ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید بی شمار آن

در دنیای امروز، با افزایش آگاهی از مضرات اشعه‌های مضر خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب به یک ضرورت تبدیل شده است. این اشعه‌ها که به طور نامرئی از خورشید ساطع می‌شوند، می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست ما وارد کنند. خوشبختانه، استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند به عنوان یک راهکار ساده و موثر، از بروز بسیاری از مشکلات پوستی پیشگیری کند. ممکن است این سوالات برای شما نیز پیش آید که کرم ضدآفتاب چیست؟ چه مزایایی دارند و چرا متخصصان اینگونه تاکید می‌کنند از آن‌ها استفاده شود؟ ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید بی شمار آن

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟

هنگامی که متخصصان پوست به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌کنند، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید از این کرم‌ها استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مزایای بسیاری برای پوست و سلامت دارد. از مهم‌ترین این مزایای زدن کرم ضد آفتاب به پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست
  • محافظت از اشعه های مضر یو وی
  • جلوگیری از پیری زود رس پوست
  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست
  • افزایش سلامت پوست

۱- جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی، یکی از رایج‌ترین عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که می‌تواند با درد، قرمزی و التهاب همراه باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب، می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. به همین دلیل نیز متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، حتما استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را در روتین پوستی خود قرار دهند. چرا که در غیر این صورت ممکن است شاهد آسیب‌دیدگی بسیاری بر روی سلامت و ظاهر خود باشند.

این نکته را توجه داشته باشید که بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت استفاده کنید تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

مطلب پیشنهادی: دلایل افتادگی پوست

فواید ضد آفتاب

۲- جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

سرطان پوست، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان است که اشعه‌های UV خورشید از جمله عوامل اصلی بروز آن هستند. تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کرم ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین اگر ساعت‌های طولانی را خارج از منزل سپری می‌کنید، بهتر است به منظور حفظ سلامت خود حتما استفاده از این محصولات مراقبتی را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

۳- محافظت در برابر اشعه‌های مضر UV

کرم ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از نفوذ اشعه‌های مضر UV خورشید به داخل پوست جلوگیری می‌کند. این محصولات مراقبت از پوست با دو نوع فیلتر شیمیایی و فیزیکی عمل می‌کنند. فیلترهای شیمیایی اشعه UV را جذب می‌کنند و به گرما تبدیل می‌کنند، در حالی که فیلترهای فیزیکی مانند یک آینه عمل کرده و اشعه UV را از سطح پوست منعکس می‌کنند.

میزان محافظت ضد آفتاب با SPF یا فاکتور محافظت در برابر آفتاب مشخص می‌شود. هر چه SPF بالاتر باشد، پوست شما در برابر اشعه UV بیشتر محافظت می‌شود. درماتولوژیست‌ها توصیه می‌کنند که برای افزایش اثرگذاری این محصول از کرم ضد آفتابی با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

۴- جلوگیری از پیری زودرس پوست

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اشعه‌های UV خورشید قادرند باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست شده و منجر به پیری زودرس، چین و چروک و خطوط ریز شوند. به همین دلیل از طرف متخصصان پوست تاکید بسیاری به استفاده از محصولاتی چون ضدآفتاب می‌‌شود. در واقع می‌توان گفت استفاده از کرم ضد آفتاب  از بروز این علائم جلوگیری می‌کند و موجب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود.

۵- جلوگیری از تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست، یکی از رایج‌ترین علائم آفتاب سوختگی است. در واقع می‌توان گفت افرادی که در تماس با آفتاب قرار می‌گیرند معمولا در اثر پاسخ التهابی پوست به نور خورشید، دچاری قرمزی، کبودی پوست و گاهی بروز لکه‌های تیره و قهوه‌ای خواهند شد.

خوشبختانه باید بگوییم یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کرم ضدآفتاب جلوگیری از تغییر رنگ پوست است. بنابراین اگر برای شما مهم است پوستی سالم و زیبا داشته باشید و تغییر رنگ را تجربه نکنید، همین حالا استفاده از این محصولات مراقبت از پوست را آغاز کنید.

۶- افزایش سلامت پوست

تحقیقات نشان داده است افرادی که به صورت منظم از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، پوستی سالم‌تر و زیباتر خواهند داشت. در واقع می‌توان گفت استفاده از کرم ضدآفتاب احتمال بروز چین و چروک‌های پوستی، لکه، جوش و ... را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر دوست دارید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، ضروری است که استفاده از این محصول مراقبتی را در روتین پوست خود قرار دهید. جالب است بدانید که از این محصولات حتی برای تکمیل کردن آرایش نیز می‌توان استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه بهترین انواع ماسک صورت

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی ضرورت استفاده از ضدآفتاب پرداختیم و گفتیم که چرا باید از این محصولات مراقبتی استفاده کرد.

حالا که با مزایای استفاده از ضدآفتاب آشنا شدید، همین حالا یک محصول مراقبت از پوست انتخاب کرده و از پوست خود در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که پوست اولین سد محافظ بدن شما محسوب می‌شود و محافظت از آن ضروری است. بنابراین اگر می‌خواهید شانس ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهید، ضروری است از یک تغذیه مناسب برخوردار باشید، ورزش کنید و به پوست خود بسیار اهمیت دهید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه