نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن

داشتن اندامی زیبا و تراش خورده رویای هر شخصی است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به نسبت اندام خود بی‌اعتنا باشد. راه‌های زیادی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که یکی از آن‌ها ابدومینوپلاستی است. نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن
این عمل یکی از موفق‌ترین عمل‌های جراحی است، اما با این وجود اطلاع از تمامی عوارض ابدومینوپلاستی حق طبیعی هر شخص است. بر اساس گزارش‌های که در دانشگاه وندربیلت انجام شد، مشخص شده است که عمل ابدومینوپلاستی به نسبت سایر عمل‌های جراحی خطر بیشتری دارد، مخصوصا زمانیکه این عمل در کنار سایر عمل‌های دیگر انجام گیرد. با توجه به حساسیت و مهم بودن عوارض ابدومینوپلاستی تصمیم گرفتیم تا در این مقاله عوارض این عمل را با هم بررسی کنیم. 
عوارض ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی چیست

 
قبل از اینکه عوارض ابدومینوپلاستی را برای شما برشماریم بهتر است تا اندکی در خصوص آن صحبت کنیم. عمل ابدومینوپلاستی در حقیقت همان عمل جراحی زیبای شکم است. داشتن شکمی برآمده و شل بدترین چیزی است که یک فرد (مخصوصا بانوان) می‌تواند، داشته باشد. بسیاری از افراد برای ر‌هایی از شکم زشت خود به سراغ تیغ جراحان ‌می‌روند و خود را به دست آن‌ها می‌سپارند. این عمل در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته است و روزانه تعداد بیشتری برای انجام این عمل به متخصصان زیبایی مراجعه می‌کنند. لازم به ذکر است که تعداد بانوانی که این عمل را انجام می‌دهند به مراتب بیشتر از آقایان است. این عمل در واقع با خارج کردن پوست، چربی اضافی و همچنین قوی‌تر کردن عضلات جدار شکم به صاف و کشیده شدن کمر شما کمک می‌کند. معمولاً افرادی به سراغ این عمل ‌می‌روند که تمامی روش‌های لاغری مانند وزش، رژیم و. . را امتحان کرده‌اند، اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده‌اند. 
پیشنهاد می شود مقاله بهترین رژیم لاغری رامطالعه کنید.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست 

 
ابدومینوپلاستی مانند هر عمل غیر سرپایی دیگر دارای عوارضی است که برخی از آن‌ها ممکن است بسیار جدی و طولانی مدت باشد. از این رو هر شخصی که قصد ابدومینوپلاستی دارد بهتر است به خوبی در خصوص عوارض ابدومینوپلاستی تحقیق کند و با علم به تمامی عوارض ابدومینوپلاستی اقدام به انجام این عمل زیبایی کند. از جمله مهمترین عوارض نادر ابدومینوپلاستی شکم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد. 
 
  • ایجاد عفونت یا لخته‌ های خونی
 
اگرچه احتمال ایجاد عفونت یا لخته‌های خونی بعد از عمل بسیار نادر است، اما در عین حال باید به این موضوع توجه شود. عفونت‌های جراحی در سطوح مختلفی وجود دارند، برخی از این عفونت‌ها سطحی و ملایم هستند و در عوض برخی دیگر به حدی پیشرفته هستند که به بافت‌های بدن بیمار حمله می‌کند. برای به وجود نیامدن این عفونت‌ها معمولاً پزشکان از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند. 
 
  • آمبولی
 
بعد از عمل جراحی یکی از عوارض نادر آمبولی ریوی، حمله قلبی و سکته مغزی است که معمولاً به دلیل کم‌تحرکی و بی‌تحرکی بعد از تمام عمل‌های جراحی غیر سرپایی به‌وجود می‌اید. آمبولی ریوی به دلیل کم بودن تحرک بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار خطرناک است و معمولاً سه هفته بعد از عمل جراحی اتفاق خواهد افتاد. برای افرادی که سابقه سکته قلبی و مغزی را داشته‌اند، پزشک معالج ممکن است یک رقیق‌کننده خون تجویز کند. 
 
  • نکروز پوست
 
هر عوارض که برای شما به وجود آید تا حدودی زیادی روند بهبود شما را به تأخیر خواهد انداخت در برخی از موارد عوارض ابدومینوپلاستی به حدی زیاد است که شما را مجبور به عمل جراحی دیگری خواهد کرد. یکی از این عارضه‌ها که بروز آن ممکن است شما را به دردسر بی‌اندازد و عمل جراحی دیگری را پیش‌روی شما قرار دهد، نکروز پوست است. زمانی‌که نکروز پوست اتفاق بی‌افتد جراح باید با عمل جراحی دیگری پوست مرده را خارج و آن را با پیوند پوست جدید جایگزین کند. 
اگرچه بروز نکروز پوست مانند دو عارضه بالا بسیار نادر است، اما در افراد سیگاری احتمال بروز این عارضه زیاد است. اگر سیگار می‌کشید و می‌خواهید عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهید به شما توصیه می‌شود تا چند هفته قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار اجتناب کنید. 
عوارض ابدومینوپلاستی چیست
  • درد و ورم در قسمت جراحی شده
 
یکی از عوارض ابدومینوپلاستی که احتمال بروز آن بعد از عمل وجود دارد، جمع شدن مایعات در زیر پوست است. اگر این مورد مشاهده شد، پزشک معالج می‌تواند با استفاده از یک سرنگ مایعات جمع شده را خارج کند. این جمع شدن مایعات در زیر پوست ممکن است تا یک ماه بعد از عمل مشاهده شود، نگرانی به خود راه ندهید زیرا این تورم و جمع شدن مایعات در زیر پوست تأثیری بر نتیجه نهایی عمل ابدومینوپلاستی شما نخواهد داشت. 
 
درد یکی از عوارض ابدومینوپلاستی است که معمولاً در چند روز اول بعد از عمل وجود خواهد داشت. معمولاً برای کنترل درد پزشکان دارو‌های مسکن تجویز کنند. لازم به ذکر است که تورم در ناحیه که مورد عمل جراحی قرار گرفته است، معمولاً تا سه ماه بعد از عمل نیز وجود دارد، پس برای دیدن نتیجه عمل مجبور هستید تا ماه‌ها صبر کنید.
 
وقتی که عمل ابدومینوپلاستی را انجام می‌دهید در هنگام صاف نشستن ممکن است، احساس کنید که شکمتان کشیده شده است. این درد‌ها و وجود کبودی و تورم از جمله عوارض شایع این نوع عمل است. 
 
  • وارد شدن آسیب عصبی
 
یکی دیگر از عوارض ابدومینوپلاستی که احتمال بروز آن کم است، آسیب عصبی، تورم در پا‌ها و احساس بی‌حسی در اندام‌ها است. در عمل ابدومینوپلاستی مقداری از پوست شکم به همراه بافت آن خارج می‌شود و این خطر و احتمال وجود دارد که بخشی از اعصاب این ناحیه در حین عمل جراحی دچار مشکل شوند. از بین رفتن این اعصاب شکمی منجر به سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی کامل قسمتی از شکم خواهد شد. 
 
  • دیر خوب شدن زخم‌ های عمل
 
زخم‌های که ناشی از عمل ابدومینوپلاستی بر روی پوست شما می‌مانند از نظر ظاهری بزرگ، طولانی و دائمی هستند. هرچه میزان پوستی که مورد جراحی قرار گرفته است، بیشتر باشد در نتیجه اندازه زخم نیز بیشتر خواهد شد. کیفیت جراحی و مهارت جراح تا حدود زیادی در روند بهبود زخم‌ها تأثیر خواهد گذاشت. زخم‌های ناشی از عمل ابدومینوپلاستی معمولاً توسط لباس پوشانده می‌شوند، اما به‌طور کامل برای بهبودی زخم‌ها و صاف شدن پوست بعد از عمل ابدومینوپلاستی به حدود 9 تا 12 ماه زمان نیاز است. 
 
  • احتمال تنگی ناف
 
احتمال تنگی ناف یکی دیگر از عوارض عمل ابدومینوپلاستی شکم است. در برخی از مواقع مشاهده شده است که جراح مجبور می‌شود تا بیش از حد ناف را دستکاری (بکشد) کند، این کشیدگی بیش از حد ناف باعث می‌شود تا برخی از افراد دچار تنگی ناف شوند. عارضه تنگی ناف یک عارضه دیر رس است و فرد ممکن است بعد از چند ماه متوجه به‌وجود آمدن این مشکل شود. اما تنگی ناف چه مشکلی را برای شخص به‌وجود خواهد آورد اصلی‌ترین مشکلی که در هنگام بروز این عارضه برای افراد به‌وجود می‌آید، خارج نشدن ترشحات پوستی ناف و بروز مشکل در تمیز کردن این ناحیه است. 
 
خون‌ریزی: 
 
یکی از خطرناک‌ترین عوارض ابدومینوپلاستی بروز خون‌ریزی است. خون‌ریزی ناشی از عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند به صورت زیر پوستی یا خروج خون از قسمت لبه زخم باشد. درمان خون‌ریزی خارجی (خروج خون از لبه زخم) به مراتب راحت‌تر از خون‌ ریزی داخلی است. اگر خون‌ریزی داخلی دیر تشخیص داده شود، ممکن است باعث تشکیل هماتوم در شکم فرد شود که باید به سرعت نسبت به خروج آن اقدام کرد. 
 
 در برخی از مواقع که هماتوم تشکیل شده کوچک است، معمولاً با دستور پزشک عمل تخلیه صورت نمی‌گیرد چرا که هماتوم تشکیل شدن ظرف چند روز از دهان خارج می‌شود. اما اگر هماتوم بزرگ باشد، پزشک معالج باری تخلیه خون‌آبه بخیه را باز می‌کند (یک الی دو سانتی‌متر). 
 
سروما: 
 
سروما یکی دیگر از عوارض ابدومینوپلاستی که ممکن است به دلیل عدم رعایت و مراقبت‌های بعد از عمل برای افراد ایجاد می‌شود. علت اصلی ایجاد سروما در واقع نچسبیدن پوست شکم به عضله‌های شکم و ایجاد یک فضای خالی در زیر پوست است. معمولاً افرادی که لیپوساکشن شکم و پهلو را انجام داده‌اند معمولاً دچار سروما می‌شوند.
پیشنهاد می شود مقاله رژیم غذایی بعد از عمل ابدومینوپلاستی را مطالعه کنید. 
 
 افرادی که بعد از عمل از پوشیدن گن امتناع می‌کنند معمولاً بعد از یک هفته دچار سروما می‌شوند از این رو به شما پیشنهاد می‌شود، حتماً از گن استفاده کنید. 
ابدومینوپلاستی چیست

فواید ابدومینوپلاستی

 
تا اینجا مقاله در خصوص معایب و عوارض ابدومینوپلاستی صحبت کرده‌ایم، شاید فکر کنید که این عمل پر از ایراد و عوارض است؛ اما اینگونه نیست. در ادامه به‌طور مختصر در خصوص فواید ابدومینوپلاستی صحبت خواهیم کرد. 
 
  • چاقی مفرط اعتماد به نفس را از شما خواهد گرفت، انجام این عمل اعتماد به نفس را به شما باز خواهد گرداند و ارتباطات اجتماعی را تقویت خواهد کرد. 
  • این عمل وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد. داشتن چربی اضافی در ناحیه شکم استایل راه رفتن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایستادن نامناسب شما می‌شود. 
  • ماهیچه‌های شکم بعد از عمل جراحی سقف و قوی می‌شوند و در نتیجه ستون فقرات شما حمایت بیشتری را دریافت خواهند کرد. 
  • این عمل برای خانم‌های که برای چند بار باردار شده‌اند و دچار افتادگی شکم شده‌اند بسیار مفید است و باعث می‌شود که شکل شکم دوباره به حالت مطلوب خود بازگردد. 
  • در عمل ابدومینوپلاستی پزشک معالج عضلات شکم را می‌کشد که این موضوع باعث سفت شدن شکم شما خواهد شد. 
  • چربی که توسط عمل ابدومینوپلاستی از بدن خارج می‌شود، غیر قابل بازگشت است چرا که در افراد با سن بالا چربی‌ها قدرت تقسیم‌پذیری خود را از دست خواهند داد و با کمی رژیم غذایی و ورزش مناسب برای همیشه از شر چربی‌ها خلاص خواهید شد. 

پیشنهاد می شود مقاله انواع رژیم لاغری را مطالعه کنید.

فواید ابدومینوپلاستی چیست
جمع‌ بندی: 
 
هر عمل زیبایی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد که عمل ابدومینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله سعی شد تا تمامی عوارض ابدومینوپلاستی و فواید آن برای شما نوشته شود تا با علم از عوارض ابدومینوپلاستی شکم و فواید آن تصمیم خود را برای جراحی بگیرید. اگر اولین گزینه شما برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌هایتان عمل ابدومینوپلاستی است به شما پیشنهاد می‌شود تا کمی دست نگه دارید و اول روش‌های مانند ورزش و رژیم را رعایت کنید و اگر هیچ پیشرفتی در چربی سوزی نداشتید و وزن شما به هیچ تغییری پیدا نکرد به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یک متخصص تغذیه صحبت کنید و اگر نظر متخصص هم بر عمل بودن آن وقت به سراغ عمل جراحی بروید. 
 
اگر عمل جراحی آخرین راه باقی مانده برای شما بود، نسبت به انتخاب دکتر جراح سخت‌گیر باشید چرا که تمامی نتایج عمل شما بستگی به دست‌های توانمند دکتر جراح شما دارد. حتماً مدت زمانی را برای تحقیق درباره دکتر‌های مختلف اختصاص دهید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، صرف هزینه‌ی بیشتر برای عمل بهتر از یک عمل ناموفق است. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه