراکه در صورت بالا بودن سرعت کاهش وزن، به دلیل آزاد شدن حجم زیادی از سموم موجود در بافت چربی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌شود. ازجمله این آسیب‌ها می‌توان به افتادگی و تیره شدن پوست صورت اشاره کرد که اکثر افراد از آن واهمه دارند. میزان استاندارد کاهش وزن طبق دستورالعمل‌ها، در حدود ۲ تا نهایتاً ۴ کیلوگرم در ماه است. به‌طورکلی زمانی کمترین آسیب به بدن وارد می‌شود که حدود %۱۰ از وزن طی ۶ ماه کم شود.

  •  ورزش را فراموش نکنید

ورزش می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن ازجمله چاقی مؤثر واقع شود. همچنین برای جلوگیری از لاغری صورت در رژیم نیز باید ورزش را در اولویت قرارداد. حدوداً ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته نه‌تنها باعث شادابی شما می‌شود، بلکه با رفع تنش‌ها از بدن شما، واکنش‌های مخرب در پوست صورتتان را متوقف می‌کند.

  •  با سبزی‌ها آشتی‌کنید

این مواد غذایی غنی و ارزشمند که متأسفانه خیلی از افراد علاقه‌ای به مصرف آن ندارند، می‌توانند عوارض کاهش وزن را به حداقل برسانند. داشتن مقادیر زیاد انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در کنار وجود انواع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند در حفظ شادابی و لطافت پوست شما مؤثر باشند. پایین بودن میزان کالری سبزی‌ها یکی دیگر از دلایل محبوبیتشان در رژیم‌های کاهش وزن هست. به‌طوری‌که اکثر مشاوران تغذیه در تنظیم رژیم غذایی، مصرف سبزی‌ها را آزاد می‌گذارند.

 

 

قرص مکمل لاغری صورت

برای جلوگیری از لاغری صورت قرص‌های زیادی وجود دارد اما بهترین آن‌ها ویتامین‌ها هستند که هم عوارضی برای بدن نداشته و هم در زمان شروع رژیم مفید هستند. البته که حتماً با نظر متخصص تغذیه این ویتامین‌ها را باید دریافت کرد.

  • کلسیم و چاقی صورت

برای چاقی صورت بهتر است در برنامه‌ی غذایی خود از خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هست. طبق تحقیقات انجام‌شده قرص کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کند و با کمک کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می‌شود.

  • چاقی صورت با ویتامین E

ویتامین E دسته‌ای از ویتامین‌هاست که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذاها و روغن‌ها یافت می‌شود اما درصورتی‌که نتوانیم این ویتامین را از طریق مواد خوراکی به بدن برسانیم از قرص‌ها و مکمل‌های آن باید استفاده کرد.

  • مالیدن کپسول ویتامین E برای چاقی صورت

شما می‌توانید برای چاقی صورت محتویات یک کپسول ویتامین E  را با استفاده از سوزن خالی کرده و مواد بیرون آمده از کپسول که روغن ویتامین E هست را روزانه صورت خود را ماساژ دهید. همچنین اگر می‌خواهید گونه‌هایتان برجسته شود می‌توانید محتویات کپسول را تنها روی گونه‌هایتان ماساژ دهید و پس از استفاده مداوم نتیجه‌ی آن را مشاهده کنید.

  • قرص فت فیس

از قرص‌های چاقی صورت می‌توان از قرص فیت فیس استفاده کرد. باید این قرص‌ها را با مقدار قابل‌توجهی آب و در دو وعده بعد از صبحانه و قبل از شام مصرف شود. این قرص‌ها کاملاً گیاهی هستند و همچنین در ترکیبات این قرص ویتامین‌های گروه‌های ای و بی و همچنین امگا ۳ وجود دارد که بسیار برای جوان‌سازی پوست و چاقی صورت مفید هستند.

  • ویتامین‌های گروه B بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت

ویتامین‌های گروه B  نقش مهمی در بدن ما ایفا می‌کنند و برای بدن ما بسیار ضروری هستند، این ویتامین‌ها مقدار کربوهیدرات، چربی‌ها، پروتئین‌ها را برای تأمین انرژی در بدن ذخیره می‌کنند، درواقع میزان انرژی مصرفی ما توسط این ویتامین‌ها ذخیره می‌شود این ویتامین‌ها مقدار کربوهیدرات بدن را به کمک سلول‌ها ذخیره می‌کند و درنهایت آن را به انرژی موردنیاز برای بدن تبدیل می‌کند. هرچه میزان ویتامین B در بدن شما کم باشد، باعث می‌شود تا متابولیسم بدن شما به‌خوبی در بدن عمل‌نکرده و درنهایت باعث می‌شود تا شما خیلی سریع وزن کم کنید و منجر به لاغری به‌خصوص لاغری صورت خواهد شد

 

 

مکمل‌های لاغری صورت

  • محصولات چاق‌کننده صورت

محصولاتی که به‌عنوان چاق‌کننده های صورت عرضه می‌شوند تنها به‌صورت دوره‌ای سبب می‌شوند صورت پر شود. درواقع باید در اینجا با حقیقتی روبه‌رو شوید. ممکن نیست دارویی به‌صورت موضعی و یا خوراکی، بدون تأثیر بر وزن بدن، صورت را حجیم نماید. بهتر است بدانید چنین ادعایی یا واقعیت ندارد و یا به دلیل وجود کورتون صورت را چاق می‌کند. اما عوارض ناخواسته فراوانی مانند افزایش وزن بدن، چاقی- استریا، آکنه، پوکی استخوان  و عوارض بیشمار دیگری را به همراه دارد. درنتیجه بهتر است از محصولات دارویی چاق‌کننده صورت استفاده نکنید؛ زیرا این محصولات بر روی کبد اثرات منفی دارند و به‌زودی سلامت شمارا به خطر می‌اندازند.

  • تزریق فیلر

همان‌طور که تا بدین جا بدان اشاره کردیم، استفاده از محصولات خوراکی چاق‌کننده صورت اثرات بدی بر سلامتی دارند و در طول مدت‌زمان استفاده سبب افزایش وزن می‌شوند. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از فیلر یا پرکننده‌ها صورت پر داشته باشید. درواقع هنگامی‌که صورت لاغر می‌شود فرورفتگی‌هایی در قسمت‌هایی از آن به وجود می‌آید که شما به‌راحتی با تزریق فیلر می‌توانید فرورفتگی‌های صورت را اصلاح کنید. در کنار رفع فرورفتگی‌های صورت، با تزریق فیلر می‌توانید صورت خود را فرم دهید و همین امر به زیبایی چهره کمک زیادی می‌کند.  درواقع با تزریق فیلر می‌توانید نواقص صورت را اصلاح کنید و صورت پر داشته باشید. صورت پر زیبایی شمارا دوچندان می‌کند.
فیلرها مواد ژل‌مانندی هستند که قسمت عمده آن‌ها از اسید هیالورونیک تشکیل‌شده است. این اسید به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد. فیلر ها معمولاً برای رفع چروک‌های صورت، دور دهان، چشم‌ها، ابروها، لیفت گونه‌ها و برجسته‌سازی لب‌ها و رفع چین‌های بینی مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین از فیلرها برای رفع چروک‌های چانه، جوان‌سازی دست‌ها و رفع جای زخم استفاده می‌شود. برخی از پزشکان از فیلرها برای زاویه سازی صورت و رفع نقوص بینی استفاده می‌کنند. به‌طورکلی ماندگاری فیلر ها شش ماه تا دو سال است؛ بنابراین فیلرها روشی مناسب هستند که به شما کمک می‌کنند تا در صورت لاغری کل بدن صورتی پر داشته باشید. همچنین می‌توانید نواقص صورت را نیز برطرف کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، در رژیم‌های کاهش وزن در هر حالت شما شاهد لاغر شدن صورت خود هستید، اما با رعایت نکاتی که ذکر شد، می‌توان میزان آن را به حداقل رساند. برای داشتن رژیم لاغری خوب باید تحت نظر متخصص تغذیه بود تا برنامه غذایی اصولی را برای شما تجویز کند که تمامی جوانب را در نظر گرفته و کلیه ویتامین‌های ضروری بدن را نیز در برنامه‌اش داشته باشد تا از لاغری صورت جلوگیری کند. به پیشنهاد ما سایت غفاری دایت را بازدید کرده و در صورت تصمیم‌گیری برای شروع یک رژیم لاغری خوب و اصولی به قسمت رژیم من در این سایت بروید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (11 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه