0 تا 100 جراحی غبغب چیست + مزایا و معایب لیپوساکشن غبغب

جراحی پلاستیک یکی از تکنولوژی‌های نوین پزشکی برای درمان اختلالات مختلف است. تا جایی که در سال‌های اخیر علاوه بر جراحی بینی، لب، گونه و غیره نیز انجام می‌شود. 0 تا 100 جراحی غبغب چیست + مزایا و معایب لیپوساکشن غبغب
در این میان جراحی غبغب یا لیپوساکشن غبغب  به عنوان یکی از خدمات مهم به افراد دارای غبغب ارائه می‌گردد. از آنجایی که زیبایی ظاهر برای تمامی انسان‌ها حائز اهمیت فراوانی است، متقاضیان با مدنظر هزینه جراحی غبغب از این روش درمانی برای داشتن صورت و ظاهری زیبا و جذاب استفاده می‌کنند. البته بسیاری از افراد با لیپوساکشن و عوارض جراحی غبغب آشنایی چندانی ندارند و پس از انجام این عمل زیبایی متوچه مزایا و معایب آن می‌شوند. از این رو قصد داریم در ادامه به بررسی عوارض جراحی غبغب و مزایای آن بپردازیم. 
 
عوارض جراحی غبغب

جراحی غبغب چیست؟ 

 
به طور کلی چربی و پوست‌های اضافه ناحیه بین گردن و چانه، غبغب نام دارد. این چربی و پوست معمولاً شل و آویزان است و جلوه بدی به صورت و ظاهر می‌دهد. در این راستا بعضی از عمل‌های جراحی در قالب لیپوساکشن و رفع چربی‌ها صورت می‌گیرد، که به آن جراحی غبغب گفته می‌شود. انجام این عمل زیبایی نیز متناسب با سن، وزن، نوع و حجم غبغب متفاوت است و قبل از انجام عمل تمامی این موارد توسط پزشکان پوست و زیبایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. تا براساس شرایط موجود بهترین روش رفع غبغب اجرا شود و شاهد عوارض و ناهنجاری‌های احتمالی نباشیم. 
در رابطه با علل بروز غبغب نیز تحقیقات و بررسی‌های متعددی به عمل آمده و مشخص شده که این ناهنجاری دلایل گوناگونی دارد. بعضی از اصلی‌ترین و مهمترنی دلایل ایجاد غبغب به قرار زیر است: 
 
  • افزایش سن
 
معمولاً با افزایش سن ساختار پوست دچار تغییر و تحول شده و حالت ارتجاعی پیدا می‌کند. به گونه‌ای که با کاهش حجم پوست در ناحیه گردن غبغب تشکیل می‌شود. در این خصوص نیز کرم و پماد‌های مختلف جهت محافظت از پوست تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما راه اصلی برای برطرف کردن این ناهنجاری پوستی صرفاً لیپوساکشن غبغب است. 
 
  • سبک زندگی و وزن فرد
 
با اینکه وزن همیشه دلیل اصلی ایجاد غبغب نیست، اما زنان و مردانی که دچار اضافه وزن هستند، در معرض ایجاد غبغب در ناحیه گردن قرار دارند. البته معمولاً این مشکل برای افرادی که از رژیم غذایی ناسالم نظیر کالری و چربی‌های ناسالم استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد. بنابراین جهت جلوگیری از عوارض جراحی غبغب می‌بایست وزن خود را کنترل نمایید. تا در صورت ابتلا به غبغب، مقدار آن اندک باشد و نیازی به عمل جراحی یا لیپوساکشن غبغب نداشته باشید. 
 
  • ژنتیک و وراثت
 
ژن و وراثت یکی از دیگر دلایل به وجود آورنده غبغب است. به گونه‌ای که شدت آن نیاز براساس ژنتیک و وراثت تفییر می‌یابد و بسیاری از پزشکان به بررسی این اعلام اقدام به جراحی غبغب می‌کنند. شایان ذکر است که هزینه جراحی غبغب نیز در بعضی موارد تحت تأثیر این عامل مهم قرار می‌گیرد. 
غبغب چه مشکلی به وجود می‌آورد؟ 
 
همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم غبغب یک ضایعه پوستی است که با تغییر و تحول در لایه‌های چربی ناحیه گردن رخ می‌دهد و به نسبت هرچه حجم آن بیشتر باشد، جلوه بدی به صورت و گردن می‌دهد. البته این مشکل قابل درمان می‌باشد و روش‌های گوناگونی برای رفع آن وجود دارد. بر همین اساس باید هزینه جراحی غبغب را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و سپس مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش را برای رفع کامل غبغب انتخاب کنید.  پیشنهاد می شود مقاله عوارض لیپوماتیک را مطالعه کنید.
 
هزینه جراحی غبغب

جراحی غبغب به چه صورت انجام می‌ شود؟ 

 
برای آنکه با عوارض جراحی غبغب آشنا شوید، می‌بایست نسبت به انجام این عمل زیبایی نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. تا ضمن کاهش هزینه‌های انجام این عمل، عوارض آن را نیز به حداقل میزان ممکن برسانید. در باطه با عمل جراحی غبغب نیز باید بگوییم که این عمل برای رفع چربی‌های اضافی در ناحیه فک و صورت کاربرد دارد. تا با تخلیه کامل چربی‌ها در این نواحی، شل شدن پوست و چین و چروک‌های ناشی از آن به طور کامل برطرف گردد. در این روش پزشک متخصص زیبایی با لیفت گردن و کشیدن پوست، حالت شل به وجود آمده روی پوست از بین می‌رود. البته این روش علاوه بر لیپوساکشن غبغب برای درمان ناهنجاری‌های ناشی از اضافه وزن مفرط نیز کاربرد مؤثر دارد و توسط پزشکان در مراکز تخصصی جراحی پلاستیک انجام می‌شود. 
 
روش‌های جراحی غبغب
 
در رابطه با درمان غبغب دو روش لیپوساکشن غبغب و مینی لیفت وجود دارد. بدین نحو که ابتدا پزشکان سن فرد، نوع و میزان غبغب، نیاز بیمار و غیره را بررسی نموده و براساس شرایط موجود بهترین و مناسب‌ترین روش را به اجرا در می‌آورند. از آنجایی که هر کدام از این روش‌ها شرایط، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند، در این بخش به تشریح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 
 
1- جراحی غبغب به روش لیپوساکشن
 
این سری از درمان غبغب در بین جراحان پلاستیک به عنوان یک روش تهاجمی شناخته شده است. به لحاظ اینکه عوارض جراحی غبغب به روش لیپوساکشن به نسبت کمتر است و اغلب بین رده سنی 20 تا 50 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این رو. ش کیفیت پوست و حالت الاستیسیته آن بسیار مهم است و هرچه ساختار پوست بهتر باشد، به طبع آن کیفیت روش لیپوساکشن غبغب نیز بیشتر می‌شود. اما در مقابل با افزایش سن و اُفت کیفیت پوست، جراحی غبغب نیز تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد عوارض جراحی غبغب خواهید بود. بنابراین اگر قصد استفاده از این روش را دارید، حتماً تمامی جوانب را بسنجید و ضمن مدنظر قرار دادن تمامی نکات اقدام به لیپوساکشن غبغب کنید. 
 
2- جراحی غبغب به روش مینی لیفت
 
اگر از همه روش‌های درمان غبغب ناامید شده‌اید، درمان از طریق مینی لیفت بهترین گزینه خواهد بود. به دلیل اینکه این روش برای سنین بالا و شرایط پوستی نامناسب، مفید می‌باشد و تأثیر مطلوبی جهت کاهش غبغب و درمان آن دارد. . در این نوع از راهکار‌های درمان غبغب در بخش‌های مختلف فک و گردش برش‌های باریک و ظریف انجام می‌شود. پس از آن پوست اضافی در این ناحیه بریده شده و در آخر نیز با کشیدن لایه‌های پوست و چربی باقی مانده غبغب به طور کامل از بین می‌رود. پیشنهاد می شود مقاله رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک را مطالعه کنید.
 
جراحی غبغب

عوارض جراحی غبغب

جراحی غبغب نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی در کنار همه مزایا، معایبی نیز دارد. بر همین اساس در کنار بررسی مزایا ساکشن غبغب، آشنایی با عوارض جراحی غبغب می‌توانید تصمیم‌گیری در رابطه با انتخاب مناسب‌ترین روش درمان غبغب را آسان سازد. در این راستا عوارض این جراحی زیبایی به قرار زیر است: 
 
  • خونریزی در ناحیه فک و گردن؛ همان گونه که در بخش قبل اشاره نمودیم برای انجام مینی لیفت در قسمت‌های مختلف فک و گردن برش‌های نازک و ظریف ایجاد می‌شود. بدین جهت انجام این عمل زیبایی با خونریزی همراه بوده و بیماران باید به این مورد توجه داشته باشند. 
  • اسکار یا فروفتگی در نواحی جراحی غبغب؛ پس از انجام جراحی یا لیپوساکشن غبغب در نواحی که برش و کشیدگی انجام شده، فرورفتگی به وجود می‌آید و در بعضی مواقع جلوه بدی به گردن و فک افراد می‌دهد. 
  • بهم ریختگی تقارن میان فک و گردن؛ معمولاض با افزایش سن، تغییر وزن و غیره ساختار پوست دچار تغییر شده و چربی‌های به وجود آمده نیز به این اختلالات دامن می‌زدند. از این رو جراحی غبغب نیز موجب عدم تقارن بین فک و گردن می‌شود. تا جایی که بسیاری از بیماران نسبت به این اختلال معترض می‌باشند و آن را یکی از مهمترین عوارض جراحی غبغب می‌دانند. 
  • آسیب به سلول‌های عصبی؛ یکی از مهمترین عوارض جراجی غبغب به این مورد اختصاص یافته و باید مورد توجه همه متقاضیان جراحی غبغب قرار گیرد. در نواحی فک و گردن سلول‌های عصبی فراوانی وجود دارد، که طی انجام لیپوساکشن غبغب و مینی لیفت دچار تغییر و نحول شده و بعضاً به بافت‌ها و سلول‌های عصبی آسیب جدی وارد می‌شود. افراد پس از این عمل جراحی مکرر با مشکلات این آسیب دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی ممکن است برایشان در روز‌های اولیه دردآور و غیرقابل تحمل باشد. 
نکته قابل توجه اینکه این عوارض تا حد زیادی بر هزینه جراحی غبغب تأثیرگذار است. تا جایی که کاهش عوارض موجب افزایش هزینه جراحی شده و بیماران به منظور کاهش عارضه‌های احتمالی از روش‌های گران با عارضه کمتر استفاده می‌نمایند. پیشنهاد می شود مقاله تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک را مطالعه کنید.
 
مزایای جراحی لیپوساکشن

مزایا ساکشن غبغب

 
ساکشن غبغب یکی از روش‌های کاربردی و مطمئن برای جراحی و درمان این اختلال است. غبغب به هیچ عنوان با رژیم غذایی و کاهش وزن از بین نمی‌رود. بلکه در بسیاری از موارد عدم تناسب اندام موجب شده تا غبغب نیز بیشتر شود. در این زمینه مهمترین مزایا ساکشن غبغب شامل موارد زیر
می‌شود: 
 
رفع کامل چربی‌های اضافی در ناحیه فک و گردن
انجام عمل سرپایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
دوره نقاهت و استراحت کوتاه مدت 
انجام کلیه مراحل عمل بدون درد و بی‌هوشی
افزایش میزان زیبایی و بهبود اعتماد به نفس فرد
به وجود آمدن یک خطر ظریف در ناحیه فک
 
سخن پایانی
 
اکنون که با مفهوم جراحی غبغب، نحوه انجام، روش‌ها، مزایای و عوارض جراحی غبغب آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نیاز، حجم و اندازه غبغب، سن، شرایط جسمانی و غیره مناسب‌ترین روش درمان را انتخاب نمو. ده و مورد استفاده قرار دهید. امید است که مطالب ارائه شده مؤثر و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و توانسته باشیم بیش از پیش این روش زیباسازی صورت، فک و گردن را به شما معرفی کنیم. تا ضمن رفع کامل این اختلال، همواره پوستی زیبا، جذاب و با طراوات داشته باشید. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه